One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

xander schreef:Schoon schip en mensen extern aantrekken kan ons alleen nog redden doe je dat niet zullen we nog meer sponsoren kwijtraken. Tijd om keihard in te grijpen komende week!
Is de enige manier!!!!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Nog een reactie op friesiaaan: je zegt dat als Vd Wiel en Dijk de wijzigingen hadden opgevolgd er niets aan de hand zou zijn. Wat een onzin. Je weet zelf ook dat de onrust dan gewoon aan zou houden. Ik ben geen voorstander van van der Wiel als voorzitter de komende jaren maar hij is de enige in de huidige directie waarbij ik nog een beetje een goed gevoel bij heb.

En als bestuurders niet doen wat het stichtingsbestuur zegt (onlogisch maar het zijn jouw woorden) wie is dan iets te verwijten? Volgens mij het stichtingsbestuur want die laten over zich heen lopen. Het gebrek aan transparantie en de achterban informeren is hen overigens ook te verwijten.

Verder denk ik dat Jetten niet zo goed bij onze club paste als ik de verhalen hoor uit kringen die hem wel kennen. Hettinga zelfde verhaal . En dat Jetten bij grote bedrijven heeft gewerkt zegt niets, een voetbalclub is een heel ander soort "bedrijf".

Ik ben overigens benieuwd hoe het met de sfeertribune gaat aflopen door de bestuurscrisis. In november wordt er een beslissing over genomen. Ik heb al maanden het gevoel dat dit gaat worden uitgesteld ivm bestuurlijke perikelen en daardoor volgend seizoen de situatie nog steeds onveranderd zal zijn..
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

SVSCH schreef:Ik ben overigens benieuwd hoe het met de sfeertribune gaat aflopen door de bestuurscrisis. In november wordt er een beslissing over genomen. Ik heb al maanden het gevoel dat dit gaat worden uitgesteld ivm bestuurlijke perikelen en daardoor volgend seizoen de situatie nog steeds onveranderd zal zijn..
Als ik zie hoe het nu met de club gaat, dan is een sfeertribune op dit moment een futiliteit.
Ik zou mij meer zorgen gaan maken hoe het bestuurlijk gaat dan of en waar de sfeertribune komt momenteel.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Sfeertribune heeft geen prioriteit nu. Als het zo doorgaat is er helemaal geen tribune meer nodig, want is er geen club meer om aan te moedigen.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Friesiaan schreef: - Wat kunnen Van der Wiel tot slot (toetje) verwijten? Dat hij tegen Omrop Fryslân heeft gezegd dat ie alleen wilde komen praten als Stalenburg naast hem mocht zitten (bevestigd door Omrop Fryslân). Schijtleister! En Stalenburg vervolgens zeggen dat ie volstrekt onafhankelijk is, spreken in kmapen en vervolgens allerlei speculaties strooien en officiële rol stichtingsbestuur niet erkennen.
Jaap Stalenburg is de Peter R de Vries van Friesland. Denkt overal een mening over te moeten hebben maar is een lulletje eerste klas.
Dat van der Wiel daar alleen wilde zitten met Stalenburg is natuurlijk behoorlijk zwak.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Hopelijk komen de supportersclubs met het een en ander naar buiten vandaag en stappen ze uit de stichting! Dit kan niet langer!!!! Bijna 24u!

Weg met de partime baantjes tijd voor fulltime Jobs, er moet gewerkt worden tot diep in de nacht om ons club er boven op te helpen! Meer dan zat werk aan de winkel!!!!
Alle ballen op Henkie!
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

xander schreef:Hopelijk komen de supportersclubs met het een en ander naar buiten vandaag en stappen ze uit de stichting! Dit kan niet langer!!!! Bijna 24u!
Dat zou het domste zijn wat ze kunnen doen. Nu hebben ze nog een stem, dan niet meer.
jelgrins
Nieuw talent
Berichten: 104
Lid geworden op: 28-12-2007 17:24

Bericht door jelgrins »

Het zou niet slim zijn wanneer de supportersverenigingen nu opstappen. Het wordt tijd dat ze zelf een visie ontwikkelen, opvattingen formuleren en inbrengen in het stichtingsbestuur. En laten ze de achterban eens informeren en consulteren!
jorro
Invaller
Berichten: 402
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

Ik ben lid van zowel Feanfan als NN, en heb maar eens een mail naar beide verenigingen gestuurd met de vraag wanneer ze een openlijk/publiekelijk standpunt gaan innemen over de bestuurlijke crisis. Hierin is de rol van de twee vertegenwoordigers in het stichtingsbestuur van belang. Openheid van zaken en een duidelijk standpunt is toch het minste dat we terug mogen verwachten van onze vertegenwoordigers. Ze vertegenwoordigen gezamenlijk 20% van het ledenaantal van het stichtingsbestuur, wat gewoon best aanzienlijk is.

Misschien dat meer supporters dit kunnen doen om de druk een beetje op te voeren. Het is momenteel veel te stil!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Begrepen dat er vanavond bestuursvergadering van NN is I.I.g. en daarna zullen we naar aller waarschijnlijkheid meer horen.

Zolang de supportersclubs in de stichting zitten kunnen ze ook beide verantwoordelijk gehouden worden voor de chaos bij de club. Daarom eruit! Het klonk mooi al die inspraak maar hebben er niks aan, je zit hierdoor op slot met je belangen als supportersclubs. Dat moet je niet willen.
Alle ballen op Henkie!
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

xander schreef:Begrepen dat er vanavond bestuursvergadering van NN is I.I.g. en daarna zullen we naar aller waarschijnlijkheid meer horen.

Zolang de supportersclubs in de stichting zitten kunnen ze ook beide verantwoordelijk gehouden worden voor de chaos bij de club. Daarom eruit! Het klonk mooi al die inspraak maar hebben er niks aan, je zit hierdoor op slot met je belangen als supportersclubs. Dat moet je niet willen.
De chaos is er al. Ook met twee vertegenwoordigers van de supportersclubs. Die hebben er vanaf het begin in gezeten en zijn net zo schuldig aan deze chaos als de andere 9.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Het blijft maar stil en stil. Onze club is onze club niet meer. Het is een bende en iedereen blijft lekker zitten. En de selectie kan er geen hout van onder leiding van een totaal onwetende trainer. Ik heb na 22 jaar seizoenskaartnog nooit zo weinig gevoel meer bij mijn club. Dankzij een stel zelfingenomen hufters!
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Klopt Grimo. Maar je weet niet wat hun mening over zaken intern is geweest en met 2 leden tegen de rest heb je nooit een meerderheid. Uit clubbelang hou je je dan eerst rustig maar deze teringzooi kan nu een reden zijn om zich terug te trekken. Zou ik in ieder geval een goede zet vinden als er zaken gebeuren die tegen de principes van de supportersclubs zijn. Maar ik heb geen idee hoe NN en Feanfan hierin staan omdat er eigenlijk nooit inhoudelijk openheid van zaken is gegeven.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Heerenveen rules schreef:Het blijft maar stil en stil. Onze club is onze club niet meer. Het is een bende en iedereen blijft lekker zitten. En de selectie kan er geen hout van onder leiding van een totaal onwetende trainer. Ik heb na 22 jaar seizoenskaartnog nooit zo weinig gevoel meer bij mijn club. Dankzij een stel zelfingenomen hufters!
Wij hebben onze meningsverschillen gehad op dit forum maar hetgeen je hier vermeld leeft bij mij ook zeer. Ikzelf kom al vanaf eind jaren tachtig bij de club. De 'periode Veenstra' was zorgelijk, echter hetgeen we nu meemaken 'slaat alles'. Ook ik heb steeds minder 'gevoel' bij de club. De club is eigenlijk de mijne niet meer. En als een langdurig fan als ik en jijzelf (ook al 'beleven' we de club beide op verschillende wijze) dit al zeggen dan is het logisch te veronderstellen dat andere supporters en vooral sponsors hier ook veel last van hebben. De viscieuze cirkel naar beneden is ingezet en door alle toestanden op bestuurlijk gebied en door het tekort aan kwaliteit op het veld lijkt deze moeizaam te stoppen, laat staan 'om te buigen naar boven'.

Het is te hopen dat zij die 'het pluche bevuilen' door vooral voor de eigen belangen op te komen 'uit naam van de club' op tijd inzien dat ze de club op een wel heel erg hellend vlak hebben gemanoeuvreerd met hun 'haantjes gedrag'. Sponsoren en fans keren de club hun rug toe. En dat is pijnlijk om te zien.

Er moet worden ingegrepen. En snel! Gebeurt dit niet dan zal het pijnlijke gevoel bij de supporters en sponsoren veranderen in 'gelatenheid'. En dan is het over en sluiten.
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Ik heb zelf nu 20 jaar een seizoenkaart maar denk juist dat de trouwe supporters nu gewoon moeten opstaan onder leiding van de supportersverenigingen. De rest zal dan volgen + sponsoren die clubgevoel hebben waardoor de onruststokers buitenspel worden gezet. Klinkt misschien wat te simpel maar dat is de enige manier om nu nog tot een omslag te komen. Het Stichtingsbestuur functioneert nu ook niet meer met het doel waarvoor het is aangesteld door onderlinge verdeeldheid dus daar verwacht ik geen ingrepen van
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Ik ben het met je eens dat de supportersverenigingen zich dienen te uiten met zorgen m.b.t. hetgeen nu gebeurt. Daarnaast kan via (ludieke en 'wel geformuleerde') spandoeken duidelijk worden gemaakt dat de supporters het niet meer pikken. Maar daar houdt de macht die de supporters hebben ook wel op vrees ik. De vorige revolutie verliep zonder geweld; dat zal nu ook weer de insteek moeten zijn. Ook in mijn opinie zullen zowel de huidige dagelijkse leiding dienen op te stappen, alswel de leden van het stichtingsbestuur.

Ik las ergens dat iemand opperde voor het terug in het zadel brengen van 'big spenders' Kuiper, Hoekstra (en Van Erve). Ik had nooit gedacht dit na hun aftreden nog te zullen zeggen, maar je zou bijna verlangen dat deze heren een herkansing zouden krijgen. Mannen met verstand van zaken en die hebben geleerd van hun fouten. Toen zij er zaten was de club nog wel de club. Mensen met een clubhart, die het beste voor hebben met sc Heerenveen. Dat blijkt tegenwoordig al héél wat.

Ps. Gaston Sporre was als interim ook een verademing.
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Ik bedoel niet met geweld maar als 3e partij de anderen buitenspel zetten. Uiteindelijk zijn wij de club. Hoe precies vind ik nu lastig te zeggen en de tijd dringt inmiddels. Laten we het over aan de bestuursleden nu dan vrees ik voor de toekomst van onze club.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Ik geef volgens mij nergens aan dat je dat wel bedoelt. :wink:

Ik wil er alleen maar mee zeggen dat ondanks het mislukken van de vorige revolutie (qua uiteindelijk resultaat) ik toch nog altijd met veel trots terugkijk hoe Veenstra destijds op de juiste, nette wijze heeft moeten opstappen door de toenemende druk van de supporters, sponsoren, de media en mensen als Van der Velde en de Haan.
jorro
Invaller
Berichten: 402
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

Daar ben ik trouwens best nieuwsgierig naar, hoe Foppe tegen de huidige situatie aankijkt. Dit zal hem toch ook enorm aan het hart moeten gaan zou je zeggen..
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Ik denk dat de situatie nu ernstiger is en veel gecompliceerder. En er minder tijd is. Ik heb hier weleens het verwijt gekregen dat ik veel te negatief over de directie etc was maar ik heb nog nooit op basis van aannames iets geroepen. Wat anderen ervan geloven of er mee willen doen is aan hun.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

VI: Crisis in Heerenveen naar kookpunt, vuurwerk in aantocht.
SC Heerenveen maakt zich op voor de finale van de bestuurscrisis. Zaterdag worden voorzitter Jelko van der Wiel en bestuurslid commerciële zaken Wim Dijk in een speciale aandeelhoudersvergadering door het tienkoppige stichtingsbestuur ontslagen.
Maar dat dit met een big bang gepaard zal gaan, is inmiddels ook duidelijk. Want er zal bewijsmateriaal boven tafel komen waaruit blijkt dat Van der Wiel en Dijk met name door de toezichthouders Egon Diekstra en Geert-Pieter Vermeulen en voormalig commercieel manager Joost Jetten zijn tegengewerkt en dat er commerciële deals achter hun rug om in de maak waren.

Voetbal International heeft de mails kunnen inzien en kan niet anders concluderen dan dat het voor Van der Wiel en Dijk zeker op het laatst nagenoeg onmogelijk werd SC Heerenveen te besturen omdat ze te vaak bezig waren met de strijd tegen hun medebestuursleden en het achterhalen van de juiste informatie. Duidelijk is echter ook dat SC Heerenveen er onder deze leiding beroerder voorstaat dan voor Fean-revolutie van 2013.
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Als dat waar is, moeten Diekstra, Vermeulen en Jetten z.s.m. opdonderen. Volgens mij hebben zij (vermeulen / Diekstra) niets met de uitvoering te maken, en moeten dat ook vooral niet doen.
Laatst gewijzigd door H-J op 06-10-2015 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

H-J schreef:Als dat waar is, moeten Diekstra, Vermeulen en Jetten z.s.m. opdonderen. Volgens mij hebben zij niets met de uitvoering te maken, en moeten dat ook vooral niet doen.
Commercieel manager Jetten zou niets met de uitvoering te maken moeten hebben?? Lijkt me van wel!
Voor het overige; het klinkt vooral als onduidelijkheid over verwachtingen taken/rollen en gebrekkig toezicht, en dan pakken mensen conform hun aard in de ruimte die hen geboden wordt. Op zich logisch bij een nieuw bestuursmodel, dat moet dus scherper geëvalueerd en bijgesteld worden. Ik vind wel dat Jelco in de media niet als onze kapitein overkomt. Vooral reactief en onsamenhangend. Mist toch een beetje visie, initiatief en sturing. Tenminste dat is mijn (inderdaad beperkte) beeld van hem. Jammer want ik had t hem graag gegund.
jorro
Invaller
Berichten: 402
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

Allemachtig, wat een verhaal weer. Dit duidt er echter op dat het stichtingsbestuur volledig buiten schot blijft en aan zou kunnen blijven? Dat lijkt me ook niet wenselijk, gelet op de berichten van de laatste tijd.
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Thinkman schreef:Commercieel manager Jetten zou niets met de uitvoering te maken moeten hebben?? Lijkt me van wel!
Klopt, aangepast.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Thinkman schreef:Ik vind wel dat Jelco in de media niet als onze kapitein overkomt. Vooral reactief en onsamenhangend. Mist toch een beetje visie, initiatief en sturing. Tenminste dat is mijn (inderdaad beperkte) beeld van hem.
Dat zal wel zo wezen, maar bij hem twijfel ik tenminste niet aan de oprechtheid, en het denken vanuit clubbelang.

Heeft Hettinga het stichtingsbestuur in zijn macht? Wordt het stichtingsbestuur geïnformeerd over de wijze waarop hun voorzitter, v/d Wiel tegenwerkt? Ik heb bijzonder grote twijfels bij de oprechtheid van het "Sneker kamp".

Ze verkloten de hele godganse boel. Ook ik ben er wel een beetje klaar mee. Er is niks meer om trots op te zijn, alles wordt vernield door een zwikje ego's.

Neemt niet weg dat Vaessen en Koopmans dit ook in de hand hebben gewerkt. Door de belachelijke one-tier board in het leven te roepen bij een relatief kleine club als de onze. Een voorzitter/Algemeen directeur, een Technisch directeur en een commerciële/financiële man was ruim voldoende geweest. Met een controlerend stichtingsbestuur erachter(als soort van RVC).
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Otsje P schreef: Neemt niet weg dat Vaessen en Koopmans dit ook in de hand hebben gewerkt. Door de belachelijke one-tier board in het leven te roepen bij een relatief kleine club als de onze. Een voorzitter/Algemeen directeur, een Technisch directeur en een commerciële/financiële man was ruim voldoende geweest. Met een controlerend stichtingsbestuur erachter(als soort van RVC).
Die mening deel ik zeker met je. De gedachtegang qua oprichting ervan is te begrijpen (des te meer mensen des te democratischer). Alleen werkt dat niet in het bedrijfsleven. Een bedrijf heeft een duidelijke leiding en structuur nodig. Des te meer mensen in de directie en het toezicht, des te meer verschillende visies. Ze hebben iets 'nieuws' willen uitvinden in een tijd van revolutie waarbij eenvoud en duidelijkheid gewenst was (Achteraf is het makkelijk praten, maar toch).
Een directie van 3 man, en een toezichthoudend orgaan van 5 personen zou prima zijn. Dat werkt prima in het bedrijfsleven, en zou ook prima hier werken. Van het toezichthoudend orgaan geef je 2 mensen uitvoerende taken. Daarnaast is het een must om iemand in het Toezichthoudend orgaan aan te stellen die ervaring heeft met het runnen van een voetbalclub.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Otsje P schreef:Dat zal wel zo wezen, maar bij hem twijfel ik tenminste niet aan de oprechtheid, en het denken vanuit clubbelang.
Inderdaad OtsjeP, daarom sloot ik ook af met: Jammer want ik had t hem graag gegund.
Ik zet het misschien wat scherp neer maar als bestuurder van onze voetbalclub is integriteit wel een belangrijke voorwaarde, maar helaas zijn ook andere kwaliteiten broodnodig. Voor de rest ben ik ook wel beetje klaar met het gedonder bij de club. Hoop dat bv. vd Velde, Hettinga, Vonk en vd Wiel nu ergens crisisoverleg voeren om de schade te beperken. Voor zover nog mogelijk.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Het mag duidelijk zijn iedereen eruit niks meer en en niks minder voordat de supporters gaan rusten!

Iemand een idee waar die locatie zaterdag is?
Alle ballen op Henkie!
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

xander schreef:Het mag duidelijk zijn iedereen eruit niks meer en en niks minder voordat de supporters gaan rusten!
Het mag duidelijk zijn dat je voor jezelf spreekt en niet voor alle supporters :wink:
Er is nu veel te weinig duidelijkheid. Misschien ligt het wel aan het (niet werkende) one-tier bestuursmodel en niet zozeer aan de poppetjes..

Kunnen alleen maar hopen dat de betrokkenen elkaar;
- opzoeken en met elkaar praten
- elkaars standpunten respecteren
- algemeen clubbelang laten prevaleren boven persoonlijke agenda's
- een oplossing vinden die perspectief biedt aan onze mooie club en haar supporters, want wij verdienen het!
Gesloten