Pronkstuk in eigen huis ?

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Pronkstuk in eigen huis ?

Berichtdoor Feanfan 1 » 26-09-2017 19:21

Dit topic is bedacht naar aanleiding van het tv-programma "shirtje ruilen" met Frank Evenblij als presentator die bij oud-voetballers langs gaat of zij nog leuke shirts in een kast hebben, er iets leuks mee doen of simpelweg in de hoek ligt.

Heb jij thuis één of meerdere shirts liggen waar je echt veel waarde aan hecht. Zit er een leuk verhaal achter. Is dat shirt van Heerenveen, Nederlands Elftal of heb je een favoriete buitenlandse club waar je heel toevallig een uniek exemplaar van hebt ?
Hoeft niet per sé een shirt te zijn. Kan natuurlijk ook dat je bijvoorbeeld met Cruijff of Maradona op de foto staat. Met Van Basten op de foto (iets realistischer). Heb je dat ingelijst ?
Of heb je bijvoorbeeld alle thuisshirts, of juist alle uitshirts en mis je net dat ene shirt om die compleet te krijgen, die van Telekabel bijvoorbeeld.

Erg benieuwd naar jullie verhalen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Pronkstuk in eigen huis ?

Berichtdoor Feanfan 1 » 26-09-2017 19:30

Om natuurlijk zelf af te trappen.

Ik heb thuis ontzettend veel shirts en shawls van Heerenveen, en ook van buitenlandse clubs. Toen Heerenveen Champions League speelde heb ik destijds zelf een Champions-league badge op het shirt genaaid.
Maar mijn pronkstukje is het uitshirt van Danijel Pranjic dat hij zelf gedragen heeft in het Uefa-Cup duel in en tegen Steaua Boekarest (0-1 winst) in 2006. Dat was dat witte uitshirt wat erg mooi was. Ik hecht er niet alleen veel waarde aan omdat Pranjic (mijn idool) er in speelde, maar ook omdat het shirt lange mouwen heeft en er nog een klein vlekje in zit. Tevens zit het echte UEFA-cup logo op het shirt.

Hoe ik er aan gekomen ben; Volgens mij was er een paar dagen na die wedstrijd een bericht op de officiéle website van Heerenveen dat er heel veel shirts overgebleven waren en geïnteresseerden konden een mailtje sturen of je interesse had. Natuurlijk had je geen garantie en ook niet of die speler het shirt zelf niet geruild had. Ik had het geluk dat die van Pranjic er was en nog beschikbaar was. Extra geluk was dat mijn moeder fan is van Paul Bosvelt en ook dat shirt was er nog. Dat shirt is dus ook in ons bezit
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Pronkstuk in eigen huis ?

Berichtdoor Stiffie » 26-09-2017 20:43

Ik heb geen exclusieve shirts maar iig een thuisshirt met AA Drink erop. Een uitshirt met de CL badge erop en een shirt dat de spelers na de bekerfinale droegen (ik heb Kalou, doelpuntenmaker in de finale ;). Verder heb ik een originele persfoto van Johan Cruijff in actie tijdens het WK in 1974.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Pronkstuk in eigen huis ?

Berichtdoor Satyr » 26-09-2017 20:48

Ik heb heel veel uitshirts van de tijd 96-2004. Ergens... :oops:
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Pronkstuk in eigen huis ?

Berichtdoor Jelmer1981 » 31-05-2018 14:04

Ik heb het rode uit-shirt dat gedragen (en gesigneerd) is door Niklas Tarvajarvi, Vitoria Setubal - Heerenveen (2006)
Ooit gekocht op marktplaats, en vorig jaar aan Niklas zelf gevraagd of hij dit shirt herkende en dit inderdaad door hem gedragen en gesigneerd was. Dit bleek zo te zijn, dus dat maakt het wel een hele mooie aankoop.
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Pronkstuk in eigen huis ?

Berichtdoor Jazz » 31-05-2018 16:39

Ik heb een poster van het eerste afscheid van Foppe de Haan, met daarop sterren zoals Samaras.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Pronkstuk in eigen huis ?

Berichtdoor Muck » 31-05-2018 18:46

Het wedstrijdshirt van Alfred Finnbogason: sc Heerenveen - VVV Venlo (2-2) uit 2013. En ooit een Eredivisie Live-plopkap bij het Abe-standbeeld gevonden na een wedstrijd.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen


Keer terug naar Offtopics

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten