Het grote politiek topic

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Lardy » 23-09-2011 12:35

Wat Wilders doet praat ik niet goed, wij kennen hem allemaal en probeert in de Kamer de taal te spreken van de mensen op straat. Maar dat Pechtold hem wegzet als racist is vrij laag gedrag, en dan zie je Jolanda Sap met een stekkerdoos de kamer inlopen, sjonge jonge jonge, dit zie ik zelfs Wilders niet doen.
Lardy
Superster

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 23-09-2011 13:28

De kamer moet gewoon duidelijk zeggen dat ze dergelijk taalgebruik niet tolereren in 'hun' kamer. Niet als een gek er op invliegen zodat wéér de aandacht afgeleid wordt, maar een duidelijk statement en daarmee klaar. Want natuurlijk mag Wilders dat zeggen. En iemand anders mag ook best zeggen dat hij vind dat Wilders een racist is of een eikel. Maar zo ga je niet met elkaar om, en zeker niet in de kamer. Dat is precies het punt. Het moet over de inhoud gaan, en op deze manier speelt men Wilders precies in de kaart. Die wil namelijk helemaal niet dat het over inhoud gaat. Dat interesseert ten eerste zijn kiezers niet (want 1 op de 3 denkt zelfs al dat hij premier is), en ten tweede snapt zijn halve fractie dat ook niet.

@ Skopperij: Dat is ook een gevoel trouwens hoor, kan het niet helemaal goed onder woorden brengen. Maar het feit dat er in de kamer al zo met elkaar om wordt gegaan, dat betekent weinig goeds. Dat is precies wat in die periode ook gebeurde. Plus dat ik zie dat alle andere partijen doodsbang zijn dat ze kiezers verliezen als ze op Wilders ingaan. Maar ik denk juist dat als ze krachtig een gezamenlijk statement maken en verder gewoon over de inhoud gaan, het veel meer effect zou hebben. Je verslaat iemand namelijk niet door zijn gedrag te kopiëren.
Corruption is everywhere, fight it!
Fanatic 4-ever
Superster

Berichtdoor Frisian Viking » 23-09-2011 14:15

Stef Blok zei het gisteren goed. Die werd er door Cohen (ofzo) op aangesproken dat hij niet tegen Wilders in ging. Blok liep vervolgens naar de microfoon om te zeggen dat hij helemaal geen zin heeft om zich op te winden en op te laten naaien door Wilders. Blok begrijpt het tenminste.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

Berichtdoor Lipton » 23-09-2011 15:15

"Doe es normaal man!"

Ja nee, daar zou ik ook een hele discussie over voeren. Dat zeg je natuurlijk niet...

Goh wat is dat politiek toch een nutteloze happening.

Politiek lost geen problemen op. Ze veroorzaken meer problemen dan nodig is. Kijk maar eens naar de eurocrisis........
Lipton
Superster

Berichtdoor Gibbet » 23-09-2011 17:49

Wat een heisa omdat iemand op het scherpst van de snede roept: "Doe eens normaal man", ik vind niet dat we het groter moeten maken dan het is, die kopvoddentax was een paar categorieën erger. Eigenlijk vond ik Wilders zelfs vrij sterk gisteren en het was genant om te zien hoe iedereen op het stoppen van het gedogen van de PVV uit was, kleinzielig, alleen maar eigen belang.
Gibbet
Selectiespeler

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 23-09-2011 21:10

Ik heb het live gezien en het was helemaal niet op het scherpst van de snede. Het was duidelijk dat Wilders er op uit was dat het ergens anders over zou gaan, want hij kwam er niet heel best vanaf. En de rest is zo dom om erin te trappen. Ik vind ook dat er niet te veel heisa over gemaakt moet worden, maar op zo'n moment vind ik wel dat de rest van de kamer moet stellen dat dit niet getolereerd wordt in hun kamer. Daarna weer verder over de inhoud. Ik kan in een discussie jou ook niet zonder gevolgen beledigen en daarna verder gaan alsof er niks gebeurd is.
Fanatic 4-ever
Superster

Berichtdoor Flying Frisian » 24-09-2011 13:44

Bij Spijkers met Koppen werd vanmiddag een goed punt aangesneden over debatten met een dalend niveau. Waarom grijpt kamervoorzitter Gerdi Verbeet op zo'n moment niet in, ik neem aan dat zoiets tot haar takenpakket behoort.
Flying Frisian
Superster

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 25-09-2011 09:56

Flying Frisian schreef: Waarom grijpt kamervoorzitter Gerdi Verbeet op zo'n moment niet in, ik neem aan dat zoiets tot haar takenpakket behoort.

Dat deed ze wel, in eerste instantie reageerde ze op beiden, daarna zei ze dat het gedrag van de heer Wilders totaal ongepast is in de kamer. Maar meer kan ze ook niet doen, want dan krijg je nu eenmaal de hele PVV over je heen. Plus dat het over inhoud moet gaan en niet over dit soort zaken.
Fanatic 4-ever
Superster

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 24-04-2012 10:38

En we gaan weer opnieuw beginnen, waarbij de PVV waarschijnlijk heel veel stemmen bij de ouderen/bejaarden weg probeert te halen maar waarschijnlijk niemand met hen wil gaan regeren.
Fanatic 4-ever
Superster

Berichtdoor 1983 » 24-04-2012 11:15

Tja, het wordt er niet makkelijker op. Ik was geen fan van dit kabinet, totaal niet. Maar ik ben bang dat er met nieuwe verkiezingen niets (ten goede) gaat veranderen. De uitslag zal met het oog op een nieuw kabinet niet veel duidelijker worden dan de vorige keer. Je komt waarschijnlijk bij dezelfde partijen (met wellicht een iets veranderde verhoudingen) uit met het feit dat met PVV niks (meer) mogelijk is. Kan wel eens een lange (Belgische :wink: ) formatie gaan worden. En dat is, zeker in deze crisis tijd, niet goed voor het land. Een nog grotere VVD da nu met nog meer asociale maatregelen trouwens ook niet. Dubbel gevoel dus bij het vallen van dit kabinet.
1983
Superster

Berichtdoor 1983 » 24-04-2012 19:20

1983
Superster

Berichtdoor hm_DR88 » 25-04-2012 21:29

Fanatic 4-ever schreef:En we gaan weer opnieuw beginnen, waarbij de PVV waarschijnlijk heel veel stemmen bij de ouderen/bejaarden weg probeert te halen maar waarschijnlijk niemand met hen wil gaan regeren.

Het was en is voorspelbaar. Zoek een "zwarte piet" en speel de groepen tegen elkaar uit. Creeer een angstcultuur en de mensen volgen wel. De afgelopen jaren is het integratiedebat volledig uit de hand gelopen. De gevolgen zijn niet te overzien. Een compleet slagveld waarvan we de vruchten nog vele jaren zullen plukken. Een volledig gepolariseerd vraagstuk.

En nu de nieuwe doelgroep. Moeten de ouderen nu bang worden gemaakt? Moet ook hier een kloof tussen de diverse generaties worden verscherpt? Want dat is het gevolg van deze misselijkmakende demagogie. De crisis waar we nu mee te maken krijgen, is niet iets van korte duur. We zullen met zijn allen alle zeilen bij moeten zetten om de toko hier te moeten runnen. Internationaal hebben we ons de afgelopen twee jaar niet geliefd gemaakt. Op het moment dat de diverse generaties hun stilzwijgende onderlinge solidariteitspact opgeven, zal een groot deel van de samenleving volstrekt egocentrisch en kil inhoud krijgen. Ouderen moeten beseffen dat zij de jongeren heel hard nodig hebben en dat ze samen tot oplossingen moeten komen. En iedereen moet begrijpen dat het ik-tijdperk voor maar heel weinigen zal zijn weggelegd de komende 30 jaar.
hm_DR88
Wereldspeler

Berichtdoor Lipton » 26-04-2012 10:22

Men moet begrijpen dat deze "crisis" nog maar het topje van de ijsberg is. En dat Nederland in de toekomst echt niet meer bij de meest welvarende landen gaat horen. In 2040 is 60% van de landen in de wereld technisch gezien failliet. Daar houdt men totaal geen rekening mee. Het zal allemaal dramatisch anders moeten, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

Kut poltiek.
Lipton
Superster

Berichtdoor Lardy » 26-04-2012 11:21

De hele politiek is verrot, komende verkiezingen heb je straks allemaal van die snipperpartijen. Krijg je een coalitie met 5 partijen ofzo. Daar ga je nooit uitkomen, en krijg je Belgische toestanden.

Kijk maar eens naar de huidige peilingen, er is niet een coalitie mogelijk. VVD gaat denk ik niet zo snel samenwerken met links. En die linkse partijen hebben samen te weinig. Kortom, als je eind van het jaar toch een regering op de been krijgt ligt die na 2 jaar ook weer op z'n gat.
Lardy
Superster

Berichtdoor Eric » 26-04-2012 11:27

En hoe komt het dat de politiek verrot is? Omdat stemmers zich te veel laten (af)leiden door de lijsttrekkers zonder daadwerkelijk naar het partijprogramma te kijken. Jouw idool maakt het met zijn afkeer alleen nog maar erger en zorgt er juist voor dat dit land een puinhoop wordt (is geworden).

Lipton schreef:Men moet begrijpen dat deze "crisis" nog maar het topje van de ijsberg is. En dat Nederland in de toekomst echt niet meer bij de meest welvarende landen gaat horen. In 2040 is 60% van de landen in de wereld technisch gezien failliet. Daar houdt men totaal geen rekening mee. Het zal allemaal dramatisch anders moeten, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

Kut poltiek.

Hoezo kut politiek, die kunnen hier toch weinig aan doen?
Enige oplossing is dat het geld straks niets meer waard wordt en we allemaal opnieuw gaan beginnen. Alles wat je hebt spenderen dus ;)
Eric
Superster

Berichtdoor Lardy » 26-04-2012 11:28

Eric schreef:Jouw idool maakt ...

:?:
Lardy
Superster

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 26-04-2012 13:08

Lardy schreef:
Eric schreef:Jouw idool maakt ...

:?:

Ik denk (gezien je reacties uit het verleden in dit topic) dat hij Wilders bedoelt :wink:

Die heeft nu even een rustpauze trouwens, iedereen laat hem links liggen. Ik mag ook echt hopen dat het na september ook zo blijft trouwens.

Het is nu trouwens echt een paar minuten voor twaalf, maar ik hoop dat de kamer nu wel een keer zijn verantwoordelijkheid neemt en tot een akkoord kan komen. Regeren is vooruitzien en beslissingen durven nemen, zeker in deze tijden. Ik mag hopen dat de mensen dat bij de verkiezingen in september ook beseffen.
Fanatic 4-ever
Superster

Berichtdoor Lardy » 26-04-2012 13:38

Om hem dan als mijn idool te bestempelen gaat mij wat ver. Maar voortaan stem ik keurig rechts :)
Lardy
Superster

Berichtdoor Lipton » 26-04-2012 14:21

Eric schreef:
Hoezo kut politiek, die kunnen hier toch weinig aan doen?
Enige oplossing is dat het geld straks niets meer waard wordt en we allemaal opnieuw gaan beginnen. Alles wat je hebt spenderen dus ;)

Poltiek lost geen problemen op. Poltiek is net als bijvoorbeeld onderwijs heel ouderwets en nog uit de jaren 1800/1900.
We leven met z'n allen in een heel ouderwetse wereld, terwijl er mogelijkheden zat zijn om alle problemen in de wereld op te lossen. Maar dan moet je het wel willen.

Poltiek remt het proces tot het worden van een "volmaakte" wereld. Klinkt allemaal wat ingewikkeld en apart, maar het is wel zo. We leven met z'n allen in een systeem en komen daar voorlopig maar niet uit.
Lipton
Superster

Berichtdoor Eric » 26-04-2012 14:28

Daar ben ik het wel volledig mee eens en zo verwoord je jezelf een stuk beter. Het blijf echter wel een feit, helaas, dat mensen leiders nodig hebben om bepaalde dingen gedaan te krijgen. Anders krijg je chaos en gaat het recht van de sterkste gelden. Dat zie ik dan weer als een vorm van kapitalisme.

Mijn ideaal is dat de hele wereld gaat onder dezelfde rechten, plichten en wetten. Zo min mogelijk marktwerking en zo weinig mogelijk strijd onderling. Landgrenzen, religies en tegenstaande culturen zouden geschrapt moeten worden. Maar zal voorlopig wel een utopie blijven, al is internet hierin wel een interessant medium.
Eric
Superster

Berichtdoor Lardy » 26-04-2012 14:46

Eric schreef:Mijn ideaal is dat de hele wereld gaat onder dezelfde rechten, plichten en wetten. Zo min mogelijk marktwerking en zo weinig mogelijk strijd onderling. Landgrenzen, religies en tegenstaande culturen zouden geschrapt moeten worden. Maar zal voorlopig wel een utopie blijven, al is internet hierin wel een interessant medium.

.... en zij leefde nog lang en gelukkig.
Lardy
Superster

Berichtdoor Eric » 26-04-2012 15:50

Beter lang en gelukkig leven dan alles wat je niet aanstaat afzeiken. Typische reactie weer van je.
Eric
Superster

Berichtdoor Lardy » 26-04-2012 15:54

Eric schreef:Beter lang en gelukkig leven dan alles wat je niet aanstaat afzeiken. Typische reactie weer van je.

Het is geen afzeiken. Tsja, iedereen wil wel zo'n wereld. Maar als je echt zoiets wil ben je de realiteit uit ogen verloren. Het is eigenlijk onmogelijk.
Lardy
Superster

Berichtdoor Lipton » 26-04-2012 22:00

Lardy schreef: Het is eigenlijk onmogelijk.

Niks is onmogelijk. Alleen je moet uit het huidige durven springen.

Voorbeeld: Onderwijs is compleet overbodig geworden met de komst van het internet. Natuurlijk moet men hun eigen naam leren schrijven en spellen. Maar daarna is er niet veel meer te doen op school. Maar toch moet je naar de middelbare school waar je niks leert en vooral ook heel inefficient leert.

Men moet onderwijs min of meer gaan afschaffen. Uiteindelijk gaat iemand toch doen wat die zelf graag wil. Zelfsturen is vele malen efficienter dan iets leren waar je geen zin in hebt.

Maar stel het CDA of de VVD doet morgen een voorstel om het onderwijs af te schaffen, hebben ze overmorgen geen zetel meer over in de peilingen.
Lipton
Superster

Berichtdoor Eric » 27-04-2012 05:43

Lardy schreef:
Eric schreef:Beter lang en gelukkig leven dan alles wat je niet aanstaat afzeiken. Typische reactie weer van je.

Het is geen afzeiken. Tsja, iedereen wil wel zo'n wereld. Maar als je echt zoiets wil ben je de realiteit uit ogen verloren. Het is eigenlijk onmogelijk.

Ik zeg toch ook: utopie (volgens Wikipedia: onmogelijke werkelijkheid).

Niks is onmogelijk. Alleen je moet uit het huidige durven springen.

Het schoolsysteem is inderdaad ouderwets. Dat oneindige theorie in je hoofd stampen heb je vrij weinig aan. Ik vind dat scholen, en vooral leraren, moeten worden aangesteld om leerlingen te motiveren of hulp bieden met het bereiken wat zij graag willen in de toekomst. Met de honderden verschillende HBO en Universitaire opleidingen is een keuze maken voor degenen die niet goed weten wat ze willen vrijwel onmogelijk en hierdoor krijg je teveel mensen in dezelfde afstudeerrichtingen. Leraren op de middelbare school zouden leerlingen meer bewust moeten maken van de eigenschappen waarin zij excelleren. Beter op een bepaald vlak ergens in uitblinken dan overal een klein beetje van weten. Zo wordt school een ook stuk uitdagender lijkt mij.
Eric
Superster

Berichtdoor Lardy » 27-04-2012 11:45

Feanatieke schreef:Het kan dus wel. Alleen moeten alle mensen 'om' en dat bereik je inderdaad niet zomaar. Ook voor jou beveel ik je Zeitgeist Moving Forward van harte aan. Ben benieuwd of je nog steeds rechts stemt als je deze film volledig hebt gezien. Sta open voor een andere mening. Je mag het best afschieten daarna.

Kijk nu direct:
http://www.zeitgeistmovingforward.nl/film.html

Pff... Bijna 3 uur. Zal em misschien ooit wel eens kijken. Maar vertel, wat vertellen ze in die film wat jij goede punten vind?
Lardy
Superster

Berichtdoor H-J » 27-04-2012 12:48

Dat heeft 'men' snel in elkaar gedrukt, het kan dus wel. De B.V. Nederland werkt bedrijfsmatig? :D

Ben alleen erg huiverig voor de verkiezingen. De bezuinigingen gaan iedereen treffen, daardoor wordt het makkelijk scoren voor partijen die niet hebben ingestemd / meegedacht (om welke reden dan ook) aan dit pakket. Daarnaast kan niet alles zomaar worden doorgevoerd en ontstaat er een situatie dat er op ambtelijk niveau onnodig werk wordt verricht indien een andere coalitie (op basis van de verkiezingen) wéér wat anders besluit. Met alle financiële gevolgen van dien. Wat dat betreft is het optimisme wat voorbarig.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster

Berichtdoor Squerrel » 27-04-2012 14:28

Dit in elkaar drukken was toch ook niet zo heel moeilijk. We draaien de meeste (aangekondigde)bezuinigen terug en we heffen meer belasting, zetten de ambtenaren op 0 (lijn)en klaar is (jan) kees.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster

Berichtdoor Heerenveen rules » 27-04-2012 21:33

Lipton schreef:Voorbeeld: Onderwijs is compleet overbodig geworden met de komst van het internet. Natuurlijk moet men hun eigen naam leren schrijven en spellen. Maar daarna is er niet veel meer te doen op school. Maar toch moet je naar de middelbare school waar je niks leert en vooral ook heel inefficient leert.

Men moet onderwijs min of meer gaan afschaffen. Uiteindelijk gaat iemand toch doen wat die zelf graag wil. Zelfsturen is vele malen efficienter dan iets leren waar je geen zin in hebt.
.

Ja, dan komt het wel goed met de maatschappij Lipton. In wat voor wereld denk jij dan te komen leven? Mensen die zich ontplooien via internet? Alsof onderwijs alleen het vergaren van kennis is. Het is niet alleen de cognitieve ontwikkeling maar de sociaal-emotionel ontwikkeling is minstens zo belangrijk en dat vergaar je niet vanachter je computer. Het is al ergerlijk dat de jeugd van tegenwoordig zijn/haar mobiel en de computer gebruikt als communicatiemiddel ipv face to face contact.

Wat een chaos en simpelheid zal het hier worden als je het onderwijs afschaft. Mensen hebben geen verplichtingen meer, hoeven geen verantwoordelijkheden meer te nemen, kunnen lui blijven en worden dus niet geschoold. Ja, dan komt het wel goed met de kenniseconomie. Je bent ook de eerste die een dergelijke suggestie uitspreekt. Werkelijk niemand zal er uberhaupt aan denken om het af te schaffen.
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor Lipton » 27-04-2012 22:50

Ja, dan komt het wel goed met de maatschappij Lipton. In wat voor wereld denk jij dan te komen leven? Mensen die zich ontplooien via internet? Alsof onderwijs alleen het vergaren van kennis is. Het is niet alleen de cognitieve ontwikkeling maar de sociaal-emotionel ontwikkeling is minstens zo belangrijk en dat vergaar je niet vanachter je computer. Het is al ergerlijk dat de jeugd van tegenwoordig zijn/haar mobiel en de computer gebruikt als communicatiemiddel ipv face to face contact.

Wat een chaos en simpelheid zal het hier worden als je het onderwijs afschaft. Mensen hebben geen verplichtingen meer, hoeven geen verantwoordelijkheden meer te nemen, kunnen lui blijven en worden dus niet geschoold. Ja, dan komt het wel goed met de kenniseconomie. Je bent ook de eerste die een dergelijke suggestie uitspreekt. Werkelijk niemand zal er uberhaupt aan denken om het af te schaffen.

Toch is het zo, het is gewoon een feit dat de jeugd alleen nog maar bezig is met communicatie via social media ect. En dat zal alleen maar erger worden. Geloof mij, onderwijs zoals het nu is werkt totaal niet. Jij leeft ook in het "systeem" dat een mens niks doet als er geen onderwijs is. Iedereen ontwikkeld zich op zijn eigen manier. Daar helpt onderwijs maar heel weinig bij, hoewel particulier onderwijs over het algemeen goed is. Maar dat komt dan ook weer omdat men intrinsiek gemotiveerd is.

De jeugd van tegenwoordig ziet ook geen heil meer in het huidge onderwijs systeem. Misschien eens een uurtje les geven op school om er achter te komen wat voor falend systeem het eigenlijk is??
Lipton
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Offtopics