Joost van Aken

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Voorstopper schreef: Echt veel geld wordt er voor verdedigers niet betaald. Voor verdedigende middenvelders ook niet overigens.
De linksbenige cv'er Viergever ging voor 2 miljoen naar Ajax, Mike van der Hoorn voor 4 miljoen.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Voorstopper schreef: Buijs en St Juste is ook een mooi duo.
De voorkeur van Lodeweges is een linker en een rechtercentrale verdediger. Ook qua opbouw. Er zal dan een nieuwe linksbenige centrale verdediger moeten komen.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Als jij dat schaart onder "echt veel geld" dan had ik niet hoeven reageren (al is 4 miljoen een belachelijk goed bedrag voor Vd Hoorn). Het is meer zo dat aanvallers/aanvallende middenvelders snel 5+ miljoen opleveren en verdedigers/verdedigende middenvelders niet.
Grimo schreef: De voorkeur van Lodeweges is een linker en een rechtercentrale verdediger. Ook qua opbouw. Er zal dan een nieuwe linksbenige centrale verdediger moeten komen.
Hooiveld is links en wil graag terugkeren, opgelost ;-)
The two most powerful warriors are patience and time.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Voorstopper schreef:Als jij dat schaart onder "echt veel geld" dan had ik niet hoeven reageren. Het is meer zo dat aanvallers/aanvallende middenvelders snel 5+ miljoen opleveren en verdedigers/verdedigende middenvelders niet.
Als wij 1 miljoen plus een doorverkoopclausue gaan krijgen voor speler met nog geen 30 eredivisie wedstrijden in de benen en een minimaal jeugdcontract, dan mogen we de handjes dicht houden.
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

[quote="Grimo"][quote="Voorstopper"] Buijs en St Juste is ook een mooi duo

St juste moet ook eerst ook verlengen en anders in de zomer verkocht worden...
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Van Aken heeft nog een optie in zijn contract waardoor hij vastligt tot 2017.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Allemaal spel dit. Van Aken zal gewoon blijven. Zaakwaarnemer wil er wat centjes bij. Slingert gerucht de wereld in. Centjes er bij. Missie geslaagd.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Was dat maar zo Lardy. Van Aken heeft geen optie in zijn contract en zal het volgende talent zijn die noodgedwongen verkocht moet worden deze zomer.
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Grimo schreef:Was dat maar zo Lardy. Van Aken heeft geen optie in zijn contract en zal het volgende talent zijn die noodgedwongen verkocht moet worden deze zomer.
Hij heeft wel een optie zegt Vonk in de LC. Tot 2017.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Delars schreef:
Hij heeft wel een optie zegt Vonk in de LC. Tot 2017.
Dat is dan voor het eerst dat ze dit melden, goed nieuws. Is bij zijn presentatie niet gemeld.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Ik weet niet of Joost rancuneus is, maar na het faillissement heeft hij ook stage gelopen bij AZ en werd daar niet goed genoeg bevonden. Heerenveen zag het wel in hem zitten, het is derhalve voor ons te hopen dat hij "dikke doei" tegen de Alkmaarders zegt mocht het gerucht kloppen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik snap niks van mensen die van Heerenveen naar AZ gaan. Kleiner stadion, ontzettend sfeerloos daar met die nep kleppers en prestaties die niks beter zijn.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Heerenveen rules schreef:Ik snap niks van mensen die van Heerenveen naar AZ gaan. Kleiner stadion, ontzettend sfeerloos daar met die nep kleppers en prestaties die niks beter zijn.
Prestaties zijn over het algemeen wel beter, laatste vijf a 10 jaar heeft AZ meer Europese wedstrijden gespeeld dan SC Heerenveen. Over het algemeen betaald AZ beter en is het voor veel jongens dichterbij hun roots en familie en vrienden; Gouweleeuw (Heemskerk), van Aken (Haarlem). En voetballers zal het een biet zijn of supporters daar met klappers op de tribune zitten.
dirkj
Invaller
Berichten: 260
Lid geworden op: 07-01-2007 21:50

Bericht door dirkj »

Mackan68 schreef: ... omdat er min of meer een paal in mijn zichtveld staat.
en wij maar denken dat er een bord voor je kop zat.

(excuses mackan, dit kon ik niet laten lopen :)
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Flying Frisian schreef:Ik weet niet of Joost rancuneus is, maar na het faillissement heeft hij ook stage gelopen bij AZ en werd daar niet goed genoeg bevonden. Heerenveen zag het wel in hem zitten, het is derhalve voor ons te hopen dat hij "dikke doei" tegen de Alkmaarders zegt mocht het gerucht kloppen.
Hier hoop ik ook op. Heeft ook al meerdere keren aangegeven dat hij de club dankbaar is in verband met zijn 'mankementen' als jongetje. Hopelijk gaat hij dat vertrouwen wel terug betalen in meer dan anderhalf seizoen. Maar ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken. Het zou me tegenvallen wanneer ze er niet uit gaan komen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Zucht, Van den Brom bevestigt de interesse en wil Van Aken graag hebben. Ik vind dit soort dingen altijd een beetje irritant, zeker omdat wij nog tegen AZ moeten. De Boer doet dit ook altijd. Een ergerlijk trekje.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Superfries1994 schreef:Zucht, Van den Brom bevestigt de interesse en wil Van Aken graag hebben. Ik vind dit soort dingen altijd een beetje irritant, zeker omdat wij nog tegen AZ moeten. De Boer doet dit ook altijd. Een ergerlijk trekje.
Ik vind het irritant dat een club als AZ blijkbaar kans denkt te hebben om een speler die niet weg hoeft of mag bij Heerenveen, een club van vergelijkbaar niveau, zoals eerder met Beerens en Elm, te kunnen halen. En een speler met talent, zoals Van Aken moet dat niet eens willen.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Het tekent de ambitie die AZ al jaren probeert uit te stralen. De club is niks groter dan die van ons, maar straalt dit wel uit naar buiten toe. Kunnen we een voorbeeld aan nemen vind ik.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Crash schreef:Het tekent de ambitie die AZ al jaren probeert uit te stralen. De club is niks groter dan die van ons, maar straalt dit wel uit naar buiten toe. Kunnen we een voorbeeld aan nemen vind ik.
Doen we toch ook ? We haalden onze trainer weg bij DKV :mrgreen:
Samen maken we de club sterk.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

BK2007 schreef: Doen we toch ook ? We haalden onze trainer weg bij DKV :mrgreen:
Het zegt genoeg dat jij Cambuur met ons vergelijkt. Az en Heerenveen zijn beide subtoppers. Cambuur mag zich nauwelijks een volwaardige eredivisieclub noemen, die dankzij Henk de Jong even boven zijn stand leeft. Normaalgesproken degradatiekandidaat.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

BK2007 zal het met enig cynisme bedoelen. Waarmee hij overigens precies de vinger op de zere plek legt.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Crash schreef:Het tekent de ambitie die AZ al jaren probeert uit te stralen. De club is niks groter dan die van ons, maar straalt dit wel uit naar buiten toe. Kunnen we een voorbeeld aan nemen vind ik.
Juist. Uitstekende post. Wij zullen nooit de kloten hebben om een speler bij AZ of Groningen weg te plukken of zelfs eens te kijken bij een speler die net buiten de pot piest in Amsterdam.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Wat een kletskoek nou weer over ambities en AZ en Fc Groningen.
We leggen AZ over de knie met 5-2 en F C Groningen laten we mooi een eind achter ons op de ranglijst, AZ staat slechts vlak boven ons.
Waarom moeten we nou in hemelsnaam onze portemonnee trekken en de kas spekken van zulke clubs ?
Alleen vanwege het "prikken" ? Of voor wat genoegdoening?
Ben je wel wat zielig. Kun je beter wat centjes op tafel leggen voor een Larsson of Thern.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Elm werd transfervrij gehaald, zo ook Gouweleeuw. Beerens voor een op dat moment relatief lage transfersom. De ene transfer was geslaagder dan de ander maar het tekent de ambitie en het hoeft, behoudens een iets hoger salaris, niet veel te kosten. Noem het kletskoek. Ik noem het gezonde ambitie en dadendrang. Goed gedaan van AZ.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Hoewel de dicussie iets offtopic gaat zijn wij natuurlijk op ons eigen manier ook best nog ambitieus. Het is toch zo dat bijv een Thern binnengehaald wordt van de topclub van Zweden. En ze proberen het vast vaker bij die categorie alleen krijgen ook vast vaak een nee. Probleem is verder gewoon het geld. Als wij de salarissen zouden betalen die AZ betaalt zouden wij ook kunnen vissen bij concurrenten. We hebben ooit toch ook een Dingsdag voor veel geld van Vitesse gehaald. Die was echt niet gekomen als we alleen een mooi verhaal zouden hebben... Willen wij jongens van AZ of Groningen verleiden dan moet er ook gelapt worden, simpel zat.

Wij kunnen op dit moment financieel niet wat AZ kan en dan gaat er een zekere categorie spelers aan je neus voorbij. Doordat zij duidelijk meer betalen dan clubs als Groningen en wij kunnen ze af en toe een hengeltje uitgooien en proberen. Helemaal als een speler uit die regio komt.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Ik vind dat je je sterkhouders (voor de toekomst) goed mag betalen. Zeker wanneer je als club een subtopper pretendeert te zijn dien je navenant je betere spelers ook zo te betalen. Het niet rondkomen met Bikel (wisselspeler) kan ik veel beter verteren wat dat betreft, alhoewel Bikel ook duidelijk heeft laten zien er volgend jaar te kúnnen staan.

Succes op sportief gebied kan als vliegwiel werken mbt aantrekken sponsors. Net zo goed als dat een status van grijze muis willen zijn dat sponsoren kan kosten. Qua hoeveelheid inkomsten/verliezen is dat op voorhand echter lastig inschatten. De juiste balans vinden is moeilijk.

Maar je hebt gelijk. Off topic. Terug naar Van Aken.
Alfred
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Alfred »

Voor Gouweleeuw is gewoon betaald hoor, die had nog een contract voor een jaar.

Ik heb het al eens vaker geschreven maar het kan gewoon niet dat AZ structureel een hogere begroting kan hebben dan Heerenveen of Groningen. Het stadion is veel kleiner, de regio is kleiner het kan gewoon niet. Ze draaien ook een fix operationeel verlies dit jaar. Toch doen ze het sinds DSB niet gek en willen altijd uitstralen top van de subtop te zijn. Dat kan uiteindelijk niet, maar ze houden er wel structureel aan vast.
superkaas
Nieuw talent
Berichten: 111
Lid geworden op: 09-08-2011 23:05

Bericht door superkaas »

Stiffie schreef:Voor Gouweleeuw is gewoon betaald hoor, die had nog een contract voor een jaar.

Ik heb het al eens vaker geschreven maar het kan gewoon niet dat AZ structureel een hogere begroting kan hebben dan Heerenveen of Groningen. Het stadion is veel kleiner, de regio is kleiner het kan gewoon niet. Ze draaien ook een fix operationeel verlies dit jaar. Toch doen ze het sinds DSB niet gek en willen altijd uitstralen top van de subtop te zijn. Dat kan uiteindelijk niet, maar ze houden er wel structureel aan vast.
AZ had vorig jaar een verlies van +/- 3.5 miljoen euro omdat er vrijwel geen noemenswaardige transfers waren afgezien van Beerens (2M) en Viergever (2.5M). Een transfer van 10 miljoen op Gudelj ging niet door doordat Porto geen bankgarantie kon (of wilde) geven.

Daarnaast kwam 1.5 miljoen euro van die 3.5 miljoen euro verlies voort uit onderhoud op het stadion en daarnaast natuurlijk 1 miljoen euro afkoopsom van GJ Verbeek en daarnaast 5 ton voor zijn vervanger Advocaat die niet begroot waren.

Hoe dan ook, AZ draait inderdaad een operationeel verlies de laatste jaren.. maar dat doet iedere club in Nederland! Iedere club heeft uitgaande transfers nodig om winst te maken.... dat is zo ongelofelijk scheef aan de voetbalwereld. Iedere club geeft structureel veel te veel geld uit om maar aan te haken bij de (sub)top of om niet te degraderen... en dan hopen dat het goedkomt door middel van transfers. Zie Twente hoe diep je in de shit kan komen. Of Heerenveen en Utrecht in mindere mate een paar jaar terug dat je tering naar de nering moest zetten.

Overigens heeft het Abe Lenstra (26.000) inderdaad meer zitplaatsen dan het Afas (17.000) stadion maar dat is slechts 1 van de factoren. Want hoeveel krijgt Heerenveen aan shirtsponsor? AZ krijgt naar verluid iets van 2.5-3 miljoen euro van AFAS aan shirt sponsoring wat voor de sub-top een zeer aardig bedrag is. Twente krijgt bijvoorbeeld maar +/- 1 miljoen euro. Daarnaast sponsort Afas ook het stadion (hence the name) en nog meer zaken.

Hoe dan ook, sponsoring, merchandise, seizoenskaarten, transfers er zijn zoveel factoren waar een club zijn financiële positie van afhangt. En een deel van het imago van de club draag je inderdaad uit door het spel maar ook vooral door de ambitie naar buiten toe te tonen....... ik probeer niet denigrerend te doen maar Heerenveen lijkt altijd wel haar best te doen om ''een leuk en lief clubje te zijn'''zo van kijk ons Friezen eens leuk en mooi meevoetballen!'' Persoonlijk vind ik dat juist super realistisch... alleen hoor je nooit spierballen taal dat Heerenveen jacht maakt op de top 4... of voor de beker gaat... of op Europees voetbal mikt. Dergelijke spierballen taal hoor je nooit :P
superkaas
Nieuw talent
Berichten: 111
Lid geworden op: 09-08-2011 23:05

Bericht door superkaas »

Overigens schijnt Van Aken in de belangstelling van AZ te staan. Doordat hij een relatief kort jeugd contract heeft is een transfer wat dat betreft niet uit te sluiten lijkt mij.

Ook zag ik een artikel voorbij komen dat Van Aken geïnterviewd werd door Omrop Fryslan en dat hij daar veel weggaf in zijn gelaatsuitdrukking... maar ik kan dit filmpje nergens vinden. Help anyone?
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

superkaas schreef: Want hoeveel krijgt Heerenveen aan shirtsponsor?
Ik meende dat Univé per jaar zo'n 5 miljoen euro overmaakt. Was nog een deal uit de gouden tijden. Weet het overigens niet 100% zeker.
superkaas schreef:Heerenveen lijkt altijd wel haar best te doen om ''een leuk en lief clubje te zijn'''zo van kijk ons Friezen eens leuk en mooi meevoetballen!'' Persoonlijk vind ik dat juist super realistisch... alleen hoor je nooit spierballen taal dat Heerenveen jacht maakt op de top 4... of voor de beker gaat... of op Europees voetbal mikt. Dergelijke spierballen taal hoor je nooit :P
Dat hebben we onder Yme Kuiper ooit eens geprobeerd. Liep niet zo goed af.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Plaats reactie