Joey van den Berg

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Wizard schreef: Kijk dan even naar z'n periode bij Zwolle? Joey heeft een erg goede trap en heeft daarnaast veel inzicht (volgens mij gaf hij een paar weken geleden nog de assist uit een vrije trap). Daaarnaast is Joey's traptechniek vele malen beter dan die van bijv. Pelé. Alleen Buijs heeft een betere trap.
Help me even..schoot hij er bij Zwolle vrije trappen in dan? Of van der Bergs zijn traptechniek beter is dan die van Anholt betwijfel ik overigens. De bal lag recht voor de goal en ik heb Pele bij de jeugd en de beloften ballen van die plek hard zien binnen schieten.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Grimo schreef: Help me even..schoot hij er bij Zwolle vrije trappen in dan? Of van der Bergs zijn traptechniek beter is dan die van Anholt betwijfel ik overigens. De bal lag recht voor de goal en ik heb Pele bij de jeugd en de beloften ballen van die plek hard zien binnen schieten.
Je ziet het aan de manier van trappen van Joey en Pelé: lichaamshouding, de snelheid van de bal, de curve, etc.
En ja, bij Zwolle schoot hij er vrije trappen in. Blijf het nog steeds opmerkelijk vinden dat je vindt dat Joey geen goede trap heeft (juist één van de beteren).
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Wizard schreef: Je ziet het aan de manier van trappen van Joey en Pelé: lichaamshouding, de snelheid van de bal, de curve, etc.
En ja, bij Zwolle schoot hij er vrije trappen in. Blijf het nog steeds opmerkelijk vinden dat je vindt dat Joey geen goede trap heeft (juist één van de beteren).
Nee sorry ik ben niet onder de indruk van zijn traptechniek. Ik zie dat bij een Buijs wel.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Grimo schreef: Nee sorry ik ben niet onder de indruk van zijn traptechniek. Ik zie dat bij een Buijs wel.
Dat verbaast me niet.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Vd Berg nam in de jeugd bij ons ook alle vrije trappen. Hij heeft echt wel een goede trap.

Ik vond hem zondag ook zeer sterk. Degene die momenteel uit de toon valt op het middenveld is De Roon.
Vd Berg maakt soms nog de verkeerde keuze, dan moet hij het simpel houden. Hij is echter wel een leider op het veld, tactisch sterk en maakte enorm veel meters bij het druk zetten en bij het oppakken van de tweede bal. Op deze manier komt hij ook veel beter tot zijn recht.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

pes5 schreef:
Ik vond hem zondag ook zeer sterk. Degene die momenteel uit de toon valt op het middenveld is De Roon.
Vd Berg maakt soms nog de verkeerde keuze, dan moet hij het simpel houden. Hij is echter wel een leider op het veld, tactisch sterk en maakte enorm veel meters bij het druk zetten en bij het oppakken van de tweede bal. Op deze manier komt hij ook veel beter tot zijn recht.
Eens.
Wizard schreef:
Dat verbaast me niet.
Jammer. Gelukkig ben jij een ongelooflijke kenner. Ik wacht wel af...dan moeten er binnen de kortste keren wel een paar vrije trappen binnen vallen!
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

pes5 schreef:Vd Berg nam in de jeugd bij ons ook alle vrije trappen. Hij heeft echt wel een goede trap.
Ik vond hem zondag ook zeer sterk. Degene die momenteel uit de toon valt op het middenveld is De Roon.
Vd Berg maakt soms nog de verkeerde keuze, dan moet hij het simpel houden. Hij is echter wel een leider op het veld, tactisch sterk en maakte enorm veel meters bij het druk zetten en bij het oppakken van de tweede bal. Op deze manier komt hij ook veel beter tot zijn recht.
Precies. Niet alleen in de jeugd bij ons, maar ook bij Zwolle nam hij de meeste vrije trappen. Verder wanneer je let op het technische aspect heeft Joey gewoon een hele mooie traptechniek.
Alleen, wanneer een Brama hier zou komen, zou je verwachten dat De Roon blijft staan aangezien Brama meer een type speler is als V/d Berg dan als De Roon. Persoonlijk zie ik liever een De Roon als back-up.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Otsje P schreef:
Jij vindt het zelfoverschatting als hij zo'n vrije trap mag nemen? Dat is niet afgesproken of zo? Hij mag dat ding nemen omdat hij van die afstand een goede pegel kan produceren. Het nadeel van een schot van die afstand is dat je alle risico erin moet leggen, en dat de kans dat het ding de tribune opvliegt groter is dan dat hij op goal komt.

Heeft met zelfoverschatting helemaal niks te maken. Prima speler, op het randje, soms erover, maar ontzettend belangrijk voor deze ploeg. Ziel en zaligheid gaat in die wedstrijd, altijd. Loopt zich helemaal de rambam. Mensen die denken het met 3 sierpaartjes op het middenveld voor elkaar te krijgen, moeten zich eens achter de oren krabben.
Ik heb nog nooit een goal van Joey gezien uit een vrije trap en ook deze was dramatisch. Maar nogmaals ik zeg dat hij nuttig is, maar dan vooral als harde werker. Het voetballen moet hij lekker aan de Sinkgravens van deze wereld overlaten. Je beperkingen kennen is een groot goed.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Het is gewoon een speler die leuk meedoet als het als team goed draait. Is het een lastige wedstrijd voor het elftal, dan zal hij vooral opvallen door te veel onnozele kaarten. Speelde gister heel aardig zonder rare fratsen uit te halen. Zou hij wekelijks moeten doen met zijn ervaring. Dat zogenaamde vuurtje aanwakkeren. Dat kan ook wel op een andere manier dan je eigen team te benadelen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

De aanval waaruit de goal ontstond begon overigens bij Joey, de pass op Uth waaruit de rode kaart voor PSV volgde kwam volgens mij ook bij Joey vandaan. Ik vond hem prima spelen, dit soort spelers hebben we lang niet gehad op het middenveld
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Joey speelde een hele puike pot. Eén van de beteren aan onze zijde, hoewel er nauwelijks slechte spelers bijzaten zondag. Stond vaak goed gepositioneerd, liet zich niet gek maken, paar schitterende (lange) ballen gegeven. Een Van den Berg in deze doen is een toevoeging voor ons, meer dan De Roon op dit moment.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Probleem is dat Joey niet betrouwbaar is in mentaal opzicht, de reden dat hij eerst al via het amateurvoetbal is gegaan.
Het blijft moeilijk om op hem te vertrouwen als trainer.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

fuotbalgek schreef:Probleem is dat Joey niet betrouwbaar is in mentaal opzicht, de reden dat hij eerst al via het amateurvoetbal is gegaan.
Het blijft moeilijk om op hem te vertrouwen als trainer.
Ik ben het eens met je stelling, alleen tot nu toe krijgt hij alle vertrouwen van Lodeweges en voorheen vBasten. Dus kennelijk
vinden alleen wij als supporters het moeilijk om hem te kunnen vertrouwen. De trainers hebben er aanzienlijk minder moeite mee en leggen de mentale labiliteit zelfs positief uit. Zie ook wat Lodeweges onlangs over hem zei:

http://www.feanonline.nl/nieuws/6740/lo ... etje-.html
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Eens, ze kiezen voor hem en nemen hem daarmee ook in bescherming. Maar is dit niet zo omdat ze weinig andere keuzes kunnen maken?
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

fuotbalgek schreef:Eens, ze kiezen voor hem en nemen hem daarmee ook in bescherming. Maar is dit niet zo omdat ze weinig andere keuzes kunnen maken?
Klopt, vorig seizoen raakte hij al een tijd uit de basis weg, maar kwam er door blessures, schorsingen weer in. Hij is een speler die voorop gaat in de strijd, dat is positief, maar in die drive gaat hij zowel voetballend als fysiek nogal eens te ver, waardoor hij vaak balverlies leidt en gele kaarten pakt.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Probleem is dat Joey niet betrouwbaar is in mentaal opzicht, de reden dat hij eerst al via het amateurvoetbal is gegaan.
Het blijft moeilijk om op hem te vertrouwen als trainer.
sorry hoor, maar lees eens wat je schrijft. De trainers vertrouwen juist wel op hem, waarom staat hij dan onder van basten en onder Lodeweges gewoon in de basis? Je kunt juist wel op hem rekenen, hij verzaakt niet en kan echt wel goed voetballen. Helaas letten wij alleen op zijn negatieve punten. Minpuntje is dat hij soms te fanatiek is daarin kan hij wel wat temperen.
De Roon vond ik bv tegen PSV, maar ook Roda ver beneden zijn niveau spelen. Die maakte veel fouten. Joey moet dan het puin weer ruimen. Een type van den berg is afhankelijk van het spel van zijn mede middenvelders. Spelen die stabiel, maken geen of weinig fouten, dan wordt zijn spel ook rustiger. Doen ze dit niet, dan speelt hij in dienst van hen. Noem maar eens een middenvelder die zichzelf graag wegcijfert ten faveure van medespelers.
Hier heb ik geen woorden voor
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

TORCIDA schreef: sorry hoor, maar lees eens wat je schrijft. De trainers vertrouwen juist wel op hem, waarom staat hij dan onder van basten en onder Lodeweges gewoon in de basis? Je kunt juist wel op hem rekenen, hij verzaakt niet en kan echt wel goed voetballen. Helaas letten wij alleen op zijn negatieve punten. Minpuntje is dat hij soms te fanatiek is daarin kan hij wel wat temperen.
De Roon vond ik bv tegen PSV, maar ook Roda ver beneden zijn niveau spelen. Die maakte veel fouten. Joey moet dan het puin weer ruimen. Een type van den berg is afhankelijk van het spel van zijn mede middenvelders. Spelen die stabiel, maken geen of weinig fouten, dan wordt zijn spel ook rustiger. Doen ze dit niet, dan speelt hij in dienst van hen. Noem maar eens een middenvelder die zichzelf graag wegcijfert ten faveure van medespelers.
Zijn inzet is altijd prima, en het is zeker geen slechte voetballer. Maar voor Heerenveen-begrippen ook geen goede voetballer.

Wanneer de trainer meer keuzes heeft, ben ik benieuwd hoeveel vertrouwen Joey krijgt. We hebben namelijk eerder gezien dat hij zijn plaats is kwijt geraakt zoals hierboven aangegeven. Natuurlijk weet je als trainer dat hij alles geeft, wat ook een mentale kracht is. Maar een ander mentaal aspect, jezelf beheersen om niet het team te benadelen, is toch herhaaldelijk fout gegaan bij hem. Dat was mijn punt. Dat je als trainer weet dat hij alles geeft ben ik helemaal met je eens. Maar je weet ook dat hij af en toe, meestal op niet al te slimme wijze, daarin over de grens gaat. En dan wordt dit voordeel een nadeel.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Ik dit moment is de keus tussen De Roon of Van den Berg geen moeilijke.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

fuotbalgek schreef:We hebben namelijk eerder gezien dat hij zijn plaats is kwijt geraakt zoals hierboven aangegeven. Natuurlijk weet je als trainer dat hij alles geeft, wat ook een mentale kracht is. Maar een ander mentaal aspect, jezelf beheersen om niet het team te benadelen, is toch herhaaldelijk fout gegaan bij hem. Dat was mijn punt. Dat je als trainer weet dat hij alles geeft ben ik helemaal met je eens. Maar je weet ook dat hij af en toe, meestal op niet al te slimme wijze, daarin over de grens gaat. En dan wordt dit voordeel een nadeel.
Dat hij zijn basisplek kwijtraakte was om hem een statement mee te geven, wat de technische staf destijds ook heeft aangegeven. Dat is de reden wat je - zie quote - ook aangeeft inzake 'zelfbeheersing'. Het kwijtraken van z'n basisplek was absoluut niet obv zijn voetballende vermogen.
Zoals ik vaker in dit topic heb aangegeven vind ik dat veel supporters V/d Berg enorm onderwaarderen en dat we er een handje van hebben om de negatieve aspecten dusdanig groot te maken dat we positieve zaken niet meer (willen) zien. Net als dat hier een paar posts terug wordt aangegeven dat Joey's traptechniek niet goed zou zijn. Dan vraag ik me toch echt af welk kader je dan stelt aangezien hij één van de betere traptechnieken van de selectie heeft.
Voetballend, positioneel en qua strijd is Joey erg sterk. Het punt is dat hij mentaal wat zwakker is en daardoor soms z'n hoofd verliest (kaarten of een te zachte pass). Wanneer hij goed gefocust is en lekker in z'n vel zit, kan je gewoonweg niet om hem heen en vind ik hem toch van een hele andere klasse dan De Roon
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Tot aan z'n domme gele kaart wellicht de beste speler aan onze zijde. Zette goed druk waar 't kon, goede opbouw van passing en verdedigend steeds goed overal tussen en opgesteld. Jammer dat vooral De Roon zo ver wegzakte en Sinkgraven het na 2/3 wedstrijd het niet meer kon belopen
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Wizard schreef:Tot aan z'n domme gele kaart wellicht de beste speler aan onze zijde. Zette goed druk waar 't kon, goede opbouw van passing en verdedigend steeds goed overal tussen en opgesteld. Jammer dat vooral De Roon zo ver wegzakte en Sinkgraven het na 2/3 wedstrijd het niet meer kon belopen
Mee eens, ook ik vond Vd Berg het beste aan onze kant en ik ben blij dat hij er tegen cambuur bij is. Was even bang dat hij na zijn gele kaart geschorst zou zijn, maar dat is gelukkig niet zo. Vd Berg heb je namelijk keihard nodig in zo'n wedstrijd. Passie, strijd en hij loopt de laatste wedstrijden ook nog aardig te voetballen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Na 8 wedstrijden 5 gele en 1 rode. En dus al zijn 2e schorsing te pakken.
1 voordeel, tijdens die wedstrijd schorsing kan hij geen geel pakken. :lol:
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Pakt wederom geen kaart, kalmeert een bijna door het lint gaande De Roon in de tweede helft, maar liep wel veel te veel met de scheids te praten.

Speelde een aardige wedstrijd, weet heel goed dat hij op scherp staat, en gaat er volgens mij alleen maar beter van voetballen.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Voor mij de man van de wedstrijd (ook Nordfeldt )
Of het zijn Zwolle-verleden is weet ik niet, maar zat vandaag overal tussen en ook in balbezit erg goed. Hopelijk dat hij het nu eens een keer langer vol kan houden dan één wedstrijd
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Wat goed is, is goed. Eerlijk gezegd.
De manier waarop Joey nu speelt staat me wel aan; positief, geen onnozele kaarten, aanjagend en geen gedoe met de scheidsrechters. Prima.
SCH
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Surhuisterveen schreef:Wat goed is, is goed. Eerlijk gezegd.
De manier waarop Joey nu speelt staat me wel aan; positief, geen onnozele kaarten, aanjagend en geen gedoe met de scheidsrechters. Prima.
Niet alles is goed. Op zijn positie moet je minstens 8-10 goals maken per seizoen en 5-10 assists geven. Allemaal leuk en aardig dat hij hard werkt, maar we hebben te weinig scorend vermogen naast Uth.
Daarom snap ik ook niet dat Sinkgraven niet op 10 speelt, net als Ziyech, maar op 6. Sinkgraven heeft wel scorend vermogen en een steekpass. Gisteren speelde hij de 2e helft linksbuiten en direct maakt hij een goal.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Feanfan 1 schreef:Voor mij de man van de wedstrijd (ook Nordfeldt )
Of het zijn Zwolle-verleden is weet ik niet, maar zat vandaag overal tussen en ook in balbezit erg goed. Hopelijk dat hij het nu eens een keer langer vol kan houden dan één wedstrijd
Ik zal het wel verkeerd zien maar vond hem verschrikkelijk slecht. Sjokt maar wat over het veld, verdedigd voor geen meter mee. Geeft ballen niet op maat om vervolgens medespelers helemaal de huid vol te schelden.

De dag dat Van den Berg en de Roon verdwijnen uit de basis zal het voetbal vele malen beter worden.
Spijt heb je morgen maar!
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Knipecity schreef: Op zijn positie moet je minstens 8-10 goals maken per seizoen en 5-10 assists geven. Allemaal leuk en aardig dat hij hard werkt, maar we hebben te weinig scorend vermogen naast Uth..
Dat zijn wel erg hoge verwachtingen. Van de middenvelders in NL zie ik alleen Ziyech en Klaassen zulke statistieken halen en dat zijn ook nog eens echte aanvallende middenvelders.
Sinkgraven speelt linkshalf en V/d Berg rechtshalf. Ze wisselen de positie achter de spitsen af. Probleem is dat Sinkgraven mn het druk zetten nog niet goed beheerst en steken laat vallen bij balverlies in de omschakeling. Als linkshalf ipv 10 hoef je dan minder te lopen en kom je eerder met 3 middenvelders achter de bal te staan.
Ben 't helemaal eens dat onze middenvelders te weinig scoren.

Verder vond ik Joey één van de betere spelers zaterdag. Loopt waar hij moet lopen, verdeelt het spel goed, zit er vaak goed tussen en vaak aanspeelbaar. Doe mij maar es een poosje Otigba naast Van Aken en Buijs op de plek van De Roon
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Knipecity schreef: Niet alles is goed. Op zijn positie moet je minstens 8-10 goals maken per seizoen en 5-10 assists geven. Allemaal leuk en aardig dat hij hard werkt, maar we hebben te weinig scorend vermogen naast Uth.
Daarom snap ik ook niet dat Sinkgraven niet op 10 speelt, net als Ziyech, maar op 6. Sinkgraven heeft wel scorend vermogen en een steekpass. Gisteren speelde hij de 2e helft linksbuiten en direct maakt hij een goal.
Ik vind dat Sinkgraven helemaal geen scorend vermogen heeft, hij komt vaak in schietpositie maar stelt het schot iedere keer uit. Ziyech had bravoure en dat hielp hem enorm, en dat kan ook tegen je werken. Sinkgraven heeft dat niet, iedereen vind het een schat van een jongen, maar hij is niet iemand die veel risico neemt, hij speelt te vaak op safe. En Sinkgraven speelt in de opbouw op 6 omdat die andere twee het niet beheersen, daarom zou ik graag een andere opstelling zien zoals elders op dit forun aangegeven.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Lardy schreef:
Ik vind dat Sinkgraven helemaal geen scorend vermogen heeft, hij komt vaak in schietpositie maar stelt het schot iedere keer uit. Ziyech had bravoure en dat hielp hem enorm, en dat kan ook tegen je werken. Sinkgraven heeft dat niet, iedereen vind het een schat van een jongen, maar hij is niet iemand die veel risico neemt, hij speelt te vaak op safe. En Sinkgraven speelt in de opbouw op 6 omdat die andere twee het niet beheersen, daarom zou ik graag een andere opstelling zien zoals elders op dit forun aangegeven.
Ik denk dat als Sinkgraven 'gewoon' rond de spits speelt dat dat scorend vermogen aanzienlijk omhoog gaat. Als je wat voor je verdediging mag spelen en bij nood zelfs de linksback moet bijstaan kom je zeker niet vaker in scoringspositie als wanneer je voorin speelt. Het is echt een schande voor zijn kwaliteiten dat hij op de '6' moet spelen. Het zou me ook niet verbazen dat hij dat straks aangrijpt om maar snel bij ons te willen vertrekken. Mark my words.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Plaats reactie