Het grote politiek topic

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Verkiezingen 22 januari

Berichtdoor Jeroen » 02-12-2002 20:25

Laten we dan ook maar weer een politieke discussie opstarten:

Wat denk je van de komende verkiezingen?
Laatst bijgewerkt door Jeroen op 03-12-2002 02:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor COR » 02-12-2002 21:26

Denk dat CDA grootste wordt, maar geen meerderheid met VVD dus ben benieuwd naar de samenstelling van Balkenende II. Zelf denk ik PVDA, CDA SP.......
COR
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:45
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor McYosi » 02-12-2002 23:21

Denk niet dat de SP er veel voor voelt om te gaan regeren met CDA en PVDA. Het zal wel weer uitdraaien op een kabinet met PVDA, VVD en PVDA, otfewel : er verandert geen fuck en langzaam maar zeker gaan we met zijn allen de ondergang van een beschaving tegemoet. :D
McYosi
Bankzitter
 
Berichten: 40
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:33
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor Vincent » 02-12-2002 23:45

Waarom niet meteen een poll Jeroen! :)

Ik denk dat de verhoudingen in januari weer iets minder 'scheef' zullen komen te liggen, dus VVD en PvDA een beetje meer, SP een (klein) beetje minder. Een meerderheidskabinet van CDA en VVD zal in mijn ogen net gaan lukken, maar er komt dan een wankel evenwicht in de kamer, want een aardige oppositie met drie redelijk grote linkse partijen. Een paar principiële sociaal-christelijken zijn dan genoeg om de stemmingen erg spannend te laten worden. Wordt het toch nog leuk!
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Jeroen » 03-12-2002 01:51

Een poll, hahaha dat ik daar niet aan gedacht heb... ff kijken of dat nog veranderd kan worden.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Jeroen » 03-12-2002 02:17

En de poll staat er...

Ik had er eentje gemaakt met alle partijen, en nog wat opties als "ik zweef nog", maar het blijkt dat er maar 6 keuzemogelijkheden mogen zijn.

Dan maar een keuze voor coalities. Aangezien het CDA vrijwel onvermijdelijk zal zijn, overheersen zij. De vijfde optie is variabel, en het is maar de vraag of dit een meerderheid op gaat leveren. Ten zesde nog een optie voor mensen die het niks uit maakt, als het CDA er maar niet in zit.

Ik ga voor CDA/PvdA/SP, laat nu die andere "protestpartij" hun grote mond maar waar maken (de SP dus...).
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Martsje de Jong » 03-12-2002 11:47

Ik denk dat de SP weer flink gaat stijgen, ten koste van LPF en vermoedelijk ook VVD. Misschien dat zelfs CDA weer in gaat leveren, alhoewel ik er nog steeds van overtuigd ben dat we een tweede kabinet Balkenende krijgen. De SP heeft aangegeven dat ze nu wel regerings verantwoordelijkheid willen nemen, dus dan lijkt een coalitie van met daarin de SP best een leuke optie, alhoewel ik denk dat CDA en VVD lekker aan elkaar blijven plakken en ze daar dus geen linkse partij bij willen. Ik ben benieuwd hoe de formatie gaat verlopen.
Martsje de Jong
Nieuw talent
 
Berichten: 149
Geregistreerd op: 03-12-2002 09:59
Woonplaats: Beetgum

Berichtdoor Jack Russell » 03-12-2002 17:31

Je moet niet vreemd opkijken als CDA, VVD EN DE LPF een tweede kans krijgen.
8)
Toch denk ik dat het CDA en de VVD, als Nederland verstandig kiest, het gaan worden.
Jack Russell
Bankzitter
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:26

Berichtdoor Bijker » 03-12-2002 17:43

Ik denk dat er van LPF niet veel stemmen meer af te pakken zijn. Dus SP zit nu aan de top. Ik ga ook voor de CDA / VVD coalitie
Zo......en nu weer gewoon 4e...
Bijker
Selectiespeler
 
Berichten: 420
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:19
Woonplaats: Lelystad

Pak ze Jan!

Berichtdoor Vincent » 04-12-2002 19:57

Toch nog twee die een schattig klein LPFje terug willen, en dan ook maar meteen in de regering. Ik ben zooo benieuwd wie dat nu zouden zijn..! :upto:

Oh bovendien.. Foei! De SP sluit overstappers van bijna alle andere partijen in haar armen - misschien wel meer of net zo veel PvdA-ers dan die rare lui van rechts. (Want zeg nou zelf, eerst extreem-rechts stemmen en acht maanden later extreem-links getuigt niet van veel verstand..)
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor JeroenJ » 12-12-2002 19:12

Ik verwacht een VVD/CDA/PVDA regering, ik zou het beter vinden voor de PVDA om 4 jaar opositie te gaan voeren.
Dan is er wat meer rust om intern wat zaken te verbeteren en 4 jaar opositie is voor de PVDA een mogelijkheid om zich weer als een echt linkse partij te manifesteren.
Avatar gebruiker
JeroenJ
Bankzitter
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 12-12-2002 19:01

Berichtdoor michel » 12-12-2002 19:31

Balkenende zal wel weer het kabinet mogen samenstellen (49 zetels in de peiling).
Benieuwd wat hij kiest, VVd (met evt. LPf, oh dear!). Of SP/Pvda. Hoop zelf op het
2e maar vrees het ergste.
Ben dan wel benieuwd hoe lang het duurt voordat ik genaaid wordt door dat kabinet.
:frown: :frown: :frown:
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Spoeddebat

Berichtdoor Cult » 17-12-2002 17:32

En ja hoor....... de SP wil weer een spoeddebat. Hebben die lui of de regering nu niks beters te doen? Denken ze nou echt dat het huidige demissionaire kabinet daar nog dingen gaat zeggen die van wezenlijk belang zijn? Ik vrees dat de SP de spoeddebatten aangrijpt als goedkope reclame. Zo van, moet je eens zien wat wij doen, waar wij voor staan. In mijn ogen een zwakheids bod.

Wat denken de andere forummers hier van??
Cult
Nieuw talent
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:47

Berichtdoor Heert-Jan » 17-12-2002 19:10

SP is zich aardig aan het profileren de laatste tijd, er hoeft maar iets te gebeuren en hoppa, daar is Marijnissen weer. Het kabinet van destijds is al afgetreden....................
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor Big Fella » 17-12-2002 22:28

Wat een onzin zeg....weet je wel waar over het gaat :?: Toevallig wel over het opzettelijk achterhouden van een zeer a-sociaal plan van De Geus over aanpassen van de wao. Aan dit plan is maanden gewerkt en wordt nu opzettelijk achtergehouden voor de kiezer en dat lijkt me een ongezonde zaak :grmbl:

In dit geval heeft links dus wel wat beters te doen en dat is opkomen voor de zwakkeren in deze samenleving en daar is volgens mij helemaal niets mis mee.

Ingrijpende zaken nu voor de kiezer achterhouden, nee dat is normaal :crying:
Laatst bijgewerkt door Big Fella op 18-12-2002 06:17, in het totaal 1 keer bewerkt
and they call you a genius,cause you're easier to sell
Avatar gebruiker
Big Fella
Nieuw talent
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:44

Berichtdoor Heert-Jan » 17-12-2002 22:33

owwwwww, foutje. Meende dat het ging over dat Fortuyn verhaal, aangezien we daar de hele dag mee doodgegooid zijn.... :?
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Re: Spoeddebat

Berichtdoor Cult » 18-12-2002 10:17

Cult schreef:Denken ze nou echt dat het huidige demissionaire kabinet daar nog dingen gaat zeggen die van wezenlijk belang zijn?


Dit bedoel ik BigFella. Die lui gaan nu eerst 3 weken met vakantie en dan zijn er 22 januari verkiezingen. Dan lijkt mij zo`n spoeddebat enorme tijdverspilling!
Cult
Nieuw talent
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:47

Re: Spoeddebat

Berichtdoor Jaap F. » 18-12-2002 10:48

Cult schreef:
Cult schreef:Denken ze nou echt dat het huidige demissionaire kabinet daar nog dingen gaat zeggen die van wezenlijk belang zijn?


Dit bedoel ik BigFella. Die lui gaan nu eerst 3 weken met vakantie en dan zijn er 22 januari verkiezingen. Dan lijkt mij zo`n spoeddebat enorme tijdverspilling!


Dit kabinet gaat juist gewoon door met regeren terwijl ze al demissionair zijn dus ze moeten zeer scherp in de gaten gehouden worden. Dat is de taak van de Tweede Kamer en zeker van de oppositie. Dit plan van het ministerie van Sociale Zaken is een afschuwelijk en dodelijk plan voor heel veel mensen, bovendien is het buiten alle politieke kaders opgesteld. :evil:
Het blijkt een plan te zijn waar De Geus niks van wist, eerst ontkende hij het bestaan, later gaf hij toe dat zijn ambtenaren het zonder zijn toestemming hebben gemaakt. Het is een keihard wetsvoorstel, kant en klaar. Zorgwekkend dat zoiets kan gebeuren.

Het zou juist schandalig zijn als een sociale partij hier geen debat over zou aanvragen en zou willen voeren. Dat is juist hun plicht en hun taal. Het is allesbehalve tijdverspilling, kom eens met betere argumenten dan te roepen dat 'ze niets beters te doen hebben'. Bovendien regeert dit kabinet waarschijnlijk nog door tot pak hem beet mei, dus een maand of 5.
Jaap F.
Erelid
 
Berichten: 883
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Cult » 18-12-2002 17:37

Ik begrijp dat jullie mijn topic terugvoeren naar de eventuele reden voor een nieuw spoeddebat. Wat ik met .... En ja hoor....... de SP wil weer een spoeddebat. Hebben die lui of de regering nu niks beters te doen? Denken ze nou echt dat het huidige demissionaire kabinet daar nog dingen gaat zeggen die van wezenlijk belang zijn? ... bedoel is in algemene zin en niet zozeer van toepassing op een eventuele reden, maar meer op dat oeverloze, tot niets lijdende geneuzel of iemand iets prive of in wat voor hoedanigheid dan ook zegt, en waar wel of niet punten of komma`s dienen te staan en de intonatie van een opmerking die al dan niet terloops gemaakt werd. Dat tijdverslindende gedoe, waarin vragen steeds opnieuw gesteld worden omdat de vraagstellers niet het antwoord krijgen wat ze willen. Dat is waar ik van baal. Laat ze gloeiende gloeiende gewoon aan het werk gaan!
Cult
Nieuw talent
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:47

Berichtdoor Jeroen » 19-12-2002 00:04

Dat is toch wat hun werk is, Cult? Het kabinet maakt wetten, de tweede kamer kijkt of alle punten en komma's goed staan, men stemt erover, en hoppa, een wet is geboren. De ambtenaren moeten dan die wet werkelijk ten uitvoer brengen (hoewel, ambtenaren en werken?? :twisted: ). Ik vind wel dat men zorgvuldig te werk moet gaan in de 2e kamer, voor je het weet zit er een Maas in de wet...
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Fatih » 21-12-2002 00:42

Wat een verhaal.

Hou alsjeblieft op met praten als je inhoudelijk niet op de hoogte bent. Het "debat"wordt juist door de gevestigde kliek vermeden. De SP is een actie partij en als je denk dat zoiets meteen temaken heeft met eigen belang zit je op het verkeerde spoor.

Ik zou zeggen ga maar eens mee. Er is samen met de NCPN geen enkele partij zie zich zo actief opsteld en altijd het onderste uit de kan wil hebben. Als je geen Sp stemt ok, maar doe niet aan schreeuwen langs de zijlijn. Beetje goedkoop.
Bush-wanker
Avatar gebruiker
Fatih
Nieuw talent
 
Berichten: 53
Geregistreerd op: 12-12-2002 18:23
Woonplaats: Droog

Berichtdoor Boegyman (NL) » 29-12-2002 15:39

Potverdorie........Fokke Dam gaat ook de politiek in. Net als Mental Theo, Jop (van De Bus) en Erik Dikeb.

Kijk hier voor de kandidatenlijst van de Partij van de Toekomst. Link

........gaat het toch nog goedkomen in Nederland. Fokke Dam met zijn bordjes in de Tweede Kamer......
Afbeelding
Avatar gebruiker
Boegyman (NL)
Wereldspeler
 
Berichten: 1332
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Jelle E » 30-12-2002 05:55

Fokke Dam


Wie mag Fokke Dam dan wel niet wezen ??? :roll:
Avatar gebruiker
Jelle E
Nieuw talent
 
Berichten: 142
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:52
Woonplaats: Nunspeet

Berichtdoor DE ZUID » 30-12-2002 09:51

Dat is nou iemand van de zware jongens, Jelle!! Het moet nie gekker worden!!
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
DE ZUID
Basisspeler
 
Berichten: 996
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:12
Woonplaats: 24 km van DKV

Berichtdoor Heert-Jan » 30-12-2002 11:55

en jop van de bus. zuchterdezucht
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor Boegyman (NL) » 30-12-2002 12:21

Jelle E schreef:
Fokke Dam


Wie mag Fokke Dam dan wel niet wezen ??? :roll:


Lid van de Blauhúster Dakkapel.
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Boegyman (NL)
Wereldspeler
 
Berichten: 1332
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor palle mulder » 01-01-2003 22:34

Heb net "voor de kiezen" gezien met Wouter Bos gezien, en hij lijkt mij ene hele goede voor de PvdA.
Ik denk dus dat de beste oplossing voor Nederland PvdA, SP en het CDA is, want all andere opties, ja ik heb het liefst een volkomen links kabinet, zijn alleen maar slecht voor Nederland en vooral voor de mensen. Dus mensen net zoals vorig jaar:

Stem LINKS!!!
Avatar gebruiker
palle mulder
Nieuw talent
 
Berichten: 64
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:32
Woonplaats: leeuwarden

Berichtdoor Roelof » 02-01-2003 18:55

Ik weet dat ik wel voor links ga, maar ik twijfel nog wel. Zat net even het programma van de SP door te nemen op http://www.stemwijzer.nl. Ik heb al wel door dat altijd een partij is, waarbij ik niet alle standpunten deel.

Wat is nou eigenlijk het nut van het ontmantelen van de NAVO en de herinvoering van de gulden. Snap die standpunten niet helemaal. En de burgemeester mag van mij door de burger gekozen.

Op de stemwijzer kwam ik uit op de SP. Mey GroenLinks daar net achter. Maar ik geef te weinig om de groene kwesties. Heb overal neutraal ingevuld, bij de proefboringen en zulke stellingen. Weet er te weinig vanaf. D66 kwam als derde, en daar heb ik vorig jaar op gestemd.
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor the rockII » 03-01-2003 15:47

De LPF is vandaag in Leeuwarden. Mat en zijn vrienden delen foldertjes uit. Dit onder begeleiding van politiemensen en achtervolgd door twee cameraploegen.

Dus wil je een sticker......kom naar Leeuwarden!! :?
Avatar gebruiker
the rockII
Basisspeler
 
Berichten: 606
Geregistreerd op: 17-12-2002 12:08
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Phaemus » 03-01-2003 16:41

Die zielige LPF´ers zijn nog dieper gaan zinken, als dat ze al waren...

Wat gebeurde mij namelijk gisteren. Ik stond achter de balie bij de beste boekhandel van Zeewolde, en had afgerekend met een mevrouw... Wat doet dat rare mens...

Duwt ze me een pen in handen van de LPF...

Zo ziek, zo zielig... Zo voer je toch geen campagne. Het is opdringerig, en kost geld dat ook naar de zorg had gekunt.

Nou was ik sowieso al links, maar nu kan er helemaal geen beetje respect meer af voor dat rechtse LPF.

Balkenende vind ik zo´n huichelaar. Hij loopt gewoon achter Bush aan te kweilen zoals Tony Blair dat doet in de videoclip van George Michael.

Een oorlog tegen Irak is belachelijk, Irak heeft totaal geen aanleiding gegeven, en werkt zelfs zo veel mogelijk mee, en de VS blijft net zo lang zuigen tot dat Irak wel iets moet weigeren.

Mag ik van u een links kabinet? PvdA, Groenlinks, SP en eventueel dat kleurloze D66...
Lekker lezen over Voetbal? http://www.VoetbalPrimeur.nl ...
Avatar gebruiker
Phaemus
Bankzitter
 
Berichten: 44
Geregistreerd op: 03-12-2002 17:50

Volgende

Keer terug naar Offtopics

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten