Mark Uth

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Al meer bekend over de gezondheid van onze spits
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Lipton schreef:
Lamlul :mrgreen:
Neem aan dat de heren beheerders nu ingrijpen! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Ik denk dat ik dit keer even een oogje dichtknijp, Grimo. :wink:

On topic maar weer...
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

Eigenlijk gewoon een tactisch slimme gele kaart van Uth. Dordrecht uit missen is natuurlijk minder erg dan Feyenoord, PEC, Cambuur of Grunn.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

nickstok schreef:Eigenlijk gewoon een tactisch slimme gele kaart van Uth. Dordrecht uit missen is natuurlijk minder erg dan Feyenoord, PEC, Cambuur of Grunn.
Einfach spitze!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

nickstok schreef:Eigenlijk gewoon een tactisch slimme gele kaart van Uth. Dordrecht uit missen is natuurlijk minder erg dan Feyenoord, PEC, Cambuur of Grunn.
Heel slecht dat hij als spits nu al 5 kaarten heeft. Zonde ook dat je hem mist tegen Dordrecht. Zou me niks verbazen als Lodeweges nu Vd Berg in de spits zet zodat hij een plaatsje voor De Roon heeft.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Knipecity schreef: Heel slecht dat hij als spits nu al 5 kaarten heeft. Zonde ook dat je hem mist tegen Dordrecht. Zou me niks verbazen als Lodeweges nu Vd Berg in de spits zet zodat hij een plaatsje voor De Roon heeft.
Ach ja, Messi kan ook in de spits, dus onze Joey ook :mrgreen:
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Joey heeft vaker in de spits gestaan. Die kan overal wel spelen. Is vrij allround. Nergens een topspeler, maar overal subtop.

Kan hij tegen Dordrecht als spits de verdedigers mooi opjagen in de opbouw en dan heeft Lodeweges zijn (luxe-) probleem op het middenveld opgelost nu Thern zo goed speelde.
Joucke
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Knipecity schreef: Heel slecht dat hij als spits nu al 5 kaarten heeft. Zonde ook dat je hem mist tegen Dordrecht. Zou me niks verbazen als Lodeweges nu Vd Berg in de spits zet zodat hij een plaatsje voor De Roon heeft.
Er zitten heel wat onzin-kaarten bij. Die tegen Ado thuis met het "opstootje" met Kramer was natuurlijk geen geel, en voor zover ik kon zien vandaag eigenlijk ook niet, want hij was wederom slachtoffer. Het zijn wel 4 thuis ontvangen kaarten, dus het zegt wat over zijn vechtlust voor eigen publiek, net een stapje meer willen zetten en soms wat over de schreef willen gaan. Nu nog leren hoe dat moet (lesje nemen bij Joey, want die speelt al een tijdje kaartloos), en het wordt helemaal dikke prima.

Eigenlijk zou ik Pelle van Amersfoort het wel eens vanaf de aftrap willen zien proberen. Dat is volgens de staf toch zo'n groot talent dat hij ervaring mag opdoen op de vleugels met invalbeurten?
vries153
Bankzitter
Berichten: 241
Lid geworden op: 23-07-2003 19:48
Locatie: gorredijk

Bericht door vries153 »

Van Amersfoort of Joey in de spits ( Joey in deze vorm is een logische keus) aub geen Dalgaard dan zie ik liever Joey met als vervanger voor Joey, Thern krijg je eigenlijk een behoorlijk goed team op de mat.
Joucke
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

vries153 schreef:Van Amersfoort of Joey in de spits ( Joey in deze vorm is een logische keus) aub geen Dalgaard dan zie ik liever Joey met als vervanger voor Joey, Thern krijg je eigenlijk een behoorlijk goed team op de mat.
Maar goed, als je nu niet met Dalgaard start, geef je natuurlijk aan alle partijen het signaal af, dat Dalgaard dus voor de spitspositie al achter diegene staat die 'm dan gaat invullen, of dat nu Van Amersfoort is of Joey. Dan kan 'ie beter bij de beloftes ook op de bank gezet worden, want nu staat 'ie (o.a.) Huser in de weg.
vries153
Bankzitter
Berichten: 241
Lid geworden op: 23-07-2003 19:48
Locatie: gorredijk

Bericht door vries153 »

Joucke schreef: Maar goed, als je nu niet met Dalgaard start, geef je natuurlijk aan alle partijen het signaal af, dat Dalgaard dus voor de spitspositie al achter diegene staat die 'm dan gaat invullen, of dat nu Van Amersfoort is of Joey. Dan kan 'ie beter bij de beloftes ook op de bank gezet worden, want nu staat 'ie (o.a.) Huser in de weg.
Huser is dan ook verhuurd aan MVV joucke vooral om hem speeltijd te geven aangezien Dalgaard hem inderdaad in de weg staat bij de beloften.
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Jammer van die gele kaart. Benieuwd wie Lodeweges nu op gaat stellen. Wat had Uth een geweldige combinatie met vd Berg bij zijn goal!!!!!
Joucke
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

vries153 schreef: Huser is dan ook verhuurd aan MVV joucke vooral om hem speeltijd te geven aangezien Dalgaard hem inderdaad in de weg staat bij de beloften.
weet ik, daarom noem ik juist hem...
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

Kwam een tweet op Twitter tegen over een bod van 6 miljoen £ van Swansea op Uth.
Hearing this evening of a £6m bid by Swansea for Heerenveen's German striker Mark Uth-currently top scorer in Eredivisie. #SWANSFC
- @Soccersauce

Denk bullshit, maar toch maar posten hier.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Denk dat Uth hier zoiezo eerst topscorer wil worden. Dan komen clubs van dat kaliber ook nog wel. Daarnaast zou hij daar nu binnen komen als een concurrent van iemand als Gomis, dat is wel even een andere klasse.
Voor Heerenveen is 6 miljoen pond trouwens wel heel veel geld.
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

Als dat bod echt is dan is die weg natuurlijk.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

6 miljoen Britse pond is gewoon € 8 miljoen euro, als dat echt waar is dan is dat echt een hele dikke bod voor Uth die je eigenlijk niet kan weigeren.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Dat weet ik niet of hij dan weg kan. Je ziet dat Uth nog lang niet aan z'n top zit en hij met de wedstrijd groeit. Wanneer hij dicht tegen z'n plafond aan zit, kan je een dergelijk bod niet weigeren. Maar, wanneer Uth op deze manier doorgaat en je geeft met het behouden van Uth een signaal af richting de rest van de groep, kan je met dit team dit seizoen nog wel eens hele leuke resultaten behalen.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Wizard schreef:Dat weet ik niet of hij dan weg kan. Je ziet dat Uth nog lang niet aan z'n top zit en hij met de wedstrijd groeit. Wanneer hij dicht tegen z'n plafond aan zit, kan je een dergelijk bod niet weigeren. Maar, wanneer Uth op deze manier doorgaat en je geeft met het behouden van Uth een signaal af richting de rest van de groep, kan je met dit team dit seizoen nog wel eens hele leuke resultaten behalen.
Je zit met zijn aflopende contract in de maag Wizard. De optie zal wel gelicht worden, maar dan staat hij nog altijd maar 1 jaar onder contract. Als hij zijn contract open wil breken, en zal verlengen, dan kun je zo'n bod misschien weigeren. Maar als het er op lijkt dat het bij het lichten van de optie zal blijven, dan kun je zo'n bod niet weigeren. Helaas.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Otsje P schreef: Als hij zijn contract open wil breken, en zal verlengen, dan kun je zo'n bod misschien weigeren. Maar als het er op lijkt dat het bij het lichten van de optie zal blijven, dan kun je zo'n bod niet weigeren. Helaas.
Helemaal eens. De intentie is er van beide partijen om het contract te verlengen (wat ook is uitgesproken). Het salaris is - zoals bij meerdere spelers - het probleem. Ik denk alleen dat Uth liever eerst terugkeert naar de Bundeliga (ook uitgesproken). De vraag is dan of een dergelijk bod uit Engeland roet in het eten gooit t.o.v. de contractonderhandelingen, waar SCH er alles aan is gelegen deze selectie zoveel mogelijk bijelkaar te houden (niet alleen als signaal naar de selectie maar ook naar buiten).
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Wizard schreef:Helemaal eens. De intentie is er van beide partijen om het contract te verlengen (wat ook is uitgesproken).
De woorden van Uth waren dat hij het niet erg zou vinden hier langer te blijven. Dat kun je ook interpreteren als één seizoen nadat de club de optie heeft gelicht. Gelet op het feit dat hij in een interview heeft aangegeven komende zomer of anders in 2016 terug wil keren naar de (2.)Bundesliga.

Primair is het zaak dat de optie in het contract gelicht wordt, maar dat is een formaliteit. Persoonlijk zou ik Mark alleen voor een monsterbedrag wegdoen komende zomer. Hij is voor een club als Heerenveen een complete spits waar, zoals Wizard aangeeft, de rek nog niet uit is. Als je hem hier ook volgend seizoen laat voetballen, loop je miljoenen mis, maar levert het je het sportieve winst op. Daarbij krijgen Van Amersfoort en Huser nog een seizoen om zich te ontwikkelen, waardoor je een vervanger van Uth medio 2016 al in huis hebt.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

bollebert schreef:Als dat bod echt is dan is die weg natuurlijk.
Ik heb behalve de tweet niets kunnen vinden over een bod. Mark zijn naam wordt alleen genoemd in een rijtje van 5. Puur omdat hij nu topscorer is van de eredivisie en voor Engelse begrippen spotgoedkoop. Ook met een contract voor nog een jaar. Maar ze menen dat hij in de zomer transfervrij is. Ik denk overigens dat Uth helemaal niet zit te wachten op de PL. Ik krijg het idee dat hij zich veel liever in de Bundesliga wil laten zien. Lekker in de vertrouwde omgeving. Ik verwacht dan ook dat de optie in zijn contract gelicht zal worden. Maar verder gaat hij naar mijn idee niet voor langere tijd verlengen. Ondanks dat hij laat weten het hier naar zijn zin te hebben.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Volgens Tjerkstra media is het gerucht van Uth naar Swansea onzin.
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Mijn verwachting is dat Uth 2 a 3 seizoenen gaat bijtekenen onder sterk verbeterde voorwaarden.

Uth lijkt mij een verstandige jongen, die zichzelf niet zo snel van de wijs laat brengen. Met onze trainer had ik al gelijk, hopelijk hier ook mee.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Feanfan13 schreef:Mijn verwachting is dat Uth 2 a 3 seizoenen gaat bijtekenen onder sterk verbeterde voorwaarden.

Uth lijkt mij een verstandige jongen, die zichzelf niet zo snel van de wijs laat brengen. Met onze trainer had ik al gelijk, hopelijk hier ook mee.
Dat hoop ik ook inderdaad. Ben echter iets minder optimistisch wat deze kwestie betreft. Uth zit in een geweldige onderhandelingspositie. En kan straks alle kanten op.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Zo gauw er andere clubs zich serieus melden, club uit Duitsland bijvoorbeeld dan ben je weg. Daar kan hij bij een gewone middenmoter al het meervoudige verdienen. Nee Uth is gekke gerrit niet en gaat hier zeker niet bijtekenen.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Wanneer Vonk één bepalende speler weet te verlengen, laten we zeggen Uth of Nordfeldt, heb je kans dat je dit met meer kunt gaan doen. Gezien de contractduur van onze selectie-spelers is dit echt een primaire taak van Vonk waarin belangrijke keuzes moeten worden gemaakt omdat hij maar een beperkt spelersbudget heeft.

Zelf zou ik altijd meer geld vrijmaken voor Uth en Nordfeldt, als dit betekent dat de Roon geen nieuw contract kan worden aangeboden.

En Waarom zou Uth nu niet willen verlengen? Er zijn genoeg spitsen te vroeg vertrokken uit de Eredivisie en geflopt in andere competities. Na één goed seizoen vertrekken is ook echt niet de beste keuze, wanneer wij een goed aanbod doen kan hij best nog wel eens verlengen.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Vind het zeer negatief gedacht om te stellen dat Uth niet zou willen verlengen. Deze jongen heeft hier de kans gekregen om zich te ontwikkelen (terwijl er zelfs twijfels waren) en beseft dat zelf ook erg goed. Hij speelt nu net een half jaar sterk, en de rek lijkt er nog lang niet uit te zijnn. Voor hem zou het juist erg goed zijn om nog 1,5 seizoen hier te spelen en dan de stap te maken. Komende zomer zou dan te vroeg zijn, en ik denk dat Mark zich dat ook wel zal realiseren. Met een verlenging kan hij z'n salaris voor het komende seizoen nog even opkrikken, stabieler worden qua spel en nog een stap maken in z'n ontwikkeling, om vervolgens dan als een completere spits de stap naar de Bundesliga te maken.
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Wizard schreef:Vind het zeer negatief gedacht om te stellen dat Uth niet zou willen verlengen. Deze jongen heeft hier de kans gekregen om zich te ontwikkelen (terwijl er zelfs twijfels waren) en beseft dat zelf ook erg goed. Hij speelt nu net een half jaar sterk, en de rek lijkt er nog lang niet uit te zijnn. Voor hem zou het juist erg goed zijn om nog 1,5 seizoen hier te spelen en dan de stap te maken. Komende zomer zou dan te vroeg zijn, en ik denk dat Mark zich dat ook wel zal realiseren. Met een verlenging kan hij z'n salaris voor het komende seizoen nog even opkrikken, stabieler worden qua spel en nog een stap maken in z'n ontwikkeling, om vervolgens dan als een completere spits de stap naar de Bundesliga te maken.
Ik vind het zeer naief gedacht dat hij wel even verlengd. De enige verlenging die hij krijgt is de 1 jarige optie die hveen heeft. Je hoeft alleen maar naar het verleden te kijken. Uth is Heerenveen al ontgroeid en zal niet verlengen. Neemt niet weg dat ik hoop dat je gelijk krijgt, een fantastische speler om naar te kijken.
Plaats reactie