Frysker Bus

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Frysker Bus

Bericht door Lipton »

Al een paar keer ben ik een nieuwe bus van Connexxion tegen gekomen.
Een nieuwe bus die speciaal voor Friesland ontwikkeld is.
De "Frysker" gaat binnenkort de definitief de weg op nadat er eerder problemen waren met de remmen.
Sommige mensen vinden hem helemaal geweldig terwijl de andere hem weer heel lelijk vind.
Ik wel nieuwschierig wat gebruikers op dit forum van "onze Friesche bus" vinden.

http://i165.photobucket.com/albums/u44/ ... 007009.jpg
http://i165.photobucket.com/albums/u44/ ... 007011.jpg
http://i165.photobucket.com/albums/u44/ ... 007009.jpg
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Is het de bedoeling dat dat ding overal gaat rijden. Of is deze bus alleen bedoeld voor de kleine dorpjes.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Er gaan ongeveer 35 grote bussen en 113 van deze busjes.
Dus er gaan vooral van deze busjes rijden.
Doordat ze zuiniger zijn dan gewone grote bussen kan Connexxion 50% meer ritten aanbieden, dat is al vanaf 15 april het geval.
Vanaf 15 april hadden ze dus ook al moeten rijden, maar dat bleek door een ontwerp fout in de remmen niet haalbaar.
Op dit moment worden er proefritten met 13 busjes gedaan die al klaar zijn.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

En ze gaan er een bibliotheek kar achter hangen, kunnen ze in Blija ook eens een boek lezen. :D
Anti anti. :)
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Haha, inderdaad, hopelijk hebben ze Heerenveen materiaal in die bus te liggen.
Nou ik heb eens in een Frysker gezeten, maar het is net of je in een grote buurtbus zit, en het zit voor geen meter.

Ze zien er van buiten leuker uit dan ze daadwerkelijk zijn.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Ook al eens gezien waar ze van gemaakt zijn?

Twee aan elkaar gelaste vooreinden van de Volkswagen transporter.
Afbeelding


En dit hebben ze niet nodig....
Afbeelding

Ik zag er vandaag weer eentje rijden. Lijn 73 wordt er mee bediend.
Wéér uit!!!!
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Beetle schreef:Ik zag er vandaag weer eentje rijden. Lijn 73 wordt er mee bediend.
Ik moet altijd met de 73, er rijden hier heel veel van die busjes. Ik vind ze wel handig ze zijn een stuk sneller en in de 73 zitten meestal niet zo veel mensen, ik zit er geregeld alleen in.

lijn 72 is altijd druk en dan laten ze daar zo'n klein busje rijden wat stampvol zit, terwijl er in de 73 heel weinig mensen zitten en daar rijd dan zo'n grote bus.

Qua organisatie valt er nog wel wat te leren bij connexxion ik moet ook altijd overstappen bij ons in het dorp, maar in het begin kwam het heel vaak voor dat de bus waar ik in over moest stappen alweer doorgerden was.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Leuk idee die busjes, maar het wordt slecht uitgevoerd.

Degene die bedacht heeft dat dat busje vanochtend om 08:00 moest gaan rijden mag van mij aan de hoogste boom worden opgehangen. En vanmiddag weer, stampvol!

Gebruik die dingen voor het weekend en op werkdagen tussen 10:00 en 14:00, wanneer er normaal gesproken weinig reizigers zijn.
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Die mensen bij Connexxion sporen helemaal niet. Laten die debielen een grote bus rijden op de afsluitdijk ri. makkum, bolsward enz., waar geen hond in zit. En ik zit vanmorgen met 40 medereizigers in zo'n klein *** busje, zo dat moest er even uit :mrgreen: Daarnaast zijn de verbindingen heel slecht, maar dat ter zijde.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Opzich is het idee heel goed, want de bussen zijn stil en heel erg rap, maar ik zie teveel overvolle busjes. Wel skonde, want het busvervoer zat volgens mij duidelijk in de lift de afgelopen half jaar. De verhouding 27 grote bussen, en 113 kleine bussen is denk ik veel te groot, zeker als je weet dat de oudere bussen zometeen ook nog gaan vervangen worden door Fryskers. (wit gele bussen, de hoog vloer bussen zeg maar.)
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Ook ik vind ze wel geinig en handig. Zeker ook voor de plaatsen waar anders eventueel geen bus meer komt, of ze moeten taxibedrijven inhuren. Het zal denk ik nog even uitzoeken zijn welke bus op welk tijdstip, maar goed dat hou je toch.

Het schijnt op sommige plekken echt vooruit gegaan te zijn, bussen rijden er zelfs vaker.

Wel grappig, zie je op die en gewone bussen staan: de Frysker Connexxion doet me denken aan een film! :mrgreen:
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Plaats reactie