Kennis quiz. Wie speelde hier?

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Weer niet goed, niet de club en niet de stad. :erm:
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Je maakt het moeilijk..
Ik dacht aan NAC, of één van de voorgangers, maar die oude locaties lijken niet overeen te komen.. valt ook al af denk ik :P
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Ja, ik zat ook al in Breda te zoeken maar kan het plaatje mitrita er niet in vinden. Het is in elk geval niet de Beatrixstraat of ik moet daar echt iets over het hoofd zien . Maar het zal wel weer een compleet andere stad zijn :D
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Naast de Beatrixstraat had ik nog een andere locatie gevonden.. Ook geen resultaat (ook niet in een andere hoek :P )
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Inderdaad, het is ook niet in Breda.
Om een klein stukje verder te helpen, het is wel beneden de grote rivieren.
De club speelt tegenwoordig op het veld wat aan de bovenkant van de foto is te zien.
Gebruikersavatar
Thieme
Jeugdspeler
Berichten: 23
Lid geworden op: 23-05-2010 22:19
Locatie: Amsterdam/Kopenhagen

Bericht door Thieme »

Beetle schreef:Of Thieme is een oude knar of goed geinformeerd of hij heeft het boek op schoot.
Hehe, ik ben geen oude knar, en helaas heb ik het boek niet. Nooit geweten van het bestaan ook. Ik denk dat ik deze na het WK eens ga aanschaffen, als ik het niet vergeet.Jaren geleden maakten mijn broer en ik wel eens tochtjes met de auto langs stadions en oud stadions van Nederland. Je oude knar-suggestie heeft me trouwens een beetje doen schrikken. :wink:

Ik ben bang dat ik deze ook weet, ondanks dat ik aanvankelijk op het verkeerde been ben gebracht door een andere club uit dezelfde stad (is het trouwens geen dorp?!). Die andere club Helmondia die als soort van kloon van Helmond Sport ook nog ergens in Helmond schijnt te ballen gaf mij het idee dat Helmond geen ander profverleden meer had. Echter wat 's Hertogenbosch met de BVV heeft, heeft Helmond met HVV.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Thieme schreef:Ik ben bang dat ik deze ook weet, ondanks dat ik aanvankelijk op het verkeerde been ben gebracht door een andere club uit dezelfde stad (is het trouwens geen dorp?!). Die andere club Helmondia die als soort van kloon van Helmond Sport ook nog ergens in Helmond schijnt te ballen gaf mij het idee dat Helmond geen ander profverleden meer had. Echter wat 's Hertogenbosch met de BVV heeft, heeft Helmond met HVV.
Bingo!

HVV uit Helmond is inderdaad het goede antwoord, het complex heet Houtsdonk.
Profvoetbal was hier van 1955 tot 1962 te zien, daarna noodzaakten de financiën de club om met profvoetbal te stoppen.
De club bestaat nog steeds en is tegenwoordig een modale 3e klasser zonder al te veel ambities.
Het veld incl. tribunes waarop het profvoetbal gespeeld werd moest inde jaren '80 wijken voor de aanleg van een weg, vandaar de kruising. De rest van het sportcomplex is er nog steeds.

HVV is niet de voorganger van Helmond Sport, dat was Helmondia, de andere profclub van Helmond.
Al hoewel een fusie met Helmondia wel aan de orde is geweest kwam het uiteindelijk nooit zover.
De proftak van Helmondia splitste zich uiteindelijk in 1967 af en ging verder onder de naam Helmond Sport.

De volgende is weer voor Beetle?
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Ik ga dit weekend weer eens broeden op een opgave.
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Dan plaats ik alvast een nieuwe:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ladies and gentleman: We've got him!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Even korte metten met Caspar: Da's de plek van het Diekman. Hoefde ik niet eens op te zoeken. :mrgreen:


En deze is de officiele nieuwe opgave. ;)

Afbeelding
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Hebbes! :mrgreen:

We laten de anderen nog maar even spartelen niet?
Clubkleuren groen-wit en club bestaat nog steeds
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Looks like Oosterpark.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Wie het weet, en de andere deelnemers nog even wil laten spartelen, zend mij een pm bericht. Dat deed Mitrita ook, en die had het goed. :stan:
Wéér uit!!!!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Jawel. Mitrita en Tieme hadden het goede antwoord aan mij verzonden. Beide noemden het (eerste) Baronie terrein in Breda.

Ook het Bredase Baronie was er vroeg bij met betaald voetbal. Deze club nam vanaf 1955 deel aan het profvoetbal. Dat deden ze dus vanaf het origineel benoemde Baronieterrein aan de Fatimastraat. Het stadionnetje had een zittribune met een gemetselde onderbouw waar 600 mensen een plek hadden. Rondom het veld was er verder plaats voor 8000 staanplaatsen. Goede prestaties heeft Baronie niet gekend. Het eerste seizoen leek goed uit te pakken maar na acht ongeslagen wedstrijden zakte de ploeg ver terug. Na dat seizoen zou de EErste divisie worden gevormd, maar daar kwam Baronie niet meer voor in aanmerking. En vanaf het tweede seizoen speelden ze tot het einde van het proftijdperk in 1971 in de tweede divisie.

In 1960 valt het terrein ten prooi aan de oprukkende woningbouw en de volgende tien seizoenen speelde Baronie in het iets verderop gelegen Blouwe Kei terrein.

De volgende. Niet zo moeilijk deze keer.
Afbeelding
Wéér uit!!!!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Al een persoon heeft het juiste antwoord gegeven.
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Inderdaad niet erg moeilijk, 1e gedachte blijkt te kloppen
Plaats reactie