Space-shuttle stort neer...

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Space-shuttle stort neer...

Berichtdoor Jeroen » 01-02-2003 17:04

Nu live op CNN:

Spaceshuttle Columbia is vlak voor de landiing in stukken gebroken. 7 astronouten aan boord.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Jeroen » 01-02-2003 17:05

A Bush administration spokesman said the shuttle's altitude -- over 200,000 feet -- made it "highly unlikely" that the shuttle fell victim to a terrorist act.


En dat is het eerste waar men weer aan denkt... :erm:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Caspar » 01-02-2003 17:15

ik heb ern et ook even naar gekeken, een extra journaal op nederland 2.

het is de 1e x dat er een israelier mee was ofzo, ook lekkere reclame.......
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Marça » 01-02-2003 21:04

En zoals Bush zei tegen zijn collega's:"Luckly we still have the pictures"
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Berichtdoor Caspar » 01-02-2003 21:38

oeh..... :lol:
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Beetle » 02-02-2003 12:40

Dit werd op eBay aangeboden. Inmiddels is het van de site gehaald. Een zieke geest. Bovendien kan iedereen het herkennen als een kop van een tuinslang van Gardena:
have found this item in my backyard about one hour after the explosion of the SPACE SHUTTLE COLUMBIA. It looks like a FUEL INJECTION VALVE used in rocket engines.The part has many Scratches and Chippings and is in a VERY used condition. A small marking near the connector t reads "#quake.ger@ircnet". Items were found in the vicinity of 50° 53' 02" N 07° 07' 27" E Worldwide shipment to be paid by the buyer. Western Union or Verified Paypal accepted. I do not know if this item has ANYTHING to do with the SPACE SHUTTLE COLUMBIA nor do i claim it being genuine. , it reads "#quake.ger@ircnet"



Afbeelding
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor Arnoud » 02-02-2003 15:27

7 doden in de ruimte en de wereld staat op z'n kop. 30 doden bij een treinramp in Zimbabwe en het haalt maximaal de buitenland pagina van de krant of pagina 130 van teletekst. Zou emigreren naar outerspace een oplossing bieden voor me ?
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Berichtdoor michel » 02-02-2003 20:18

Tuurlijk is het ongelukkig dat een space shuttle neerstort. Maar al die live uitzendingen en
overige aandacht gaat toch net wat te ver. (helemaal met je eens arnoud).
Laat ze eens naar echte rampen kijken zoals de overstromingen in Bangladesh en ook in
Europa. Of naar de rampen door el nino en de steeds vaker opduikende bosbranden.
Wie weigeren er ook al weer stelselmatig om milieuvervuiling en milieubelasting terug te
dringen???
Precies die op oorlog uitzijnde, olieborende, redneck-inteeltvriendjes van W.Bush
(en dat wilde ik nou effe kwijt)
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Roelof » 02-02-2003 21:19

Dat was ook mijn eerste reactie. Ik zou al hetzelfde posten. Wat een complete ergernis zeg. Wie weet werk ik ooit eens in een vergelijkende redactie, dan zal ik mijn menig zeker laten horen. Stelletje hufters!


Jullie vergeten trouwens de 50 doden in Lagos door een explosie in een bank. Wat een drama zeg!
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor Jaap F. » 03-02-2003 11:50

Ik ben het in grote lijnen met je eens Arnoud - als je kijkt naar het aantal doden dan slaat de media-aandacht nergens op. Ik was in de VS ten tijde van de explosie en kan je vertellen dat alle tv-netwerken weer spontaan gingen orgasmeren, hun belangrijkste hosts uit de kast trokken en urenlang spelletjes deden in wie heeft nog minder te melden. Want het hele verhaal is in twintig minuten verteld. Maar voor mijn theorettes over de hypocrisie van de Amerikanen heb ik weer veel aanvulling gekregen 8)

Aan de andere kant is de magie van de ruimtevaart en de schok van zo'n explosie natuurlijk toch wat anders dan een treinongeluk. Familieleden die zitten te wachten, een Israelier, een Indiase mevrouw - die ruimtevaart blijft iets magisch hebben en vanuit die optiek is het wel weer logisch dat er iets anders gereageerd wordt.
Jaap F.
Erelid
 
Berichten: 883
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Jeroen » 03-02-2003 15:01

Maar toch zou hier in Nederland wel wat minder op die Amerikaanse manier verslaggegeven mogen worden. Volkskrant vandaag haalt ook alles uit de kast over de ontploffing. Beetje overdreven imho.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Heert-Jan » 03-02-2003 15:22

Nederlanders hadden ook belang bij een goede landing, er liepen 3 Nederlandse onderzoeken op 1 ruimteveer. Schijnt niet vaak te gebeuren.
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor (pl)euro » 03-02-2003 15:38

Erg triest allemaal, al vind ik het nieuws wat ik vandaag in de krant las nog een graadje erger dan het bovenstaande. Mensen die hun heil gaan zoeken in de ruimtevaart weten van de risico's. Het jongetje uit het krantenartikel hieronder wist niet wat de impact van een sneeuwbal kon zijn.

Rotterdam -

Een 13-jarige jongen is gisteren in een ziekenhuis overleden nadat hij zaterdagavond was neergeschoten op een parkeerdek bij metrostation de Slinge in Rotterdam. Het slachtoffer werd in het hoofd geraakt.

Ooggetuigen zeggen dat zij een auto zagen stoppen vermoedelijk omdat die auto was geraakt door een sneeuwbal. De nog onbekende bestuurder zou uitgestapt zijn en diverse keren richting de kinderen op het parkeerdek hebben geschoten. Het slachtoffer zou geraakt zijn door maar liefst vijf kogels.

Persoonlijk vind ik dit verhaal toch ff eentje waar je kippevel van krijgt. Gelukkig gooi ik enkel en alleen nog virtuele sneeuwballen :wink:
Laatst bijgewerkt door (pl)euro op 03-02-2003 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Avatar gebruiker
(pl)euro
Basisspeler
 
Berichten: 784
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:46
Woonplaats: En la playa

Berichtdoor Jeroen » 03-02-2003 17:16

Tja wat is de kans dat je een sneeuwbal gooit naar iemand die met en gun op zak loopt... erg triest. Tolerantiegrens in Nederland is dramatisch aan het zakken.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Telsia » 03-02-2003 17:58

Ik heb gehoord dat er eerst een Nederlander mee zou, maar uiteindelijk is er toch voor die Israeli gekozen.
Telsia
Bankzitter
 
Berichten: 15
Geregistreerd op: 02-02-2003 12:18
Woonplaats: Skearnegoutum

Berichtdoor Jaap F. » 03-02-2003 18:41

JeroenB schreef:Tja wat is de kans dat je een sneeuwbal gooit naar iemand die met en gun op zak loopt... erg triest. Tolerantiegrens in Nederland is dramatisch aan het zakken.

Het is inderdaad dieptriest maar de conclusie die je trekt, is wel wat al te rap. Of dacht je dat dit soort dingen 10, 20, 30, 40, 50 jaar geleden niet gebeurden? Volgens mij is het best gevaarlijk om te doen alsof het allemaal zo verschrikkelijk slecht gaat en er grote woorden bij te halen. Het is gewoon afschuwelijk - punt.
Jaap F.
Erelid
 
Berichten: 883
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Jeroen » 03-02-2003 19:49

Jaap F. schreef:
JeroenB schreef:Tja wat is de kans dat je een sneeuwbal gooit naar iemand die met en gun op zak loopt... erg triest. Tolerantiegrens in Nederland is dramatisch aan het zakken.

Het is inderdaad dieptriest maar de conclusie die je trekt, is wel wat al te rap. Of dacht je dat dit soort dingen 10, 20, 30, 40, 50 jaar geleden niet gebeurden? Volgens mij is het best gevaarlijk om te doen alsof het allemaal zo verschrikkelijk slecht gaat en er grote woorden bij te halen. Het is gewoon afschuwelijk - punt.


Ik denk inderdaad dat er nu meer mensen met een pistool lopen dan 10, 20, 30, 40, 50 jaar geleden. Tuurlijk, vroeger gebeurde dit ook, heb ook wel mensen achter me aan gehad bij het belletje lellen, maar dan kreeg je hooguit wat klappen, je werd niet overhoop geschoten!

edit: ik lijk wel een ouwe lul met dat gelul over vroeger... :|
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor (pl)euro » 03-02-2003 21:43

dat waren nog eens tijden JeroenB :wink: :wink:

(toen je nog voor een ouderwets nederlands duppie een hele zak vol met overheerlijke dropjes kon kopen...)
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Avatar gebruiker
(pl)euro
Basisspeler
 
Berichten: 784
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:46
Woonplaats: En la playa

Berichtdoor Roelof » 03-02-2003 22:01

Ik kan het me ook nog goed herinneren dat we sneeuwballen (zonder ijs hoor) stonden te gooien vanaf de loopbrug bij Marssum. Hebben zo nu en dan ook wel mensen achter ons aa gehad. Wat een sensatie zeg, geweldig!

Ik had vanavond tijdens mijn werk een vrouw uit de R'damse wijk Slinge aan de lijn. Het ging over een woonhuis -en inboedelverz. Ze zij dat ze er nog even mee wachtte, want ze willen daar graag weg. Vijf jaar geleden was het nog een nette buurt, maar nu al lang niet meer. Dat is toch een trieste zaak.
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor Jeroen » 04-02-2003 12:46

Zou kunnen kloppen, dat die buurt niet meer netjes is:

Bendeoorlog kostte 13-jarige waarschijnlijk het leven
Gepost door Anthony (Fe2O3) - dinsdag 4 februari 2003 @ 08:20 - Bron: Nieuws.nl
De 13-jarige jongen, Seder Soares, die afgelopen zondag in Rotterdam werd doodgeschoten is waarschijnlijk het slachtoffer geworden van een bendeoorlog. Voordat de schietpartij plaatsvond zouden twee rivaliserende jeugdbendes uit elkaar zijn gegaan.

De twee groepen waren bij sporthal Asterloo, vlakbij Slinge, elkaar te lijf gegaan. De politie heeft ze toen uit elkaar gehaald. Vervolgens ging een van de bendes op zoek naar hun rivalen, Soares en zijn vriendjes zijn toen bij het metrostation waarschijnlijk voor de gezochte bendeleden aangezien.

De jongens waren sneeuwballen aan het gooien naar auto's die passeerden, een van de bendeleden is toen uitgestapt en zou op de jongens hebben geschoten. Er werd vijf tot zes keer geschoten aldus getuigen.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Roelof » 05-02-2003 21:52

Het vreemde is, dat iedereen het maar gewoon vindt, dat er veel meer aandacht besteed wordt aan de shuttle dan aan 50 doden in Lagos door een explosie. Tijdens een debat bij mij in de klas, was ik bij een stemming de enige die vond dat de 'shuttle' minder aandacht zou moeten hebben dan 'Lagos'. Ik snap er niks meer van...
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor Jaap F. » 05-02-2003 23:48

Jaap F. is solidair met Roelof :?
Bij mij op het werk zijn ze het trouwens honderd procent met je eens Roelof. Die nieuwe generatie journo's is van een armzalig ethisch gehalte :evil:
Jaap F.
Erelid
 
Berichten: 883
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Jeroen » 06-02-2003 04:36

Jaap F. schreef:Jaap F. is solidair met Roelof :?
Bij mij op het werk zijn ze het trouwens honderd procent met je eens Roelof. Die nieuwe generatie journo's is van een armzalig ethisch gehalte :evil:


"Bij mij op het werk", dat is toch de radio? waarom doet men daar er dan niks aan?
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Jaap F. » 06-02-2003 09:56

JeroenB schreef:
Jaap F. schreef:Jaap F. is solidair met Roelof :?
Bij mij op het werk zijn ze het trouwens honderd procent met je eens Roelof. Die nieuwe generatie journo's is van een armzalig ethisch gehalte :evil:


"Bij mij op het werk", dat is toch de radio? waarom doet men daar er dan niks aan?

Journalisten mochten toch niet hun eigen mening verkondigen?????
Maar je hebt gelijk - dit soort dingen hebben hun eigen dynamiek, daar doe je niet altijd evenveel aan.
Jaap F.
Erelid
 
Berichten: 883
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Roukie67 » 06-02-2003 22:45

Vooropgesteld: alle gebeurtenissen waarbij mensenlevens te betreuren zijn, zijn verschrikkelijk!

Jullie zijn met zijn allen op zoek naar het antwoord op de vraag waarom eenieder zo bovenop het shuttle-nieuws springt en daarbij volgens de meesten het andere nieuws naar de achtergrond verdringt. Dat antwoord is heel simpel en heeft volgens mij niets te maken met esthetische waarden en dergelijke:

Hoe vaak komen er busongelukken, treinrampen, explosies en dergelijke voor? En hoe vaak verongelukt er een shuttle? Het regelmatig terugkerende nieuws wordt dan niet breed uitgemeten en het shuttle-ongeluk is gewoon wereldnieuws op dat moment en krijgt van alle media de volle aandacht.
GSVK, the Blue Devils!!
Avatar gebruiker
Roukie67
Selectiespeler
 
Berichten: 161
Geregistreerd op: 03-12-2002 14:45
Woonplaats: Akkrum

Berichtdoor Robert » 06-02-2003 23:26

Je hebt wel gelijk dat het neerstorten van een space shutlle veel onwaarschijnlijker is dan een trein, vlieg of natuurdrama.
Maar volgens mij speelt ook nog mee dat de gemiddelde kijker gewoon veel meer wil weten over wat er in Amerika (en het westen) gebeurt dan landen waar de kijker weinig tot niets over weet, zoals Zimbabwe en dagelijkse drama's in China. Heel onrechtvaardig maar zo zit het volgens mij wel inelkaar.
Robert
Basisspeler
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:14

Berichtdoor dekoning » 07-02-2003 08:46

Klopt Robert, als een dorpsgenoot een verkeersongeluk krijgt houdt je dat meer bezig dan een bus vol Chinezen die in binnen-Mongolië een ravijn inrijdt. Je kunt het leuk vinden of niet, maar zo werkt dat voor de meeste mensen nu eenmaal.
Tja....
dekoning
Basisspeler
 
Berichten: 691
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48

Berichtdoor Roelof » 07-02-2003 11:30

Dat blijkt ja, Ik snap het ook wel, ik vind het alleen niet rechtvaardig.

De macht van de media is nou eenmaal groot. De media bepaalt grotendeels waar de mensen over praten. Ik snap wel dat een ongeluk met een shuttle bijna nooit voorkomt en een explosie ergens wel. Ik snap ook wel dat als er tien doden in Volendam zijn, dat daar meer aandacht aan wordt besteed dan tien doden in Lagos. Maar als er al zo'n 50 doden zijn bij een explosie aldaar, en er komen in de VS zes astronauten om, dan vind ik dat die 'zes astronauten' meer minder nieuwswaarde heeft. En dat vond de rest in mijn klas (30 leerlingen) dus niet. Belachelijk, maar ja...
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16


Keer terug naar Offtopics

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron