One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Kiekerjan
Invaller
Berichten: 355
Lid geworden op: 26-02-2009 11:16

Bericht door Kiekerjan »

Ja het meeste nieuws is allemaal oud en de oude punten worden nog keer weer opgenoemd van Riemer. Daarbij mag er door de directie even gepraat worden met Anton Postma en kwal Bart vd Meer. Deze mensen zetten de club in negatief daglicht en daar hebben wij als supporters en club geen behoefte aan.

Wat deze directie wel moet begrijpen is dat ze niet te veel moeten leunen op Riemer en dat ze hun eigen pad moeten kiezen. Het missen van een speler als Theo Janssen omdat hij te veel tattoo's had kan gewoon echt niet. Het liefst had ik hier Gaston Sporre 3 jaar lang willen zitten. Met daarna een goed opgeleide directie door Sporre en co maar dat is niet anders. Hopelijk weet van der Wiel zelf een goeie draai er aan te geven.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Riemer heeft terecht benadrukt dat niemand hem zijn club kan afnemen. Dat moeten zijn opvolgers ook niet willen. Veenstra probeerde het met alle mogelijke middelen en verloor de strijd. Uiteraard. De toonzetting van sommige artikelen doet vermoeden dat we hier met een infiltrerende crimineel te maken hebben, in plaats van met onze erevoorzitter. Zo lang hij leeft, is hij (gelukkig) onvermijdelijk en moet de club profiteren van zijn enorme expertise, alleen al op scoutingsgebied. Dat hij soms 'lastig' is, omdat hij het hart op de tong heeft, is een gegeven. Een goede manager kan daarmee omgaan. Maar ik ben er heilig van overtuigd dat kritiek van Riemer altijd uit een goed hart komt. Een Heerenveenhart.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ik vind het een zorgwekkend artikel, een teken dat we er nog lang niet zijn. Zeer spijtig dat een aantal 'grote jongens' de club de rug hebben toegekeerd. Riemer heeft het beste met de club voor, maar heeft ook schuld dat de club terug is gegleden. Als iedereen met een hart voor Heerenveen zijn ego's nou opeens opzij zet, dan kunnen we weer groeien. Eerder niet.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Ik ben erg benieuwd naar het artikel. Maar als ik lees dat iemand als Ron Jans, 3 jaar na zijn vertrek nog even zal vertellen hoe het allemaal zit, dan krijg ik wel heel erg een "oude koeien" idee.....
sietse159
Jeugdspeler
Berichten: 26
Lid geworden op: 19-01-2010 12:25

Bericht door sietse159 »

Hoewel 80% van het artikel gebaseerd is op feiten die min of meer bekend waren, blijft het zorgelijk. Er zijn nog altijd een aantal grote jongens die door de huidige 'machtstrijd' niet meer sponsoren en zo loopt de club onnodig al enkele jaren miljoenen euro's mis. En wat Gearard ook zegt, zolang de ego's blijven bakkeleien over gebeurtenissen uit het verleden zal Heerenveen stil blijven staan en mogelijk zelfs erger dan dat.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Gestopt met lezen van het artikel toen voormalig hotemetoten Bart van der Meer en Anton Postma alle ruimte kregen om hun straatje schoon te vegen. Mensen die in een toezichthoudende rol zó hopeloos gefaald hebben, om het nog vriendelijk uit te drukken, past slechts zwijgen. Wat moeten we blij zijn dat we in de nieuwe structuur verlost zijn van zulke types. Dat neemt niet weg dat het artikel tussen de kudde oude koeien door hier en daar de vinger op de zere plek legt. Iedereen met een Heerenveen-hart moet beseffen dat de club maar bij één ding gebaat is: rust. Alleen dan kunnen oude wonden helen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Wanneer je alleen ontevreden mensen aan het woord laat en de hele geschiedenis oprakelt, is het niet zo moeilijk om een negatief beeld te schetsen. Nu geloof ik absoluut dat Riemer een moeilijke man is en of zijn houding altijd in het clubbelang is waag ik te betwijfelen. Maar ik vind dat je pas een gedegen conclusie kunt trekken zodra er een evenwichtig beeld is, dus ook de positieve kant moet aan bod komen. Een onderzoek is het nauwelijks te noemen zo. Grappig is dat Timmer dan zelf steeds rept over 'eenzijdig kijken'... :?
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Riemer moest wel ingrijpen want de club was in handen gevallen van een malloot. Een trekpop ook nog van een clubje lieden die haatdragend waren naar Riemer toe. Belachelijk dat zo'n kliek op deze manier over de club probeert te regeren.
Helaas zullen we nog wel even moeten wachten tot deze titanenstrijd definitief voorbij is.
Dat er dan nog figuren zijn die stellen niet te willen sponsoren zolang nu de kliek van Riemer er is, is werkelijk waar stuitend.

Overigens is er überhaupt een onafhankelijke voorzitter mogelijk bij onze club ? Je snapt bijna niet hoe dat mogelijk is, of onmogelijk is ?
Samen maken we de club sterk.
Sumzor
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 03-03-2011 14:32

Bericht door Sumzor »

We kunnen er heel veel woorden aan vuil maken, maar we moeten verder. Niet meer over zeuren en kijken naar de toekomst! Veel beter dan ouwe koeien uit de sloot halen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Van der Meer en Postma waren degenen die na het oprotten van de stinkbende nog niet hun moment of fame hebben gehad. Dat hebben ze nu wel. Het valt me allemaal enorm mee. Eigenlijk is er niets nieuws onder de zon.
Oh ja. Riemer heeft bij Heerenveen één grote fout gemaakt. Te vroeg ophouden als voorzitter. En B.v.d.M heeft er daarna tot 2 keer toe op eigen houtje een teringbende van gemaakt als (ex) voorzitter van de R.v.C. Terug naar de orde van de dag. In het onderwerp transernieuws dan maar?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Bart van der Meer. Haha.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Janstra
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 28-10-2011 12:30

Bericht door Janstra »

Beetje eenzijdig stuk. Waarom gaat Jans ons vertellen hoe het zit over de periode na zijn vertrek? Dat vind ik vreemd, zeker als je zelf gaat zeggen dat je niet moet gaan praten als je vertrokken bent.
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Geen zin om het te lezen maar zal wel veel rancune zijn en weinig zelfkritiek. Zichzelf belangrijker vinden dan het clubbelang, zum kotzen. Hopelijk dit seizoen met zijn allen positief achter de club zodat we weer een stap omhoog kunnen maken.
GeraldSibon35
Invaller
Berichten: 497
Lid geworden op: 18-06-2013 13:31

Bericht door GeraldSibon35 »

Sjonge jonge zeg! Niet te geloven dat iedereen Riemer nog steeds heilig verklaart. Wat een vuile spelletjes heeft hij gespeeld samen met Bart van der Meer. Ze hebben een machtsstrijd gehouden waardoor Heerenveen langzaam aan kapot ging. VD Meulen heeft ook een ongelofelijke haat tegen Riemer gekregen maar iedereen steunt Riemer omdat VD Meulen voor Veenstra was. Maar VD Meulen was alleen voor Veenstra omdat Riemer tegen was. Hij vond hem (Veenstra) echt geen goeie voorzitter wat VD Meulen een keer heeft geroepen over Veenstra dit kwam allemaal voort uit pure haat. Het wordt tijd dat Riemer zich terugtrekt. En Bart van der Meer en VD Meulen enco weer gaan sponsoren en weer naar het stadion komen. Ben geen aanhanger van VD Meer en VD Meulen maar ze hebben ook goeie dingen gedaan voor de club. De mindere dingen die ze hebben gedaan kwamen door de machtsstrijd met Riemer. Beide hebben ze Heerenveen naar de klote geholpen. Het wordt ook tijd dat Foppe zijn mond open trekt en niet het loophondje van Riemer blijft. Een nieuwe generatie moet opstaan en de kar gaan trekken. Mannen als VD Werff, Van Erve, Hoekstra en Kuiper moeten opstaan. Ook al hebben de laatste drie geen schoon verleden. Ze hebben wel clubgevoel en een enorm netwerk bij de sponsoren. Zet mensen als Wieling en Feenstra in om de boel te ondersteunen en dan weer de goede kant op met onze club. Weg met dat one-tier board en weer een normale bestuursstructuur. Gewoon weer normaal doen en alle schouders onder onze mooie club. Heerenveen till i die!
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Haha met Bubbe eens, hoe erg kun je jezelf tegenspreken en onzin verkondigen.. het kliekje van van der Werf Kuiper etc heeft tientallen miljoenen euros laten verdampen. Die moeten nu opstaan? Misschien kunnen ze zich aansluiten bij Henk Hoekstra en de flyers eindelijk eens kampioen maken.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Heb net ook even een VI gehaald omdat ik toch wel benieuwd was naar alle commotie over dit artikel. Ik heb het 4 alinea's volgehouden, daarna kon ik het niet meer opbrengen om het nog serieus te lezen. Wat een achterbaks stuk riooljournalistiek. Lieden uit het verleden die de club kapot hebben proberen te maken proberen nu nog even hun gelijk te halen door Riemer zwart te maken. Marco Timmer mag zich diep gaan schamen...

Voor degenen die uit nieuwsgierigheid eraan zitten te denken om deze VI te kopen: Niet doen!!! Die 4 euro kun je beter uitgeven aan een biertje in de kroeg dan aan zo'n flutblaadje.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
RonaldJ
Jeugdspeler
Berichten: 21
Lid geworden op: 24-07-2014 11:14

Bericht door RonaldJ »

Schandalig stuk over Riemer v.d. Velde. Heb net bijgaande ingezonden bijdrage aan VI gemaild. Riemer zal ook fouten hebben gemaakt, maar we mogen nooit vergeten dat zonder hem sc Heerenveen in 1983 of begin 1984 failliet was verklaard. En als we over de A32 rijden richting Leeuwarden, moet je maar eens naar links kijken, daar staat een enorm stadion, dat er staat dankzij vele mensen, maar vooral dankzij die frikadellenbakker uit Bakkeveen.
RIEMER

In VI 30 een artikel over SC Heerenveen en met name Riemer van der Velde, geschreven door Marco Timmer. Vele pagina's lang mogen een aantal rancuneuze mannetjes inhakken op de man die sc Heerenveen eerst redde van een faillissement en vervolgens groot maakte.

Koos Formsma bleek volslagen ongeschikt als voorzitter, maar mag nu wel zijn voorganger een schop na geven. Een kritische zelfanalyse is voor Formsma blijkbaar teveel gevraagd. Yme Kuiper en Henk Hoekstra worden wel genoemd, maar komen zelf niet aan het woord. Oud RVC-voorzitter Bart van der Meer mag Riemer beschuldigen van niet goed opletten als RvC-lid in de periode dat de tekorten ontstonden, maar Van der Meer was zelf voorzitter van die club. Hij heeft dus zelf als verantwoordelijke man helemaal niet opgelet. Dan moet hij niet laf naar Van der Velde wijzen, maar zelf gewoon eens toegeven en zeggen: "Onder mijn leiding is sc Heerenveen van een financieel kerngezonde club afgegleden tot een club met grote financiële problemen."

Oud-trainer Ron Jans vindt dat je niet na je dienstverband nog terug moet komen op gedane zaken, maar kan vervolgens toch zijn mond niet houden. Riemer van der Velde heeft hem recht in zijn gezicht wel eens gezegd dat hij de trainer allang ontslagen had, als hij voorzitter was geweest. Dat is hard en de argumenten van Van der Velde ken ik niet, maar hij zei het Jans in ieder geval recht in diens gezegd. Theun van der Meulen is een man die met alle winden mee waait, hij was eerst voor Riemer v.d. Velde. Als de term niet bestaan had, dan was dankzij Van der Meulen de term "draaien als een drol in een pispot" alsnog toegevoegd aan de Nederlandse spreekwoorden en gezegden.

Natuurlijk, ik ben niet zo naïef om te denken dat Riemer van der Velde nog nooit een fout heeft gemaakt. Zo had hij de uitstekend functionerende interimmer Gaston Sporre wel degelijk langer moeten laten zitten, omdat de ex-voorzitter van FC Zwolle de rust in het Abe Lenstra Stadion terug had gebracht. Ook ik begrijp niet waarom Herman van Dijk en Pieter Busscher bij de club moesten vertrekken, gelukkig is Van Dijk alsnog behouden gebleven. Maar wat de rol van Van der Velde daarin geweest is is mij onduidelijk en komt ook niet duidelijk uit het artikel van Marco Timmer. In de nieuwe directie heb ik persoonlijk niet erg veel vertrouwen, maar ik geef de heren Van der Wiel c.s. graag eerst een kans.

Het is komkommertijd in de voetballerij, het WK is afgelopen en het nieuwe seizoen nog niet begonnen. Dus ruimte voor VI om andere verhalen aandacht te geven. Maar als één man het niet verdiend om acht pagina's lang op deze wijze door het slijk te worden gehaald is het Van der Velde. Toen ik het had gelezen dacht ik echt (naar Frank Snoeks): "Timmertje, Timmertje, wat doe je nu?"

Van der Velde wordt ook verweten dat hij niet eerlijk is en met verschillende monden praat. Het doet me denken aan Hans Wiegel. Hij werd ooit geïnterviewd, en ergens tegen het eind van het interview gaf hij een antwoord op een vraag dat totaal in tegenspraak was met een antwoord vlak na het starten van het interview. Toen de journalist Wiegel erop wees dat hij niet consequent was, antwoordde hij: "Heb ik dan ooit gezegd dat ik consequent ben?"

Is er dan geen goed nieuws over sc Heerenveen te melden? Ja zeker, ik heb alle vertrouwen in de nieuwe technische staf, bestaande uit Dwight Lodeweges, Johnny Jansen, Tieme Klompe en Harmen Kuperus. Sluiten we toch nog positief af.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Ik heb nog geen tijd gehad het stuk te lezen en allen losse flarden dus gelezen. Dan lees ik dat Van der Meer, Jans, Van der Meulen en zelfs Koos Formsma wat mogen zeggen. Wat een eenzijdig stuk krijg je dan zeg. Van der Meer vergeet dus te vermelden dat Riemer uit zijn RVC stapte samen met Foppe omdat beide het totaal oneens waren met de koers die gevaren werd.

Wat is die Timmer voor keutel dat hij zonder enig onderzoek dat soort zaken allemaal maar voor waar aanneemt.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
rienksch
Nieuw talent
Berichten: 126
Lid geworden op: 23-04-2014 22:22
Locatie: Drachten

Bericht door rienksch »

Jans moet zich al helemaal niet met onze club bemoeien.
Hij is wel een van de laatsten die over de situatie met Riemer te zeggen heeft.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

De mannen dieet financieel en bestuurlijk uit de klauwen hebben laten lopen, kunnen nu beter zwijgen, net zoals ze destijds deden. En Robert Vd Werf is net zo'n eigenwijs ego als de mannen die hij hetzelfde verwijt.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Jongens negeren VI hap, zonde van de moeite.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Oke, geen hoor en wederhoor dus en alleen mensen die allemaal al weg zijn aan het woord. Al met al niet erg sterk dus. Maar toch ondanks dat Riemer scH groot heeft gemaakt, zonder hem waren we hier niet geweest, moet hij of verantwoordelijkheid nemen of ophouden zich overal mee te bemoeien. Ik kan me goed voorstellen dat het lastig werken is voor de mensen die er zitten/hebben gezeten als zo'n voormalige grootheid van de club zonder verantwoordelijkheid zo zijn stempel wil drukken. En reken maar dat hij dat nog doet, en altijd zal blijven doen. Af en toe een advies prima, maar daar blijft het blijkbaar niet bij, anders komen er niet steeds dit soort verhalen. Waar rook is... Hou daarmee op of ga weer in functie.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Heel goed artiekel. Er zijn veel mensen aan het woord, bijvoorbeeld Sporre.

Er zijn natuurlijk heel veel dingen misgegaan tijdens de revolutie. Het onderzoek was natuurlijk een enorme poppenkast. Allemaal vrienden van Riemer die de huidige situatie van de club moesten doornemen. Dat ging natuurlijk helemaal nergens over, en was nog duur ook. 4 ton koste dat onderzoek.

Riemer komt steeds meer op een eiland te staan, veel vrienden en mensen met een Heerenveen hart keren hem de rug toe. Er zijn ook steeds meer sponsoren uit "kamp Riemer" die hem niet meer steunen.

Zo is er over het ontslag van Herman van Dijk heel veel te doen geweest. Ook het ontslag van Pieter Busscher is natuurlijk schandalig. Dat mensen als Riemer en Foppe zo met mensen omgaan valt mij vies tegen.
1983 schreef:Oke, geen hoor en wederhoor dus en alleen mensen die allemaal al weg zijn aan het woord.
Riemer en Foppe wouden niet reageren.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

SVSCH schreef:Haha met Bubbe eens, hoe erg kun je jezelf tegenspreken en onzin verkondigen.. het kliekje van van der Werf Kuiper etc heeft tientallen miljoenen euros laten verdampen. Die moeten nu opstaan? Misschien kunnen ze zich aansluiten bij Henk Hoekstra en de flyers eindelijk eens kampioen maken.

Over onzin verkopen gesproken. Met het verdampen van tientallen miljoenen heeft van der Werf niks te maken. Oh ja...riemer en foppe zaten toen ook in het controlerende orgaan, de rvc. Die lieten het ook gebeuren.
Laatst gewijzigd door Grimo op 25-07-2014 02:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

BK2007 schreef:Jongens negeren VI hap, zonde van de moeite.

Liever VI dan de gekleurde LC.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Frisian Viking schreef:
Wat is die Timmer voor keutel dat hij zonder enig onderzoek dat soort zaken allemaal maar voor waar aanneemt.
Dat betwijfel ik. Hij had zelfs notulen er bij.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

[quote="RonaldJ"]Schandalig stuk over Riemer v.d. Velde. Heb net bijgaande ingezonden bijdrage aan VI gemaild. Riemer zal ook fouten hebben gemaakt, maar we mogen nooit vergeten dat zonder hem sc Heerenveen in 1983 of begin 1984 failliet was verklaard. En als we over de A32 rijden richting Leeuwarden, moet je maar eens naar links kijken, daar staat een enorm stadion, dat er staat dankzij vele mensen, maar vooral dankzij die frikadellenbakker uit Bakkeveen.

[quote]



Zeg Ronald, waarom was Formsma volslagen ongeschikt als voorzitter praat me eens bij. Je brief vind ik persoonlijk nergens over gaan. Je haalt dingen aan maar je kent de achtergronden niet zo blijkt. En ja Riemer heeft het fantastisch gedaan, als voorzitter. In de periode hierna zijn veel van z'n acties iig discutabel.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Wizard schreef: Daar kan de gemeente in deze zeker wat aan doen aangezien de gemeente deel uitmaakt van de belanghebbenden.
En wie mag dit verschil betalen, de inwoners van gemeente Heerenveen? Gemeente Heerenveen staat overigens onder curatele waardoor ze financieel niks kunnen. Gemeente Heerenveen is en moet zelf zwaar bezuinigen.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Lipton schreef: Riemer en Foppe wouden niet reageren.
Nee, vind je het gek? Wat moeten die zeggen dan? Het roddelblad heeft 8 pagina's vol gekalkt, met teksten van rancuneuze en gefrustreerde mensen die niet meer binnen de organisatie van de club zitten. (Daarmee zeg ik niet dat er geen kern van waarheid in hun woorden kan zitten) Wat moet een Riemer daar op zeggen dan?

Die heeft wel wat beters te doen dan op zulke schijtverhalen te reageren.

Dit heeft met journalistiek niks te maken. Dan belicht je namelijk 2 kanten van de zaak. En om dat te doen zouden ze dus ook mensen uit de huidige structuur aan het woord moeten laten. Foppe zit niet in de huidige structuur, en Riemer feitelijk ook niet.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Vuilspuiterij International (VI) gewoon negeren. Papegaaienpraat.
Het is komkommertijd, WK afgelopen, competitie ligt stil, goed moment om weer eens wat oude koeien uit de sloot te halen.
SC Heerenveen, samen voorwaarts nu!
Gesloten