Gezondheids-topic

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Haal jij de Mexicaanse grieppriek?

Ja
8
14%
Nee, maar wel wel oproep gehad
3
5%
Nee, ik heb geen oproep gehad
42
75%
Ik twijfel nog
3
5%
 
Totaal aantal stemmen : 56

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Surhuisterveen » 25-11-2009 13:35

Begin nu toch te twijfelen over het nemen van de prik. Twee weken terug de griepprik gehad uit voorzorg, ben nooit ziek maar vorige week toch de griep gehad. Daarnaast nog steeds een enigzins pijnlijke arm.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Squerrel » 25-11-2009 13:37

Wat er vroeger is gebeurt vind ik niet zo van belang. De medische diensten hier in Nederland gaan toch echt geen miljoen(?) mensen vaccineren met een goedje wat later blijkt niet goed te zijn, kan ik me niet voorstellen. Ik heb me er ook niet zo in verdiept hoor en dat ga ik ook niet doen maar ik zie het niet als een probleem.

Ik moet een prikje omdat mijn dochter nu 2 maanden is en ik zal het mezelf nooit vergeven als die straks ziek zou worden omdat ik me niet heb laten inenten, dat gaat mij niet gebeuren. Een andere reden om er 1 te halen heb ik niet.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Jeroen » 25-11-2009 14:07

Een vaccin tegen griep vergelijken met Softenon of DES. :lol:

Ik hoop dat die mensen nog wel het verschil weten tussen sex en lego...
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Ebiede » 25-11-2009 15:47

Squerrel schreef:
Ik moet een prikje omdat mijn dochter nu 2 maanden is en ik zal het mezelf nooit vergeven als die straks ziek zou worden omdat ik me niet heb laten inenten, dat gaat mij niet gebeuren. Een andere reden om er 1 te halen heb ik niet.



Dat is dus mijn dillema. Mijn dochter van 8 maanden wel laten enten zonder de gevolgen te kennen.

Jeroen schreef:Een vaccin tegen griep vergelijken met Softenon of DES. :lol:

Ik hoop dat die mensen nog wel het verschil weten tussen sex en lego...


Lees het eerder geplaatste stuk in dit onderwerp eens met de verhoogde kans op nieraandoeningen en MS. Ik begrijp je lachende gezichtje dan ook niet. Als je doorvraagt aan huisartsen worden ze kwaad, kwaad worden is een zwakte bod. Daarom vertrouw ik het allemaal niet.

Vindt dat je de discussie als Non-discussie of doet door bovenstaande opmerking. Tenzij jij een hele goed verklaring hebt dan hoor ik die graag hier.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Squerrel » 25-11-2009 15:54

Ebiede schreef:
Squerrel schreef:
Ik moet een prikje omdat mijn dochter nu 2 maanden is en ik zal het mezelf nooit vergeven als die straks ziek zou worden omdat ik me niet heb laten inenten, dat gaat mij niet gebeuren. Een andere reden om er 1 te halen heb ik niet.



Dat is dus mijn dillema. Mijn dochter van 8 maanden wel laten enten zonder de gevolgen te kennen.


Lijkt me inderdaad een wat lastiger dillema maar als ik die keuze zou moeten maken zou ik haar wel laten inenten. Wat ik al aangaf, ik kan me in deze tijd in Nederland niet voorstellen dat het spul niet goed zou zijn voor mensen zonder enige aandoening.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Jeroen » 25-11-2009 16:00

Ebiede, ik neem aan dat jij je dochter van 8 maanden wel laat inenten tegen DKTP en al die andere vaccinaties? Zitten ook hele enge stoffen in...
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Skopperij » 25-11-2009 16:58

De DKTP vaccinatie wordt al sinds de jaren '60 gegeven! Die prik is zo betrouwbaar als wat, anders zouden er allang medische gevallen bekend zijn. De vaccinatie tegen Mexicaanse griep is ad hoc tot stand gekomen, en dat schrikt me af. Let wel, ik spreek voor mezelf. Ik zou me goed voor kunnen stellen dat het dilemma heel wat ingewikkelder is als je een jong kind hebt.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Freezeman » 25-11-2009 18:39

Ik ben van de zestiger jaren, is mijn moeder nu zeer onverantwoordelijk bezig geweest door mij toen in te laten enten?
Toen wisten ze de gevolgen dus ook niet.
Gelukkig kan iedereen zijn eigen beslissing nemen bij deze prik, maar het hele leven is een grote gok. :D
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Squerrel » 25-11-2009 19:49

Herstel, er zijn 5 miljoen mensen opgeroepen waarvan er volgens de eerste schattingen 80% is oze p komen dagen. Kan me niet voorstellen dat ze zoveel mensen gaan inenten als er enig risico is. Dat is overigens nergens op gebaseerd behalve een gevoel.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Flying Tilster » 25-11-2009 23:39

En toch ben ik nog steeds niet overtuigd. Ik zit niet in de risicogroep, maar mijn zwangere vrouw wel.
Ze heeft hem op advies van de gynaecoloog gehaald, maar het zit me nog steeds niet lekker.

Wat Skopperij al aangeeft is het vaccin ad-hoc in elkaar geflanst en dat baart me meer zorgen.
Laat Klink eerst maar eens met bewijzen komen dat alles goed getest is en maak die documenten dan openbaar.
Alleen wil hij dat niet. Waarom niet vrijgeven? Heb je dan toch iets te verbergen?
Al het medische personeel wordt dringend aangeraden die prik te halen, maar ze kunnen helemaal niks zeggen over de bijwerkingen en gevolgen voor de langere termijn. (En als je huisarts al kwaad wordt bij het doorvragen daarvan, dan weet ik genoeg. Ze weten het gewoon niet)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor geert. » 26-11-2009 00:49

Flying Tilster schreef:Laat Klink eerst maar eens met bewijzen komen dat alles goed getest is en maak die documenten dan openbaar. Alleen wil hij dat niet. Waarom niet vrijgeven? Heb je dan toch iets te verbergen?


Dat vond ik ook al wat raar. Hier is hij toch verplicht toe op basis van de wet openbaarheid van bestuur?
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor diepFries » 26-11-2009 12:17

Ik heb geen medische achtergrond, laat ik dat even vooropstellen. Echter is dit vaccin niet gewoon een variant op de al bestaande griepprik?
Mexicaanse griep is toch ook 'gewoon' griep (zelfde stam), alleen dan met een paar variabelen. Daarvoor zal er heus niet een compleet nieuw vaccin met allerlei onbekende bestanddelen zijn ontwikkeld. Een paar kleine aanpassingen op het bestaande en 'klaar'. Kan best zijn dat er dan voor de heren doctoren nog een paar 'surprises' in zitten die op korte termijn niet zichtbaar / voorspelbaar zijn geweest. Er zit echter heus geen 'dodelijk vergif' in, anders hadden ze niet tientallen, misschien wel honderden miljoenen mensen over de hele wereld deze prik laten halen.

En als ik me niet heel erg vergis, is dat ook exact wat Jeroen bedoeld...
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Caspar » 26-11-2009 12:24

diepFries schreef:Echter is dit vaccin niet gewoon een variant op de al bestaande griepprik?


Ongeveer. Ik heb ook geen medische achtergrond, maar er is een paar jaar geleden een grote hoeveelheid vaccinaties gemaakt (ik geloof 30 miljoen, voor iedere inwoner 2) om voorbereid te zijn op zo'n situatie.Dit vaccin is aangepast aan de mexicaanse griep.
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Jeroen » 26-11-2009 12:31

diepFries schreef:En als ik me niet heel erg vergis, is dat ook exact wat Jeroen bedoeld...


Ongeveer ja. Ik vind een vergelijking tussen een vaccin en een medicijn sowieso lachwekkend. Dan ben je appels en peren aan het vergelijken.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Jeroen » 26-11-2009 12:55

Skopperij schreef:De DKTP vaccinatie wordt al sinds de jaren '60 gegeven! Die prik is zo betrouwbaar als wat, anders zouden er allang medische gevallen bekend zijn. De vaccinatie tegen Mexicaanse griep is ad hoc tot stand gekomen, en dat schrikt me af. Let wel, ik spreek voor mezelf. Ik zou me goed voor kunnen stellen dat het dilemma heel wat ingewikkelder is als je een jong kind hebt.


Dat stuk op pagina 1 van dit topic geeft juist aan dat in de vaccinatie tegen DKTP precies dezelfde 'giftige stoffen' zitten als in dit vaccin tegen Mexicaanse griep. :wink:

Welke conclusie trek jij dan over de lange termijnrisico's van dit vaccin?
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Flying Tilster » 26-11-2009 21:00

Jeroen schreef:Ongeveer ja. Ik vind een vergelijking tussen een vaccin en een medicijn sowieso lachwekkend. Dan ben je appels en peren aan het vergelijken.


Waarom is dat lachwekkend. Voor beiden moet er eerst grondig onderzoek gedaan worden en daar twijfel ik bij dit vaccin enorm aan. Mijn vraag is nog steeds: Waarom wil Klink de documentatie over dit vaccin niet vrijgeven?
Als de overheid nu eens wat meer openheid van zaken zou geven, zouden er niet zoveel mensen (als mij) twijfelen om die prik te halen. Maar door al die geheimzinnigheid ben ik nog steeds niet overtuigd van het halen van die prik.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Squerrel » 27-11-2009 11:06

Uurtje geleden hebben ze die enorme spuit in mijn arm gezet en ik voel me nog steeds goed, niks aan het handje dus :mrgreen:
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Caspar » 27-11-2009 11:20

Flying Tilster schreef:
Jeroen schreef:Ongeveer ja. Ik vind een vergelijking tussen een vaccin en een medicijn sowieso lachwekkend. Dan ben je appels en peren aan het vergelijken.


Waarom is dat lachwekkend. Voor beiden moet er eerst grondig onderzoek gedaan worden en daar twijfel ik bij dit vaccin enorm aan. Mijn vraag is nog steeds: Waarom wil Klink de documentatie over dit vaccin niet vrijgeven?
Als de overheid nu eens wat meer openheid van zaken zou geven, zouden er niet zoveel mensen (als mij) twijfelen om die prik te halen. Maar door al die geheimzinnigheid ben ik nog steeds niet overtuigd van het halen van die prik.


Wil je nu zeggen dat Klink en consorten moedwillig een vaccin aan miljoenen mensen in de risicogroepen geven waarvan ze weten dat het complicaties kan hebben?
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor hummelinho » 27-11-2009 12:00

Ik heb momenteel Mexicaanse griep, ik snap alleen niet waarom het een 'milde griep' genoemd wordt. Ik voel me zieker als bij een gewoon griepje.
hummelinho
Selectiespeler
 
Berichten: 430
Geregistreerd op: 30-01-2006 22:04

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Squerrel » 27-11-2009 12:10

hummelinho schreef:Ik heb momenteel Mexicaanse griep, ik snap alleen niet waarom het een 'milde griep' genoemd wordt. Ik voel me zieker als bij een gewoon griepje.


Je blijft morgen wel thuis toch? :mrgreen: ach boeiuh, wat mij betreft kom je gewoon, ik ben geprikt :mrgreen:
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor geert. » 27-11-2009 12:21

Squerrel schreef:
hummelinho schreef:Ik heb momenteel Mexicaanse griep, ik snap alleen niet waarom het een 'milde griep' genoemd wordt. Ik voel me zieker als bij een gewoon griepje.


Je blijft morgen wel thuis toch? :mrgreen: ach boeiuh, wat mij betreft kom je gewoon, ik ben geprikt :mrgreen:


Die prik is geen garantie dat je het niet krijgt. Als je geprikt bent en het toch krijgt, dan krijg je over het algemeen een mildere vorm.

Caspar schreef:Wil je nu zeggen dat Klink en consorten moedwillig een vaccin aan miljoenen mensen in de risicogroepen geven waarvan ze weten dat het complicaties kan hebben?


Een nieuwe manier om de vergrijzing tegen te gaan? :mrgreen:
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Caspar » 27-11-2009 12:33

geert. schreef:
Caspar schreef:Wil je nu zeggen dat Klink en consorten moedwillig een vaccin aan miljoenen mensen in de risicogroepen geven waarvan ze weten dat het complicaties kan hebben?


Een nieuwe manier om de vergrijzing tegen te gaan? :mrgreen:


Ah, natuurlijk! Dan hoeft die hele AOW leeftijd ook helemaal niet naar 67 :wink:
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Skopperij » 27-11-2009 13:33

Jeroen schreef:Welke conclusie trek jij dan over de lange termijnrisico's van dit vaccin?

Geen idee. Gevoelskwestie. ;)

Squerrel schreef:Uurtje geleden hebben ze die enorme spuit in mijn arm gezet en ik voel me nog steeds goed, niks aan het handje dus :mrgreen:

Lach maar niet te hard! Morgen word je wakker met de staart van een eekhoorn. :mrgreen:
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Squerrel » 27-11-2009 13:45

Skopperij schreef:
Jeroen schreef:Welke conclusie trek jij dan over de lange termijnrisico's van dit vaccin?

Geen idee. Gevoelskwestie. ;)

Squerrel schreef:Uurtje geleden hebben ze die enorme spuit in mijn arm gezet en ik voel me nog steeds goed, niks aan het handje dus :mrgreen:

Lach maar niet te hard! Morgen word je wakker met de staart van een eekhoorn. :mrgreen:


Is die groot? Ok, vrouw ook blij :mrgreen:
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Squerrel » 30-11-2009 13:09

Nog meer mensen enorm beroerd geweest van die (kut) prik?
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor diny777 » 30-11-2009 13:27

ik heb alleen last van mijn arm gehad.
diny777
Basisspeler
 
Berichten: 534
Geregistreerd op: 19-11-2008 11:18
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Skopperij » 30-11-2009 13:40

Wat nu Squerrel; behoorlijk lamlendig geweest van die prik? Ziekteverzuim heeft zo ook zijn voordelen: meer forumtijd etc ;)
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor geert. » 30-11-2009 13:58

diny777 schreef:ik heb alleen last van mijn arm gehad.


Ik ook, maar niet meer klachten dan ik bij de 'normale' griepprik heb.
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Squerrel » 30-11-2009 14:35

Skopperij schreef:Wat nu Squerrel; behoorlijk lamlendig geweest van die prik? Ziekteverzuim heeft zo ook zijn voordelen: meer forumtijd etc ;)


Helaas kreeg ik hem vrijdag en was ik in het weekend ziek :cry: Maar dat last van mijn arm was het minste, man man wat was ik beroerd, over mijn hele lijf. En ik ben nog steeds geen 100 punten trouwens....
Laatst bijgewerkt door Squerrel op 30-11-2009 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Mexicaanse griep

Berichtdoor Skopperij » 30-11-2009 15:24

Als je later een staart krijgt: we hebben je gewaarschuwd! :mrgreen:

Gekheid natuurlijk, maar zoiets is mooi vervelend. Je denkt een prikje te halen zodat je in ieder geval beschermd bent tegen die griep en dan lig je een heel weekend op apegapen.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

VorigeVolgende

Keer terug naar Offtopics

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 4 gasten