Gezondheids-topic

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Haal jij de Mexicaanse grieppriek?

Ja
8
14%
Nee, maar wel wel oproep gehad
3
5%
Nee, ik heb geen oproep gehad
42
75%
Ik twijfel nog
3
5%
 
Totaal aantal stemmen : 56

Gezondheids-topic

Berichtdoor geert. » 11-11-2009 16:51

Zijn er meerdere mensen die de Mexicaanse griepprik halen/hebben gehaald? Of mensen die 'm bewust niet halen?

Ik heb 'm vanmiddag gehaald.
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor feanfans » 11-11-2009 17:05

Nee. Ben er ook totaal niet mee bezig. Als ik ziek wordt zie ik het wel.
Ik ben ook geen doelgroep of risicogroep.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor ItFean82 » 11-11-2009 18:07

Het is een gewone griep, dus zolang het virus niet muteert of dergelijke zie ik geen noodzaak om een prik te halen.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Random » 11-11-2009 19:21

Wil wel, maar nog niks over gehoord.

Mijn moeder is een zware LOPD patient en ik woon bij haar in huis. Als zij een (zware) vorm van griep krijgt dan is het met haar gedaan. Dus ik ben er nog steeds achter na aan het gaan om er ook eentje te halen... al is het alleen maar voor haar, ondanks mijn grote angst voor naalden.
Random
Nieuw talent
 
Berichten: 77
Geregistreerd op: 09-05-2008 09:15

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Flying Tilster » 11-11-2009 20:58

ItFean82 schreef:Het is een gewone griep, dus zolang het virus niet muteert of dergelijke zie ik geen noodzaak om een prik te halen.


Helemaal mee eens. Er is nu zo'n enorme hetze gaande. Moet wel bekennen dat mijn zwangere vrouw de prik wel gehaald heeft, op advies van de gynaecoloog. (En waarom zou je het risico nemen, als het geen kwaad kan). Op dit moment behoor ik nog niet tot de risico groep, maar misschien als de kleine er is over een paar weken wel.
Althans.. er wordt geadviseerd dat als je dagelijks in de buurt van kinderen / baby's bent om dan de griepprik ook te halen, om de baby geen risico te laten lopen vanwege de weinige weerstand die ze nog hebben.

Dus ik wacht nu wel even af...
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor diny777 » 12-11-2009 18:51

Ik ga wel de prik halen, maar ik behoor vanwege mijn verminderde nierwerking tot de risicogroep.
diny777
Basisspeler
 
Berichten: 534
Geregistreerd op: 19-11-2008 11:18
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Flying Tilster » 12-11-2009 20:04

Mijn vrouw heeft vanmiddag nog ff met mijn huisarts gebeld of ik de prik ook moest halen, aangezien er op korte termijn een kleine zich aandient. En het advies is om als je dagelijks in de buurt van kleine kinderen (t/m 6 maanden) aanwezig bent om ook die prik te halen.

Mijn huisarts heeft aangegeven dat het op dit moment nog niet nodig is, omdat ze niet weten wat er over 5 weken gebeurt.
Dus ik hoef en mag hem nog niet.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Venderwel » 13-11-2009 09:21

Nou als ik dat verhaal hier boven zo lees dan hoef ik dat vaccin niet. Het is natuurlijk de vraag of wat hier boven staat waar is, maar als achteraf blijkt dat het waar is, dan zullen de schadeclaims, ook in Nederland, Amerikaanse proporties aannemen!
Niet dat je daar verder wat aan hebt, maar goed.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Jeroen » 13-11-2009 09:38

Het is een groot complot!

Afbeelding
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor wald pyk » 13-11-2009 12:33

geert. schreef:Zijn er meerdere mensen die de Mexicaanse griepprik halen/hebben gehaald? Of mensen die 'm bewust niet halen?

Ik heb 'm vanmiddag gehaald.


Behoor jij tot een risicogroep Geert? Zo ja heb ik niets gezegt.
Zo nee,is het dan niet egoischties om die prik te halen?Laat eerst de mensen de
prik halen die tot een risico
groep behoren.Die hebben voor rang.

Bij ons op het werk is een collega met mexicaanse griep.Maak mij nog geen zorgen.
Het komt zo als het komt.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor geert. » 13-11-2009 13:03

Ja, ik krijg de 'normale' griepprik ook al jaren ;)
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor ItFean82 » 14-11-2009 10:50

Ajax protesteert tegen 'competitievervalsing' door griepprik

Ajax heeft bij de KNVB geprotesteerd tegen de competitievervalsing, die kan ontstaan nu bij enkele eredivisieclubs tegen de richtlijnen van de overheid in toch een inenting is gegeven tegen de Mexicaanse griep. Dat meldt De Telegraaf zaterdag. In de optiek van de Amsterdamse club is het onrechtvaardig dat clubs die zich wel aan de regels van de overheid hebben gehouden, straks in het nadeel zijn als ze één of meerdere spelers moeten missen door de Mexicaanse griep, terwijl de tegenstander door overtreding van de richtlijnen over een compleet fitte selectie beschikt.

Zo zijn de selecties van AZ, PSV, NAC Breda en Vitesse reeds ingeënt, terwijl de vaccins juist bedoeld zijn voor risicogroepen als ouderen, kinderen en mensen met een ziekte. De KNVB ziet echter geen rol voor zichzelf weggelegd in deze kwestie. "Dit is de verantwoordelijkheid van de clubartsen, die zijn afgeweken van de regel om alleen risicogroepen te vaccineren", reageert directeur betaald voetbal Henk Kesler.

"Het lijkt me niet de rol van de KNVB om hier consequenties aan te verbinden." Kesler vindt niet dat er sprake is van ontoelaatbare competitievervalsing. "De omstandigheden zijn nooit helemaal gelijk. Bij de gewone seizoensgriep zijn er ook wel eens enkele spelers niet beschikbaar. Niet altijd is het even eerlijk in het leven." Het alsnog vaccineren van de selecties van de overige eredivisieclubs dan wel het instellen van een regel, dat een wedstrijd wordt uitgesteld wanneer één of meerdere spelers bij een niet-gevaccineerde club door de Mexicaanse griep niet kunnen spelen, is volgens Ajax de oplossing voor het 'probleem'.

"Afgelopen week hebben we bij het ministerie van VWS geïnformeerd naar de mogelijkheid om vaccins te krijgen voor de spelers van Oranje, Jong Oranje en de overige eredivisieclubs", vertelt Kesler ten slotte. "We hebben te horen gekregen dat dit niet mogelijk was, omdat die vaccins allemaal nodig zijn voor de risicogroepen en wij volgen deze richtlijn. Verder hebben we al jaren een griepprotocol, waardoor wedstrijden kunnen worden uitgesteld wanneer zes of zeven spelers van een club zijn geveld door de griep. Ik zie geen reden om dit aan te passen in verband met de Mexicaanse griep."


Normaal gesproken heb ik het niet zo op Ajax, maar nu vind ik toch wel degelijk dat ze een punt hebben. Wat ik trouwens een verbijsterende opmerking vind is deze "Niet altijd is het even eerlijk in het leven". Als de KNVB er zo over denkt dan kunnen ze ook wel ophouden met het uitdelen van gele en rode kaarten, want het leven is immers niet altijd even eerlijk.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor wald pyk » 14-11-2009 13:34

Lees ik hier een nieuwe slogan van de knvb.

De knvb,niet altijd eelijk.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor FeanFanForLife » 15-11-2009 12:22

Ik heb gekozen voor ik twijfel nog. Ik kan hem via mijn werk halen omdat ik in een revalidatiecentrum werk om het weekend, en die mensen hebben dus een lagere weerstand. Zit alleen nog even te twijfelen of het noodzakelijk is.
FeanFanForLife
Wereldspeler
 
Berichten: 1204
Geregistreerd op: 02-02-2005 17:41
Woonplaats: Fryslân

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor stuntpiloot112 » 15-11-2009 14:33

De zorgverzekering word volgend jaar wat duurder. Dus laat mij die griep maar krijgen. Dan betaal ik dat extra geld niet voor niks :)
Zeg nooit nooit want je weet het maar nooit!
Avatar gebruiker
stuntpiloot112
Nieuw talent
 
Berichten: 78
Geregistreerd op: 14-09-2009 08:55
Woonplaats: Ferwert

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Ebiede » 19-11-2009 09:32

Gister mij huisarts eens gebeld m.b.t. tot de griepprik. Mijn eerste vraag was wat de bijwerkingen op lange termijn zijn. Komt hij met het antwoord dat je blauwe plekken kan krijgen.

Ik geef nog eens aan dat ik met lange termijn 20 á 30 jaar bedoel. Zegt dat er dan geen problemen zijn. Ik me zelf ook laten inenten zegt hij. Ik geef aan dat ik gehoord heb dat je vatbaar bent in de toekomst voor MS, nieraandoeningen etc. Dat doet hij af als broodje aap verhalen. Tot zover prima.

Maar dan vraag ik hem waar ik dan een onderzoek kan vinden die het broodje aap verhaal ontkrachten. Dat wist hij niet en hij zegt en dat het gewoon een goed product was. Ik haal nog even het DES-dochters verhaal aan, in de jaren '50 en '60 werd ook gezegd dat het goed was. Toen werd hij kwaad op me.

Ik heb de conclusie getrokken, ik laat me niet inenten. Mezelf niet en mijn kinderen niet. De medische wereld weet zelf niet eens wat ze doen. En dan moeten wij het maar klakeloos ons laten inenten.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Freezeman » 19-11-2009 10:54

@ Ebiede ,

Als jij niet in de risico groep valt is het ook helemaal niet nodig om die spuit te halen, krijg je de griep dan gewoon uitzieken en je bent er weer.
Wanneer jij voor alles 100% zekerheid wilt hebben dan kan je beter nu een goed diep gat graven en er in gaan liggen en door een goeie kennis het gat dicht laten gooien.
Weet je zeker dat je niks ergs meer kan gebeuren.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Ebiede » 19-11-2009 11:14

@ Freezeman.. Ik belde vooral voor mijn dochter van 8 maanden.

Ik heb een rampscenario in gedachten van nu een prik en over 30 jaar op de plaats van je neus een oor met een waterhoofd.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Surhuisterveen » 20-11-2009 16:09

Vanwege mijn werk (zorg) ben ik veel in contact met mensen. Dus of ik het nou wil of niet, die spuit móet ik hebben.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Freezeman » 20-11-2009 19:10

Ebiede schreef:......Ik heb een rampscenario in gedachten van nu een prik en over 30 jaar op de plaats van je neus een oor met een waterhoofd.

Ach je woont al in Hylpen dus erger kan het niet worden. :mrgreen:
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Ebiede » 21-11-2009 08:54

Freezeman schreef:Ach je woont al in Hylpen dus erger kan het niet worden. :mrgreen:


Maar geboren Sneker! :D
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Frisian » 21-11-2009 10:21

Het kan dus toch nog erger :lol:

Een paar maand geleden heb ik de Mexicaanse griep gehad, tenminste de sympthonen.
Mn baas schrok zich volgens mij rot, hij had er denk ik niet op gerekend dat het zo dicht bij kon komen, ik moest verplicht minstens een week thuisblijven en elk personeelslid kreeg een brief met uitleg e.d. en er werd gelijk desinfecterende gel en van alles wat aangeschaft.
Daarvoor nooit wat van de MG gehoord en daarna wisten ze niet hoe snel alles tiptop in orde oest komen.
supporter: in voor en tegenspoed
Avatar gebruiker
Frisian
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 10-07-2004 11:43

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Lipton » 23-11-2009 12:39

Ik ken al verschillende mensen die de griep hebben gehad, maar het stelt allemaal niet zoveel voor.
Die prik vind ik maar overdreven (voor gezonde mensen), het duurt allemaal zolang voordat die prikken ook echt werken.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Frisian » 23-11-2009 17:26

Bij mij stelde de griep ook niet zoveel voor, was niet zieker dan een gewone griep
supporter: in voor en tegenspoed
Avatar gebruiker
Frisian
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 10-07-2004 11:43

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor geert. » 23-11-2009 18:00

Ik ken iemand die heeft het gehad, die zou 's morgens naar het werk toe en zag alles draaien. Auto's ondersteboven. Heeft bijna een week lang platgelegen.
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Surhuisterveen » 24-11-2009 12:29

De griep of de prik?
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor geert. » 24-11-2009 21:51

Surhuisterveen schreef:De griep of de prik?


Griep.
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Flying Tilster » 25-11-2009 00:00

Lipton schreef:Die prik vind ik maar overdreven (voor gezonde mensen)


Dat vind ik dus ook. Ik heb mijn huisarts ook het vuur aan de schenen gelegd door o.a. te vragen wat de evt. gevolgen en bijwerken op langer termijn kunnen zijn. Hij wist daar ook geen antwoord op. Toen ik net als een medeforummer hier vroeg of hij het DES-moeders verhaal ook kende.
De gemoedstoestand werd ook anders, hij werd een beetje boos op mij. Zolang de medische wetenschap niet duidelijk weet wat de gevolgen zijn, ga ik die prik niet halen.

Het is een grote paniekreactie geweest, omdat dat vaccin in allerijl even in elkaar geflanst wordt. Toen Klink met die persconferentie op TV kwam wist ik het zeker. Ik haal hem niet. Ik wist dat politici slap konden lullen, maar bij de persconferentie die hij hield lulde die gozer echt alleen maar om te lullen.
Er is ook totaal geen bewijs dat de mensen die overleden zijn komt door de Mexicaanse Griep. Al die mensen hadden al wat onder de leden en hebben daar de griep overheen gekregen en dat is fataal geweest.
Maar een gewone griep in combinatie met andere ziektes o.i.d. kan ook fataal zijn.

Zelfs het Ministerie van Volksgezondheid kan geen duidelijke antwoorden geven op kritische vragen. Dus geef mijn portie maar aan fikkie.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Squerrel » 25-11-2009 13:06

Paranoia viert hoogtij met betrekking tot dit onderwerp.

Vrijdag krijg ik de eerste pri pra prik.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Skopperij » 25-11-2009 13:28

Squerrel schreef:Paranoia viert hoogtij met betrekking tot dit onderwerp.

Hoezo? Ik ben het eens met Flying Tilster en Ebiede; in no time is de Mexicaanse griep onderzocht, hebben ze een vaccin in elkaar geflanst en wordt er al geprikt. Naast DES had je ook nog het slaapmiddel Softenon. Vrouwen die zulke rommel gebruikten kregen ernstig misvormde kinderen. Zoek maar eens op Google.

Daar komt bij dat een Mexiaans griepje voor een normaal, gezond persoon lang niet dodelijk is. Ab Klink vertrouw ik voor geen meter, die man heeft iets gemeens in zijn gezicht. De Q koorts was toch ook zo erg? Hoor je nooit meer wat van. Allemaal manipulatie.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Volgende

Keer terug naar Offtopics

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten