Football Manager

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

GMV
Invaller
Berichten: 317
Lid geworden op: 29-10-2006 12:10
Locatie: Joure

Bericht door GMV »

Ik ben erg benieuwd naar de wijziging dat je competitie meegroeit met je prestaties. Gaat dit ook serieus invloed hebben op je financiën? (competitiereputatie wordt groter, net als clubreputatie, in de praktijk zou je verwachten dat dit leidt tot meer inkomsten)

Voorlopig nog niet uitgespeeld met FM10. Seizoen 2038-2039 net begonnen 8)
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Daarmee doelde ik o.a. op Michael Chacon, maar ik had geen idee dat dat ook een echte jeugdspeler van Heerenveen is en is dus geen, door FM gecreëerde, speler.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Criz schreef:Daarmee doelde ik o.a. op Michael Chacon, maar ik had geen idee dat dat ook een echte jeugdspeler van Heerenveen is en is dus geen, door FM gecreëerde, speler.
Ik denk dat hij echt bestaat: http://www.voetbal-talenten.nl/Michael_ ... 34-14.html
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Klopt, hij bestaat ook echt, zelfs jeugdspeler bij Oranje -15 geweest. Heeft zowel de Nederlandse als de Colombiaanse nationaliteit als ik FM mag geloven.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Criz schreef:Klopt, hij bestaat ook echt, zelfs jeugdspeler bij Oranje -15 geweest. Heeft zowel de Nederlandse als de Colombiaanse nationaliteit als ik FM mag geloven.
Ow sorry. :lol: Ik las je post fout. Ik dacht dat je vroeg of hij door FM gecreëerd was :lol:

Hij heeft een dubbele achternaam. In Spaanstalige landen is dat standaard. Dus het zou inderdaad zomaar kunnen dat hij ook de Colombiaanse nationaliteit heeft.
Gebruikersavatar
Jazzy F.
Invaller
Berichten: 299
Lid geworden op: 30-01-2005 17:05

Bericht door Jazzy F. »

Hoe zijn de stats van Djuricic?
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Stats Djuricic zijn goed uitgewerkt als je het mij vraagt. Hij wordt in mijn Heerenveen-spel al een tijdje gevolgd door topclubs uit Europa.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

In wat voor formatie spelen jullie? Ik kan de juiste maar niet vinden.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Ik heb Djuricic gescout met een topscout bij Liverpool en die zei dat hij een nuttige speler voor een middenmoter Premier League kan worden. In datzelfde spel vertrok hij voor 7 mil naar RB Salzburg geloof ik.

Fazli is wel gehaald door Real Madrid, maar die halen echt iedereen in mijn spel.
geert. schreef:In wat voor formatie spelen jullie? Ik kan de juiste maar niet vinden.
Wingers met wide play schijnen nogal goed te werken. Dus een 442 met de twee zijspelers naar voren geschoven (dus eigenlijk 4222) en 4231 met wingers zie ik tot nu toe heel veel.
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Eric schreef:Ik heb Djuricic gescout met een topscout bij Liverpool en die zei dat hij een nuttige speler voor een middenmoter Premier League kan worden. In datzelfde spel vertrok hij voor 7 mil naar RB Salzburg geloof ik.

Fazli is wel gehaald door Real Madrid, maar die halen echt iedereen in mijn spel.
Mijn scout zegt dat hij een superieure middenvelder kan worden in de Premier League. Een andere zegt weer dat hij een goede speler kan worden in de Premier League.
GMV
Invaller
Berichten: 317
Lid geworden op: 29-10-2006 12:10
Locatie: Joure

Bericht door GMV »

Elm en Vayrynen voor 1,9mln verkocht? Dan doe je echt iets fout. In 2011 Elm voor 5 mln verkocht en Vayrynen verhuurd voor 1,1 mln, jaar daarop verhuurd voor 1,5 mln en jaar daarop voor 2mln verkocht.

Inmiddels in het zevende seizoen. Drie keer kampioen, een keer tweede. Twee keer de beker gewonnen, 1 keer tweede en 1 keer hebben de reserves de beker gewonnen. Ook nog drie keer de JC schaal gewonnen.

Europees is het een stuk moeilijker.
EL
2011-2012 na de groepsfase uitgeschakeld door Liverpool.
2012-2013 kwartfinale uitgeschakeld door Everton.
2013-2014 uitgeschakeld laatste 16 door Arsenal na derde plek in de poule CL.
2015-2016 halve finale uitgeschakeld door Arsenal na derde plek in poule CL.

CL
2014-2015 na de groepsfase uitgeschakeld door Liverpool.

En ik heb in 2011 een heerlijke spits gescout. Vorig seizoen op de bank in het wereldelftal van het jaar. Gekocht voor 7 mln en inmiddels is hij zo:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6241
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Iemand een idee van een goed en compleet logo en shirt pack voor de hele wereld?

Die stadion backgrounds zijn wel weer geweldig zou was het ook altijd mooi hoor.
Spijt heb je morgen maar!
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Ebiede schreef:Iemand een idee van een goed en compleet logo en shirt pack voor de hele wereld?

Die stadion backgrounds zijn wel weer geweldig zou was het ook altijd mooi hoor.
Voor de logo's heb ik deze gebruikt:

http://www.fm-base.co.uk/forum/download ... le&id=3509
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Op http://www.manutd.nl is iemand geweest die van Friesland een apart land heeft gemaakt + competities tot en met de 4de klasse, MET Friese namen. Erg leuk! Ik heb FM 2011 dan ook maar weer eens afgestoft en ben begonnen met vv Balk van de 3de klasse naar de Eredivisie te brengen.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Hmm.. ben al even aan het zoeken geweest, maar kan het niet vinden :(
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Fantastisch, al die amateurclubs :mrgreen:
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Dat wordt dus FFB Tredde Divyzje C.. de komende tijd :lol:

Jammer dat slechts 3 ploegen kloppen:
Kootstertille (.. klopt niet.. is SC Kootstertille :-P)
VCR
De Monnik

Bij mijn club zit verder in de competitie:

Waskemeer
FC Grootegast (ZM)
Harkema Opeinde (ZM)
Jistrum
VVSV '09
De Lauwers
ODV
ASC '75
TFS
Boerakker
sc Twijzel

Waar ik heel erg benieuwd naar ben is de namen van de spelers. Als het gebaseerd is op vorig seizoen zou ik er nog wel eens bij kunnen staan :huh:

Ondanks mijn gezeik, heel erg veel respect voor degenen die dit gedaan heeft. (Nu maar hopen dat ik niet ontslagen wordt :? )
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

De namen van de spelers zijn allemaal van de Faeroer eilanden, aangezien hij die competitie in de Friese competitie heeft veranderd. Ze worden allemaal aan het begin van het seizoen aangemaakt, dus je hebt een paar mooie namen in je team. Voor de maker is het natuurlijk teveel werk om al die namen kloppend te maken, maar dat kan je ook zelf doen met de editor.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Flying Tilster schreef:Dat wordt dus FFB Tredde Divyzje C.. de komende tijd :lol:

Jammer dat slechts 3 ploegen kloppen:
Kootstertille (.. klopt niet.. is SC Kootstertille :-P)
VCR
De Monnik
Heb ook meegeholpen aan deze database, een beetje dan. Wat klopt er niet precies?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

VCR is volgens mij 5e klasse en de Monnink ook.
Voetbalnoord.nl is wel handig voor jullie dan, is een overzichtelijke site.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Lipton schreef:VCR is volgens mij 5e klasse en de Monnink ook.
Voetbalnoord.nl is wel handig voor jullie dan, is een overzichtelijke site.
Klopt. SC Kootstertille (officiele clubnaam :wink: ) is afgelopen seizoen gedegradeerd en zit nu bij VCR, De Monnik, ASC '75, etc.. in. Voetbalnoord.nl zou een mooie site voor jullie zijn om te volgen, want daar staan over het algemeen ook de spelersselecties op :D

Maar verder.. niks dan respect voor de database. Zal hem vanmiddag nog even downloaden om te zien hoe realistisch de spelersnamen zijn, maar het is humor om je eigen club de Eredivisie proberen in te loodsen :lol:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Lipton schreef:VCR is volgens mij 5e klasse en de Monnink ook.
Voetbalnoord.nl is wel handig voor jullie dan, is een overzichtelijke site.
Je bedoeld qua niveau.

Dit idee is vorig jaar al eens ontstaan en toen is het meerendeel van de informatie ook bij elkaar gezocht. Het kan dus inderdaad zijn dat bepaalde clubs in die tijd gepromoveerd of gedegradeerd zijn en nu dus niet helemaal juist erin staan. Maar ach, haha.

Ik hoop dat die jongen die dit gemaakt heeft dit voor FM2012 ook weer wil gaan doen. Het zou dan mooi zijn om het iets uitgebreider te maken, met bijvoorbeeld veel trainers en voorzitters erin en mogelijk spelers. Het is natuurlijk wel erg leuk om met je eigen club te spelen tegen clubs uit je omgeving. En dat dan ook nog in een Frij Fryslân, wat willen we nog meer, haha.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Frisian Viking schreef:Dit idee is vorig jaar al eens ontstaan en toen is het meerendeel van de informatie ook bij elkaar gezocht. Het kan dus inderdaad zijn dat bepaalde clubs in die tijd gepromoveerd of gedegradeerd zijn en nu dus niet helemaal juist erin staan. Maar ach, haha.
Inderdaad.. ach. Het is gewoon fantastisch om in FM2011 te spelen met Kootstertille tegen 't Fean '58 :P
Heb hem nog niet kunnen downloaden, maar zal dat weldra even gaan doen. Ben benieuwd.
Maaruh.. wat voor informatie zit er dan allemaal in verwerkt? (Clubkleuren, spelersnamen etc.. ? )
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Even een paar tips qua spelers.

Ik ben begonnen in de Tredde Divyzje, maar het moet ook lukken in de Fjirde, haal Godfrey Nwankpa en Fernando Derveld! Dat zijn echte toppers en kunnen mee tot aan de Earedivyzje. Bij corners moet je Nwankpa naar de 2e paal sturen (aanval) en dan de ballen bij de tweede paal laten gooien. Maakt zo een doelpunt of tien per seizoen. Ook Max Houttuin is nog een prima versterking.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Frisian Viking schreef: En dat dan ook nog in een Frij Fryslân, wat willen we nog meer, haha.
Met autonome regio 'de Stellingwerven' natuurlijk :wink:
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Fanatic 4-ever schreef:Met autonome regio 'de Stellingwerven' natuurlijk :wink:
Mooi aan Drenthe geven dat Stellingwerven. Als je tegen die lui in het Fries begint kijken ze je eens raar aan :evil:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Frisian Viking schreef:Ik hoop dat die jongen die dit gemaakt heeft dit voor FM2012 ook weer wil gaan doen. Het zou dan mooi zijn om het iets uitgebreider te maken, met bijvoorbeeld veel trainers en voorzitters erin en mogelijk spelers. Het is natuurlijk wel erg leuk om met je eigen club te spelen tegen clubs uit je omgeving. En dat dan ook nog in een Frij Fryslân, wat willen we nog meer, haha.
Mocht er nog hulp nodig zijn voor o.a. het verzamelen van gegevens of anderszins. Let me know!
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Leuk die FM2012, maar echt anders dan 2011 is het ook weer niet.
Vooral jammer dat ze elk jaar alles verkeerd doen bij sc Heerenveen....
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Kom maar op met die downloadlocaties :D
Plaats reactie