[Centraal] Vraag & aanbod

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Roelof » 02-07-2003 12:57

Die gaat nu naar het 3e jaar als het goed is.


Het is goed hoor. De P al even binnen en het tweede jaar zo'n 36 puntjes inmiddels. Nog ff afhankelijk van Spaanse herkansing en wat kleine dingen herschrijven.

Een kamer zoeken in Zwolle is toch nog best wel lastig. Ik ben zelf uiteindelijk niet meer op zoek gegaan. Maar van mensen om me heen hoor ik die verhalen wel. Het is niet zo lastig als in steden zoals Amsterdam of Utrecht, maar toch. Zodra je in het eerste jaar zit, moet je gewoon goed netwerken. Zo komen de meeste mensen er aan. Via internet schiet het niet op. Verder heb je MaxVastgoed. Dat is een woningstichting in Zwolle. Maar wees wel voorzichtijg, want ze kunnen je zo naaien. Ze hebben min of meer een monopoliepositie in Zwolle en maken daar qua prijs en kwaliteit van de woningen misbruik van. Wij hebben vorig jaar er nog een item over gemaakt en vele studenten waren erg ontevreden over MaxVastgoed.

Ik raad je trouwens wel aan om het eerste jaar gewoon te volgen. Vooral als je verder wilt in de Journalistiek. Het is niet een must, want zoals jezelf ook al zei, is het eerste jaar niet erg lastig en wel te doen. Het eerste jaar is ook nog meer theorie dan praktijk (maar als je net VWO gedaan hebt, dan zul je dit een erg praktijkgerichte opleiding vinden). Ik heb gekozen voor de audiovisuele kant en Niels voor geschreven, dus voor verdere info kun je bij beide terecht. Als ik mijn klasgenoten v/h eerste jaar hoor die gekozen hebben voor geschreven journalistiek, dan hebben die minder moeite met het tweede jaar dan de audiovisuele studenten. Vooral het praktijkblok is minder lastig.

En je hebt weliswaar het eerste jaar wiskunde (statistiek heet het dan), maar dat stelt weinig voor. Het derde jaar krijg je het, volgens mij, weer. Ik ben erg slecht in wiskunde (heb er niet eens examen in gedaan), maar het was wel te doen. Vooral door de docent die je krijgt trouwens.
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor Phaemus » 02-07-2003 18:57

Hmm heel erg bedankt Roelof! Zit zelf nog te twijfelen tussen geschreven en audiovisuele journalistiek. Ik ben er trouwens ook nog niet uit waar Internet onder valt. Ik heb zelf het gevoel dat de geschreven journalistiek (sorry Niels ;)) een beetje uit gaat sterven, in iedere gevaL dat er minder werk zal komen door de terugloop van de oplages van kranten. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben...

Maar jullie hebben dus beide gewoon het eerste jaar gevolgd? Ik was namelijk al bijna over om te kiezen voor een instroom in het tweede jaar, maar twijfel nu weer licht.

Netwerken ben ik zoals je ziet :D al volop mee bezig, anders had ik het hier niet neergezet :P Heb ook wat kennissen in Zwolle zitten, maar dat blijft natuurlijk afwachten of ze een kamer weten.

Bedankt voor de tip van Max Vastgoed, zal eens een kijkje nemen...

En mochten jullie nog wat tegenkomen... geef een gil he!!!
Lekker lezen over Voetbal? http://www.VoetbalPrimeur.nl ...
Avatar gebruiker
Phaemus
Bankzitter
 
Berichten: 44
Geregistreerd op: 03-12-2002 17:50

Berichtdoor Niels » 02-07-2003 20:50

Ik ben erg slecht in wiskunde (heb er niet eens examen in gedaan), maar het was wel te doen.


Derde jaar is ook te doen, maar lijkt in de verste verte niet op Statistiek van jaar 1. Dan weet je dat vast ff. De leraar die ik het eerste jaar had was trouwens een drama, niet Bob. Bob is relaxed en daar heb je echt wat aan. Die gast die ik had was zoals gezegd, vreselijk.

En jij hebt dus al vrijwel al je punten van 't tweede jaar... Mag ik daar misschien eens een keer wat gebruik van maken? Wie weet heb ik nog wel ergens iets handigs liggen van 't derde! ;)

Ik heb zelf het gevoel dat de geschreven journalistiek een beetje uit gaat sterven, in iedere gevaL dat er minder werk zal komen door de terugloop van de oplages van kranten. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben...


Bij de radio en televisie is het ook geen vetpot hoor. :mrgreen: Maar gelukkig kun je wat betreft de internetjournalistiek met beide stromingen uit de voeten.

Wat betreft MaxVastgoed: wat Roelof zegt klopt helemaal. Die lui zijn echt monopolist in Zwolle en maken daar voor zichzelf handig gebruik van. Is al jaren een veel gehoorde klacht. Maar succes. Ogen openhouden zal lastig zijn aangezien het jaar nu voorbij is en Roelof en ik beiden niet meer zo in Zwolle zullen komen - neem ik aan. :mrgreen:
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor taz » 02-07-2003 21:34

En misschien over twee jaar... Nog een sch fan in Zwolle :!: Ga nu naar 5VWO, en journalistiek staat nog steeds in mijn top tien favo-vervolgopleidingen :stan:
..Nothing but fame; our club is HEERENVEEN!
taz
Nieuw talent
 
Berichten: 121
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:40
Woonplaats: near Drachten

Berichtdoor Roelof » 02-07-2003 23:27

en Roelof en ik beiden niet meer zo in Zwolle zullen komen - neem ik aan.


Niet te hopen nee ;)

En jij hebt dus al vrijwel al je punten van 't tweede jaar... Mag ik daar misschien eens een keer wat gebruik van maken? Wie weet heb ik nog wel ergens iets handigs liggen van 't derde!


Vast wel...;) Denk om de copyright hè. Ennuh, ik zit nog in de knoei met een Engels dossier, dusse...(wat een pokke opdracht is dat zeg). Mail maar ff. In principe wil ik alles zelf doen, vooral journalistieke opdrachten, maar er zitten soms zulke, kansloze opdrachten bij; dat trek ik niet hoor.

Zat trouwens laatst in de trein met die gast uit de eerste. Ook Heerenveensupporter uit Sneek; ben zijn naam vergeten. Die trekt net een kamer in met een oud klasgenoot van mij. Maar die moet binnenkort voor de examencommissie verschijnen (tip: haal zsm je 'P'). Ik zal, als ik hem weer eens zie, eens vragen dan.
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Te koop playstation 2 + veel extra's + veel games

Berichtdoor Damaster » 17-08-2003 12:43

Te koop playstation 2

- 2 Duoshock controllers ( sony )
- 8 mb memorycard ( sony )
- DVD afstandsbediening ( sony )
- RGB kabel
- omgebouwd met Messiah chip
- een handige map voor 200 cd's

EN NU KOMT HET

- Je krijgt er 250 games bij

Dit alles voor een koopje van 450 euro.
Hij is spelend te zien

Mail als je interesse of vragen hebt naar :

hholwerda@cistron.nl
Avatar gebruiker
Damaster
Selectiespeler
 
Berichten: 261
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor KingBee » 25-08-2003 13:38

Ik ZOEK eigenlijk nog een Nintendo 8-bit, zo'n klassieker! Met spellen als Mario, Zelda en Double Dragon!!

Weet iemand nog zo'n ding voor een leuk prijssie??
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor remko » 25-08-2003 14:06

Geen interesse, zag voor Kingbee 8-bit op marktplaats.nl


Aangeboden: Nes 8-bit
Prijs: 10 tje
Beschrijving: Ik heb hier nog een nes 8-bit staan waar ik niks mee doe (hij is zonder kabels en zonder controllers dus helemaal kaal)
voor een 10tje af te halen bij mij thuis ... wie het eerste er is mag hem kopen maakt dan niet uit wie er hoger bied want ik moet hem kwijt.
Foto: Geen foto beschikbaar
Naam: Julian de Visser (Alle advertenties)
E-mail: E-mail de adverteerder
Telefoon: -
Woonplaats: Oud-Beijerland
Provincie: Zuid-Holland
Plaatsings datum en tijd: 25-08-2003, 11:49:40
Aantal maal gezien: 41
remko
Nieuw talent
 
Berichten: 143
Geregistreerd op: 03-12-2002 16:51

Berichtdoor KingBee » 28-08-2003 19:19

bedankt voor de oplettendheid remko!!
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Gevonden voorwerp

Berichtdoor Roukie67 » 11-09-2003 20:58

Ik vond deze week een muntje op straat en heb geen idee uit welk land het komt. Op de ene kant staan drie leeuwen onder elkaar afgebeeld (een beetje zoals het embleem van het Engelse nationale team). Op de andere kant staat: "10 senti" met daaromheen geschreven " EESTI VABARIK". Weet iemand uit welk land dit muntje komt?
GSVK, the Blue Devils!!
Avatar gebruiker
Roukie67
Selectiespeler
 
Berichten: 161
Geregistreerd op: 03-12-2002 14:45
Woonplaats: Akkrum

Berichtdoor Jeroen » 11-09-2003 21:16

Estland
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Roukie67 » 12-09-2003 19:08

Dank je JeroenB.
GSVK, the Blue Devils!!
Avatar gebruiker
Roukie67
Selectiespeler
 
Berichten: 161
Geregistreerd op: 03-12-2002 14:45
Woonplaats: Akkrum

VI's aangeboden: 1989 t/m 2003

Berichtdoor 30plus » 13-04-2004 21:23

wie heeft er belangstelling voor 15 jaargangen VI's 1989 t/m 2003. voor een redelijk bod mag je ze ophalen. wie biedt: stuur een mail naar: heerenveensuppclub@zonnet.nl
t.a.v. Pieter Bruin
30plus
Basisspeler
 
Berichten: 612
Geregistreerd op: 25-01-2004 04:42
Woonplaats: Heerenveen

Foto's onder de tribune

Berichtdoor depedro » 18-02-2005 10:19

In de kantine onder de nieuwe hoofdtribune zie je ontzettend mooie foto's in schilderijlijsten van momenten waar ik goede herinneringen aan heb. Weet iemand of deze lijsten ook te koop zijn en waar je die dan zou kunnen kopen?

Lijkt met leuk om zo'n lijst aan de muur te hebben thuis. Of heeft iemand anders mooie digitale momenten die groot genoeg zijn om in een grote lijst te plaatsen?
depedro
Bankzitter
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 30-07-2003 12:42
Woonplaats: Emmeloord

Berichtdoor Teskar » 18-02-2005 10:48

Probeer eens via de "huisfotograaf" Mustapha. Misschien kun je daar deze foto's kopen.
Teskar
Bankzitter
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 10-02-2005 21:31

Berichtdoor depedro » 18-02-2005 11:23

Ik neem toch aan dat er veel meer geinteresseerden hiervoor zijn, had eigenlijk gehoopt dat ze via de feanshop te bestellen waren maar daar vind ik helaas niets.
depedro
Bankzitter
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 30-07-2003 12:42
Woonplaats: Emmeloord

Kan echt wel

Berichtdoor kale knars » 28-02-2005 21:22

De foto"s in het stadion kunnen bij mijn weten besteld worden in de feanshop
bij die man van die printer , hij print ze uit op fotopapier.
kost wel een paar centen ( 40 euro of zo ) maar dan heb je ook wat.
Avatar gebruiker
kale knars
Bankzitter
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 28-02-2005 21:14

T-shirts bedrukken

Berichtdoor Venderwel » 28-06-2005 11:45

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met het laten bedrukken van t-shirts.
Waar kun je dat het goedkoopst laten doen en wat zijn je ervaringen ermee? En dan heb ik het over kwaliteit enzo...
En tips over wat te doen soort t shirt, shoort bedrukking) zijn natuurlijk ook welkom.
Ik wil verschillende shirts laten drukken, zowel met plaatjes als ook alleen tekst.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Surhuisterveen » 28-06-2005 11:49

Sicco Kits in Surhuisterveen is een ervaren 'bedruk-bedrijf'
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Berichtdoor Vincent » 28-06-2005 11:53

Of check de zes advertenties op deze pagina ;)
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Venderwel » 28-06-2005 11:55

Vincent schreef:Of check de zes advertenties op deze pagina ;)



hahahaha damn die had ik nog niet eens gezien joh!!! hahahaha
:oops:
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor (pl)euro » 28-06-2005 13:15

Ik heb een aantal shirts laten bedrukken voor een speciale gelegenheid. De kosten waren éénmalig 50,- voor het maken van de zeef en daarnaast nog 1.25 drukkosten. De shirts van een goede kwaliteit kwamen op 4 euro per shirtje. Totaal bij afname van 50 shirts dus 6.25 per shirtje. Als je naderhand nog meer shirts wil laten drukken met hetzelfde ontwerp betaal je de kosten voor de zeef niet meer.
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Avatar gebruiker
(pl)euro
Basisspeler
 
Berichten: 784
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:46
Woonplaats: En la playa

Berichtdoor Venderwel » 28-06-2005 13:16

(pl)euro schreef:Ik heb een aantal shirts laten bedrukken voor een speciale gelegenheid. De kosten waren éénmalig 50,- voor het maken van de zeef en daarnaast nog 1.25 drukkosten. De shirts van een goede kwaliteit kwamen op 4 euro per shirtje. Totaal bij afname van 50 shirts dus 6.25 per shirtje. Als je naderhand nog meer shirts wil laten drukken met hetzelfde ontwerp betaal je de kosten voor de zeef niet meer.


En waar was dat??
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor (pl)euro » 28-06-2005 13:19

In Amsterdam bij een drukker die voorheen ook de shirts heeft bedrukt voor diverse popgroepen. Het is een zeefdrukker in ruste, maar klust nog wat bij door dit soort opdrachtjes aan te nemen. De kwaliteit van de shirts is in iedergeval erg goed.
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Avatar gebruiker
(pl)euro
Basisspeler
 
Berichten: 784
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:46
Woonplaats: En la playa

Berichtdoor JD » 28-06-2005 19:12

Súrhusterfeanfans schreef:Sicco Kits in Surhuisterveen is een ervaren 'bedruk-bedrijf'


ja al1 heeft ie het geloof ik niet meer zo op de kleintjes... en hij is ook duur,
ik heb betere ervaring met Roede in G'gast(zal wel te ver weg zijn voor je)
JD
Selectiespeler
 
Berichten: 398
Geregistreerd op: 18-12-2003 19:15

Berichtdoor Squerrel » 28-06-2005 21:39

top promotions in joure, niet al te duur dacht ik.
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor Jukke » 28-06-2005 21:45

Ik heb goede ervaringen bij Taling Reclame in Gorredijk, vaker shirtjes laten drukken, ook goede kwaliteit!

Zie ook hun website, zoek via google ;)
Superfriesk Ût Jobbegea
Avatar gebruiker
Jukke
Selectiespeler
 
Berichten: 250
Geregistreerd op: 15-05-2005 21:27
Woonplaats: Hoornsterzwaag / Jubbega

Berichtdoor Venderwel » 29-06-2005 09:34

Squerrel schreef:top promotions in joure, niet al te duur dacht ik.


Thanx, die lijkt inderdaad niet al te duur!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Tickets voor een premier league wedstrijden.

Berichtdoor Currahee » 17-07-2005 18:51

Hey allemaal. Ik loop al een tijd met de gedachte om naar een wedstrijd in de premier league te gaan met iemand die helemaal wild is van man united. Nu ben ik wat aan het zoeken geweest op het internet en kom je allemaal van die voetbalreizen tegen maar daar heb ik niet zo heel veel aan omdat die andere persoon in noord ierland woont lol. En het is volgens mij veel goedkoper om gewoon met easyjet te vliegen een jeugd hostel te nemen en gewoon een los kaartje te kopen. Alleen daar zit nu het probleem ik heb al van alles kunnen vinden maar niet echt een goede plek om op een normale manier de kaartjes voor een wedstrijd te kunnen kopen. Het zijn vaak allmeaal sites die er veel geld mee willen verdienen en dan betaal je 300 + euro voor een kaartje.

Nu zijn er op dit forum vast wel mensen die al eens naar een wedstrijd in de uk zijn geweest en mij met dit probleem kunnen helpen. :wink: Dus mijn vraag is of iemand van jullie een goede site/tip weet waar ik kaartjes kan kopen.

Alvast bedankt.
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor Squerrel » 17-07-2005 19:20

Contact opnemen met de club waar je heen wil. Heb vaker gehoord dat dat wel werkt. Om een kaartje voor Man UTD te kopen tegen een normale moet je veel geluk hebben, bijna elke, zo niet elke, wedstrijd van Man UTD is uitverkocht. Dus lastig lastig....maar wat ik zei contact opnemen met de club en anders de nederlandse supportersclub van man utd vragen hoe dit te doen.
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

VorigeVolgende

Keer terug naar Offtopics

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron