Opstelling/Speelstijl/Tactiek

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor BK2007 » 02-12-2018 11:21

Laat aub Pierie op de CV en Woudenberg voorlopig maar als LB spelen. Het liep heel aardig tegen Fortuna.
Bulthuis maar even op de bank. Ik wil Pierie de kans geven de komende wedstrijden op de CV.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor Flying Tilster » 09-12-2018 00:27

BK2007 schreef:Laat aub Pierie op de CV en Woudenberg voorlopig maar als LB spelen. Het liep heel aardig tegen Fortuna.
Bulthuis maar even op de bank. Ik wil Pierie de kans geven de komende wedstrijden op de CV.


Eens.. en zeker na vanavond, maar ben bang dat door de schorsing van Hoegh volgende week Bulthuis toch speelt :angry: :cry:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor GeraldSibon35 » 17-12-2018 12:55

Vond de driehoek Lammers, Vlap en van Amersfoort behoorlijk werken, dan kun je ook wat sneller de lange bal spelen. Maar geen idee hoe ze dit zouden kunnen inpassen. Voor 4-4-2 hebben we ook nog echt het juiste materiaal met spelers als Zeneli en van Bergen in de gelederen. Misschien Rienstra in de punt naar achteren en dan Vlap en van Amersfoort daar weer voor.
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor Wizard » 17-12-2018 13:53

GeraldSibon35 schreef:Vond de driehoek Lammers, Vlap en van Amersfoort behoorlijk werken, dan kun je ook wat sneller de lange bal spelen.

Dan moet je continu de lange bal spelen. Voor wat meer voetbal heb je een opbouwer nodig vanuit de '6'. Daarin vind ik Rienstra toch te licht. Ik vind dat de cv's veel sneller de middenvelders moeten aanspelen danwel zelf moeten inschuiven. Het is te voorspelbaar op dit moment.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor fuotbalgek » 18-12-2018 02:04

Tegen betere elftallen kun je niet met Lammers en Vlap + 2 buitenspelers spelen. Rienstra en Yuki blinken al niet uit in controlerende vaardigheden, in dit systeem hebben we aan de bal en zonder bal geen enkele vorm van dominantie. Wellicht maar eens Vlap of Lammers voorop, en drie daarachter, zodat we controle hebben op de wedstrijd. Zoals we nu iedere keer overlopen worden is kinderlijk eenvoudig.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor Superfries1996 » 14-09-2020 12:49

https://www.vi.nl/nieuws/feyenoord-levert-meeste-spelers-aan-elftal-van-de-week

Veerman en Pawel Bochniewicz allebei in het Elftal van de Week van VI!
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-11-2020 21:38

Ik denk dat wij hetzelfde "probleem" als Feyenoord hebben. Wat zij met Botteghin en Senesi hebben, hebben wij met Bochniewicz. Hij houdt er niet van om met veel ruimte in de rug te spelen. Zoals tegen AZ wou de ploeg meer druk naar voren, maar Bochniewicz wil dat helemaal niet, vandaar dat de linies toen ook veel te groot waren. Maar het is een prima verdediger en ontzettend kopsterk, dus het verdedigen zoals vandaag vindt hij prima.
Jansen wil op den duur toch meer de baas zijn en meer druk naar voren toe. Maar ik weet niet of dat verstandig is.
Ook omdat wij in de omschakeling juist op ons best zijn. Zoals volgende tegen ADO zal het spelbeeld 80% op de helft van ADO zijn, maar door de onkunde van ADO zal dit niet veel problemen opleveren
Nog een hele opgave voor Jansen om uit te voeren hoe hij dat wil
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor Jelmer1981 » 12-07-2021 12:38

Benieuwd naar hoe we straks het nieuwe seizoen ingaan, al lijken de meeste plekken al wel ingevuld.
Rekening houdend met een vertrek van Joey ziet het er denk ik zo uit:

Aanval: Stevanovic - Veerman - van Bergen
Aanval back-up: vd Heide - Aankoop - Nygren
Extra: Driouech, Wendt

Middenveld: de Jong - Halilovic - Kongolo
Middenveld back-up: Hajal - van Ottele - Aankoop (vervanger Joey)
Extra: Ras, Shopov

Verdediging: Kaib - Bochniewic - Dresevic - van Ewijk
Verdediging back-up: Woudenberg - Zaal - van Ottele - Akujobi
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor Demster » 12-07-2021 15:39

Jelmer1981 schreef:Benieuwd naar hoe we straks het nieuwe seizoen ingaan, al lijken de meeste plekken al wel ingevuld.
Rekening houdend met een vertrek van Joey ziet het er denk ik zo uit:

Aanval: Stevanovic - Veerman - van Bergen
Aanval back-up: vd Heide - Aankoop - Nygren
Extra: Driouech, Wendt

Middenveld: de Jong - Halilovic - Kongolo
Middenveld back-up: Hajal - van Ottele - Aankoop (vervanger Joey)
Extra: Ras, Shopov

Verdediging: Kaib - Bochniewic - Dresevic - van Ewijk
Verdediging back-up: Woudenberg - Zaal - van Ottele - Akujobi

Heb ook het vermoeden dat dit de voorlopige XI zal worden. Echter hoop ik dat dit seizoen Hajal een vaste waarde wordt en dat Nygren de voorkeur boven Mitchell krijgt.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor Satyr » 14-07-2021 21:41

Mijn eerste seizoen op de tribune bij Heerenveen was het jaar na de degradatie. Ik heb Heerenveen dus in de Eerste Divisie gezien. Daar gaan we weer naar toe als het zo blijft. Een assistent als hoofdtrainer, een basisteam waar niemand schrik van zal hebben en de jongens op de bank krijgen geen kans.

Ik krijg dat knagende rotgevoel niet weg.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor Feanfan 1 » 15-07-2021 05:17

Elke keer zegt JJ dat het rendement omhoog moet. Zet die Van Bergen er dan eens naast. Ik weet wel dat Nygren niet de snelste is en ook geen diepgang heeft, maar die kan de bal wel panklaar op iemand zijn hoofd leggen en kan wel een goal maken
Dan verandert ie de tactiek maar.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor HUNTELAAR » 15-07-2021 08:30

Feanfan 1 schreef:Elke keer zegt JJ dat het rendement omhoog moet. Zet die Van Bergen er dan eens naast. Ik weet wel dat Nygren niet de snelste is en ook geen diepgang heeft, maar die kan de bal wel panklaar op iemand zijn hoofd leggen en kan wel een goal maken
Dan verandert ie de tactiek maar.


Alsjeblief niet, de tactiek veranderen hebben we het hele vorige seizoen al gedaan.
Nu een systeem inslijpen met het best beschikbare materiaal en daar stapsgewijs spelers bij halen komende jaren - in plaats van spelers kopen op basis van naam en faam, en dan pas kijken hoe dit binnen je selectie past.

V. Bergen zijn rendement is erg pover, maar als je Nygren op zijn positie zet creëer je nog niet de helft van de kansen die je met Mitchel zijn snelheid wel krijgt.
Natuurlijk moet zijn rendement omhoog, en ik heb daar nog wel vertrouwen in.
Als je op links nu ook een zelfde type buitenspeler zet, worden we een stuk minder voorspelbaar. Volgens mij kan V. Bergen - Ewijk een mooie tandem zijn op rechts waar in elk geval voldoende dynamiek in zit.

Ik snap je idee wel omdat Nygren op zichzelf een prima speler is, maar laten we nu eerst een logische tactiek inslijpen met de juiste mensen op de juiste plekken - waar een ieder naar zijn kwaliteiten speelt. Volgens mij is Nygren daarom alleen een optie in een aanvallende rol op het middenveld.
HUNTELAAR
Basisspeler
 
Berichten: 831
Geregistreerd op: 25-02-2005 19:49

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor Otsje P » 15-07-2021 09:04

Ons grootste probleem vorig seizoen, in mijn optiek, is het gebrek aan balvastheid in de voorste linie.

Veerman heeft geen zachte voeten en is ondanks zijn postuur geen aanspeelpunt in de spits. Van Bergen heeft absoluut geen zachte voeten en kan alleen in de diepte aangespeeld worden. Bijna elke bal die je hem aanspeelt met een man in de rug betekent balverlies. Van Siem de Jong had ik gehoopt dat hij die balvastheid vlak achter de spits zou brengen. Siem is echter altijd volledig uitgeput op het moment dat hij aangespeeld wordt en laat van vermoeidheid de bal ook 2 meter van zijn voeten springen (kan het bij lange na niet belopen). Op links moeten we maar hopen dat ons Servische talent niet ook 85% van de ballen verliest die hij aangespeeld krijgt.

We komen met deze mensen voorin gewoon niet aan fatsoenlijk voetbal toe. Veerman en van Bergen zijn pure counterspelers en Siem past daar juist helemaal niet bij, die kan die ruimtes niet belopen. Met 1 of misschien 2 van de 4 voorste spelers als niet erg balvast kom je misschien nog wel weg maar als alle 4 de voorste spelers totaal niet balvast zijn dan is er geen fatsoenlijk voetbal op de helft van de tegenpartij mogelijk en ben je volledig afhankelijk van Joey die de voorhoede lanceert.

Als Joey verkocht wordt, wat financieel gezien uiteraard de bedoeling is, hebben we pas echt een probleem als er dan niet direct diverse aankopen gedaan worden.

Het vooruitschuiven van Halilovic is al wel een goede zet. Die kan wel in de kleine ruimte een bal aannemen, iets creëren en een bal bij zich houden. Als ons nieuwe talent dit ook kan, dan zit je al op twee uit vier :wink:
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor Jelmer1981 » 15-07-2021 09:39

HUNTELAAR schreef:V. Bergen zijn rendement is erg pover, maar als je Nygren op zijn positie zet creëer je nog niet de helft van de kansen die je met Mitchel zijn snelheid wel krijgt.
Natuurlijk moet zijn rendement omhoog, en ik heb daar nog wel vertrouwen in.
Als je op links nu ook een zelfde type buitenspeler zet, worden we een stuk minder voorspelbaar. Volgens mij kan V. Bergen - Ewijk een mooie tandem zijn op rechts waar in elk geval voldoende dynamiek in zit.


Dit laatste was in Putten al wel te zien, die jongens mogen elkaar volgens mij nu al graag, en zijn steeds met elkaar in gesprek. Die samenwerking zal steeds beter gaan, verwacht ik...
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor Heerenveen rules » 15-07-2021 12:53

Er staat best een aardig elftal. Aleen mist er achterin centraal een echte verdediger. Beide zijn te lief. Kijk naar die eerste goal van Maccabi. Verder zijn ze beide niet hard genoeg. En de voorhoede is zwaar onder maat. Dus een echte verdediger centraal, een spits en een rechtsbuiten hebben we nodig. Hopelijk valt dit te realiseren na de miljoenen (hopelijk 7) van Veerman.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor Superfries1994 » 15-07-2021 20:15

Ik ga ervan uit dat Van Bergen nog wel zal vertrekken. Is ook het beste voor alle partijen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor HUNTELAAR » 16-07-2021 07:36

Heerenveen rules schreef:Er staat best een aardig elftal. Aleen mist er achterin centraal een echte verdediger. Beide zijn te lief. Kijk naar die eerste goal van Maccabi. Verder zijn ze beide niet hard genoeg. En de voorhoede is zwaar onder maat. Dus een echte verdediger centraal, een spits en een rechtsbuiten hebben we nodig. Hopelijk valt dit te realiseren na de miljoenen (hopelijk 7) van Veerman.


Hoe zie je het middenveld
Ik blijf dit een lastige vinden. Oplossing kan zijn op het moment dat Joey verkocht worden, echt een hele goede 10 te kopen.
In dat geval zou je met Kongolo (in dat geval + contractverlening) - Halilovic en Aankoop kunnen gaan spelen.
Deze jongen moet dan voor assists en een aantal doelpunten. Wat mij betreft moet Hajal met Halilovic gaan concurreren.

Platweg;
Kongolo - ballenafpakken
Halilovic - loopvermogen + redelijk aan de bal
Aankoop - dreiging richting de goal.
HUNTELAAR
Basisspeler
 
Berichten: 831
Geregistreerd op: 25-02-2005 19:49

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor fuotbalgek » 16-07-2021 08:02

Belangrijk tov vorig seizoen is meer dynamiek, loopvermogen en kracht op het middenveld. Er stond daar veel voetbal en toch waren we afgelopen seizoen zelden dominant. Past ook niet bij de backs en de aanval die we toen hadden. Mi kun je prima met Kongolo, Halilovoc en Hajal het seizoen in. Maar er zit weinig achter. De Jong zie ik alleen als optie voor de spits, kan het als tien niet meer belopen. Als op een van deze posities een kwaliteitsinvestering gedaan moet worden is het de 6, voor Kongolo. Halilovic prima, Hajal talent die dit seizoen de kans moet krijgen, Kongolo na een paar jaar niet geworden wat gehoopt was en aflopend contract.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor HUNTELAAR » 16-07-2021 12:34

fuotbalgek schreef:Belangrijk tov vorig seizoen is meer dynamiek, loopvermogen en kracht op het middenveld. Er stond daar veel voetbal en toch waren we afgelopen seizoen zelden dominant. Past ook niet bij de backs en de aanval die we toen hadden. Mi kun je prima met Kongolo, Halilovoc en Hajal het seizoen in. Maar er zit weinig achter. De Jong zie ik alleen als optie voor de spits, kan het als tien niet meer belopen. Als op een van deze posities een kwaliteitsinvestering gedaan moet worden is het de 6, voor Kongolo. Halilovic prima, Hajal talent die dit seizoen de kans moet krijgen, Kongolo na een paar jaar niet geworden wat gehoopt was en aflopend contract.


En toch heb ik in Kongolo nog wel vertrouwen, vorig jaar is totaal zijn jaar niet geworden maar in het jaar ervoor was hij toch een belangrijke schakel.
Ik herinner me een thuiswedstrijd dat het pas ging draaien toen hij er in de rust in kwam.
HUNTELAAR
Basisspeler
 
Berichten: 831
Geregistreerd op: 25-02-2005 19:49

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor DSCH » 16-07-2021 15:22

Heerenveen rules schreef:Er staat best een aardig elftal. Aleen mist er achterin centraal een echte verdediger. Beide zijn te lief. Kijk naar die eerste goal van Maccabi. Verder zijn ze beide niet hard genoeg. En de voorhoede is zwaar onder maat. Dus een echte verdediger centraal, een spits en een rechtsbuiten hebben we nodig. Hopelijk valt dit te realiseren na de miljoenen (hopelijk 7) van Veerman.


Ferry de Haan heeft aangegeven dat de voorhoede prioriteit heeft qua versterkingen dus laten we inderdaad hopen op een rechtsbuiten en een spits. Moet Joey wel snel verkocht worden uiteraard, dan maar wat minder, het is ook belangrijk om de selectie op tijd rond te hebben. 7 miljoen zou ik ook een meer dan redelijk bedrag vinden.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor Heerenveen rules » 16-07-2021 21:23

Voor het middenveld zou ik gaan voor Hallilovic, Hajal en Kogolo. Al mag er bij hem wel een schepje bovenop. Hij sjokt te vaak en schakelt erg traag om. Lijkt niet alles te geven. Als hij dat blijft doen, dan maar op de bank.

Dat mis ik sowieso heel erg bij deze selectie. Ze lijken erg apathisch. En weinig hard. Daar moet naar gekeken worden. Harde spelers die anderen aanpakken als ze niet alles geven. Want ik heb vorig seizoen veel te veel wedstrijden gezien waar er weinig beleving in zat. Het lijkt een doodse groep.

Verliezen kan, maar nooit door een gebrek aan beleving. En dat mis ik erg bij dit team. Met van Ewijk is er in ieder geval 1 gehaald die wat uitstraalt. Mogen er meer volgen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor fuotbalgek » 26-01-2022 23:22

Zolang dit de selectie is en we zo weinig kwaliteit voorin hebben maar 5-3-2 gaan spelen, onze vleugels brengen toch niks.

Mous; Van Ewijk, Van Ottele, Van Beek, Bakker, Kaib; Halilovic, Madsen, Tahiri; De Jong(Van Hooijdonk), El Hajj(Musaba)

De twee voorin afhankelijk van tegenstander en verwacht spelbeeld.

Onze backs optimaal in hun kwaliteit benutten.

En geen buitenspelers opstellen die niks toevoegen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor DSCH » 27-01-2022 08:12

Eens met bovenstaande. Met het huidige materiaal lijkt mij dat ook de beste optie.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor Superfries1994 » 30-01-2022 14:31

Met Sarr en Haye er zometeen bij, Kongolo die vertrekt en zonder de Veermannen, ben ik zeer benieuwd hoe deze veranderingen gaan uitpakken voor de opstelling. Als ik de filmpjes zie en op transfermarkt kijk, zit Sarr wat tussen een spits en buitenspeler in. Speelt bij Jong Zweden ook vaak met Al Hajj. Het trio Al Hajj, Sarr en Musaba lijkt me dan wel wat, een soort twee spitsensysteem met Al Hajj daar achter of omheen zwervend. Sarr en Musaba hebben dan wellicht ook meer ruimte dan op het moment wanneer je 433 speelt met Sarr in de spits, toch wel lekker als je zoveel snelheid hebt.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor Feanfan 1 » 05-02-2022 20:55

Ik zou voortaan zo spelen, als iedereen fit is
5-3-2 systeem

------------------------------ Mous ----------------------------
-------------------- Van Beek ----- Bakker ------------------
Van Ewijk----------------- Madsen -------------------- Kaib
---------------- Halilovic -------- Haye ----------------------
---------------------------- De Jong --------------------------
-----------Van Hooijdonk ------------ Sarr ------------------

of
4-3-3 systeem
----------------------------- Mous ------------------------------
Van Ewijk --------- Van Beek ----- Bakker ----------- Kaib
---- Halilovic ------------- Madsen -------------- Haye -----
Al Hajj ---------------------- Sarr --------------- Stevanovic
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor Satyr » 07-02-2022 18:25

Doe mij 5 of 6 die iig wíllen en de rest maakt me niet uit.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor du longhi » 17-05-2022 15:22

Verdedigend ziet het er voor volgend seizon goed uit. Je moet voor van Ewijk en voor Kaib degelijke back ups halen. Die jun je prima uit de kkd halen. Met van Beek, Boschne.... van Aken en Bakker staat het centraal meer dan uitstekend voor Heerenveen begrippen. Hopelijk verlengen beiden.

Op het middenveld zou het mooi zijn dat er een doelgerichtere speler bij komt dan we nu hebben. Mochten we met 3 middenvelders spelen dan zou ik naast Tahiri en Haye een middenvelder willen zien die de concurrentie aan kan gaan met Hallilovic.

Bij 2 spitsen zou ik naast Sarr een Danilo willen zien. Van Hooydonck mag ook maar liever geen huurspelers op die positie.
Alleen als er geen betere opties zijn qua koop weer uitkomen bij van Hooydonck.

Volgens mij staat er dan redelijke basis die moet kunnen strijden voor plek 5 t/m 8.

Van Ottele en el Hajj noeten gaan spelen. Als er geen uiticht is op minuten dan graag verhuren en/of verkopen.
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor Feanfan 1 » 03-08-2022 20:03

Of ik ben te pessimistisch of de rest is te positief, we zullen het zien

Ik vind nog steeds dat we te weinig aanvallende kwaliteiten hebben. Met Sarr en Van Hooijdonk hebben we 2 prima spitsen, maar bij de overige 8 spelers zit geen enkele speler die van nature een aanvaller is. De backs Van Ewijk en Kohlert/Kaib kunnen goed aanvallen en een goede voorzet geven, maar zelf scoren doen ze nauwelijks

Ook de middenvelders zijn prima spelers met Haye, Halilovic, Tahiri en Olsson, maar ook hier zit niet iemand tussen die veel goals maakt. Haye is een 6, Tahiri en Halilovic zijn 8-spelers en Olsson kan overal. Olsson kan ook op 10 zegt hij, maar statistisch maakt hij ook weinig goals. Dus qua goals veel te veel afhankelijk van Sarr en Van Hooijdonk

Ik vind ons dan ook voornamelijk het gevaarlijkst met corners en vrije trappen, want kopkracht hebben we zeker met Sarr, Van Hooijdonk, Van Beek, Bochniewicz en Van Aken

Je moet er altijd vanuit gaan dat je elke wedstrijd een tegengoal krijgt, dan moet je er zelf al 2 maken om te winnen en dat zie ik bij ons niet wekelijks gebeuren. Ik denk dat we voor elke ploeg een ontzettend taaie ploeg zijn om tegen te spelen, maar ook heel vaak een hond is die wel blaft, maar niet bijt

Ik denk dat we daarom ook heel vaak 1-1 gaan spelen dit jaar.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor us Hearrenfean » 04-08-2022 21:36

Ik heb wel vertrouwen in komend seizoen. Ik denk dat er best wel een goede organisatie staat waarbij we niet zomaar veel goals tegen zullen krijgen. In een 5-3-2 systeem waar nu in eerste instantie voor gekozen wordt zal veel afhangen van onze spitsen in combinatie met de backs en nr. 10 Olsson/Halilovic. Halilovic lijkt niet in grootse vorm, dus zal Olsson uiteindelijk wel de voorkeur krijgen. Ben benieuwd wat hij gaat brengen. Kan me wel vinden in jouw verhaal dat we erg afhankelijk zijn van de spitsen.. als zij het niet hebben, dan kan het lastig worden. Vond die Timossi wel snel, lichtvoetig en sterk spelen bij Zwolle in de voorbereiding. Heb wel het gevoel dat hij wat extra’s kan brengen wanneer dat nodig is, maar is ook vooral een aangever denk ik. Ben benieuwd morgen!
Blue-White Army!!
us Hearrenfean
Selectiespeler
 
Berichten: 192
Geregistreerd op: 28-02-2011 23:16
Woonplaats: Deventer

Re: Opstelling/Speelstijl/Tactiek

Berichtdoor Otsje P » 06-08-2022 08:52

Belachelijke tactische variant in mijn ogen. Er is geen enkele reden te verzinnen om niet gewoon met een 10 te spelen achter de 2 spitsen. In plaats daarvan zetten ze Kohlert op links om Kaib voor de voeten te lopen.

Sparta kon zo door het centrum uitverdedigen omdat je daar een man te kort kwam. Kaib kon zich aanvallend niet laten gelden omdat er geen ruimte voor hem was omdat Kohlert daar de hele tijd liep. Van Ewijk kon zich niet inschakelen omdat de veldbezetting zo enorm op links georiënteerd was, dat hij niet kon aanvallen omdat er dan geen restverdediging was.

Op deze wijze trek je de kracht van de aanvallende 5-3-2 door de plee. Beide backs moeten voor het aanvallende vleugelwerk zorgen en door de bizarre positionering van Kohlert komt er van beide niks terecht.

Je moet kiezen tussen Kohlert en Kaib en dan gewoon een 10 opstellen. Als Halilovic niet fit genoeg is dan stel je El Hajj gewoon op of je gooit gewoon Olsson voor de leeuwen maar dit sloeg nergens op. Waarom denken trainers altijd dat ze het wiel opnieuw uit moeten vinden??

Bovendien vond ik het wel erg voorzichtig allemaal. Van Wonderen verdedigde zich voorafgaand aan het seizoen tegen het stempel van "defensieve trainer" maar kan met dit 1e potje dat stempel niet van zich afschudden. De enige keren dat we echt gevaarlijk werden was wanneer van Ewijk en van Beek over rechts eindelijk eens ingeschakeld konden worden. En zoals gezegd, door de tactiek kon dat maar een keer of 3.

Bah, zonde, kans op een flitsende start laten liggen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten