One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Van der Wiel mist het charisma, het verbindende dat een voorzitter nodig heeft. De focus ligt logischerwijs op de (financiële) huishouding maar we missen zeker wat in representatieve kwaliteit.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Leden van het stichtingsbestuur zijn ook vooral sterk in zwijgen. Ik heb twee weken geleden als lid/donateur van NN en FF een mail verstuurd met mijn zorgen betreffende de niet verbeterende situatie van onze club. Deze mail is gericht aan de heren Annema FF en Kuijt NN. 0,0 reactie niet eens een bevestiging dat ze de mail hebben ontvangen.

Blijkbaar is stilzwijgen ook bij NN en FF een gemeengoed.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Ebiede schreef:Leden van het stichtingsbestuur zijn ook vooral sterk in zwijgen. Ik heb twee weken geleden als lid/donateur van NN en FF een mail verstuurd met mijn zorgen betreffende de niet verbeterende situatie van onze club. Deze mail is gericht aan de heren Annema FF en Kuijt NN. 0,0 reactie niet eens een bevestiging dat ze de mail hebben ontvangen.

Blijkbaar is stilzwijgen ook bij NN en FF een gemeengoed.
Misschien hebben ze het gemeld bij het bestuur en zijn ze zich er over aan het beraden.....Misschien zijn ze er mee naar Riemer gegaan en heeft hij gezegd. 'Lit mar efkes gewurde, it waait misskien wol oer as we wat wedstriden winne'. Zeg het maar. Uit een betrouwbare bron bij LC heb ik vernomen dat er binnenkort door de club naar buiten wordt getreden om een en ander uit de doeken te doen. Iets wat ze eigenlijk beter aan het eind van afgelopen seizoen en dus voor de transferperiode hadden kunnen doen. Nu hebben ze weer voor onnodige onrust en stress gezorgd. Dat hadden ze met hun plannen van te voren aan kunnen zien komen. Kennelijk willen er mensen in het echt helemaal geen rust bij onze club. Of ze denken dat iedereen alles maar weer accepteert zoals het gaat nu RV weg is. Anders hadden ze het ongetwijfeld anders aangepakt.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

In hoeverre wordt de one-tier board gecontroleerd door het stichtingsbestuur? Tijdens het bewind van Veenstra was er te weinig toezicht vanuit de RvC en faalde ook het toenmalige stichtingsbestuur. Maar wat wordt er nu gedaan als het tegenzit? Houden ze elkaar de hand boven het hoofd of is er genoeg ruimte voor kritiek? Wie zijn er in staat tegengas te geven aan Riemer en Foppe? Kamp Riemer is nu aan de macht en ik hoop echt dat dat het beste is voor de club, maar ik denk dat de club meer gebaat is bij eensgezindheid binnen alle gelededingen en daar achtte ik Sporre meer geschikt voor.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Volgens mij is Vries een ernstige gefrustreerde ex-werknemer. Alles als feit brengen is wel grootheidswaanzin. Snel over heen gelezen. Er is weinig van blijven hange .... blablabla..
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Zou kunnen. Maar er waren redenen dat er een revolutie plaatsvond nietwaar ?
Dan wil je ook dat er niet weer een zelfde situatie plaats heeft bij de club, maar wat is er nu feitelijk verbeterd ?
We weten niet eens wie onze voorzitter is.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Heerenveen rules schreef:Volgens mij is Vries een ernstige gefrustreerde ex-werknemer. Alles als feit brengen is wel grootheidswaanzin. Snel over heen gelezen. Er is weinig van blijven hange .... blablabla..
Dat hij het anders had kunnen brengen is misschien waar. Maar hij haalt zeker zaken aan die wel eens uitgelegd mogen worden. Misschien gaat dat inderdaad op korte termijn gebeuren. Er moet nu maar eens voor altijd duidelijk zijn wat de lijnen en verantwoordelijkheden zijn.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:Zou kunnen. Maar er waren redenen dat er een revolutie plaatsvond nietwaar ?
Dan wil je ook dat er niet weer een zelfde situatie plaats heeft bij de club, maar wat is er nu feitelijk verbeterd ?
We weten niet eens wie onze voorzitter is.
Jawel. Alleen was het voorheen duidelijk dat dat RV was. Die liet zich ook af en toe wel eens positief uit (vooral in het begin) Hij vond zichzelf een prima vent voor de camera.
Nu is het op papier Jelko die voorzitter is. Maar we hebben hem in een jaar nauwelijks in de media gezien. Heeft hij iets te zeggen? Of weet hij nog te weinig om op eventuele kritische vragen een bevredigend antwoord te geven in plaats van wat deuren open te trappen? Iedereen kan er zijn verhaal van maken, maar bij steeds meer mensen wordt het duidelijker wie er 'de baas' is binnen de club. En als je in het bestuur allemaal mensen hebben die door hem een plekje toebedeeld hebben gekregen dan kun je lang wachten, maar op iets van een kritische noot hoef je niet te rekenen. Dan wordt je gedegradeerd. Uitgeschakeld. Keihard. Zoals de zakenman zoals menigeen hem kent. Bij velen is het vaak een ruwe bolster met een blanke pit. Bij Riemer is dat andersom. Van buiten aimabel maar met een keiharde binnenkant. Anders neem je niet zo makkelijk afscheid van mannen die jaren lang je boezemvrienden zijn geweest.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Verbeek schaart zich in elk geval in het kamp Riemer. Bij VI-tv noemt hij dat artikel van Timmer 'belachelijk' en hij vindt diens aanwezigheid logisch.
Peter de Vries 1970
Jeugdspeler
Berichten: 38
Lid geworden op: 10-08-2014 18:54

Bericht door Peter de Vries 1970 »

Voorop gesteld dat Riemer, Foppe en Gertjan de club hebben groot gemaakt. Alle respect en applaus voor deze mannen. Zonder hen en hun aanpak geen SC Heerenveen en niet zo'n prachtig stadion. De club heeft de status aan hun visie te danken, en zij hebben hun status aan de club te danken. Dat is het grootste feit der feiten!!!

Wat je nu echter ziet is dat zij zeggen geen formele rol te hebben, maar op de achtergrond wel alles bepalen. Dat kan en mag, maar zeg het dan gewoon. Dat is toch niet zo moeilijk? De fans en sponsoren zijn toch niet gek? Nu willen ze iedereen laten geloven dat de huidige one-tier-board en het stichtingsbestuur alles bepaalt. Zelfs Johan Derksen zegt dat de mannen nu afstand moeten nemen en de mensen die er nu zitten een kans geven. Ze zijn de 70 gepasseerd. Laat ze een duidelijk rol spelen of niet: nu is het schimmig. En dat zal toekomstige sponsoren nu nog beletten erin te stappen: wie is de echte eindverantwoordelijke bij de club? Nu Veenstra weg is komen de sponsoren toch niet massaal terug wat voorspeld werd? De club moet weer sympathiek worden. In iedere familie is wel eens oorlog!! Riemer moet leren niet overal dingen te roepen en ze later te ontkennen. Hij heeft miljoenen voor de club verdiend. Hij verdient een standbeeld, maar hij moet

Helaas heeft Jelco van der Wiel geen uitstraling als voorzitter, en kleven er allerlei 'trucjes' aan hem vanwege zijn rol als transportdirecteur.. Maar als hij dan toch de voorzitter is moet hij een duidelijk boegbeeld zijn. Dat wilde de commissie toch ook?

Het clubbelang voorop, en volgens mij moet je de club als bedrijf runnen, dus altijd bedrijfsmatig werken. Met een visie en plan dus. Ik heb gelukkig nog nooit in de voetballerij gewerkt, maar in grote bedrijven in de retail, de supermarktbranche. Met een businessplan. Dan weet iedereen wat de visie en richting is... in een keiharde business moet je slim zijn. Dat was Riemer, maar de tijden zijn veranderd. Modern management!

En over die 15 - 3= 12 miljoen. Natuurlijk kan die 12 miljoen niet volledig worden geinvesteerd in spelers, maar dan is er toch altijd nog wel 2 miljoen beschikbaar?

VANAVOND LEKKER OP ZUID KIJKEN EN DRIE PUNTEN TEGEN FC UTRECHT!! GO BOYS!
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Is het misschien een mogelijk dat ze kijken naar de mogelijkheid om het stadion in eigen beheer over te nemen? Dat zou misschien verklaren waarom werkelijk alles wat los- en vastzit verkocht wordt, met het eigen vermogen van ongeveer tien miljoen plus wat transfergelden kom je al een heel eind. Op korte termijn echt zwaar klote, maar op lange termijn cruciaal voor het voortbestaan van de club.
nou nou
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Superfries1996 schreef:Is het misschien een mogelijk dat ze kijken naar de mogelijkheid om het stadion in eigen beheer over te nemen? Dat zou misschien verklaren waarom werkelijk alles wat los- en vastzit verkocht wordt, met het eigen vermogen van ongeveer tien miljoen plus wat transfergelden kom je al een heel eind. Op korte termijn echt zwaar klote, maar op lange termijn cruciaal voor het voortbestaan van de club.
De club zou het stadion moeten kopen, helemaal mee eens. Alleen krijg dat maar eens gefinancierd. Dat kost hoeveel ? 50 miljoen of zo ? Ik noem maar een bedrag.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Ik dacht aan een bedrag van rond de 30 miljoen.
nou nou
Peter de Vries 1970
Jeugdspeler
Berichten: 38
Lid geworden op: 10-08-2014 18:54

Bericht door Peter de Vries 1970 »

Zoiets ja. En dat kan heel goed. Misschien willen ze dat heel graag en kunnen ze dat nog niet communiceren, omdat ze in onderhandeling zijn ofzo? Ik zeg: communiceer meer, want alleen zo krijg je commitment.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

LC 30 augustus 2013.jpg
Gister in de LC. Hans Vonk en Jelko van der Wiel over de binding tussen spelers en supporters.
Nu de transparantie van de clubleiding richting de supporters nog. Dan komt de binding vanzelf. Die moet je als club zelf tot stand brengen. Dat creëer je in ieder geval niet met een schimmenspel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Gister had ik het geluk dat ik op een andere plaats mocht zitten dan gebruikelijk, ik zat vrij hoog op de hoofdtribune. Vanaf daar ben ik geschrokken hoe leeg ons stadion is. Op oost zijn de meeste skyboxxen leeg, en er zijn heel erg veel lege (sponsor) plaatsen. Maar ook de skyboxxen op west ogen leeg. Op Noord en Zuid zijn ook veel lege plekken.
Wat gaat het dan blijkbaar slecht met de club, heel erg jammer.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Volgens Bubbe valt het allemaal wel mee met die lege plekken. Officieel zaten er 22.900 mensen ofzo. Amahoela. Er waren minstens 5.000 lege plaatsen, maar waarschijnlijk nog wel flink wat meer.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
GeraldSibon35
Invaller
Berichten: 497
Lid geworden op: 18-06-2013 13:31

Bericht door GeraldSibon35 »

Heerenveen een paar jaar geleden nog een club die met een fantastische selectie de beker won en op weg was richting een eerste titel dat was gebeurd als Riemer de transfers van Ruiz en Janssen niet had geblokt. Die later naar het kampioen wordende FC Twente gingen. Sindsdien is het rap achteruit gegaan. Kuiper, Van Erve en Hoekstra werden wegstuurt en daarmee verdween een hoop kennis en clubgevoel. Terwijl Riemer en Van der Meer ook verantwoordelijk voor het beleid mochten blijven. Er waren toen al veel spanningen tussen die twee. Van der Meer mocht blijven en kon zodoende een nieuwe directeur aanstellen het werd ene of andere Robert Veenstra. Op het eerste oog iemand die totaal niet bij Heerenveen paste. Een blaaskaak die nog al vol van zichzelf was. De man was een verschrikking en oh wat was het fijn dat hij weg was. Door de Feanrevolutie waarbij je het echte Heerenveen gevoel voelde. Het wij gevoel want samen maken we de club. De man die toen als interim werd aangesteld versterkte het Heerenveen gevoel nog maar eens Gaston Sporre was de naam. Nuchter, de rust zelve en een fantastische gentleman. Eerst dacht ik oh nee weer een vriendje van Riemer. Maar niets bleek minder waard. Riemer werd erbij gehaald voor de technische zaken samen met Foppe. Maar naar loop van tijd kwam Sporre er achter dat Riemer hele vieze spelletjes speelde en de macht weer in handen wou hebben. Sporre werd zonder pardon opzij gezet en ook Van Erve en Van der Werff (die fantastisch werk hadden geleverd) moesten weg. Er moest een zogenaamd One Tier Board komen waarin de eenheid weer zou terugkeren met mensen van alle geledingen erin. Riemer had het voor elkaar hoor, iedereen in het One Tier Board luisterde braaf naar wat Riemer zegt. Dit zorgt bij veel sponsoren voor frustratie. De eenheid die er onder Sporre was is weer volledig verdwenen. We zitten opgescheept met een judo kus van een technisch directeur die er alleen maar one liners uitgooit en een voorzitter zonder charisma waarvan niemand weet wat zijn visie is. Ik ben bang dat onze prachtige Heerenveen steeds verder wegglijd. Er moet wat gebeuren voordat we een club als NEC en Roda achterna gaan naar de bierleague. En dit zeg ik niet om onrust te creëren maar omdat ik bang ben dat Heerenveen kapot gaat aan machtsspelletjes en vriendendiensten.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Het eerste seizoen na de feanrevolutie;

Plus: Veenstra weg.


Min:

-Van der Wiel onzichtbaar als voorzitter. Toont niet aan een potentieel boegbeeld te worden.
-Sponsoren zijn niet terug gekomen.
-Aantal sponsoren stijgen niet.
-Zelden tot geen transparantie en communicatie van het bestuur naar de achterban.
-Stadion oogt net zoveel lege plekken als laatste twee jaar
- Grote verliezer op de transfermarkt.
- Vonk gooit er meer clichés uit dan dat hij spelers aantrekt.
-Na een jaar is er nog steeds geen nieuw beleidsplan.


Ook in dit bestuur zie ik geen toekomst.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Om wat tegengas te geven:
Grimo schreef: -Sponsoren zijn niet terug gekomen.
-Aantal sponsoren stijgen niet.
Dat is inderdaad een tegenvaller, maar dacht je serieus dat diverse nieuwe gezichten voldoende zouden zijn om een domino-effect te stoppen? Dat klinkt wel erg naïef. Zoiets lukt alleen door een vertrouwensband te creëren en daarvoor is een periode van acht maanden (de periode Sporre was overbrugging) onvoldoende. Zeker omdat die negatieve lading er nog steeds hangt. Je moet weer een verhaal kunnen bieden á la aantrekkelijk voetbal, zwarte cijfers, een behoorlijk gevuld stadion en bovenal relatieve rust. Ik denk nog steeds dat men daarbij goede wegen aan het bewandelen is, maar het is soms nog dweilen met de kraan open. Je kunt pas weer bouwen zodra de kraan dicht is en de rotzooi is opgeruimd. Dat duurt nog wel even, ongeacht wie je op het pluche zet.
-Zelden tot geen transparantie en communicatie van het bestuur naar de achterban.
Er zijn openstaande vragen waar veel supporters en sponsoren antwoord op willen hebben, incluis mezelf. Die transparantie kan en moet absoluut beter. Toch vind ik de communicatie op bepaalde plekken prima. Vonk is qua transferbeleid behoorlijk open geweest, dat er clichés naar buiten komen is daar inherent aan (men vraagt namelijk vaak naar de bekende weg). Men komt op forumavonden, loopt regelmatig rond in de FeanPlaza, is goed te bereiken via de welbekende kanalen en neemt daarbij ook zelf initiatief. Het kan zeker beter, maar zo negatief als je het hier stelt is het m.i. zeker niet.
-Stadion oogt net zoveel lege plekken als laatste twee jaar
Inherent aan het domino-effect, zoals ik al schreef. Je mag gewoon niet verwachten dat men het oude enthousiasme terugkrijgt door nieuwe gezichten te verzamelen en wat informatie naar buiten te gooien. Je moet vertrouwen herwinnen en dat kan alleen door leuke wedstrijden voor te schotelen (dat proces is duidelijk ingezet), wat vaker met goed nieuws te komen en meer van dat soort zaken. Je moet weer echt kwaliteit gaan bieden en dat heeft gezien de omstandigheden meer tijd nodig.
-Na een jaar is er nog steeds geen nieuw beleidsplan.
Als nou iets boordevol clichés zit, dan is het wel zo'n beleidsplan. We weten toch zo langzamerhand wel wat de uitgangspunten zijn? Dan heb je het over financieel gezond worden, aantrekkelijk voetballen met hopelijk aansprekende resultaten, de jeugdopleiding blijven benutten, het onderlinge vertrouwen terughalen, bereikbaar zijn, etc. Zo'n beleidsplan voegt wat mij betreft niets toe. Men verkondigde in 'In Nije Dei' ook allemaal dingen, maar aantrekkelijk en dominant voetballen was nog niet uitgesproken en de pure counterspits Wildschut stond al op de stoep. Je moet visie in de praktijk brengen, niet in een PDF-document zetten.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Het eerste seizoen na de feanrevolutie;

Plus: Veenstra weg.


Min:

-Van der Wiel onzichtbaar als voorzitter. Toont niet aan een potentieel boegbeeld te worden.
-Sponsoren zijn niet terug gekomen.
-Aantal sponsoren stijgen niet.
-Zelden tot geen transparantie en communicatie van het bestuur naar de achterban.
-Stadion oogt net zoveel lege plekken als laatste twee jaar
- Grote verliezer op de transfermarkt.
- Vonk gooit er meer clichés uit dan dat hij spelers aantrekt.
-Na een jaar is er nog steeds geen nieuw beleidsplan.


Ook in dit bestuur zie ik geen toekomst.
Dat Van der Wiel op dit moment niet op de voorgrond treed is een bewuste keuze. Het moet op de 'werkvloer' gebeuren. Pas als alles loopt zoals het moet lopen zal hij zich wat meer op de voorgrond begeven. Hij wil geen karikatuur worden zoals Riemer dat een gegeven moment was/werd of is. Men communiceert als geheel, niet als individu.

De sponsoren die niet terug gekomen zijn hadden dus een 'grote bek' maar hebben niet waargemaakt wat ze hadden belooft.
Maw, het kwam ze wel goed uit zo en Veenstra was een ideaal moment om hem als reden te gebruiken om te kappen

Het aantal sponsoren is op dit moment stabiel, er vallen er nog steeds af en er komen evenveel weer bij, dat is jammer want zo plust men per saldo niet.

Welke transparantie mis je? Ten tijden van de vorige besturen werd er net zoveel of weinig gecommuniceerd. Wat weet je niet wat je vind? dat je moet weten

Een landelijke tendens is een afname van het aantal supporters. We hebben zelfs iets meer sk kaarten verkocht als vorig jaar.
Hoezo grote verliezer op de transfermarkt? Volgens mij hebben we toch echt spelers gehaald, Buijs, Larsson, Thorsten, Lumu, Dalgaard, Marzo (gebleven) Wildschut verkocht. Zo heet is de soep niet volgens mij.

Er is volgens mij in een transfer periode nog nooit openhartig gecommuniceerd over mogelijke aankopen of verkopen, niet eerder dan dat het rond was of niet. Zelfs over het laatste wordt informatie gegeven.

Over het beleidsplan heb ik geen idee.

Het kan altijd beter en dat moet ook je nastreven zijn als club. Maar slecht is het ook niet. Het Nederlandse voetbal is niet meer zoals het is geweest, dat merk je aan PSV, AJAX, Twente, Feijenoord, allen verliezen kwaliteit, ook Heerenveen kan zich hieraan niet onttrekken. Helaas zijn met de vroegere vele transfgelden enorme fouten gemaakt en zitten we nog steeds op onze blaren.
Hier heb ik geen woorden voor
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

TORCIDA schreef:
Welke transparantie mis je? Ten tijden van de vorige besturen werd er net zoveel of weinig gecommuniceerd. Wat weet je niet wat je vind? dat je moet weten

Een landelijke tendens is een afname van het aantal supporters. We hebben zelfs iets meer sk kaarten verkocht als vorig jaar.
Hoezo grote verliezer op de transfermarkt? Volgens mij hebben we toch echt spelers gehaald, Buijs, Larsson, Thorsten, Lumu, Dalgaard, Marzo (gebleven) Wildschut verkocht. Zo heet is de soep niet volgens mij.

Er is volgens mij in een transfer periode nog nooit openhartig gecommuniceerd over mogelijke aankopen of verkopen, niet eerder dan dat het rond was of niet. Zelfs over het laatste wordt informatie gegeven.
Ik mis geen transparantie over hoe transferonderhandelingen verlopen. Ik mis transparantie en communicatie hoe de club er daarwerkelijk voor staat.Hoeveel seizoenkaarten zijn er nu daadwerkelijk verkocht? Hoeveel sponsoren hebben we nu werkelijk? Hoeveel skyboxen staan er nu wel niet leeg en wat is het plan van aanpak hierin? Deze zaken worden nooit gecommuniceerd maar stil gehouden. Hoelang moet er nog bezuinigd worden? Want dat doen we nu al een jaar of vier. Wanneer kan er weer gebouwd worden, hoe staat de club er nu daadwerkelijk voor? Wat is de doelstelling die Lodeweges heeft meegekregen? Dit zijn zaken waar je gewoon open over kunt communiceren. Toen we de grootste businessclub van Nederland hadden met 1200 leden werd er mee gekoketteerd nu het wat minder gaat hoor je er niks meer over.


Ja we hebben een spelers gekocht, maar we zijn duidelijk minder geworden in kwaliteit en in de breedte. Er is rond de 15 miljoen binnen gekomen en er is voor 3 miljoen uitgegeven. En ja ik weet wel dat er gespreide betalingen plaats vinden en er nog kosten vanaf moeten.
Heerenveen wilde graag een speler erbij hebben, voor Ritzmaier is geinformeerd, voor die Iranier van Nec, er is gister een Sloveen op bezoek geweest maar niks krijgen ze voor elkaar. Een linksback kunnen ze al niet eens aantrekken. Lumu is een gokje, op wat voor basis is Dalgaard gescout? Ik heb nu twee invalbeurten gezien en twee beloftenwedstrijden, en ik durf er met jou een flesje wijn op te zetten dat deze spits het niet wordt bij Heerenveen. Vonk zou meelopen met Riemer om het vak te leren, maar zat nu als een groentje aan tafel met spelers deze week omdat Riemer op vakantie is.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Grimo schreef:Vonk zou meelopen met Riemer om het vak te leren, maar zat nu als een groentje aan tafel met spelers deze week omdat Riemer op vakantie is.
En heeft zich niet in laten pakken. Is niet bezweken onder de druk van de buitenwacht die per se een transfer wilden. Is niet meer gaan betalen aan een middenvelder dan eigenlijk zou moeten, om toch maar een aankoop te kunnen presenteren. Heeft zich ook in die laatste week de kop niet gek laten maken. Heb ik respect voor.

Al blijf ook ik de selectie te krap vinden.

De punten die je aanhaalt over de communicatie over de huidige stand van zaken over sponsoren, bezettingsgraat en financiële zaken, vind ik beslist legitiem. Op dat gebied moeten ze de achterban niet in het ongewisse laten. Al heb ik daarbij ook altijd een beetje de angst, dat het alleen maar een negatieve werking heeft op het herstel. Als het nieuws erg negatief is, kan het ook een negatieve spiraal in werking zetten.

Maar net als jij, wil ook ik wel weten hoe de zaken ervoor staan. Misschien is daar de komende weken tijd voor, nu de deadline dan eindelijk is gepasseerd.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Otsje P schreef:
En heeft zich niet in laten pakken. Is niet bezweken onder de druk van de buitenwacht die per se een transfer wilden. Is niet meer gaan betalen aan een middenvelder dan eigenlijk zou moeten, om toch maar een aankoop te kunnen presenteren. Heeft zich ook in die laatste week de kop niet gek laten maken. Heb ik respect voor.
Zo kan je het ook zien maar uiteindelijk is het hem niet gelukt de selectie te versterken zoals ze graag wilden.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

@grimo, Heerenveen heeft momenteel 516 sponsoren, dat haal ik van de ossh site, tevens staat op de website ook het beleid tot en met 2014. Dus deze 'transparantie' is te vinden op de site. Daarnaast staat er ook op wie waarvoor verantwoordelijk is.
Ik vind het persoonlijk onzin om te gaan verkondigen hoeveel skyboxen er leeg staan, wat heb je er aan en wat voegt het toe. het is al vervelend genoeg. Ik vind het dan ook logisch dat je vaker de positieve kanten belicht dan de negatieve. Uit commercieel oogpunt is dit ook veel verstandiger. Het is net of je alleen maar wil horen hoe slecht het gaat...Daarnaast is bv net het transfer window gesloten en kan Heerenveen de balans opmaken, dus om nu al te roepen hoe we ervoor staan. Daarnaast zijn ze niet verplicht de supporters periodiek te informeren. Wel is er eind mei een publicatie geweest van de cijfers, in ieder geval in de LC. Het jaarverslag van 2013/2014 komt volgens mij pas in oktober as en die zijn ook inzichtelijk. Het is dus na opmaak van de jaarcijfers van vorig jaar en een prognose voor huidig seizoen aan te geven hoeveel en of er moet worden bezuinigd.

file:///C:/Users/Gebruiker/Downloads/scHeerenveen_Jaarverslag_2012_2013.pdf Hier worden heel veel vragen beantwoord. Dus transparantie voldoende toch?

Lodeweges is hier gekomen omdat zijn spelopvatting meer strookt bij de beleving die wij bij Heerenveen graag zien, aanvallend voetbal, 4-3-3 spelen. En meedoen om een plek voor de playoffs. Dat is ook kenbaar gemaakt bij zijn aanstelling.

Ik zelf denk dat we kwalitatief verdedigend gelijk zijn gebleven of zelfs beter, het middenveld is met de huidige ontwikkeling van Sinkgraven gelijk, mijn gevoel zegt zelfs nog sterker dan vorig jaar. Onze aanval is inderdaad op papier minder geworden maar we hebben nog maar 4 wedstrijden gehad. En van Dalgaard kan ik niets zeggen maar wat ik lees en hoor is dit hem nog niet. Lumu is ook een gokje maar die verdiend misschien eens 40 of 50000 euro en echt niet meer. Dus dat kun je er op wagen.

Mijns inziens bekijk het veel te negatief en zijn er veel antwoorden op jouw vragen te vinden.
Hier heb ik geen woorden voor
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Grimo schreef: maar uiteindelijk is het hem niet gelukt de selectie te versterken zoals ze graag wilden.
Dat is een feit dat ik niet kan en wil ontkennen. Maar alleen op basis van die informatie kun je hem er niet op veroordelen. Wij hebben namelijk geen enkel inzicht in de variabelen. Wij hebben een paar namen gehoord of gelezen die in de media zijn gekomen, maar je kunt er vergif op innemen dat er naar nog veel meer spelers is geïnformeerd(al dan niet officieel). Bovendien hebben wij geen inzicht in het budget dat Hans had, en is ook het salarisplafond niet aan ons meegedeeld. Als je op een gegeven moment tot een niveau komt, dat je er niet meer van overtuigd bent of iemand wel echt een versterking is, dan wordt het tijd om de zaak af te sluiten.

In de winter zullen er weer nieuwe kansen komen om de boel te versterken. Spelers die elders niet aan spelen toekomen (Ritzmaier). Spelers die hogerop willen en waarvan hun contract in de zomer afloopt. Spelers die zich in de 1e seizoenshelft onverwacht in de kijker spelen enz.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Wat gebeurt er op dit moment om met name die skyboxen weer vol te krijgen? Ik zit te denken aan speciale seizoenskaarten voor de topwedstrijden (Top 3, Twente, AZ, Zwolle, Cambuur, Groningen). Bedrijven zullen in met name die wedstrijden geïnteresseerd zijn en tijdens die wedstrijden ook graag hun klanten wat willen laten zien. Daarnaast zou je voor de overige wedstrijden een zelfde pakket aan kunnen bieden voor de bedrijven die wat minder te besteden hebben, maar wel graag hun klanten eens willen fêteren.

Ook het eenmalig verhuren van een zakenloge of enkele stoelen zou aangeprezen moeten worden. Als je in zo'n geval een bedrijf wat in de watten legt zal die vast eens over te halen zijn.

Misschien kan er wat meer in gesprongen worden op het thema bedrijfsuitjes. Hier valt mijns inziens iets enorm leuks mee te doen. Mooie rondleiding door het stadion, etentje, wedstrijd. Misschien zelfs nog verdere aankleding in de vorm van wat activiteiten die niet speciaal voetbalgerelateerd zijn (casino, spelletjes, weet ik veel wat populair is bij bedrijfsuitjes). Als slagroom op de taart zou je voor deze wedstrijd zelfs wat reclame kunnen maken in het stadion tijdens de wedstrijd. Hoe mooi zou zo'n bedrijf dat wel niet vinden. Dat is klanten binden.

Verder. Nu de tribunes zo ontzettend leeg zijn zou je aan supporters in de goedkopere vakken kunnen vragen of ze een 'gratis' upgrade willen naar een andere deel van de tribune. Dit jaar gratis, maar voor volgend seizoen vang je zo weer een paar tientjes extra als iemand toehapt.

Schrijf scholen aan en biedt een school voor groep 7/8 elke leerling een gratis kaart aan plus voor de begeleiding. Het binden van jongeren aan de club is juist nu zo ontzettend belangrijk. En omdat er genoeg ruimte in het stadion is kost je dit in principe helemaal niks, want die kaarten worden anders toch niet verkocht.

Biedt studentenkorting aan studenten van Friese MBO's en HBO's.

Geef elke wedstrijd voetbalverenigingen de kans om met hun leden voor een mooie groepskorting een wedstrijd te bezoeken.

Riemer bedacht ooit de scorebordsponsor. Waar is die creativiteit gebleven? Of mis ik wat? Ik begon deze post met alleen de eerste en derde alinea in mijn hoofd, maar tijdens het typen schiet me zo weer wat binnen. Dit moet binnen de club toch ook kunnen?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

GeraldSibon35 schreef:Heerenveen een paar jaar geleden nog een club die met een fantastische selectie de beker won en op weg was richting een eerste titel dat was gebeurd als Riemer de transfers van Ruiz en Janssen niet had geblokt. Die later naar het kampioen wordende FC Twente gingen. Sindsdien is het rap achteruit gegaan. Kuiper, Van Erve en Hoekstra werden wegstuurt en daarmee verdween een hoop kennis en clubgevoel.

Wat een onzin. Volgens mij was de bekerwinst een geweldig hoogtepunt in een verder teleurstellend seizoen waar het voetbal vaak niet om aan te zien was. En als Kuiper cs waren gebleven en waren doorgegaan met miljoenen smijten was de club er nu niet meer. Zoals ik in een ander topic al aangaf is het realiteitsbesef bij een aantal helemaal weg. Door nu geen onverantwoorde uitgaven te doen kan het voortbestaan van de club gewaarborgd blijven. Dat we dan met een jong en wisselvallig team niet bovenin kunnen meedraaien moeten sommige mensen eens accepteren ipv alles af te zeiken. Iedereen binnen de club zal keihard moeten werken om de komende jaren weer een stap omhoog te kunnen maken.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Superfries88' schreef:Om wat tegengas te geven:


-Sponsoren zijn niet terug gekomen.
-Aantal sponsoren stijgen niet.

Dat is inderdaad een tegenvaller, maar dacht je serieus dat diverse nieuwe gezichten voldoende zouden zijn om een domino-effect te stoppen? Dat klinkt wel erg naïef. Zoiets lukt alleen door een vertrouwensband te creëren en daarvoor is een periode van acht maanden (de periode Sporre was overbrugging) onvoldoende. Zeker omdat die negatieve lading er nog steeds hangt. Je moet weer een verhaal kunnen bieden á la aantrekkelijk voetbal, zwarte cijfers, een behoorlijk gevuld stadion en bovenal relatieve rust. Ik denk nog steeds dat men daarbij goede wegen aan het bewandelen is, maar het is soms nog dweilen met de kraan open. Je kunt pas weer bouwen zodra de kraan dicht is en de rotzooi is opgeruimd. Dat duurt nog wel even, ongeacht wie je op het pluche zet.

Zelden tot geen transparantie en communicatie van het bestuur naar de achterban.

Er zijn openstaande vragen waar veel supporters en sponsoren antwoord op willen hebben, incluis mezelf. Die transparantie kan en moet absoluut beter. Toch vind ik de communicatie op bepaalde plekken prima. Vonk is qua transferbeleid behoorlijk open geweest, dat er clichés naar buiten komen is daar inherent aan (men vraagt namelijk vaak naar de bekende weg). Men komt op forumavonden, loopt regelmatig rond in de FeanPlaza, is goed te bereiken via de welbekende kanalen en neemt daarbij ook zelf initiatief. Het kan zeker beter, maar zo negatief als je het hier stelt is het m.i. zeker niet.

Stadion oogt net zoveel lege plekken als laatste twee jaar

Inherent aan het domino-effect, zoals ik al schreef. Je mag gewoon niet verwachten dat men het oude enthousiasme terugkrijgt door nieuwe gezichten te verzamelen en wat informatie naar buiten te gooien. Je moet vertrouwen herwinnen en dat kan alleen door leuke wedstrijden voor te schotelen (dat proces is duidelijk ingezet), wat vaker met goed nieuws te komen en meer van dat soort zaken. Je moet weer echt kwaliteit gaan bieden en dat heeft gezien de omstandigheden meer tijd nodig.

Na een jaar is er nog steeds geen nieuw beleidsplan.

Als nou iets boordevol clichés zit, dan is het wel zo'n beleidsplan. We weten toch zo langzamerhand wel wat de uitgangspunten zijn? Dan heb je het over financieel gezond worden, aantrekkelijk voetballen met hopelijk aansprekende resultaten, de jeugdopleiding blijven benutten, het onderlinge vertrouwen terughalen, bereikbaar zijn, etc. Zo'n beleidsplan voegt wat mij betreft niets toe. Men verkondigde in 'In Nije Dei' ook allemaal dingen, maar aantrekkelijk en dominant voetballen was nog niet uitgesproken en de pure counterspits Wildschut stond al op de stoep. Je moet visie in de praktijk brengen, niet in een PDF-document zetten.
Ben het volledig met superfries88 eens!! Heel goed verwoord, ik denk er precies hetzelfde over.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Goed meegedacht Frisian Viking. Wij als supporters moeten ook meedenken. Stuur zulke ideeën naar Heerenveen en de one-tier Board. Ook voor Sportstad moet een oplossing komen en moeten supporters meedenken.
Gesloten