Hakim Ziyech

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Ik vind de reacties over Hakim Ziyech een beetje kort door de bocht.Die jongen wil,Al dan niet op gejut door zijn zaakwaarnemer,hogerop.Dat is zijn goed recht.Als dat voor zijn ontwikkeling goed is is een tweede.Hij word van alle kanten de hemmel in geprezen.Hij heeft hier bij heerenveen hele mooie dingen laten zien.Daar kom je voor naar een stadion.
Mede dankzij hem staan we waar we nu staan.Hij verdient wel wat meer crediet.Ik heb van hem genoten.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Een speler die niet respecteert en niet wil respecteren wat een club voor hem allemaal heeft gedaan verdiend zelf ook geen respect.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
superkaas
Nieuw talent
Berichten: 111
Lid geworden op: 09-08-2011 23:05

Bericht door superkaas »

Frisian Viking schreef:Een speler die niet respecteert en niet wil respecteren wat een club voor hem allemaal heeft gedaan verdiend zelf ook geen respect.
Los van de kwestie of zijn huidige salaris nu al te hoog is (standaard gezeur: ''normaal werk verdiend minder'')

Maar, vindt jij het niet gek dat hij nee zei tegen dat nieuwe contract? Als hij (mits waar via de media) ''maar'' 150 of 200k kon opstrijken per seizoen? Terwijl andere spelers om hem heen waarschijnlijk veel meer verdienen? En hij bij een Twente (en iets minder AZ) 2 à 2.5 keer zoveel kan verdienen? Ongeacht zijn leeftijd zijn dat zaken die wel degelijk een rol spelen.

Wanneer hij een stap op zij kan zetten sportief, maar het dubbele verdienen. Waarom niet zou je denken voor zo een jongen?
Dit jaar won Heerenveen 5-1 en 4-2, maar vorig jaar werd het in Heerenveen 0-4 voor AZ. Het kan verkeren, altijd wel spectaculaire wedstrijden, 2-2s, 3-3s de laatste jaren. Wat dat betreft staat er nog wat vuurwerk te wachten in de play-offs... :roll: :oops:
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Ziyech zou zo verstandig moeten zijn hier minimaal nog één seizoen te spelen. Hij heeft nog geen dertig eredivisieduels gespeeld. Ziyech zou zo loyaal naar de club moeten zijn om een contract tot 2017 te tekenen met de belofte dat hij volgend jaar zomer gegarandeerd verkocht wordt. Dan zou het een jongen met verstand zijn, maar dat is ver te zoeken.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Frisian Viking schreef:Ziyech zou zo verstandig moeten zijn hier minimaal nog één seizoen te spelen. Hij heeft nog geen dertig eredivisieduels gespeeld. Ziyech zou zo loyaal naar de club moeten zijn om een contract tot 2017 te tekenen met de belofte dat hij volgend jaar zomer gegarandeerd verkocht wordt. Dan zou het een jongen met verstand zijn, maar dat is ver te zoeken.
Zal wel discrimineren, maar jongens van buitenlandse afkomst nemen zelden verstandige beslissingen als het om geld en carriere gaat. Sinkgraven, Van Aken, dat zijn jongens met een goede kop erop. Ben fan van de voetballer Ziyech, maar dat arrogante kopje van hem... Bilal heeft dat minder trouwens.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Knipecity schreef:Zal wel discrimineren, maar jongens van buitenlandse afkomst nemen zelden verstandige beslissingen als het om geld en carriere gaat.
Mag deze post verwijderd worden? Dit gaat helemaal en dan ook helemaal nergens meer over.
Weet je wat met veel mensen het probleem is? Dat ze generaliseren; ze zien een paar mensen uit een bepaalde groep iets verkeerds doen en stigmatiseren dat op een gehele populatie. Als jij uit een heel arm gezin komt, waarbij je elk dubbeltje moet omdraaien en je kunt opeens geld verdienen voor je familie, zou je dat ook doen. Tenminste, als je een goed persoon bent..
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Knipecity schreef: Zal wel discrimineren
Klopt.

Dat wij opgroeien met zakgeld, een eigen kamer, ouders met een prima baan, 1 of 2 auto's, een knappe fiets (en een crossfiets), altijd fatsoenlijke kleren, 7 dagen per week vlees, en altijd geld om op schoolreisje mee te gaan, betekend niet dat dit de standaard is.

Als je het in je jeugd allemaal niet zo ruim hebt, dan zou je wel eens anders tegen geld aan kunnen kijken.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Otsje P schreef:Als je het in je jeugd allemaal niet zo ruim hebt, dan zou je wel eens anders tegen geld aan kunnen kijken.
En dat is dan meteen acceptabel?

Knipe verwoord het wat onduidelijk, maar het is een feit dat bepaalde groepen in de bevolking oververtegenwoordigd zijn in bepaalde lijstjes. Daarvoor hoef je niet te discrimineren, dat is een feit.

Kijk naar het probleem met de Marrokanen. Die zijn, zonder te discrimineren, over vertegenwoordigd in bepaalde lijsten met criminel activiteiten. Dan kun je zeggen dat dat zo is, ik bedoel dat ze relatief veel voorkomen op die lijsten en dat is een feit, of je kunt zeggen dat alle Marrokanen crimineel zijn, wat niet waar is en mag wordten aangemerkt als discriminatie.

Kijk ook eens naar verzekeringspolissen. Het is een feit dat ouderen grotere kans hebben op overlijden en dat jongeren grotere kans hebben op ongelukken in het verkeer. Daardoor is een levensverzekering voor een oudere duurder dan voor een jongere en betaald een student een hogere premie voor een autoverzekering dan iemand van pak hem beet 30 jaar.

Genoeg off-topic.

Mijn punt is in dit geval, waarom wordt meteen gevraagd of de post verwijdert mag worden, terwijl Knipe met zijn posten in het verleden nooit aanstoot heeft gegeven en ook in deze post, wellicht iets ongelukkig, een hele andere strekking bedoeld dan hier direct gesuggereerd wordt?
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

abegoal schreef: En dat is dan meteen acceptabel?
Dat hij anders tegen geld aankijkt, en de keuzes maakt waarvan hij vind dat hij ze moet maken? Ja, dat is acceptabel. Baal ik ervan? Jazeker, maar verwijt ik het hem? Nee.

Het is zijn leven, zijn carriere, en daar heeft een ander niks over te zeggen. Ik had liever gezien dat hij een andere keuze maakte, maar dat is alleen maar omdat dan mijn supportershart spreekt. Als ik zijn broer of zijn moeder was, dan was ik misschien heel blij geweest met zijn keuze. Hij moet doen wat hij denkt dat het beste is.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Otsje P schreef:
Klopt.

Dat wij opgroeien met zakgeld, een eigen kamer, ouders met een prima baan, 1 of 2 auto's, een knappe fiets (en een crossfiets), altijd fatsoenlijke kleren, 7 dagen per week vlees, en altijd geld om op schoolreisje mee te gaan, betekend niet dat dit de standaard is.

Als je het in je jeugd allemaal niet zo ruim hebt, dan zou je wel eens anders tegen geld aan kunnen kijken.
Dat is wel zo en daar ligt wel een deel van het probleem natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat wij het dan maar gewoon moeten vinden hoe zulke jongens er in staan. Ik wil echt niet alle Turken en Marrokanen over 1 kam scheren, maar duidelijk is wel dat zij anders in veel zaken staan dan wij Westerlingen. Goed, slecht, daar kan je over discussiëren, maar ik merk dat ik wel moeite heb met dit soort gedrag.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Knipecity schreef: Dat is wel zo en daar ligt wel een deel van het probleem natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat wij het dan maar gewoon moeten vinden hoe zulke jongens er in staan. Ik wil echt niet alle Turken en Marrokanen over 1 kam scheren, maar duidelijk is wel dat zij anders in veel zaken staan dan wij Westerlingen. Goed, slecht, daar kan je over discussiëren, maar ik merk dat ik wel moeite heb met dit soort gedrag.
Gouweleeuw deed precies hetzelfde. Is volgens mij vrij westers.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Otsje P schreef:
Gouweleeuw deed precies hetzelfde. Is volgens mij vrij westers.
Volgens mij kwam bij Jeffrey zijn verstoorde relatie met van Basten er ook nog eens bij. Het is vooral voor de club en de supporters vervelend dat Hakim weigert bij te tekenen. Vooral omdat de club al geruime tijd geprobeerd heeft om met de heren aan tafel te geraken. Maar dat werd door de zaakwaarnemer vakkundig getraineerd en op de lange baan geschoven. Dat is het meest irritante van de situatie. Dat iedereen voor meer geld kiest kan iedereen denk ik begrijpen. Iedereen die zich niet hypocriet wil noemen zou dat ook doen. Het gaat alleen om de manier waarop. Dat had wel wat chiquer gekund.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Waar komt deze "haat" tegen Ziyech ineens vandaan? wat heeft hij nu daadwerkelijk verkeerd gedaan?

De club heeft zitten slapen en daar profiteert hij nu van. Ik snap dat dit pijn doet (ik vindt het ook klote), maar nu gewoon zoveel mogelijk geld binnen halen en verder kijken.

We hebben de vervanger in huis en deze is veel beter en completer dan Ziyech.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Hij had wel iets meer respect kunnen hebben voor de club die hem opleidt toch? Vind ik zo'n Eriksen toch wat chiquer.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Frisian Viking schreef:Hij had wel iets meer respect kunnen hebben voor de club die hem opleidt toch? Vind ik zo'n Eriksen toch wat chiquer.
Exact, maar misschien verwachten we teveel van zo'n jongen. Lekker laten gaan. We kunnen onze energie en tijd beter steken in jongens die wel graag willen blijven en niet na 5 goede wedstrijden denken dat ze de beste speler in de Eredivisie zijn.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Inderdaad. Gewoon mensen opstellen die wel graag voor deze club willen spelen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Ik vraag om verwijdering van deze post, omdat ik de post smakeloos vind.
En weer kijken sommigen met oogkleppen naar Ziyech. Ziyech wilde in eerste instantie verlengen, maar kwam erop terug nadat de club er te lang mee wachtte, er veel onrust bij de club was, weinig financiële zekerheid en het toekomstplaatje niet zo rooskleurig was. Ziyech brak door en hoe en kreeg van iedereen (vnl. van z'n zaakwaarnemer die cash rook) te horen dat SCH was ontgroeid en door moest omhoog. Heerenveen is een springplankclub naar de top. Uiteraard had hij kunnen bijtekenen en nog een (half-)jaar kunnen blijven, maar gezien de huidige tijd en toekomstperspectief van de club is een beslissing van Ziyech (momenteel afwachten) heel erg logisch en verklaarbaar. Natuurlijk getuigt het niet van clubtrouw. Maar goed, je onderschat zijn leeftijd (impulsief), sociaal milieu en de invloed van zijn zaakwaarnemer.
Knipes post is smakeloos, omdat er geen Turkse jonge voetballers 'snel' vertrekken. Het zijn hoofdzakelijk jonge spelers die door m.n. financiële situatie thuis en dus van hun familie vertrekken, en dus louter om m.n. hun familie te helpen. Wanneer je onderzoek zou doen, zou je zien dat 90% van de 'te snel vertrokken jonge spelers' uit een relatief arm gezin komt.
Een voetballer als Drenthe heeft dat bijvoorbeeld ook aangegeven dat de keuze (destijds) voornamelijk was gebaseerd om zijn familie in 1x uit de financiële zorgen te halen (en een goed leven te geven).
Wanneer wij als Nederlanders in China zouden wonen en vertegenwoordigd zouden zijn in een kleine gemeenschap, wat dus enorm sterke familiebanden teweeg brengt, en we zouden rond de armoedegrens leven, zouden wij dan niet hetzelfde doen?

@Ziyech. Deze jongen hoort dat hij SCH ontgroeid (sterkhouder) is en toe is aan een stap hogerop. Met de club gaat het allesbehalve goed en de financiële perspectieven zijn niet geweldig. Daarnaast heb je een manager die aan je trekt en steeds roept dat het verstandig is om het hogerop te zoeken. Wat doe je dan als jonge onervaren speler?
Heerenveen moet of hem verkopen of een statement maken en hem een passend salaris aanbieden. Heel graag zie ik Ziyech nog een jaar bij ons spelen.
UnitedPompebleden
Jeugdspeler
Berichten: 41
Lid geworden op: 10-11-2012 16:06

Bericht door UnitedPompebleden »

Iedereen maakt foutjes !! Ook Ziyech. Het is nu wel duidelijk dat veel mensen zich storen aan zijn gedrag. Uiteraard maken deze mensen zelf nooit foutjes. Als Ziyech op een vertrek aanstuurt, is dat prima. Zijn vervanger staat al klaar.

Maar..... Ziyech is NU speler van HEERENVEEN en laten wij Ziyech BLIJVEN aanmoedigen/steunen. Dat irritante gefluit levert geen reet op.
dirkj
Invaller
Berichten: 260
Lid geworden op: 07-01-2007 21:50

Bericht door dirkj »

ik denk dat je genoeg voorbeelden van spelers zonder buitenlandse roots kan vinden die wat te vroeg zijn vertrokken, onze vriend De Ridder bijvoorbeeld bij Ajax.

En trouwens, stel Ziyech zou naar AZ gaan. Toen de komst van Lodeweges bekend werd waren de eerste reacties dat die dan maar Ritzmaier of Leeuwin moet meenemen.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3640
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Het is totaal niet logisch om te denken dat Ziyech naar AZ vertrekt. Gouweleeuw vertrok inderdaad van Heerenveen naar AZ, maar die was niet tevreden met de trainer en heeft zijn roods in Noord-Holland. Voor Ziyech is het een andere situatie, die wil zich verder ontwikkelen op sportief en financieel vlak. In zijn geval kan hij in plaats van een stap naar AZ net zo goed bijtekenen in Heerenveen, waar hij zo ongeveer de best verdienende speler kan worden. Een echte stap vooruit voor Ziyech is de andere optie, maar dat is AZ toch niet ..
asterix
Jeugdspeler
Berichten: 29
Lid geworden op: 23-04-2014 15:58

Bericht door asterix »

fuotbalgek schreef:Een echte stap vooruit voor Ziyech is de andere optie, maar dat is AZ toch niet ..
Vind toch dat je die club daarin wat tekort laat komen als je in pakweg de afgelopen 6 jaar kampioen bent geworden, 4 keer kwart finale E.L (waarvan 2 in de laatste 3 jaar), bekerwinnaar en feitelijk alleen samen met Ajax de grootste trainers heeft gehad (Adriaanse, van Gaal, Advocaat, Koeman, etc.). Het is na het DSB debacle even financieel minder geweest maar heeft nu weer een pot om wat te kunnen doen, daar waar van basten versterkingen wil hebben.
Hier in Heerenveen zijn er nagenoeg geen financiele mogelijkheden en clubs als Feijeoord moeten haar toppers verkopen zonder daar iets terug van te kunnenkopen. Vitesse is afhankelijk van een Engelse grootmacht en is elk seizoen een ander team. Bij PSV waar het elk seizoen niet wil lukken heerst een onprettige sfeer en is de selectie overvol om daar wederom aankopen te doen zonder eerst afscheid te nemen van aankopen die ook nog maar sinds kort in dienst zijn.
Dan vind ik AZ buiten Ajax en Twente helemaal nog niet zo'n gekke gedachte..
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3640
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

AZ heeft zeker goed gepresteerd, maar dat kampioenschap is een ander AZ dan het AZ van nu.
Tel er bij op dat ze 15k toeschouwer hebben dit jaar, en daarmee qua begroting op lange termijn niet echt niet het verschil maken met clubs als Heerenveen en Groningen. Je ziet dat de kwaliteit van de selectie in Alkmaar sinds het DSB-debacle ook ieder jaar net iets minder wordt. AZ stabiliseert zich gewoon als subtopper, na een tijdje boven de stand te hebben geleefd als speeltje van Scheringa. PSV en Feyenoord hebben dan ook veel meer mogelijkheden, zeker op middellange termijn, dan een AZ.

De financiën zijn er momenteel weer goed op orde, maar geen begroting die een plaats als Nederlandse topclub mogelijk maakt. Een begroting van 28 miljoen dit seizoen, terwijl het stadionbezoek in december terug was gelopen van 16 naar 15,5k. Dit is geen houdbare situatie in het huidige financiële klimaat.

Daarmee is AZ gewoon een subtopper, net als Heerenveen. Ajax heeft 3 wedstrijden verloren dit seizoen, Twente 5 en AZ 12. Die laatste past niet bij de eerste twee in één rijtje.
Laatst gewijzigd door fuotbalgek op 23-04-2014 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

fuotbalgek schreef:Je ziet dat de kwaliteit van de selectie in Alkmaar sinds het DSB-debacle ook ieder jaar net iets minder wordt. AZ stabiliseert zich gewoon als subtopper, na een tijdje boven de stand te hebben geleefd als speeltje van Scheringa.
En daarmee sla je de spijker op z'n kop. AZ takelt elk jaar langzaam af. Van het kampioenschap en daarna top 4/5 plekken was daar vorig jaar de 10e plek. Dit jaar eindigen ze vermoedelijk als 7e (gezien het programma). Het is de vraag hoe lang AZ nog kan teren op het fundament dat Scheringa heeft gebouwd.
Uiteraard heb ik respect voor de Europese prestaties van AZ. Echter, gezien de kwaliteit van de huidige selectie van AZ en de financiële mogelijkheden aldaar, verwacht ik niet dat deze club de subtop ontstijgt en zullen ze alle zeilen moeten bijzetten om elk jaar play-offs te spelen.
Conclusie: Ziyech heeft er niks en dan ook helemaal niks te zoeken.
asterix
Jeugdspeler
Berichten: 29
Lid geworden op: 23-04-2014 15:58

Bericht door asterix »

Wizard schreef: AZ takelt elk jaar langzaam af. Van het kampioenschap en daarna top 4/5 plekken was daar vorig jaar de 10e plek. Dit jaar eindigen ze vermoedelijk als 7e (gezien het programma).
Kijkend naar de historie is na Ajax, Feijenoord en PSV het toch altijd AZ en FC Twente geweest die het vaaks tegen de top aan zaten te schurken.
Twente is na bijna failliet te zijn geweest weer danig hersteld onder Munsterman maar dat heeft ook ettelijke jaren geduurd, AZ is meer recentelijk en nog niet zolang van haar curatoren bevrijdt maar heeft zich toch opmerkelijk staande gehouden in de subtop en Europees gewoon naar haar status van de afgelopen 10 jaar gepresteerd.
Voor het eerst dit seizoen hoeft het haar sterkhouders niet meer te verkopen en is er weer een pot om daar waar het behoeft zich te kunnen versterken. De club heeft dus in tegenstelling tot de afgelopen seizoenen weer meer mogelijkheden en dat was voor eredivisiebegrippen nog niet zo slecht. Ik kan me daarom best voorstellen dat na de traditionele top drie (waarvan Feijenoord totaal geen financiële mogelijkheden heeft) AZ en Twente voor talenten het aantrekkelijkste zijn om voor te spelen.
Heerenveen, Groningen zijn doorgaans toch iets mindere clubs als AZ en Twente. Dit kan wel eens een seizoen of twee anders zijn maar normaal zijn dit toch wel de verhoudingen van het Nederlandse voetbal ook al willen supporters door een roze bril het wel eens anders zien.
Het is dus volstrekt logisch dat AZ, met de curatoren in haar nek, de afgelopen seizoenen niets konden doen dan te saneren en elk jaar alleen maar noodgedwongen te moeten verkopen waardoor het dus elk jaar inderdaad minder werd (met daarbij ook nog rekening houdend dat het doorgaans ook nog de meeste wedstrijden speelt met een smalle basis doordat het vaak Europees heel ver komt). Echter zijn ze nu dus weer financieel geheel gezond en staat het niet meer onder toezicht waardoor het weer mogelijkheden heeft om inplaats van te stabiliseren weer te gaan bouwen net zoals destijds Twente ook heeft gedaan. Daar liggen dus gezien de historie en het ook nooit heel ver is weg gevallen mogelijkheden de komende seizoenen om te gaan bouwen.
Mijn verwachting is juist dat clubs als Vitesse en Feijenoord het komende seizoen weer in verval raken.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Wizard schreef: En daarmee sla je de spijker op z'n kop. AZ takelt elk jaar langzaam af. Van het kampioenschap en daarna top 4/5 plekken was daar vorig jaar de 10e plek. Dit jaar eindigen ze vermoedelijk als 7e (gezien het programma). Het is de vraag hoe lang AZ nog kan teren op het fundament dat Scheringa heeft gebouwd.
Uiteraard heb ik respect voor de Europese prestaties van AZ. Echter, gezien de kwaliteit van de huidige selectie van AZ en de financiële mogelijkheden aldaar, verwacht ik niet dat deze club de subtop ontstijgt en zullen ze alle zeilen moeten bijzetten om elk jaar play-offs te spelen.
Conclusie: Ziyech heeft er niks en dan ook helemaal niks te zoeken.
AZ speelde tot een paar weken terug nog Europees voetbal in de kwartfinale, stonden in de halve finale knvb beker en intussen ook nog 7e staan en goed meedoen in de competitie. Dat is een prestatie met een kwalitatief smalle selectie waar wij van kunnen dromen. Az en Heerenveen zijn relatief gelijk aan elkaar. Maar ik zet AZ toch iets boven ons, AZ kan wel een centrale verdediger halen bij Utrecht ,de nr 4 van vorig seizoen, of een Gouweleeuw bij 1 van hun concurrenten oppikken, of 1 van de betere middenvelders uit de eredivisie, Gudelje , ophalen. Dat is iets wat Heerenveen allang niet meer kan.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3640
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Zolang de financiën daar op orde zijn, kun je inderdaad nog profiteren van de waarde van de selectie die in het DSB tijd is opgebouwd, zolang je bij verkoop goed blijft inkopen. Maar dit is geen never-ending story, net zoals hun begroting niet structureel op dit niveau kan blijven. Puur een kwestie van de grootte van de club, het aantal aanhanger ..
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

fuotbalgek schreef:Zolang de financiën daar op orde zijn, kun je inderdaad nog profiteren van de waarde van de selectie die in het DSB tijd is opgebouwd, zolang je bij verkoop goed blijft inkopen. Maar dit is geen never-ending story, net zoals hun begroting niet structureel op dit niveau kan blijven. Puur een kwestie van de grootte van de club, het aantal aanhanger ..
Zijn er dan nog spelers van het DSB tijdperk , oftewel spelers contracten hebben uit het dsb tijdperk? Volgens mij bestaat de selectie tegenwoordig allemaal uit spelers die na het DSB tijdperk zijn aangetrokken.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3640
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Grimo schreef: Zijn er dan nog spelers van het DSB tijdperk , oftewel spelers contracten hebben uit het dsb tijdperk? Volgens mij bestaat de selectie tegenwoordig allemaal uit spelers die na het DSB tijdperk zijn aangetrokken.
Wat ik aangeef, is dat wanneer je een bepaalde selectiewaarde hebt op dat moment, en je financiën daarna zo veel als mogelijk op orde weet te houden, je met verkopen en slim inkopen je selectie voor een x-periode na de DSB-periode behoorlijk op pijl kunt houden.

Je kan een periode van 5-10 op een behoorlijk niveau blijven als je constant goed herinvesteert, maar op een gegeven moment begint een tekort aan structurele inkomsten te wringen. Met ruim 15k toeschouwers ben je geen topclub zonder financiële injecties, en AZ is langzaam op de weg terug naar de plaats waar het zich zal stabiliseren.

AZ had de afgelopen jaren nog wat Scheringa vet te herinvesteren waar hier juist pas op de plaats gemaakt moest worden. Wanneer deze situaties zich stabiliseren is het potentieel hier zelfs groter.
Grimo schreef: AZ speelde tot een paar weken terug nog Europees voetbal in de kwartfinale, stonden in de halve finale knvb beker en intussen ook nog 7e staan en goed meedoen in de competitie. Dat is een prestatie met een kwalitatief smalle selectie waar wij van kunnen dromen.
Voor Ziyech telt volgend seizoen. Voorlopig staat AZ op een 7e plaats, waarmee Europees voetbal nog een hele klus lijkt. Zeker wanneer dit tegen sc Heerenveen moet worden behaald, waar al 2 keer van werd verloren. Ze hebben drie verliespartijen meer en een doelsaldo van -12 tov Heerenveen.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Voor Ziyech telt volgend seizoen. Voorlopig staat AZ op een 7e plaats, waarmee Europees voetbal nog een hele klus lijkt. Zeker wanneer dit tegen sc Heerenveen moet worden behaald, waar al 2 keer van werd verloren. Ze hebben drie verliespartijen meer en een doelsaldo van -12 tov Heerenveen.[/quote]

Ik wil er ook niet mee zeggen dat het een goede stap is naar AZ. Daar is de stap omhoog te klein voor maar ik vind AZ zeker over de laatste jaren wel net een klein beetje verder als Heerenveen, ook qua mogelijkheden.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Grimo schreef: Ik wil er ook niet mee zeggen dat het een goede stap is naar AZ. Daar is de stap omhoog te klein voor maar ik vind AZ zeker over de laatste jaren wel net een klein beetje verder als Heerenveen, ook qua mogelijkheden.
Daar wil ik wel in mee. Tenminste het punt dat AZ verder WAS. Het punt (wat fuotbalgek ook aanhaalt) is dat AZ voorlopig niet meer het AZ zal worden van 5 jaar terug. Destijds was het inderdaad AZ dat samen met Twente een aantal jaren tegen de top aanschuurde.
Je vergelijking inzake versterkingen de afgelopen jaar klopt niet helemaal. Gouweleeuw lag overhoop met de trainer en was niet verzekerd van een basisplek. Wuytens kon bij AZ meer verdienen (Utrecht is geen subtopper, die hadden incidenteel 1 uitstekend seizoen) en m.b.t. Gudelj waren er in NL geen andere (sub-)topclubs die Gudelj op dat moment nodig hadden danwel konden betalen.
Op dit moment hoeft AZ inderdaad geen sterkhouders te verkopen aangezien de club financieel stabiel draait. Echter, spelen er op dit moment geen toppers die AZ heel veel geld gaan opleveren. Het zijn alleen Gudelj en Henriksen die de club momenteel echt geld zouden opleveren. Financiële mogelijkheden qua nieuwe aankopen zijn er maar dan in zeer doch zeer beperkte mate. AZ zal volgend seizoen met deze selectie rond dezelfde plek als dit seizoen eindigen. Kwalificeren voor de play-offs zal de doelstelling voor MvB worden, welke dezelfde zal zijn als voor Lodeweges bij ons.
Nogmaals, AZ was iets verder, dat zeker, maar de club is in potentie niks verder dan wij.

Overigens zie ik Vitesse nog wel een seizoen vlammen. Twente zal alleen in de top blijven meedraaien mits Tadic blijft. PSV zal er ervaring bijhalen en bovenin meedraaien. Voor Heerenveen en AZ zijn top6-9 plekken waar ze thuishoren. Obv begroting, selectie en financiële mogelijkheden. Voor Ziyech zou AZ een stap zijwaarts zijn en is deze discussie mijns inziens ook allesbehalve een discussie. Twente en Vitesse (vitesse zou ik altijd afraden) zouden een stap omhoog zijn.
Plaats reactie