Sneeuw-en ijspret (incl. natuurschaatsen)

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Laat het dan aub. niet weer sneeuwen!
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

Gearard schreef:Laat het dan aub. niet weer sneeuwen!
idd. We hebben onze portie voor deze en de komende winters wel gehad!
Zou wel mooi zijn als de voorgespiegelde verwachtingen een beetje kloppen.
No offense, but....Defense! Defense!
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Gister even met vrouw en kids naar Gaast geweest.Naar een prachtig ijslandschap.
ijslandschap.JPG
Wel 3 km lopen tegen een ijs koude wind.
Ondanks dat de vrouw ca 40 kg lichter is dan mijn persoontje,is zij daar tot 2x door het ijs gezakt.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Geweldige foto's. De laatste keer dat er kruiend ijs bij het IJsselmeer was, ben ik er wezen kijken. In 1997, meen ik. Indrukwekkend staaltje natuur.
diny777
Selectiespeler
Berichten: 534
Lid geworden op: 19-11-2008 11:18
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

Bericht door diny777 »

Het is hier alweer met sneeuwen begonnen.
De wereld is weer wit.

Voor mij hoeft het deze winter niet meer, maarja ik heb niks te willen.
FeanFanForLife
Wereldspeler
Berichten: 1204
Lid geworden op: 02-02-2005 17:41
Locatie: Fryslân

Bericht door FeanFanForLife »

Ik ben het zat,het het ermee gehad nu. Vind het een mooi gezicht zo'n witte wereld,maar kunnen niet trainen,wedstrijden spelen e.d. Schaatsen is leuk,maar hoef ik ook geen 3 maanden ofzo.

Schijnt nog wel door te gaan tot maart :-o
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

FeanFanForLife schreef:Ik ben het zat,het het ermee gehad nu. Vind het een mooi gezicht zo'n witte wereld,maar kunnen niet trainen,wedstrijden spelen e.d. Schaatsen is leuk,maar hoef ik ook geen 3 maanden ofzo.

Schijnt nog wel door te gaan tot maart :-o
Als-je-blieft niet zeg. Ben het meer dan zat. Werd vanochtend ook helemaal niet blijer om onze witte wereld..
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Ik had de stille hoop dat de sneeuwpret voorbij was voor de komende maanden, maar bij ons ook een witte wereld. Eigenlijk was ik van plan zondag mijn training voor de Amstel Gold Race op te gaan pakken, aangezien de wegen nu overal goed begaanbaar waren.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

FeanFanForLife schreef:Ik ben het zat,het het ermee gehad nu. Vind het een mooi gezicht zo'n witte wereld,maar kunnen niet trainen,wedstrijden spelen e.d. Schaatsen is leuk,maar hoef ik ook geen 3 maanden ofzo.

Schijnt nog wel door te gaan tot maart :-o
Mensen schijnen te vergeten dat december t/m februari gewoon wintermaanden zijn :P
Laat de winter maar weer komen. Dat gezeur dat men het gehad heeft.. We zijn gewoon niks meer gewend.
Wat mij betreft valt er morgen nog 10 cm sneeuw...

(Laten we dan de herfst afschaffen.. dat is pas een chagrijnig jaargetijde)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Flying Tilster schreef:
Mensen schijnen te vergeten dat december t/m februari gewoon wintermaanden zijn :P
Laat de winter maar weer komen. Dat gezeur dat men het gehad heeft.. We zijn gewoon niks meer gewend.
Wat mij betreft valt er morgen nog 10 cm sneeuw...

(Laten we dan de herfst afschaffen.. dat is pas een chagrijnig jaargetijde)
Het enige probleem dat ik met sneeuw heb, is dat hier niet gestrooid wordt.. Wij hadden net een klein weekje de straat schoon sinds december en nu ligt er wéér een pak.

Herfst vind ik juist mooi :lol:
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6241
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Voor de liefhebbers. Mocht de vorst aanhouden tot zaterdag dan is er een toertocht Hindeloopen - Makkum v.v. IJs is op het hele traject 20 cm.

Let op! de ijsclubs hebben het nog niet definitief gemaakt.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
vak-27
Invaller
Berichten: 284
Lid geworden op: 11-08-2006 13:00

Bericht door vak-27 »

Gistermiddag op het Nannewiid wezen schaatsen, ijs ligt er stukken beter bij dan een tijdje geleden. Is een ronde aan de noordkant van het Wiid gemaakt. Aan de zuidkant ligt een groot wak, opstappen bij het paviljoen dus.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Helemaal met je eens. 2 maanden herfst is meer dan genoeg. Liever zo'n winter dan een verlenging van de herfstmaanden.
Wiggs
Wereldspeler
Berichten: 1315
Lid geworden op: 03-12-2006 17:24

Bericht door Wiggs »

Ook hier in de kop van Overijssel gaat het lekker
Blokzijlsemerentocht is geweest en morgen de herhaling
In Giethoorn en omtrekken op steeds meer plaatsen betrouwbaar
Ik zou zeggen neem het ervan,eindelijk kan het naar weken koud weer
Wolliepoly
Wereldspeler
Berichten: 1111
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

weet iemand of ik ergens op internet kan vinden waar het al veilig schatsen is op plassen/kanalen in/om Drachten????
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Gebruikersavatar
xander
Superster
Berichten: 4914
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Overal is het wel veilig schaatsen.

Vandaag even van Irnsum naar Leeuwarden geschaatst. Kon tot het van haringsma kanaal komen. Moest wel 3x klunen ik vertrouwde het niet om onder alle bruggen langs te schaatsen. Veel mensen vandaag tegen gekomen, mooie dag. Geloof dat je tot hartje Sneek ook kon schaatsen. Hopen dat het de hele week nog vriest zal ik daar volgende week even zien.
Afbeelding
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Winter in Zuid-Holland.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6241
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Voor de liefhebbers:
Friese Kampioenschap marathon op natuurijs

De IJsclub Hielpen organiseert in samenwerking met de marathon commissie Gewest Friesland KNSB op dinsdag 21 december 2010

De Friese Kampioenschappen Marathon op natuurijs( seizoen 2010/2011) Het kampioenschap zal in drie categorieën verreden worden.

Masters: aanvang wedstrijd 12.00 uur
Dames: aanvang wedstrijd 13.15 uur
Heren: aanvang wedstrijd 14.15 uur

De wedstrijden zullen worden gehouden op het IJsselmeer aan de Westerdijk ter hoogte van het badpaviljoen te Hindeloopen.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Hielke schreef:Winter in Zuid-Holland. Afbeelding
Ah, dus de shoarma komt tegenwoordig uit Z-H
el nino
Bankzitter
Berichten: 242
Lid geworden op: 14-01-2003 10:57
Locatie: joure

Bericht door el nino »

Feanatieke schreef:Waar blijven de toertochten? Het ijs is bijna overal zeer dik. Vorig jaar had je na een paar vriesdagen al de Ronde van de Kleine Wielen. Nu nog geen enkele toertocht.
http://www.knsb.nl/natuurijs/actieve-toertochten/
GMV
Invaller
Berichten: 317
Lid geworden op: 29-10-2006 12:10
Locatie: Joure

Bericht door GMV »

Vandaag in Blokzijl geschaatsts. Prima ijs. Mooie tocht.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Die 'Rond de Wieden tocht' is ook echt een aanrader. Met name bij Belt-Schutsloot levert dat idyllische plaatjes op!
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

In tegenstelling tot vorig jaar is de ijskwaliteit :) op dit moment goed te noemen. Het lijkt erop dat het Waterschap met het afstromen anders te werk gaat dan vorig jaar :) . Heel Nederland ligt onder een dik sneeuwdek, behalve het noorden :D .
Door de enorme hoeveelheid sneeuw die in Europa gevallen is, kan het best zo zijn dat het weer zich toch anders gaat gedragen dan dat veel modellen doen voorspellen. Het enorme sneeuw-/ijsdek kan een brongebied gaan vormen voor het ontstaan van erg koude lucht. Ik weet het dat extremen zich niet laten voorspellen. Maar de voorspellingen voor doe komende tijd zien er toch wel heel leuk uit. De kaarten wisselen te sterk om de kop nu al gek te laten maken...... Maar het lijkt er goed uit te zien voor de komende tijd.

Waterschappen, niet te snel...........
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wiggs
Wereldspeler
Berichten: 1315
Lid geworden op: 03-12-2006 17:24

Bericht door Wiggs »

Fanatic 4-ever schreef:Die 'Rond de Wieden tocht' is ook echt een aanrader. Met name bij Belt-Schutsloot levert dat idyllische plaatjes op!
In deze regio is het met vorst altijd leuk. :D
De toertochten beginnen hier te lopen,alsook de drukte
Hopen dat het winterweer aanhoud voor de grotere tochten
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Vrijdag tocht op de Langweerder Wielen, bij Riemer voor de deur. Nannewiid is ook mooi schaatsen, ijs is prima. Vandaag komt er een poep sneeuw maar als die snel genoeg wordt weg gehaald levert dat geen problemen op. Wel natuurlijk op de plaatsen waar het ijs nog dun is en niet geveegd wordt. Daar gaat het broeien en wordt het een lastig verhaal met ijsaangroei.
En Harrie Otten is een beetje dom:
'Elfstedentocht kan volgende week'
AMSTERDAM - Als alle Friezen nu de sneeuw van het ijs gaan vegen, kan volgende week nog een Elfstedentocht worden gehouden. Die voorspelling heeft directeur van Meteoconsult Harry Otten gedaan op de Wereldomroep. De komende tijd zijn er volgens hem genoeg koude nachten. Het enige probleem zou zijn dat op veel plaatsen sneeuw op het ijs ligt. "Dat werkt als een deken. Het isoleert, waardoor het ijs nauwelijks of niet aangroeit."

De oplossing is volgens Otten simpel. "Als nou al die Friezen gewoon eens aan de gang gaan om dat ijs sneeuwvrij te maken, dan kunnen we op 28 december schaatsen."
nu.nl

Alsof er niet 220 km lang sterk genoeg moet zijn. Dat is een heel eind.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Zucht :roll: Die Hollanders worden zelfs al zenuwachtig voor een Elfstedentocht als het 2 nachten heeft gevroren :huh:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Zal Harry Otten van Meteoconsult ook gaan verkondigen dat de problemen met gladde wegen verleden tijd zijn, als alle Nederlanders gewoon de bezem pakken en de straat schoonvegen?
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

LEEUWARDEN - Voor de komende week duiden de weerkaarten op nagenoeg uitblijvende dooi en vanaf Tweede Kerstdag zou het tot na Nieuwjaar matig tot streng kunnen gaan vriezen. Het is een bemoedigend beeld voor elfstedenijsmeester Jan Oostenbrug. Hij maant tot kalmte. LC-weerman Johan Habekothé noemt de jongste computervoorspelling ,,een elfstedenrun.'' Gemiddeld ligt er 5 tot 6 centimeter ijs op de route. Dat is niet zo veel, aldus Oostenbrug. Vooral in de dorpen en steden is het nog niet vertrouwd.
lc.nl
De vooruitzichten blijven echter wel gunstig. Pas als er op 95% van de route meer dan 10 cm ligt gaan we onrustig worden.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Dat die Hollanders zelf gaan vegen.. :erm:
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Liever bemoeien ze zich niet met de Elfstedentocht. Het is iets Fries, dus laten ze lekker afwachten totdat men hier aangeeft dat de tijd er rijp voor is. Laat ze dan nog eens terugkomen.

Wat dat betreft gaf het verfilmen van De hel van '63 wel treffend.
Plaats reactie