Luciano Slagveer

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Frisian Viking schreef: Duurde inderdaad te lang, maar lanceerde vervolgens wel Larsson met een steekpass toen. Als we het over dezelfde actie hebben tenminste.
Het duurde niet alleen te lang, hij maakt gewoon een volstrekt onlogische keuze door terug te kappen en de verdedigers te zoeken. Gewoon meegeven en goal. Dat hij later alsnog uit de kluts tussen twee verdedigers de bal naar voren kan spelen en Larsson bereikt is goed maar voor hetzelfde geldt is hij hem kwijt en weg kans. Dat gebeurt namelijk vaak genoeg.
Laatst gewijzigd door Voorstopper op 31-08-2014 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
The two most powerful warriors are patience and time.
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Heet vertrouwen. Als je hem laat staan zal hij langzaam maar zeker er wel overheen groeien. Kan dan nog wel lang gaan duren voordat hij kansen zoals gister ook afmaakt. Je ziet in elk geval wel groei t.o.v. vorig seizoen. Ik denk dat als hij wisselspeler wordt het niet meer goed komt met hem. Dan kan hij beter verkocht of verhuurt worden. Ik verwacht dan dat hij weer terugvalt naar hetzelfde niveau van vorig seizoen. Ik denk dat Lodeweges nu voor een moeilijke keuze staat ten aanzien van Slagveer. Laten staan als basisspeler of verhuren. In dat laatste geval moet er nog wel een buitenspeler bijkomen.
Laatst gewijzigd door Peter op 31-08-2014 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Goals komen wel bij hem. Is een kwestie van tijd, net als bij Uth. Hij kon het bij de beloftes al, gaat nu beter spelen, dan komen die goals ook wel.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Je zou zeggen van wel, door zijn goede gevoel voor moment, positie en ruimte komt hij meerdere keren per wedstrijd in (riante) scoringspositie.
The two most powerful warriors are patience and time.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik hoor de mensen nog brullen dat het niet halen van Guus Hupperts een gemiste kans is. Nou ik heb gisteren duidelijk gezien wie meer potentie heeft. Blijkt maar weer geef de jeugd het vertrouwen.
Spijt heb je morgen maar!
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Ebiede schreef:Ik hoor de mensen nog brullen dat het niet halen van Guus Hupperts een gemiste kans is. Nou ik heb gisteren duidelijk gezien wie meer potentie heeft. Blijkt maar weer geef de jeugd het vertrouwen.

Veel dreiging maar tot op heden, nul goals, nul assists na 5 wedstrijden.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Het rendement is inderdaad veel te laag voor een buitenspeler van Sc Heerenveen. Daarbij heeft hij wel een concurrent in de selectie ?
Samen maken we de club sterk.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

In vergelijking met de periode t/m Dordrecht-thuis vind ik Slagveer echt ontzettend gegroeid. Zijn dreiging is behoorlijk toegenomen, maar dat laatste stapje (rendement) mist inderdaad nog. Bij vlagen mis ik de overtuiging bij hem, al vind ik tegelijkertijd ook dat het soms niet veel scheelt. Dit seizoen heeft hij ook een paar momenten gehad waarbij het nauwelijks iets scheelde. Misschien heeft hij ook even een gelukje nodig om er doorheen te komen. Hopelijk komt dat snel, want een buitenspeler heeft rendement nodig.
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Vertrouwen dat is wat Slagveer nodig heeft. Lodeweges geeft hem vertrouwen en dat is belangrijk voor hem. Ik verwacht dat hij ook nog wel de nodige assists en doelpunten gaat maken. Mooi laten staan, komt er wel. Heeft misschien meer tijd nodig van Bilal, maar heeft denk ik minimaal dezelfde potentie. Voor de trainers van Heerenveen zaak om dat er zien uit te halen.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Ebiede schreef:Ik hoor de mensen nog brullen dat het niet halen van Guus Hupperts een gemiste kans is. Nou ik heb gisteren duidelijk gezien wie meer potentie heeft. Blijkt maar weer geef de jeugd het vertrouwen.
Jij hebt het over de Hupperts bij AZ en weet niet hoe Hupperts het bij ons zou doen. Slagveer moet echt gaan scoren en assists geven, anders is hij maar amper beter dan Wildschut, als het altijd eindigt in een kluwen tegenstanders. Snelheid is mooi, maar er moet wel wat mee gedaan worden. Gister leek het er een paar keer op dat hij koste wat kost zelf voor de goal wilde komen terwijl hij eerder af had kunnen spelen. En dan blijft het gewoon jammer.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Mackan68 schreef: Jij hebt het over de Hupperts bij AZ en weet niet hoe Hupperts het bij ons zou doen. Slagveer moet echt gaan scoren en assists geven, anders is hij maar amper beter dan Wildschut, als het altijd eindigt in een kluwen tegenstanders. Snelheid is mooi, maar er moet wel wat mee gedaan worden. Gister leek het er een paar keer op dat hij koste wat kost zelf voor de goal wilde komen terwijl hij eerder af had kunnen spelen. En dan blijft het gewoon jammer.
Mee eens. Hupperts speelt nu in een taktiek van onbenul alex Pastoor. Ik heb het gevoel dat Lodeweges zijn spelers veel beter kan laten renderen.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

rust schreef:Hupperts speelt nu in een taktiek van onbenul alex Pastoor. Ik heb het gevoel dat Lodeweges zijn spelers veel beter kan laten renderen.
Kan wel zo zijn, maar Pastoor heeft altijd wel een net pak aan. En hij verkoopt altijd hele mooie praatjes. Dat is ook wat waard! :wink:
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Slagveer is ontzettend gegroeid tov vorig seizoen. Het lijkt er sterk op dat het vertrouwen hem goed heeft gedaan. Echter moeten we niet vergeten dat hij vorig seizoen ook even een goede periode had en daarna hard terugviel.
Rendement komt vanzelf, het creëeren van ruimtes en zorgen voor dreiging zijn ook factoren die meespelen. De voorzet op Uth (halve omhaal) was net wat te hard. Vind het fijn om te zien dat hij vaak kiest voor de voorzet ipv het schot (Bilal, Ziyech, VLP) en zo meer een type Narsingh kan worden. Goals en assists komen vanzelf..
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Ik vond Slagveer vaak erg egoïstisch. Dan probeerde hij, soms ook op gevaarlijke plekken, met zijn oogkleppen op veel te veel man uit te spelen met een onmogelijke actie. Met zijn snelheid is hij echter levensgevaarlijk, en met wat meer overzicht wordt hij (nog veel) gevaarlijker.
Heerenveen till I die!
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Zodra AZ een snelle speler op linksback zette om Slagveer uit te schakelen, heb ik eigenlijk niets meer van 'm gezien...
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

We kunnen blijven focussen op de dingen die hij (nog) niet kan, maar ik kijk liever naar de potentie die hij wel degelijk heeft.
Laten we daarbij niet vergeten dat Luciano nog (net) geen 21 is, daar zit nog voldoende groeipotentie in
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Is vele malen dreigender dan vorig seizoen. Speelstijl is nu ook veel meer zoals in het topjaar met de beloften. Vroeg drukzetten, meteen omschakelen, en daardoor vaak veel dieper op de helft van de tegenpartij in balbezit komen. Vorig jaar begon hij goed, toen we ook met vroeg drukzetten begonnen tegen onder andere AZ.

Vanaf het moment dat van Basten terugviel op de reactie tactiek, hebben we van Slagveer amper meer wat gezien.

Bal onderscheppen in een vroeg stadium, waardoor de organisatie van de tegenstander uit balans is. Dan is hij direct gevaarlijk, doordat hij op korte afstand van de goal te lanceren is met zijn snelheid. Tegen AZ werd Wuytens gewisseld, mede omdat Slagveer in de omschakelmomenten veel te rap voor hem was. Dat kan Slagveer niet als hij helemaal vanaf eigen helft moet komen.

Maar het rendement moet omhoog.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Zes wedstrijden.
Nul goal.
Nul assists.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Verdorie, wat gaat het toch slecht bij Heerenveen, met Slagveer als schoolvoorbeeld. Hopelijk gooien ze de trainer er snel uit.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Oh natuurlijk fuotbalgek. Nu we vierde staan is alles goed. Slagveer is basis onwaardig. En op links staat een middenvelder.....Arme Uth.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Slagveer is gewoon nog niet goed genoeg. Als je het vergelijkt met een Narsingh, El Ghanassy, Bilal is het kwaliteitsverschil te groot. Die jongens hadden veel assists en goals. Slagveer wordt binnenkort 21 jaar, hij is nog jong maar het moet er wel zo langzaam maar zeker wel uit gaan komen anders moet je op zoek gaan naar een andere rechtsbuiten.

Ben wel benieuwd hoe Lodeweges en Vonk en co daar over denken.
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Slagveer is simpelweg (nog) niet goed genoeg. Het ontbreekt bij hem aan techniek en overzicht. Nul goals en nul assists, dat zegt wel voldoende, terwijl hij toch kansen genoeg voor het doel heeft gehad.
Heerenveen till I die!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Ik zeg niet dat ik geen twijfels heb bij Slagveer, maar wanneer er wel assist en doelpunten worden verzorgd zoals VLP is men ook niet tevreden. Heerenveenrules, je hebt geen realistisch beeld van de mogelijkheden bij de club. Een type Assaidi of Bilal kunnen wij nu moeilijk halen. Simpelweg omdat het erg lastig is om deze jongens op te pikken binnen het beperkte budget dat we hebben.

Ik vind Slagveer beter spelen dan vorig seizoen, ook al is het rendement ogenschijnlijk lager. Het rendement van zijn balcontacten voor het spel van Heerenveen is wel hoger dan vorig seizoen, hij durft meer en de assist zullen dan vast volgen.

Ik hoef trouwens niet te beweren dat alles goed is, maar het is knap hoe na het vertrek van VLP weer wordt gezocht naar een nieuwe zondebok. 1-1 in Arnhem, goed punt, pak een biertje en kijk in de winterstop eens of we Slagveer moeten vervangen. Maar tot die tijd heeft herhalend klagen over hem weinig zin en is het ook nog eens onterecht.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Bubbe schreef:Zullen wel weer dezelfde mensen zijn die VLP constant hebben afgebrand, we hebben hier een allergie voor buitenspelers die niet precies doen wat we willen zien. De ontwikkeling die Slagveer heeft doorgemaakt is indrukwekkend, als hij dat kan doorzetten zal hij op een prima niveau uit gaan komen. Dat gaat niet in 1 dag.
Indrukwekkende ontwikkeling? Welke dan? Slagveer kan alleen hard lopen. Verder kan hij erg weinig. Nul assists, nul goals zegt heel veel. Hebben we zo'n aardig team, heb je een totaal ongeschikte rechtsbuiten. Zonde.
vries153
Bankzitter
Berichten: 241
Lid geworden op: 23-07-2003 19:48
Locatie: gorredijk

Bericht door vries153 »

Ben het helemaal met fuotbalgek eens we moeten blij zijn dat het elftal op dit moment 11 puntten heeft en gewoon meer dan behoorlijk speelt.

Het lijkt wel alsof sommige op dit forum een zondebok nodig hebben of iets moeten zoeken om over te zeuren.
Tuurlijk is het nog lang niet goed wat slagveer doet maar wees aub redelijk,
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

VLP was en is iig een klasse beter dan Slagveer. VLP had techniek, gaf assists en scoorde regelmatig een doelpunt.
Slagveer staat nog op 0. Maar goed, zolang we niet beter hebben maar laten staan. Wellicht komt Lumu op zijn plek.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Stiffie schreef:VLP was en is iig een klasse beter dan Slagveer. VLP had techniek, gaf assists en scoorde regelmatig een doelpunt.
Slagveer staat nog op 0. Maar goed, zolang we niet beter hebben maar laten staan. Wellicht komt Lumu op zijn plek.
VLP was vooral nuttig als invaller. In de basis zelden.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Knipecity schreef: VLP was vooral nuttig als invaller. In de basis zelden.
Als hij in dit seizoen iedere wedstrijd bij ons in was gevallen voor Slagveer, dan was dat zeer waarschijnlijk ook nu weer het geval geweest. Slagveer moet zich echt een beetje meer gaan manifesteren. En dan bedoel ik niet meeverdedigend of met zijn snelheid naar de goal. Want dat doet hij prima. Maar hij moet nu eens goede voorzetten gaan geven en als hij voor de goal komt de trekker eens wat sneller overhalen in plaats van nog maar eens een extra mannetje op te zoeken. Als je het al niet makkelijk hebt moet je het gewoon simpel houden. En dat doet hij nou bepaald niet echt.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Speelde dramatisch, heeft wederom laten zien niet goed genoeg te zijn voor Heerenveen 1
nou nou
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Is op dit moment niet goed genoeg, wel dreigend, maar zoals al eerder gezegd is het rendement gewoon te laag. Bij gebrek aan beter zal hij gewoon blijven staan en ik zal hem ook altijd steunen, maar ik zou in de winterstop wel even kijken of er nog een leuke rechtsbuiten gehaald kan worden. Misschien één met ervaring waar Slagveer zich rustig achter kan ontwikkelen. Zou wat mij betreft ideaal zijn.
Plaats reactie