Sneeuw-en ijspret (incl. natuurschaatsen)

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
appelscha
Invaller
Berichten: 418
Lid geworden op: 16-10-2007 01:03
Locatie: Appelscha

Bericht door appelscha »

In Appelscha is de ijsbaan nog steeds dicht.. Gister was ik in Emmen (Emmerhout) en daar was de ijsbaan al wel open.. Net als nog wat andere banen in Drenthe..
APPELSCHA
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Hier in de NOP zijn al een paar ijsbanen geopend en gaan er vanmiddag nog een aantal open. Ook in omliggende gemeenten Kampen, Zwolle en Zwartewaterland (waarschijnlijk vrijdag) gaan vanmiddag een aantal banen open .
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik neem het terug.. weeronline en KNMI gaven eerst matige vorst overdag en s'nachts af tot en met volgende week vrijdag (vanochtend)..

Nu doen ze dat niet meer.
Spijt heb je morgen maar!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Vandaag heerlijk geschaatst, de zon maakt het erg aangenaam en ook de kou valt reuze mee op het ijs. Kortom: prima te doen!
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Maandag 6 februari om 10.30 uur

Fries Kampioenschap Marathon op natuurijs in Hindeloopen.
Achter de jachthaven organiseren wij het Fries Kampioenschap Marathon op natuurijs.
De wedstrijd staat open voor masters, dames en heren.
De Masters gaan om 10.30 uur van start, de Dames (landelijke divisie) om 12.30 uur en om 14.30 uur de Heren (Top divisie, C1 rijders)

voor alle activiteiten geld natuurlijk ijs en wederdiende

http://www.ijsclubhindeloopen.nl/agenda.htm
Wij zijn Heerenveen.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Vanmiddag duizenden mensen op het Nannewiid. Goed ijs maar erg druk.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Gisteren mooi tochtje gemaakt op de Overijsselse meren bij Giethoorn, Wanneperveen en Belt-Schutsloot. Prima ijs, en met een beetje lef kun je ook het beulakerwijde over. Zijn deze dagen ook meerdere tochten daar, zeker een aanrader! Giethoorn zelf was alleen heel erg druk, met name onder de bruggetjes.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Sterk stuk, uit nusport:
De Tocht; tot hier en niet verder

Ik hoorde zondagochtend dat het ijs in de Noordkop - tussen Harlingen en Dokkum - verrassend goed is.

Heerlijk, die Elfstedentocht. Zo denk je er jaren niet aan, zo is die schaatstocht na een paar ijskoude nachten zo’n beetje het enige waarmee je in gedachten bezig bent.

Sommigen is het echter straalhard in de bol geschoten. De enthousiaste Brabantse sportmarketeer is er zo een. Bob van Oosterhout van het gerenommeerde sportmarketingbureau Triple Double kon het zondag niet laten. Hij stuurde een tweet de wereld in en toen ik ‘m las dacht ik; ben je nou helemaal?
Onsterfelijkheid

Bij de vorige Elfstedentocht had je overigens nog geen tweets, slechts fluitende vogels in een hegje langs het parcours in Friesland waar onder anderen Henk Angenent en Erik Hulzebosch in 1997 voorbij gleden op weg naar onsterfelijkheid. Het was een andere tijd, hoewel nog maar zo kort bij.

Bob de sportmarketeer liet op zondagnamiddag via een tweet weten dat de Elfstedentocht wat hem betreft gesponsord zou moeten worden. Hij deelde mee er ‘heilig in te geloven dat de Elfstedentocht gebaat is bij professionele sponsoring’, en zo liet hij erop volgen: ‘omdat je het commercieel inhaken van het bedrijfsleven nimmer tegenhoudt’.
Door het te omarmen houd je, zo beweerde de marketeer, ‘grip op de zaken’. Hij wees erop dat het ‘uiteraard’ zonder aantasting zou gebeuren van de ‘overige normen en waarden en de cultuur van de ‘Tocht der Tochten’.’
Bakken met geld

Ik belde naar Bob, een zeer geschikte kerel, maar die nu een beetje was gaan bazelen, vond ik. Bob vertelde me dat de sponsoring ‘bakken met geld’ zou opleveren en met die bakken met geld zou het evenement zichzelf kunnen beschermen tegen de wildgroei aan de commerciële activiteiten van beun de haas die natuurlijk in de meest bloemrijke, creatieve, lelijke en misselijkmakende manieren de kop zullen gaan opsteken, áls die tocht doorgaat.

Natuurlijk, het is nog niet zover, het ijs groeit wel aan, maar is nog nergens vijftien centimeter dik. Dus vooralsnog geen reden tot oververhitte reacties. Maar aan de andere kant; als er sportmarketeers zijn die meteen de mogelijkheid te baat nemen om het evenement in de markt te zetten, dan moet je gaan opletten.

Ik zeg: handen af van De Tocht. Moet alles dan meteen volgeplakt worden? Moet alles behangen worden met banieren, moet over elk dranghek op de Bonkevaart een doek gedrapeerd worden met een naam? Straks in elke kerktoren een vlag van een telecommunicatieconcern, supermarkt of tandpastafabrikant? Nee, toch?

De Elfstedentocht is een cultureel sportevenement waarin wij hopen te zien wie we zijn, dat we nog een onbedorven land kunnen zijn, met het wuivende riet en stuifsneeuw dat over het zwarte ijs waait, met publiek hangend over de reling van de houten bruggetjes.
Meeliften

Ik vroeg Bob naar het waarom van deze sponsordrang. Omdat het te goede kan komen van de organisatie, vertelde Bob. "Heeft de organisatie dan geld nodig?" vroeg ik. Bob zei dat het evenement ook zonder sponsoring kan, maar dat hij het ’doodzonde’ vindt als er bedrijven voor miljoenen ‘meeliften’ op het evenement en de Koninklijke Vereniging de Friesche Elf Steden (opgericht in het jaar 1909) er niets van terugziet.

Ik vind dat niet zo erg, eigenlijk, die ludieke sponsoring. Laat de plaatselijke kaasboer nou lekker reclame maken. Nou en? Doe het eens een keer niet, dat totale vermarkten van alles dat leuk is. Maar ja, volgens Bob zou de Elfstedentocht er zelfs ‘mooier’ en ‘strakker’ door kunnen worden, als één bedrijf ter betaling van een paar miljoen het alleenrecht verwerft. Dus overal een naam, telkens weer.
Van mij hoeft het niet. Ik denk trouwens dat er helemaal niets aan de Elfstedentocht veranderd hoeft te worden. Hij is toch prima zo? Iemand klachten?

Niettemin is er één manier waarop het acceptabel is en iedereen tevreden gesteld kan worden, zo kwamen Bob en ik tot de conclusie. Bied als bedrijf geld voor het voeren van je naam bij De Tocht en wees dan zo chique er niets van te laten merken langs het parcours. Neem gasten mee, bied ‘exclusieve’ Elfstedenproducten aan, bombardeer de televisiekijker met reclames, maar laat die route vrij.

Begrepen?
Corruption is everywhere, fight it!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

EENS.

#againstmodernelfstedentochten
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

De Tocht; tot hier en niet verder
In dit kader https://twitter.com/#!/11stedenzout

Indien dit serieus is, wat ik me nauwelijks kan voorstellen, weet ik niet of ik moet lachen of huilen.
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1115
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Flying Frisian schreef: In dit kader https://twitter.com/#!/11stedenzout

Indien dit serieus is, wat ik me nauwelijks kan voorstellen, weet ik niet of ik moet lachen of huilen.
Sneue figuren vind ik het.

Krijgen ze thuis geen aandacht van het vrouwtje ofzo? :huh:
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Gezien dat plaatje, zijn dat diezelfde gasten van o.a. dat protest tegen de nieuwste New Kids film? Dat zijn echt een stelletje uber kneuzen. Als het serieus bedoeld is dan is het heel triest, is het dat niet (wat ik eerder denk) dan hebben ze in elk geval een heel slecht gevoel voor humor.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Voor de mensen die nog een mooie tocht willen schaatsen deze week: In het merengebied in Noordwest Overijssel (Weeribben, Giethoorn, Blokzijl etc) zijn deze week vele tochten. Zeker aan te raden. Ook op een paar meren in Groningen en Drenthe zijn enkele tochten.

Voor wie geïnteresseerd is:

http://www.schaatsen.nl/topsport-natuurijs
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

By Hylpen wurdt moandei it Frysk kampioenskip maraton op natueriis ferriden. Oan de start ferskine alle toppers, ûnder wa titelferdediger Jorrit Bergsma. Fierder dogge ûnder oaren Bob de Vries, Arjan Stroetinga en Ted Jan Bloemen mei.

moment in de wedstrijd
Afbeelding

eindsprint.
Afbeelding

podium.
Afbeelding

winnaar vandaag was Arjan Stroetinga
Wij zijn Heerenveen.
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1115
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

vandaag ook weer even op de schaats gestaan, maar om nou te zeggen dat het weer goed ging (niet echt na 15 jaar) :lol:
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Feanatieke schreef:Gaatze kin net skaatsen :mrgreen:
Gaatze kin net skaatse, en ik gjin Frysk!!

Reedride!!!, potver jan hinnekont.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Waar ging dat liedje over en waarom is het grappig? Versta normaal best redelijk Fries, maar hier heb ik werkelijk waar geen ene reet van verstaan!
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Komt niet door de taal dat je het niet verstaat maar door de slechte kwaliteit van het geluid.
Anti anti. :)
Plaats reactie