Bas Dost
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- TWR22
- Superster
Re: Bas Dost
Otsje P, heb je gister gekeken? Wat een waardeloze gast is die Dost, echt ongelooflijk. Lekker de handjes verstopt, lekker sloffen, niet weten waar de bal is, een groot drama ... oude Sibon komt erin en jaagt gewoon de bal op voorin, wat je Dost nooit ziet doen. Sloffen, beetje gebaartjes maken, willen scoren als Messi en dus mislukken en ja, 1 goal ... maar zie eens hoe ie m eerst filikant mist en met een gelukje er alsnog in kan tikken. Nee, ik ben er niet vrolijker op geworden na gister.
100% achter Marco van Basten!
-
- Wereldspeler
Dan heb je gisteren niet goed opgelet.TWR22 schreef:oude Sibon komt erin en jaagt gewoon de bal op voorin, wat je Dost nooit ziet doen.
Ik heb Dost tot nu toe in 2 wedstrijden gezien, maar ik krijg er in vergelijking met vorig seizoen een beter gevoel bij.
-
- Forumicoon
Over Dost heb ik een hoop negatieve reacties geschreven, sta ik voor de honderd procent achter ook, maar de laatste wedstrijden is er wel degelijk een kentering gaande. Zijn houding is lichtelijk verbeterd en hij betrekt zich meer bij het teamspel. Hij combineert de laatste tijd veel meer dan voorheen. Natuurlijk is er nog een hoop te verbeteren, maar als hij op deze manier doorgaat qua ontwikkeling krijgt hij van mij het voordeel van de twijfel. Dost moet vanaf nu alles op Heerenveen richten (geen geflirt met andere clubs), zijn houding blijven verbeteren en zich blijven betrekken in het veldspel. Daarnaast moet hij proberen de focus te behouden voor de goal. Als hij op die punten stappen maakt dit seizoen, dan kan het nog best eens gaan lopen.
-
Verified
- Superster
Ik heb inderdaad gekeken en ik heb een andere mening dan de jouwe. Als die jongen het nu prettig vind om zijn handen in zijn lange mouwen te stoppen, ik vind het niet belangrijk. Sibon komt erin om nog 6 minuten mee te doen, dan hoef je geen energie te verdelen. Dost moet 84 minuten spelen, iets voorzichtiger met je energie omspringen dus. Neemt niet weg dat ik ook vind dat hij nog harder moet werken. Zijn gebaartjes zijn al veel minder aanwezig, en je mag ook best een ander erop wijzen dat ze je eens een fatsoenlijke bal moeten geven. De bal achter het standbeen langs was geen poging om te scoren als Messi, maar een poging om te scoren. Ik ben er van overtuigd dat de meeste spitsen voor de achter het standbeen oplossing hadden gekozen. Niet voor de show, maar omdat de kans op een treffer op die manier groter is. Hij was namelijk al vrij dicht bij de 1e paal. Als hij hem dus normaal zou moeten schieten met rechts, dan kon hij niet meer tegendraads schieten. Door hem achter het standbeen te nemen, had hij een veel grotere ruimte om te scoren. Namelijk het hele stuk vanaf de 2e paal tot aan de doelman. Logische keuze in mijn ogen, maar helaas geen treffer. Hij raakte de bal te vol, waardoor hij te dicht bij de doelman terecht kwam. Keuze ok, uitvoering niet goed.TWR22 schreef:Otsje P, heb je gister gekeken? Wat een waardeloze gast is die Dost, echt ongelooflijk. Lekker de handjes verstopt, lekker sloffen, niet weten waar de bal is, een groot drama ... oude Sibon komt erin en jaagt gewoon de bal op voorin, wat je Dost nooit ziet doen. Sloffen, beetje gebaartjes maken, willen scoren als Messi en dus mislukken en ja, 1 goal ... maar zie eens hoe ie m eerst filikant mist en met een gelukje er alsnog in kan tikken. Nee, ik ben er niet vrolijker op geworden na gister.
Jij bent er na gister niet vrolijker op geworden, ik ben er na alle wedstrijden in de voorbereiding gezien te hebben wel wat positiever op geworden. Neemt niet weg dat er nog genoeg ruimte voor verbetering is.
- wald pyk
- Wereldspeler
Wat ik gistervavond op tv zag stemde mij licht positief.Hij voetbalt inderdaat meer mee.Kaast wat vaker en is blij als er
gescoord word.Het lijkt er op at de hand van Sibon langzaam zichtbaar word.Laten we hopen dat Bas deze lijn kan door zetten
en daardoor een betere spits en persoon word.
gescoord word.Het lijkt er op at de hand van Sibon langzaam zichtbaar word.Laten we hopen dat Bas deze lijn kan door zetten
en daardoor een betere spits en persoon word.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
- 1983
- Forumicoon
Otsje heeft wel gelijk, in de ogen van sommigen kan hij helemaal geen goed meer doen. Dost blijft een lul om wat hij gedaan heeft, er zal heel veel moeten gebeuren vooedat ik hem dat kan vergeven. Maar hij is hier nog en het lijkt erop dat we het er mee zullen moeten doen. In belang van de club is het beter als hij hier gaat presteren en hij lijkt de laatste tijd ook wel opweg om zich te verbeteren. Gister speelde hij niet onaardig en in een aantal eerdere oefenduels toonde hij ook al verbetering vond ik. Veel minder vervelend gedrag, beter in de combinatie en hij verrichte meer arbeid. Hij leek ook veel meer onderdeel uit te maken van het team. Het kan allemaal nog stukken beter, maar ten opzichte van vorig jaar vind ik het al een stuk vooruit gegaan. Laten we hopen dat hij die lijn door gaat trekken, is alleen maar beter voor Heerenveen want als we het teveel met de versleten Sibon moeten doen wordt het helemaal niks meer.
- abegoal
- Wereldspeler
Voor zover nog niet bekend:
Feyenoord ziet definitief af van aantrekken Dost
01/08/2011 20:56
Nu Feyenoord in de markt is voor Lex Immers van ADO Den Haag, heeft de club een streep gezet door de naam van Bas Dost. De spits van SC Heerenveen was in eerste instantie de beoogde aanvalsleider in De Kuip.
Vorig jaar winter deed Feyenoord al een poging Dost naar de Kuip te halen, maar die transfer ketste af omdat de speler zelf zijn voorkeur uitsprak voor Ajax, een overgang die zelfs na arbitrage niet tot stand kwam. Destijds was Feyenoord bereid vier miljoen euro te betalen.
Feyenoords technisch directeur Martin van Geel heeft daardoor lang hoop gehouden op de komst van de spits van SC Heerenveen, maar de Friezen houden vast aan een vraagprijs van rond de vijf miljoen euro. Dat is voor Feyenoord niet op te brengen, zodat de club niet langer werk maakt van een eventuele transfer.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
- paparazzi
- Superster
Is nu niet erg meer.
Ik zou niet weten waar je zo gauw nog een (redelijke) spits moet wegtoveren.
We moeten maar hopen op een ander soort Dost. En een aardige invalbeurt van Sibon zo nu en dan.
Hoewel ik verwacht dat de meeste goals gescoord zullen worden door buitenspelers dit seizoen.
Ik kreeg n.l. de indruk dat Dost zich wat meer in dienst stelde van Assaidi en Narsingh. (wat overigens misschien wel niet zo`n gek idee is).
Ik zou niet weten waar je zo gauw nog een (redelijke) spits moet wegtoveren.
We moeten maar hopen op een ander soort Dost. En een aardige invalbeurt van Sibon zo nu en dan.
Hoewel ik verwacht dat de meeste goals gescoord zullen worden door buitenspelers dit seizoen.
Ik kreeg n.l. de indruk dat Dost zich wat meer in dienst stelde van Assaidi en Narsingh. (wat overigens misschien wel niet zo`n gek idee is).
Miereneukert!
- Flying Tilster
- Forumicoon
Misschien dat de nieuwe assistenten van Jans hem wel hebben kunnen raken?paparazzi schreef:Ik kreeg n.l. de indruk dat Dost zich wat meer in dienst stelde van Assaidi en Narsingh. (wat overigens misschien wel niet zo`n gek idee is).
De "warmte" laten voelen die Jans en Libregts niet gegeven hebben?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
-
- Wereldspeler
Dat zijn de verdiensten van good old Geraldinho! Stond gister iets over in de LC. Sibon geeft regelmatig tips, Dost pikt die op en doet er dus ook blijkbaar nog wat mee. Zeer positief.Flying Tilster schreef:Misschien dat de nieuwe assistenten van Jans hem wel hebben kunnen raken?
De "warmte" laten voelen die Jans en Libregts niet gegeven hebben?
-
- Forumicoon
Ach, ik denk dat die invloed wel wat meevalt.feanfans schreef:
Dat zijn de verdiensten van good old Geraldinho! Stond gister iets over in de LC. Sibon geeft regelmatig tips, Dost pikt die op en doet er dus ook blijkbaar nog wat mee. Zeer positief.
Dost komt weer een beetje tot zichzelf zoals hij een jaar geleden ook was. Hij heeft een (voor hem) frustrerende periode achter de rug. En hij realiseert zich nu dat hij zich moet blijven focussen op sc Heerenveen en zijn spel.
Ik geloof er echt helemaal niks van dat hij door Sibon en Herder ineens rustig en normaal word. Karakters kun je niet veranderen, zeker niet in 3 weken tijd.
-
- Forumicoon
Toch sluit ik niet uit dat het werk van mannen als Herder en Sibon invloed hebben op Dost. De huidige kentering is pas heel recentelijk en vertoont gelijkenissen met de manier van spelen van Sibon. Je ziet aan kleine dingen dat er toch wel een heel andere manier van benadering is ontstaan. Dat is niet veroorzaakt door een toevallig helder moment, daarvoor is de kentering te groot.
Het is een kwestie van positieve adviezen gecombineerd met een verbeterde houding.
Het is een kwestie van positieve adviezen gecombineerd met een verbeterde houding.
-
- Forumicoon
AD voorspelt de clubtopscorers en bij ons zal dat volgens hen zijn, hoe verrassend, Bas Dost. Hij maakt volgens hen 'slechts' 13 goals. Net zoveel als afgelopen seizoen.
Als deze jongen zich doorontwikkelt en normaal blijft doen moeten het er naar mijn idee zeker 5 meer kunnen worden.
http://www.ad.nl/ad/nl/5624/sportwereld ... rers.dhtml
Als deze jongen zich doorontwikkelt en normaal blijft doen moeten het er naar mijn idee zeker 5 meer kunnen worden.
-
- Basisspeler
Als je van spelers als Cissé, Platje, Musa en Demouge al verwacht dat ze 11 á 13 doelpunten maken dan kan je van Dost wel 18/19 doelpunten verwachten of heb ik het mis?Knipecity schreef:AD voorspelt de clubtopscorers en bij ons zal dat volgens hen zijn, hoe verrassend, Bas Dost. Hij maakt volgens hen 'slechts' 13 goals. Net zoveel als afgelopen seizoen.
- Flying Tilster
- Forumicoon
Als Dost zijn koppie erbij houdt en inderdaad normaal blijft doen dat hij er meer dan 13 gaat maken dit seizoen.Knipecity schreef:Als deze jongen zich doorontwikkelt en normaal blijft doen moeten het er naar mijn idee zeker 5 meer kunnen worden.
Mannen als Herder en Sibon lijken dus inderdaad een positieve invloed op hem te hebben. Al zal hij heel erg zijn best moeten doen om het verloren krediet bij de supporters weer te moeten herwinnen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
- abegoal
- Wereldspeler
Ze gaan er zeker vanuit dat hij in de winterstop al weg gaatKnipecity schreef:AD voorspelt de clubtopscorers en bij ons zal dat volgens hen zijn, hoe verrassend, Bas Dost. Hij maakt volgens hen 'slechts' 13 goals. Net zoveel als afgelopen seizoen.

Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
-
Verified
- Forumicoon
Hij kan niks, hij wil niks en het wordt niks met deze jongen. weg ermee.
-
- Forumicoon
Hij speelde niet eens onaardig gisteren maar het is niet goed genoeg. Wat mij betreft mag Feyenoord hem halen.
-
- Nieuw talent
Bassie bakte er gisteren weer h-e-l-e-m-a-a-l niks van.
Ik weet nu heel zeker dat bassie er geen 20 maakt dit seizoen.
Ik hoop ook snel dat Martinus zijn kans krijgt voorin, en zet 1 van de buitenspelers maar in de spits.
Ik weet zeker dat de verdediging van mening tegenstander geen raad weet met 3 snelle, gevaarlijke aanvallers.
Ik weet nu heel zeker dat bassie er geen 20 maakt dit seizoen.
Ik hoop ook snel dat Martinus zijn kans krijgt voorin, en zet 1 van de buitenspelers maar in de spits.
Ik weet zeker dat de verdediging van mening tegenstander geen raad weet met 3 snelle, gevaarlijke aanvallers.
-
- Selectiespeler
Hij kan anders wel zijn medespelers blesseren met een of andere kamikaze actie na een doelpunt.
Is op zich ook wel knap.
Beetje een dom figuur.

Beetje een dom figuur.
- Voorstopper
- Superster
- Contacteer:
Dost is grotendeels afhankelijk van aanvoer van de zijkanten. Zolang wij geen "Yildirim" in huis hebben zal het lastig worden voor Dost.
The two most powerful warriors are patience and time.
- Skopperij
- Forumicoon
Dost was juist één van de lichtpuntjes gisteren. Foeterde niet, voetbalde in het teambelang en passte zelfs een keer waar hij zelf had moeten schieten.
-
- Jeugdspeler
- Contacteer:
Hij foeterde inderdaad volgens mij maar 1x (openlijk), daarin verbetert hij zich. Maar verder brengt hij volgens mij ook niks.
Hij zet niks op en maakt ook niks af. Het is wel leuk dat je de beste vleugelspelers hebt, maar als de spits ze niet snapt, of andersom, dan komen die goals nooit. Gister had een goede spits toch meer moeten kunnen brengen, zodat je met 3-0 van het veld stapt.
Hij zet niks op en maakt ook niks af. Het is wel leuk dat je de beste vleugelspelers hebt, maar als de spits ze niet snapt, of andersom, dan komen die goals nooit. Gister had een goede spits toch meer moeten kunnen brengen, zodat je met 3-0 van het veld stapt.
-
- Forumicoon
Dost heeft progressie gemaakt, maar zijn inbreng als 'meevoetballer' is nog te beperkt. Hij moet dat compenseren voor het doel en dáár gaat het toch wel mis. Let er eens op hoe vaak hij verkeerd staat én niet beweegt bij een gevaarlijke hoekschop, vrije trap of voorzet. Assaidi reageerde ook een keer kwaad op Dost omdat laatstgenoemde bleef staan bij een prima voorzet. Dost ziet het blijkbaar gewoon niet en dat is een pijnlijke constatering.
Ik wil hem niet alweer afbranden na één wedstrijd, maar ik ben bang dat het totaalpakket uiteindelijk te zwak zal blijken. Juist als het erop aan komt is de inbreng onvoldoende. Dost moet zijn status als afmaker versterken en ondertussen proberen op een goede manier extra invulling te bewerkstelligen. Alleen dan is hij naar mijn mening geslaagd als spits van Heerenveen.
Ik wil hem niet alweer afbranden na één wedstrijd, maar ik ben bang dat het totaalpakket uiteindelijk te zwak zal blijken. Juist als het erop aan komt is de inbreng onvoldoende. Dost moet zijn status als afmaker versterken en ondertussen proberen op een goede manier extra invulling te bewerkstelligen. Alleen dan is hij naar mijn mening geslaagd als spits van Heerenveen.
-
- Nieuw talent
Dost viel mij gister niet tegen. Hij probeerde voetballend van waarde te zijn, want ook een aantal maal goed lukte. De maniertjes in het veld zijn ook afgenomen. De scherpte voor het doel ontbrak nog, maar toch gaat er wel dreiging van Dost uit. Het samenspel met Assaidi kan nog beter, maar dat lijkt me soms ook wel moeilijk. Assaidi is zo watervlug, om daar iedere keer op te anticiperen is moeilijk.
-
- Forumicoon
Dost is duidelijk vooruit gegaan tov vorig seizoen. Natuurlijk was het niet top, maar je ziet dat hij meer de bal probeert vast te houden en er goede dingen mee te doen ipv alles blind in 1 keer doorpassen.
Komt wel goed. Die goals komen ook wel. Als hij zo doorgroeit hebben we echt een topaanval. Djuricic en Kums zijn ook zeer talentvol. De rest kan alleen niet altijd even goed meekomen met dit niveau.
Komt wel goed. Die goals komen ook wel. Als hij zo doorgroeit hebben we echt een topaanval. Djuricic en Kums zijn ook zeer talentvol. De rest kan alleen niet altijd even goed meekomen met dit niveau.
- 1983
- Forumicoon
Ja maar ja, welk alternatief is er? Hele wedstrijden Sibon kan niet meer en mensen die Elm daar graag weer zien kan ik niet serieus nemen. Dost toont verbetering t.o.v. vorig jaar, dat zag je in de voorbereiding en die lijn trok hij gister door. Hij speelde helemaal niet zo slecht. Natuurlijk kan het nog veel en veel beter, maar je kan niet verwachten dat hij in een paar weken tijd in een keer van een zware onvoldoende naar een dikke voldoende gaat, dat heeft de tijd nodig. En of het uiteindelijk tot die (dikke) voldoen komt en of dat goed genoeg is voor Heerenveen, dat moet blijken. Maar nogmaals, een echt serieus alternatief is er momeneteel niet.Superfries88' schreef: Ik wil hem niet alweer afbranden na één wedstrijd, maar ik ben bang dat het totaalpakket uiteindelijk te zwak zal blijken.
-
- Forumicoon
Dost zal op jaarbasis een leuk aantal doelpunten maken en in het meevoetballen maakt hij absoluut progressie. In dat opzicht ben ik wel tevreden over hem. Het is alleen de inactiviteit die me tegenstaat. Te vaak loopt hij langdurig in buitenspelpositie, blijft hij stokstijf staan of duurt het te lang voordat hij op zijn plek staat. Daar moet hij veel slimmer in worden. Maar dat is een kwestie van mentaliteit en inzicht. Dat eerste is te verbeteren, dat tweede punt baart me toch wel zorgen. Op die leeftijd moet je als spits al weten hoe je moet staan en hoe je moet lopen, maar Dost doet dit veelvuldig verkeerd.
Ik vrees dat Dost voor altijd een beperkte spits blijft. Met name omdat hij niet één punt heeft waarin hij uitblinkt. Het is geen spits die heel makkelijk voetbalt, maar hij is ook geen heel koele afmaker. Ik denk dat dit soort zaken hem blijven achtervolgen. Zelf zou ik best eens Sibon willen zien, want ik vraag me af of hij inderdaad geen negentig minuten kan spelen. Ik heb hem wedstrijden bij Melbourne Heart zien spelen en in de voorbereiding, maar op basis daarvan denk ik dat hij best nog een tijdje mee kan.
Maar goed, wat mij betreft mag Dost nog best blijven staan. Maar hij moet zijn nieuwe spel wel functioneler maken. Dost moet functioneel leren meevoetballen en zorgen dat hij de bal ook geregeld in het netje legt. Met name zijn looplijnen móéten beter.
Ik vrees dat Dost voor altijd een beperkte spits blijft. Met name omdat hij niet één punt heeft waarin hij uitblinkt. Het is geen spits die heel makkelijk voetbalt, maar hij is ook geen heel koele afmaker. Ik denk dat dit soort zaken hem blijven achtervolgen. Zelf zou ik best eens Sibon willen zien, want ik vraag me af of hij inderdaad geen negentig minuten kan spelen. Ik heb hem wedstrijden bij Melbourne Heart zien spelen en in de voorbereiding, maar op basis daarvan denk ik dat hij best nog een tijdje mee kan.
Maar goed, wat mij betreft mag Dost nog best blijven staan. Maar hij moet zijn nieuwe spel wel functioneler maken. Dost moet functioneel leren meevoetballen en zorgen dat hij de bal ook geregeld in het netje legt. Met name zijn looplijnen móéten beter.
-
- Forumicoon
Waar baseren de spelers die hoge klassering op? Zelfvertrouwen is leuk, maar enig realisme ook. Ik heb het idee dat ze zelf niet doorhebben wat de problemen zijn. Vandaar ook het herhaaldelijk fout gaan van het weggeven van een voorsprong. Ze zijn niet in staat te leren van hun fouten omdat ze de fouten niet zien.Bas Dost barst weer van het zelfvertrouwen, want de sc Heerenveen-spits sprak tegenover Metro openlijk uit het dit seizoen niet te doen voor minder dan twintig treffers. "Die weddenschap durf ik wel aan te gaan. Ik wil me revancheren voor mijn teleurstellende eerste seizoen. Twintig treffers is een realistisch aantal,' zegt Dost.
'Zeker met prima aangevers als Beerens, Assaidi en Narsingh om me heen'. Het moet volgens Dost mede bijdragen aan een plek in de top voor de Friezen. "We hebben een kwalitatief sterke groep. Als het team bij elkaar blijft, moet dat dan ook zeker kunnen lukken. Rechtstreekse plaatsing voor Europees voetbal is sowieso onze doelstelling.'
'Het enige nadeel is dat we geen brede selectie hebben. Maar dat is iets waar de meeste clubs onder de nationale top last van hebben, aldus Dost.
-
- Forumicoon
We hebben gewoon een goed team. Deksen gaf het einde afgelopen seizoen al aan en Van Hanegem zei het in zijn column maandag. Als Heerenveen doorkreeg hoe goed ze eigenlijk waren dan konden ze mee doen om top 3. Nu geloof ik daar zelf niet in, maar top 5 is niet onmogelijk.
Vergeet niet dat onze concurrenten niet sterker zijn en wij hebben nu gewoon van de beste aanvallen van Nederland, een goed middenveld. 1 goede centrale verdediger erbij en je hebt een heel aardig team.
Vergeet niet dat onze concurrenten niet sterker zijn en wij hebben nu gewoon van de beste aanvallen van Nederland, een goed middenveld. 1 goede centrale verdediger erbij en je hebt een heel aardig team.