van Ewijk is de eerste versterking voor komend seizoen. De rechtsback komt over van ADO Den Haag en tekent in Friesland een contract voor vier seizoenen. De twintigjarige verdediger gaat spelen met rugnummer 27.
Moderators: Beheerders, Fanmasters
van Ewijk is de eerste versterking voor komend seizoen. De rechtsback komt over van ADO Den Haag en tekent in Friesland een contract voor vier seizoenen. De twintigjarige verdediger gaat spelen met rugnummer 27.
BakCristian schreef:Ik geef hem het voordeel van de twijfel, maar zo’n goede aankoop vind ik dit in eerste instantie niet.
PSV is wederom in de markt voor Heerenveen-rechtsback Van Ewijk
PSV heeft voor de komende transferperiode wederom belangstelling voor Milan van Ewijk, de rechtsback van Heerenveen. Dat bevestigen meerdere bronnen en het management van de speler is bekend met de interesse. De 22-jarige verdediger heeft nog een contract tot medio 2025 bij sc Heerenveen en moet naar schatting tussen de vier en vijf miljoen euro kosten. Hij stond vorig jaar ook al op de lijsten bij PSV.
Marça schreef:Daarbij moet wel opgemerkt worden dat doorverkooppercentage gaat over gehele transfersom. Maakt niet uit of dit vast bedrag is of als het aangevuld wordt met opties bij Europees voetbal, x-aantal wedtrijden, etc.
Denk dat Milan minimaal zes miljoen euro wel waard is. Als er meer clubs zijn met interesse kan het wel richting de 8-10 miljoen euro. En als een club als Lyon (met externe investeerders) zich meldt, dan ook wel voor 12 miljoen.
Jazz schreef:Dat is niet altijd juist, vaker gaat het om een percentage van de winst.
Voetbal International: Anderlecht opent jacht op Van Ewijk
De vraag is niet of, maar vooral wanneer Milan van Ewijk bij SC Heerenveen vertrekt. De jacht op de rechtsback is inmiddels in volle gang en Anderlecht heeft zich bij de Friezen gemeld.
Directeur Ferry de Haan van Heerenveen bevestigde eerder op de zondag de belangstelling van een club wiens naam hij toen niet wilde prijsgeven. 'Er heeft inderdaad een club bij ons informatie rondom Milan gevraagd.'
Inmiddels is het duidelijk dat Anderlecht de club met serieuze interesse is. Rond Heerenveen wordt aangenomen dat er spoedig een eerste bod op Van Ewijk zal volgen. De afgelopen maanden werd al bekend dat ook PSV gecharmeerd is Van Ewijk. In de winter stond hij in de belangstelling van onder meer Fulham en Sporting Portugal. Danny Ris, zaakwaarnemer van Van Ewijk, wil de interesse van Anderlecht ontkennen noch bevestigen.
De Haan over een eventueel vertrek van Van Ewijk: 'De ambities van Milan zijn bekend. Op dit moment ligt er nog geen bod bij mij op tafel, maar als er zich een mogelijkheid voordoet die voor zowel hem als ons goed kan zijn, gaan we daar serieus over nadenken.'
Van Ewijk heeft in Friesland nog een contract tot 2025. Hij kwam in 2021 over van ADO Den Haag.
Bron: https://www.vi.nl/nieuws/anderlecht-opent-jacht-op-van-ewijk
Milan van Ewijk lijkt op weg naar de uitgang bij SC Heerenveen. De kans is groot dat de rechtsback zijn loopbaan gaat voortzetten in Engeland.
Coventry City nadert een akkoord met SC Heerenveen over een transfer van Van Ewijk, dat meldt De Telegraaf op basis van Engelse bronnen. De club uit de Championship is bereid om vier miljoen euro te betalen. Daarnaast kan SC Heerenveen een flink doorverkooppercentage bedingen.
Van Ewijk heeft zelf wel oren naar een Engels avontuur en dus lijkt het een kwestie van tijd voordat de transfer beklonken wordt. De 22-jarige verdediger maakte in 2021 de overstap van ADO Den Haag naar SC Heerenveen.
Ebiede schreef:Ik zie veel onvrede over deze transfer. De een roept ruim vier miljoen en een ander heeft het over 6,5 miljoen. Maar niemand kent de details van de deal. Wat ik wel weet is dat Ferry sinds zijn aanstelling goede dingen doet. Ik heb wel vertrouwen in Ferry.
Jelmer1981 schreef:Sowieso wel heel blij met 25% doorverkooppercentage.
gwgwgw schreef:
Tja, dit gaat normaal gesproken over de winst. Dus vanaf transfer vanaf 4 miljoen gaan van we pas meedingen. En verkopen > 4 miljoen is een zeldzaamheid de laatste 20 jaar voor Coventry
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten