Opstelling/Speelstijl/Tactiek

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Wizard schreef:Uth heeft geen sterk rechterbeen, en dan maak je hem op de linkerflank helemaal dood. Het enige wat hij dan kan is buitenom gaan en voorzetten geven. En juist Uth is op dit moment de man in vorm die goals kan maken. Daarnaast vind ik Van Amersfoort nog niet balvast genoeg om als spits in SCH 1 te acteren.
Naar mijn mening een leuk idee, maar tactisch gezien niet de beste oplossing.
Van Amersfoort is er nog lang niet klaar voor. Maar een linkspoot op links geniet wel mijn voorkeur. Je krijgt snelheid in je aanvallen, je krijgt directe voorzetten in plaats van 5 keer kappen. Kijk naar de goals die Necid de laatste tijd maakte. En een buitenom actie is moeilijk te verdedigen want er kan geen rugdekking gegeven worden.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Wizard schreef:Uth heeft geen sterk rechterbeen, en dan maak je hem op de linkerflank helemaal dood. Het enige wat hij dan kan is buitenom gaan en voorzetten geven. En juist Uth is op dit moment de man in vorm die goals kan maken. Daarnaast vind ik Van Amersfoort nog niet balvast genoeg om als spits in SCH 1 te acteren.
Naar mijn mening een leuk idee, maar tactisch gezien niet de beste oplossing.
Je weet niet eerder of iets niet werkt wanneer je het niet een paar keer probeert. Wat iedereen op dit moment wel weet is wat zeker niet werkt..... Dat is het hele verschil. Doormodderen met de huidige tactiek dan volgens jouw de enige juiste?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Omdat ik in Uth geen mannetjes passeerder zie, en hij in een eerder stadium aan de rechterkant ook geen succes was.
Uth is goed in het draaien, keren en de bal vasthouden, maar geen technisch hoogstaande vleugelspeler naar mijn mening. Daarnaast ga je van je eerste spits een halve vleugel maken wat zijn ontwikkeling niet ten goede komt. Uiteraard ben ik ook voorstander van een linkspoot op de linksbuiten, maar daar zie ik Uth niet geschikt voor.
Natuurlijk kan je het een keer proberen, maar ik persoonlijk zie er weinig heils in. Daarnaast vind ik Van Amersfoort nog te licht, Huser nog te onvolwassen en Dalgaard, tsja die moet eerst maar eens aantonen dat hij structureel goed kan spelen.
Het liefst zie ik er een nieuwe vleugel bijkomen die de strijd met Sam en Luciano aangaat.
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Waar voorheen vaak de verdediging een zorgenkind was lijkt dat nu juist de stabiele factor van Heerenveen. Met het verlengen van zowel van Aken als St Juste en met de komst van één of twee backs wordt het zelf dringen geblazen. Wanneer Clavan komt zou dit mijn verdediging zijn voor komend seizoen;

Van Anholt - St Juste - van Aken - Clavan

Als ideale 12e man zou je Buijs in kunnen zetten zowel als centrale verdediger als verdedigende middenvelder. Ik ben bang dat het voor Otigba een moeilijk verhaal gaat worden.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

du longhi schreef:Waar voorheen vaak de verdediging een zorgenkind was lijkt dat nu juist de stabiele factor van Heerenveen. Met het verlengen van zowel van Aken als St Juste en met de komst van één of twee backs wordt het zelf dringen geblazen. Wanneer Clavan komt zou dit mijn verdediging zijn voor komend seizoen;

Van Anholt - St Juste - van Aken - Clavan

Als ideale 12e man zou je Buijs in kunnen zetten zowel als centrale verdediger als verdedigende middenvelder. Ik ben bang dat het voor Otigba een moeilijk verhaal gaat worden.
Eens, de club heeft momenteel vier Eredivisie-waardige centrumverdedigers onder contract staan. Ook de rechtsback-positie is kwalitatief goed bezet, in tegenstelling tot de linkerflank

De aankoop van Kees van Kooten voor de linksback zet echter geen zoden aan de dijk.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

-------- ? --------

Van Anholt - St. Juste - Van Aken - Bijker

Thern - De Roon - vd Berg

Slagveer - ........? ........ - Larsson


Heb je als "reserves"
GK: De Fockert / Noring / Sietsma
VDD: Marzo / Schmidt / Otigba / Buijs /Voest / Van Koesveld
Namli / Thorsby / Gudmundsson
Kada / Veerman / Dalgaard / Van Amersfoort

Een keeper en een spits zijn een must.
Op het middenveld kan evt nog wat bij, maar Buijs, van Anholt, Marzo en van Amersfoort kunnen er ook spelen
Voorin nog een extra vleugelspeler, evt kan Namli daar
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2503
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Mijn opstelling (4-1-2-3).

Keeper (aankoop)

Van Anholt Van Aken - St. Juste - Bijker
Buijs (CDM)
Thern (CM) De Roon (CM)
Slagveer (RW) Spits (aankoop) Larsson (LW)
Laatst gewijzigd door Jazz op 28-06-2015 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Heerenveen fan in Leiden
Superfean4
Basisspeler
Berichten: 912
Lid geworden op: 29-03-2011 17:39
Locatie: Langs de Luts

Bericht door Superfean4 »

in mijn ogen hoort een speler als Buijs minimaal in de basis. die is met zijn ervaring en traptechniek een verrijking voor dit team.
benieuwd waar hij komt te spelen. Persoonlijk zou ik hem vlak voor de verdediging zetten, mede door het talent St. Juste
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Harmiej
Invaller
Berichten: 285
Lid geworden op: 31-07-2014 15:59

Bericht door Harmiej »

Superfean4 schreef:in mijn ogen hoort een speler als Buijs minimaal in de basis. die is met zijn ervaring en traptechniek een verrijking voor dit team.
benieuwd waar hij komt te spelen. Persoonlijk zou ik hem vlak voor de verdediging zetten, mede door het talent St. Juste
In dat geval zie ik De Roon liever niet op het midden, met Buijs heb je dan al een blok voor de verdediging en met Thern al een loper op het veld. Dan zie ik liever een type Namli/Ziyech naast Thern.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Jazz schreef:Mijn opstelling (4-1-2-3).

Keeper (aankoop)

Bijker - Van Aken - St. Juste - Van Anholt
Buijs (CDM)
Thern (CM) De Roon (CM)
Slagveer (RW) Spits (aankoop) Larsson (LW)
Jij zet een rechtsback op linksback en omgekeerd??
Ik zou dat toch even omdraaien.
En wellicht kan Bijker t.z.t vervangen worden voor Cavlan :D
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2503
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Mackan68 schreef: Jij zet een rechtsback op linksback en omgekeerd??
Ik zou dat toch even omdraaien.
En wellicht kan Bijker t.z.t vervangen worden voor Cavlan :D
Oeps, hier ga ik wel erg de mis in... :shock: My bad voor de verwarring. Is dus gewoon mijn opstelling en Bijker LB en van Anholt RB.
Heerenveen fan in Leiden
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Jazz schreef:Mijn opstelling (4-1-2-3).

Keeper (aankoop)

Van Anholt Van Aken - St. Juste - Bijker
Buijs (CDM)
Thern (CM) De Roon (CM)
Slagveer (RW) Spits (aankoop) Larsson (LW)


Goeie opstelling, al vind ik een middenveld met Buijs, Thern en De Roon niet top 10 waardig. Vorig jaar werden we al vaak overlopen, met dit middenveld zit er wederom veel te weinig voetbal in. Buijs had al een draaicirkel van het Europaplein en met die knie zal het er niet veel beter op zijn geworden. Ik hoop zelf op twee goede middenvelders die het niveau opkrikken. Misschien is een Van Anholt of zelfs een St.Juste daar een optie. Anders hoop ik op een verrassing als Rewan Amin. Feit is dat onze verdediging de beste linie is en er alleen een goede keeper bij moet komen. De aanval moet voorzien worden van een extra vleugelspeler en een spits. Daarnaast viel Slagveer mij de tweede seizoenshelft in positieve zin op en hoop dat hij dit door kan zetten. Toch zal hij het erg lastig krijgen als er geen creatieve spelers op het middenveld zijn die hem diep kunnen sturen. Ben het dus deels met Mackan eens, dat door de inbreng van een Larsson en Uth hij beter uit de verf kwam.

Je zou ook 3-5-2 kunnen spelen, aangezien onze verdediging sterkste linie is en je zodoende meer op de counter kan leunen, beter druk kan zetten en je dus beter de bal kan veroveren. Daarnaast bespaart het je een aankoop voor het middenveld. Als je Ritzmaier haalt, kan je ook prima Thern aan de rechterkant zetten en De Roon op t bankje.

---------------------------------------------------(Aankoop/De Fockert/Sietsma)-------------------------------------------------

-------------------------------St.Juste/Smidt---------------Buijs/Otigba-----------Van Aken/Van Koesveld----------------
Van Anholt/Marzo/Schoop-------------------------------------------------------------------------------(Cavlan?)/Bijker/Voest
---------------------------------De Roon/(Bikel)/Amin--------------Thern/(Ritzmaier?)/Vlap------------------------------------
--------------------------------------------Larsson/V.D.Berg/Thorsby/Gudmonsson----------------------------------------
--------------------------Slagveer/Namli/Kada--------------------(Aankoop)/Van Amersfoort/Veerman-------------------------
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2503
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Het fijne aan 4-1-2-3 is dat je Buijs als sloper achterin kan hebben. We hebben wedstrijden gezien waar Van Aken en St.Juste overlopen worden. Ze missen dan echt een boefje, een muur voor extra bescherming om dit (nog) jeugdige duo een beetje te coachen en dekking te geven. Middenveld met De Roon en Thern vind ik zelf wel basiswaardig. Met Ritzmaier heb je back-up/strijd tussen De Roon en Ritzmaier. Amin kan als back-up voor Buijs desnoods.
Heerenveen fan in Leiden
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Ha, kom er nu zelf achter dat het enige verschil is dat ik Buijs in een 3/5 verdediging zet(komt die wel stuk beter tot z'n recht) en Larsson op 10 in plaats van Linksvoor. Je kan dus in jouw systeem ideaal wisselen van 4-3-3 naar 3-5-2(of andersom) met dezelfde spelers. :lol:
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Rick schreef: Goeie opstelling, al vind ik een middenveld met Buijs, Thern en De Roon niet top 10 waardig. Vorig jaar werden we al vaak overlopen, met dit middenveld zit er wederom veel te weinig voetbal in. Buijs had al een draaicirkel van het Europaplein en met die knie zal het er niet veel beter op zijn geworden. Ik hoop zelf op twee goede middenvelders die het niveau opkrikken. Misschien is een Van Anholt of zelfs een St.Juste daar een optie. Anders hoop ik op een verrassing als Rewan Amin. Feit is dat onze verdediging de beste linie is en er alleen een goede keeper bij moet komen. De aanval moet voorzien worden van een extra vleugelspeler en een spits. Daarnaast viel Slagveer mij de tweede seizoenshelft in positieve zin op en hoop dat hij dit door kan zetten. Toch zal hij het erg lastig krijgen als er geen creatieve spelers op het middenveld zijn die hem diep kunnen sturen. Ben het dus deels met Mackan eens, dat door de inbreng van een Larsson en Uth hij beter uit de verf kwam.

Je zou ook 3-5-2 kunnen spelen, aangezien onze verdediging sterkste linie is en je zodoende meer op de counter kan leunen, beter druk kan zetten en je dus beter de bal kan veroveren. Daarnaast bespaart het je een aankoop voor het middenveld. Als je Ritzmaier haalt, kan je ook prima Thern aan de rechterkant zetten en De Roon op t bankje.

---------------------------------------------------(Aankoop/De Fockert/Sietsma)-------------------------------------------------

-------------------------------St.Juste/Smidt---------------Buijs/Otigba-----------Van Aken/Van Koesveld----------------
Van Anholt/Marzo/Schoop-------------------------------------------------------------------------------(Cavlan?)/Bijker/Voest
---------------------------------De Roon/(Bikel)/Amin--------------Thern/(Ritzmaier?)/Vlap------------------------------------
--------------------------------------------Larsson/V.D.Berg/Thorsby/Gudmonsson----------------------------------------
--------------------------Slagveer/Namli/Kada--------------------(Aankoop)/Van Amersfoort/Veerman-------------------------
Prima hoor, al die opstellingen. Er werd ook vorige zomer gesproken over diverse systemen. Maar uiteindelijk kan alles de prullenbak in omdat 4-3-3 de huisstijl is van de club. Dat was zo, is zo en zal zeer waarschijnlijk ook zo blijven.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Vraag de gemiddelde NAC supporter eens wat ze van Buijs op het middenveld vonden. Speelde daar zijn zwakste wedstrijden. Zelf geloof ik ook niet dat hij het kan belopen op het middenveld, is hij veel te statisch voor.
Runtelaar
Jeugdspeler
Berichten: 36
Lid geworden op: 03-07-2014 15:10
Locatie: Meppel

Bericht door Runtelaar »

Zou St. Juste niet beter als verdedigende middenvelder kunnen dan Buijs? Hij schuift vaker sneller door naar het middenveld bij balbezit, net als Gouweleeuw destijds. Heeft aanvallend ook nog wel eens een leuke actie. Lijkt me beter dan de statische Buijs, die het zoals anderen al zeiden bij NAC op het middenveld ook niet echt denderend deed.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Als hij inderdaad 'de nieuwe Rijkaard' is, dan zouden we dat eens moeten proberen. Het lijkt me alleen wel vrij stug dat Dwight zijn aanvoerder (De Roon) op de bank gaat zetten.

Verder hebben opstellingen nog weinig zin, zolang we een keeper en een spits missen.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2503
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

AllardP schreef:Als hij inderdaad 'de nieuwe Rijkaard' is, dan zouden we dat eens moeten proberen. Het lijkt me alleen wel vrij stug dat Dwight zijn aanvoerder (De Roon) op de bank gaat zetten.

Verder hebben opstellingen nog weinig zin, zolang we een keeper en een spits missen.
Ik ben het er hier niet mee eens, de opstellingen die gegeven worden zijn gebaseerd op wat we nu hebben. Uiteindelijk gaan we toch in een opstelling die gebaseerd is op 4-3-3 en/of een variatie daar op spelen. Wat hier gepost wordt is juist voer om te discusseren.
St. Juste misschien als CDM? Buijs als CDM?
Heerenveen fan in Leiden
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ik moet nog maar zien dat Buijs fysiek 100% terug komt. Wendbaarheid, startsnelheid was al niet zijn sterkste punt al compenseerde hij dat met zijn instelling. Zo'n knie blessure kan hem blijvend beperkingen opleveren in die aspecten en de concurrentie in het centrum is serieus met St Juste, Otigba, Van Aken. Buijs is de ervaren man met overzicht en inzicht maar die jonkies hebben zich prima gered afgelopen half jaar.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

St Juste en Van Aken lijkt me ook het startende duo, hebben het uitstekend gedaan. Laat Buijs eerst maar goed fit worden.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Mulder

Van Anholt - St. Juste - Van Aken - Cavlan

Van den Boomen

Van den Berg - Thern

Slagveer - Van Amersfoort - Larsson

Met het materiaal dat we nu hebben. Hier moeten de play-offs mee gehaald kunnen worden. Dan hebben we ook nog een sterke bank met onder meer Buijs (later), Marzo, Bijker, Namli, Thorsby, Veerman en noem maar op.

Mocht de club er in slagen om De Zeeuw (of een andere ervaren speler, maar De Zeeuw zie ik hier echt graag komen) als verdedigende middenvelder aan te trekken en een spits te halen die garant staat voor 15 doelpunten dan kan het ook zo maar eerste vier worden.

Mulder

Van Anholt - St. Juste - Van Aken - Cavlan

De Zeeuw

Van den Berg - Thern

Slagveer - 15 doelpunten - Larsson

Zie van bovenstaand elftal maar eens te winnen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Das wel heel positief. De verdediging is erg jong en talentvol, maar een slippertje kan je elke wedstrijd wel een keer op rekenen. Op het middenveld heb je vd Berg die constant balverlies leidt.
Voorin Slagveer die af en toe zijn momenten heeft, anders speel je met een man minder. Ook Larsson is zeer wisselvallig, de ene wedstrijd een 9, wedstrijd erop een 3.
Dan kan je nog zo'n goede spit hebben, maar is wel afhankelijk van de ballen die hij krijgt. In ieder geval een beter team, op papier, dan afgelopen jaar (mits een goede spits)
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Feanfan 1 schreef:Das wel heel positief. De verdediging is erg jong en talentvol, maar een slippertje kan je elke wedstrijd wel een keer op rekenen. Op het middenveld heb je vd Berg die constant balverlies leidt.
Voorin Slagveer die af en toe zijn momenten heeft, anders speel je met een man minder. Ook Larsson is zeer wisselvallig, de ene wedstrijd een 9, wedstrijd erop een 3.
Dan kan je nog zo'n goede spit hebben, maar is wel afhankelijk van de ballen die hij krijgt. In ieder geval een beter team, op papier, dan afgelopen jaar (mits een goede spits)
Ook bij Real worden slippertjes gemaakt.

We hebben hier een prima selectie staan. Alle spelers zijn weer een jaar ouder. Mulder heeft jarenlang bij Feyenoord onder de lat gestaan. Van Anholt al meer dan 100 wedstrijden in de benen voor ons. St. Juste is misschien wel het grootste verdedigende talent dat er op dit moment rondloopt in de Eredivisie. Van Aken heeft zich inmiddels wel bewezen. Cavlan is een groot talent wat nog even afwachten is, maar ook dat is veelbelovend.

Een ervaren verdedigende middenvelder kan de nodige ervaring meebrengen. Van den Berg heeft vorig jaar bewezen een belangrijke speler voor ons te zijn, laten we hopen dat hij dat niveau weer oppakt. Thern vind ik in principe onze beste speler.

Voorin staan Larsson en Slagveer garant voor minimaal tien doelpunten elk. De negativiteit over Slagveer mogen we inmiddels wel eens loslaten. Technisch is het niet even begaafd allemaal, maar hij heeft zich na de winterstop goed laten zien.

Iedereen is weer een jaar ouder en heeft weer bij geleerd. Met een goede spits staat hier, zoals gezegd, de beste selectie in jaren.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Ook opvallend trouwens. Het ontzettend lage aantal buitenlanders in de selectie. Slechts zes op dit moment, waarvan twee (Marzo en Otigba) al op jonge leeftijd in Nederland speelden.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Die van den Boomen doet mij wat denken aan Geert Arend Roorda.. Traag, verdedigend niet optimaal maar staat positioneel vaak goed en zijn passing en trap is uitstekend. Daardoor kreeg ik een flashback van de wedstrijd tegen Heracles die wij wonnen met 9-0. Wij speelden toen in een soort: 4-4-2/4-2-4 systeem. Echt ultra aanvallend, maar niet te stoppen. Met die spelers nu + 1 extra spits en middenvelder zou je dat ook weer kunnen spelen.

Spits:
Toen: Sibon-Alves
Nu: Locadia/Veerman-Slagveer/Van Amersfoort

Linkmid:
Toen: Pranjic
Nu: Larsson/Cavlan

Cm:
Toen: Bradley
Nu: Thern/Chris David

Rechtsmid:
Toen: Beerens
Nu: Namli/Kada

DM:
Toen: Roorda
Nu: Van Boomen/v.d.Berg

Lb:
Toen: Breuer
Nu: Bijker/voest

Cvl:
Toen: Dingsdag
Nu: Van Aken/Buijs

Cvr:
Toen: Bak
Nu: Otigba/St.juste

Rb:
Toen: Zuiverloon
Nu: van Anholt/Marzo

Denk dat je met de huidige selectie de zelfde aanvallende speelstijl kunt hanteren. Sterker nog onze defensie is een stuk sterker, sneller en kunnen beter voetballen. Het middenveld is in een klap niet meer je zwakste linie door Larsson en Namli heb je daar kwalitatief goede spelers bijgekregen en dus meer afspeelmogelijkheden en met een Locadia/Veerman heb je lengte voor de voorzetten(aangesneden 2de paal) en diepte in je spel met een Slagveer en minder mate van Amersfoort.

Je kan ook een Schaken halen als rechtsmid in plaats van Chris David bijvoorbeeld en Namli inbregen in een Sulejmani rol als Cm/am.
Laatst gewijzigd door Rick op 15-07-2015 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2503
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Rick, je bent toch niet serieus? Je kan Veerman en Van Amersfoort niet vergelijken met Sibon en Alves. Het middenveld van toen is 3 keer zo sterk als de spelers die er nu staan. Met Pranjic en Bradley had je mannen met ervaring die het team op sleeptouw konden nemen. Een 4-4-2 met 2 spitsen voorin zie ik niet gebeuren. Je hebt dan te weinig back-ups. Veerman is leuk als stormram maar op dit moment is het niet meer dan dat. Van Amersfoort af en toe voor de leeuwen gooien zie ik wel gebeuren, maar je kan deze jongen beter verhuren aan een JP team dat aanvallend zal spelen.
Heerenveen fan in Leiden
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Die aanval was natuurlijk vele malen beter en Veerman en van Amersfoort zijn dan ook tweede keus. Maar kwaliteiten van spelers komen er mijn inziens dan beter naar voren en de zwaktes minder. Ben ook niet kapot van Veerman, maar hij is wel 2 metik. Met een speler als Slagveer naast hem heb je wel een gevarieerde aanval met verschillende kwaliteiten. Pranjic was ervaren, maar het was Bradley zijn eerste topseizoen geloof ik.. Thern zou die rol als loper met aanvallende intenties ook prima kunnen invullen.
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Als meest vooruitgeschoven middenvelder zou ik zoeken naar een meer aanvallend ingestelde speler. Iemand die met een actie een speler alleen voor de keeper kan zetten en zelf ook nog scorend vermogen heeft.

Wanneer je kijkt dat vd Berg ons meest vooruitgeschoven middenvelder is en wat voor rendement daaruit voortkomt....

Daarom zou ik de huur van Andersson toejuichen. Dan mogen Namli, Andersson en Larsson vechten om linkervleugelspits en meest vooruitgeschoven middenvelder.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Waar ik op hoop:

Afbeelding

Wat het waarschijnlijk gaat worden:

Afbeelding
nou nou
Plaats reactie