Het grote politiek topic

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Nou, kom dan maar eens met feiten, want je praat nou net als Balkenende. Allemaal vage bewoordingen, hij geeft nooit antwoord op concrete vragen, etc.. Het ergste vind ik nog, dat het CDA vier jaar lang het beleid van de VVD heeft uitgevoerd en dat dan het CDA beloond wordt en de VVD gestraft :?

@ Johnny '86: erg makkelijk om alle moslims op één hoop te gooien. Als ze dat met voetbalsupporters doen is de wereld te klein, bij bevolkingsgroepen kan dat allemaal. 't is wat mij betreft heel simpel: als je de wet overtreedt of aanzet tot overtreden, dan moet je daarvoor gestraft worden. Maar als je onschuldig bent, dan lijkt me dat niet nodig. En volgens mij is moslim zijn an sich niet crimineel ofzo...
Trouwens, hoe vaak heb jij of je omgeving echt last gehad van moslims, waarbij die problemen voortkwamen uit het moslim-zijn (dus religieus i.p.v. cultureel bepaald)?
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Net als Johnny maak ik me ook zorgen over de islamitisering in Nederland. Het wordt steeds gekker, in Rotterdam willen ze een eigen ziekenhuis, steeds meer Moskeeën, een vrije paasdag moet opgeofferd voor een vrije dag met het suikerfeest. Dit is nog maar het topje van de ijsberg denk ik.

Onze cultuur gaat steeds meer en meer verloren. Door de islam worden we beperkt in onze vrijheid, iets waar we 60/70 jaar geleden voor hebben gestreden. Je kunt niets meer zeggen of je word bedreigd door extremisten. Nu zijn niet alle moslims extremisten maar ze hebben wel denkbeelden die niet overeenkomen met hoe wij in Nederland leven.
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Nederland islamiseert niet, bepaalde delen van Nederland (met name de grote steden) islamiseren. Iedereen weet dat in bijvoorbeeld Amsterdam en Rotterdam grote problemen zijn. Het gaat hier echter meer om losgeslagen jongeren die ook nog eens moslim zijn (en die van dat laatste soms misbruik maken om hun daden te vergoeilijken), dan om moslims in het algemeen. Ik merk in Heerenveen echter maar heel weinig van islamisering.

Dat men eigen scholen en ziekenhuizen wil, lijkt mij niet echt nodig. Dat lijkt me echter ook niet in het geval van protestants-christelijke en katholieke. In mijn visie zijn alle scholen of ziekenhuizen openbaar, waarbij op de scholen elke week minstens een uur levensbeschouwing wordt gegeven. Daarbij komt natuurlijk het joods-christelijke gedachtegoed uitgebreid aan de orde, net als het humanistische. Daar is ons hele normen- en waardenstelsel op gebouwd. Ook komt in mindere mate de islam (net als voor mijn part hindoeïsme en boeddhisme) aan bod, omdat het voor de ontwikkeling van kinderen belangrijk is te snappen dat anderen anders denken.

Enfin, als je in Nederland de vrijheid hebt om scholen, ziekenhuizen of whatever te vormen op basis van een religieuze stroming, mag je daarbij geen stromingen uitsluiten. En het mag duidelijk zijn, wanneer haat wordt gepredikt of de Nederlandse samenleving wordt verafschuwd, meteen sluiten. Bedreiging of (aanzetten tot) beperking van vrijheid door "bepaalde" bevolkingsgroepen? Gewoon zorgen dat de wetten uitgevoerd worden zoals ze bedoeld zijn, want bedreiging en vrijheidsbeperking zijn sowieso strafbaar.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

Edmanian Devil schreef:Nou, kom dan maar eens met feiten, want je praat nou net als Balkenende. Allemaal vage bewoordingen, hij geeft nooit antwoord op concrete vragen, etc.. Het ergste vind ik nog, dat het CDA vier jaar lang het beleid van de VVD heeft uitgevoerd en dat dan het CDA beloond wordt en de VVD gestraft :?

@ Johnny '86: erg makkelijk om alle moslims op één hoop te gooien. Als ze dat met voetbalsupporters doen is de wereld te klein, bij bevolkingsgroepen kan dat allemaal. 't is wat mij betreft heel simpel: als je de wet overtreedt of aanzet tot overtreden, dan moet je daarvoor gestraft worden. Maar als je onschuldig bent, dan lijkt me dat niet nodig. En volgens mij is moslim zijn an sich niet crimineel ofzo...
Trouwens, hoe vaak heb jij of je omgeving echt last gehad van moslims, waarbij die problemen voortkwamen uit het moslim-zijn (dus religieus i.p.v. cultureel bepaald)?
kom op met feiten?
verdiep je er in dan weet je genoeg lijkt me.
als we straks een links kabinet krijgen word alles weer veranderd zo blijf je aan de gang
neem de sp die wil zelfs de gulden terug.
Cross-Side on tour
Gebruikersavatar
Viking woman
Bankzitter
Berichten: 217
Lid geworden op: 08-04-2005 20:50

Bericht door Viking woman »

Mijn stem gaat naar Rita Verdonk. Een vrouw die weet waar ze voor staat en de immigratie- en vreemdelingenproblematiek tenminste aanpakt. Als buitenlandse mensen gevlucht zijn om 'echte' redenen (en deze zijn 'waar) dan mogen zij in Nederland al dan tijdelijk (ver)blijven op de voorwaarde dat zij zich aanpassen aan de Nederlandse samenleving. Dus geen burka's! Maar... de vele mensen die hier komen om maar 'mee te eten' en rotzooi te schoppen hebben hier niks te zoeken. Zij kunnen wat mij betreft per direct terug en komen er nooit meer in.
Daarnaast is VVD een zeer goede partij omdat zij de vele regels voor het bedrijfsleven wil verminderen, stimuleren de startende ondernemers en willen dat het % vrouwen op 'hogere' posities in het bedrijfsleven moet stijgen (..zucht.. eindelijk.. we leven in 2006..)

En die vieze roden... ik walg ervan... ze kraken alles af wat Balkende de laatste jaren heeft opgebouwd. Alles voor de armen, zeggen ze. Als je in je leven hard werkt en leert om meer te gaan verdienen hoeft dat niet per definitie ten gunste te komen aan de mensen die een minder inkomen hebben. Mensen... stem RECHTS!!!
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Ben het helemaal met Viking Woman eens, mijn stem gaat dan ook naar Geert Wilders. Links heeft in het kabinet Paars Nederland ook al naar de pleuris geholpen.
Een onderschrift: wat is dat?
Gebruikersavatar
Sito
Bankzitter
Berichten: 205
Lid geworden op: 07-11-2005 08:30

Bericht door Sito »

Viking woman schreef:... de vele mensen die hier komen om maar 'mee te eten' en rotzooi te schoppen hebben hier niks te zoeken. Zij kunnen wat mij betreft per direct terug en komen er nooit meer in. Daarnaast is VVD een zeer goede partij omdat zij de vele regels voor het bedrijfsleven wil verminderen, stimuleren de startende ondernemers en willen dat het % vrouwen op 'hogere' posities in het bedrijfsleven moet stijgen...

... Als je in je leven hard werkt en leert om meer te gaan verdienen hoeft dat niet per definitie ten gunste te komen aan de mensen die een minder inkomen hebben.[/b]
Vrij egocentrische gedachten. Vraag me daarom af wat jou idee van 'samenleving' is en in hoeverre 'jouw' partij Nederland een gezonde samenleving gunt.
Ik lach om mijn 'avatar'...
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Enfin, als je in Nederland de vrijheid hebt om scholen, ziekenhuizen of whatever te vormen op basis van een religieuze stroming, mag je daarbij geen stromingen uitsluiten. En het mag duidelijk zijn, wanneer haat wordt gepredikt of de Nederlandse samenleving wordt verafschuwd, meteen sluiten
Er zijn moskeeën in Nederland waar al tig jaar haat wordt gepredikt tegen het westen, maar die nog steeds niet gesloten zijn.

Islam is gewoon een achterlijke cultuur en een verderfelijk geloof in mijn ogen.
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Viking woman schreef:Mijn stem gaat naar Rita Verdonk. Een vrouw die weet waar ze voor staat en de immigratie- en vreemdelingenproblematiek tenminste aanpakt. Als buitenlandse mensen gevlucht zijn om 'echte' redenen (en deze zijn 'waar) dan mogen zij in Nederland al dan tijdelijk (ver)blijven op de voorwaarde dat zij zich aanpassen aan de Nederlandse samenleving. Dus geen burka's! Maar... de vele mensen die hier komen om maar 'mee te eten' en rotzooi te schoppen hebben hier niks te zoeken. Zij kunnen wat mij betreft per direct terug en komen er nooit meer in.
Daarnaast is VVD een zeer goede partij omdat zij de vele regels voor het bedrijfsleven wil verminderen, stimuleren de startende ondernemers en willen dat het % vrouwen op 'hogere' posities in het bedrijfsleven moet stijgen (..zucht.. eindelijk.. we leven in 2006..)

En die vieze roden... ik walg ervan... ze kraken alles af wat Balkende de laatste jaren heeft opgebouwd. Alles voor de armen, zeggen ze. Als je in je leven hard werkt en leert om meer te gaan verdienen hoeft dat niet per definitie ten gunste te komen aan de mensen die een minder inkomen hebben. Mensen... stem RECHTS!!!
Yep het is de schuld van alle buitenlanders dat het niet goed gaat in nederland.Ze zijn assosiaal en crimineel.Zijn lui want willen niet werken.Klitten samen in de nederlandse steden omdat wij nederlanders ze niet als buren willen hebben.Wat een onzin.Nederland kan en moet beter.Laten we eens beginnen om een ieder teaccepteren zoals men is.We leven in een vrij land.Iedereen mag leven zoals hij denkt dat dat moet.(binnen de wet)
Uitwassen heb je overal in elke rang en stand.Funtalisten heb in elk geloof.Waarom alleen de moslims veroordelen?Kijk eens wat er op de veluwe gebeurt of bij de jehovas.
We moeten mensen niet veroordelen op kleur of op geloofsovertuiging.Mensen moet je veroordelen op hoe men zich in de samenleving gedraagt.Blank en zwart,rijk en arm.

Over de armoe in nderland.Die word steeds erger.Steeds meer mensen komen in financiele nood door dat alles maar duurder word en de mensen dat niet gecompenceert zien.Het gat tussen arm en rijk is onder balkenende alleen maar groter geworden.
Ik weet niet hoe het bij jouw thuis was viking woman,maar er zijn ook mensen die hard werken voor weinig.Je kan dan wel gaan roepen zoek een andere baan,maar dat gaat ook niet vanzelf.Ik zelf heb een eigen huis leuke baan en twee kinders en een vrouw die er ook bij werkt.Heb het niet slecht maar er zijn zeer vele die het vele malen minder hebben gekregen onder dit kabinet.Uitkeringen naar beneden,de verplichte herkeuring waar door mensen op een minimum uitkwamen.Vieze roden?Ik weet niet waar je dat weg hebt.Je kan op een stroming tegen zijn,maar uit je dan wel netjes.

Nederland rood.We slaan met zijn allen links af.Rechts is doodlopend.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

cross schreef: kom op met feiten?
verdiep je er in dan weet je genoeg lijkt me.
Dat bedoel ik dus.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Uitwassen heb je overal in elke rang en stand.Funtalisten heb in elk geloof.Waarom alleen de moslims veroordelen?Kijk eens wat er op de veluwe gebeurt of bij de jehovas
Je vergelijking slaat een beetje mank. Ik weet niet wat er op de veluwe gebeurt, en van jehova's heb ik geen last behalve dat ze eens per jaar aan de deur kloppen. Verder zie ik niet zo snel een jehova om geloofsredenen iemand bedreigen, uitschelden, neersteken, etc.

Dit is een land met een christelijke identiteit, en waar we kunnen leven in vrijheid (hoelang nog ?). De islam hoort thuis in het middenoosten, en niet hier. Hier hebben we andere normen en waarden.
Laatst gewijzigd door Riverside op 19-11-2006 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Gearard schreef: Er zijn moskeeën in Nederland waar al tig jaar haat wordt gepredikt tegen het westen, maar die nog steeds niet gesloten zijn.

Islam is gewoon een achterlijke cultuur en een verderfelijk geloof in mijn ogen.
Blijf lekker in christelijke holletje zitten en veroordeel een ieder cultuur die niet de jouwe is.
Je bent met zulke uitspaken niet een haar beter dan de moslims die hun geloof het beste vinden.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Gebruikersavatar
Big Fella
Nieuw talent
Berichten: 96
Lid geworden op: 02-12-2002 18:44

Bericht door Big Fella »

Een land met christelijke indentiteit? Hahaha, gedraag je dan ook als een christen en niet als een intolerante dwaas en dat geldt ook voor viking women.

Als dat nu jullie normen en waarden zijn, te zielig voor worden zulk intolerant shite volk :grmbl:
and they call you a genius,cause you're easier to sell
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

wald pyk schreef:Blijf lekker in christelijke holletje zitten en veroordeel een ieder cultuur die niet de jouwe is.
Zie jij christenen een WTC binnenvliegen? Zie jij een christen die een uitgesproken iemand (van Gogh) een kogel door z'n hoofd jaagt? Zie jij een christen die zegt dat iedereen die nergens in gelooft gewoon harstikke dood moet? Heb jij al eens een christen gesproken die ervan droomt om ooit martelaar* te mogen zijn?

*De terroristen geloven dat zij in het paradijs terechtkomen als gevolg van hun daad, alwaar zij bijgestaan zullen worden door 71 maagden en voldoende zullen eten en drinken.

Fortuyn: "de Islam is niet door de wasmachine van de verlichting gehaald". Ik vind het voor een groot deel gewoon een achterlijke cultuur.
Ik moet sowieso niks van welk geloof dan ook hebben, er komt vaak alleen maar ellende van.
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Wil niet zo veel zeggen maar kijk eens in noord ierland.De protestanten en katholieken.
Door de eeuwen heen is de islam een geloof waar op gejaagd werd.Voor de toemalige pauzen was er maar 1 geloof en dat was het katholieke.Door de eeuwen heen moesten de moslims hun geloof/land verdedigen.Ik vind het niet zo vreemd dat ze haad dragend zijn.Het grote westen heeft altijd al geprobeert om in het midden oosten een voet aan wal te krijgen.
Het meeren deel van de moslims leeft goed en vriendelijkl naast de nederlander.
We moeten elkaar beter te leren begrijpen en warderen.Dat is beter dan elkaar te haten.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

wald pyk schreef:We moeten elkaar beter te leren begrijpen en warderen.
Heel graag. Hoe kan ik een extremistische moslim leren begrijpen en waarderen? Die mensen zijn gewoon ziek en zitten vol met haat, gevoed door hun geloof. Zo'n extreme baardaap zou mij het liefst dood zien, omdat ik nergens in geloof. Sorry, maar ik begrijp ze niet.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Ik vind het jammer dat een discussie met zoveel potentie op deze manier op een dood pad komt. Ik stem rechts, maar niet omdat ik anti-moslim ben of omdat ik bang ben voor de islam. Ik stem rechts omdat ik geloof dat een goede economie leidend dient te zijn voor een gezonde samenleving. Dat er dan mensen zijn die daar tijdelijk de dupe van zijn dat is dan inderdaad heel erg jammer.

De verzorgingsstaat in de huidige vorm is volgens mij over 20 jaar niet meer haalbaar/betaalbaar omdat er gewoonweg niet genoeg werkende mensen zijn om deze te betalen, dat is inderdaad een bittere pil voor babyboomers en mensen die daar net achter zitten, die hebben hun hele leven betaald voor een goede oude dag en als het puntje bij het paaltje komt is die er ineens niet meer.

Ik ben bang dat er bij een puur links kabinet een verzorgingsstaat wordt gerealiseerd die gewoonweg niet betaalbaar is en de economie ten onder gaat aan de goede bedoelingen van een sociaal kabinet.
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

vlqrt schreef:Ik vind het jammer dat een discussie met zoveel potentie op deze manier op een dood pad komt. Ik stem rechts, maar niet omdat ik anti-moslim ben of omdat ik bang ben voor de islam. Ik stem rechts omdat ik geloof dat een goede economie leidend dient te zijn voor een gezonde samenleving. Dat er dan mensen zijn die daar tijdelijk de dupe van zijn dat is dan inderdaad heel erg jammer.

De verzorgingsstaat in de huidige vorm is volgens mij over 20 jaar niet meer haalbaar/betaalbaar omdat er gewoonweg niet genoeg werkende mensen zijn om deze te betalen, dat is inderdaad een bittere pil voor babyboomers en mensen die daar net achter zitten, die hebben hun hele leven betaald voor een goede oude dag en als het puntje bij het paaltje komt is die er ineens niet meer.

Ik ben bang dat er bij een puur links kabinet een verzorgingsstaat wordt gerealiseerd die gewoonweg niet betaalbaar is en de economie ten onder gaat aan de goede bedoelingen van een sociaal kabinet.
Als het aan de vvd licht krijgen wij een amerikaanse leest gemaakte maatschapij.
De rijken worden nog rijker,medice hulp voor mensen die het kunnen betalen.Ik vind het assosiaal dat je jammer vind dat er mensen zijn die dan nog jaren moeten ploeteren om het hoofd boven water te houden.Als we allemaal op een eerlijke manier een steentje bij dragen kunnen we het nog heel lang met onze verzorgingsstaat door gaan.Waarom moet er aan de onderkant van onze sammenleving zoveel worden weg gehaalt?Warom zijn de mensen die boven modaal zitten er op vooruit gegaan?Verplichte ziekenfonds?Moet je eens kijken wat dat kost en de verzekeringen gaan alleen maar omhoog.De mensen die in het verleden particulier waren verzekerd zijn er gemiddeld meer dan 1000 euro er op voor uitgegaan.Mensen met een kleinere beurs moesten meer betalen.
Het word gewoon tijd voor een menselijke kabinet.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

mischien moet je naar school gaan wald pyk, en een diploma halen wie weet word je dan ook rijk.

het is toch belachelijk dat iemand die meer verdient, meer moet betalen. heb je daar al die jaren hard voor gewerkt?
het komt er op neer bij de pvda en sp.. wie cariere maakt betaalt meer. nou dikke lul met links
je hoeft in Nederland niet arm te zijn. als je de wil maar hebt om te werken en/of leren en niet probeerd te profiteren van de staat. dan heb je een prima leven in ons land.

hoeveel geld heeft Nederland wel niet uitgegeven aan azc's asielbeleid etc.. van dat geld hadden we de wat armen makelijk kunnen helpen.
maar zo ziet links dat niet. erg jammer!!
Cross-Side on tour
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

Ik ben het met vlqrt eens. Ook al neig ik op sommige punten naar links, ik heb toch het gevoel dat we met een rechtse coalitie als land 'gezonder' blijven. Als de linkse idealisten aan het roer komen in dit land, gaan we op lange termijn hele zure vruchten plukken.

Helaas staan de SP en PvdA samen al op een dikke 60 zetels in de peilingen, dus ik vrees het ergste. Ik hoop (tevergeefs?) op een dipje van de SP en een eindspurtje van VVD. Ik twijfel zelf overigens nog tussen VVD (Rita) en Wilders.
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

cross schreef:mischien moet je naar school gaan wald pyk, en een diploma halen wie weet word je dan ook rijk.
Ik terug naar school?Wat een onzin.Misschien heb ik wel meer diploma's enz
dan jouw cross.Als je mijn vorige posts leest weet ook dat ik het nog niet zo slecht heb.
Er zijn anderen in deze samenleving die het niet zo breed hebben.Daar kom ik voor op.
Dat heet een sosialere samenleving.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

wald pyk schreef: Ik terug naar school?Wat een onzin.Misschien heb ik wel meer diploma's enz
dan jouw cross.Als je mijn vorige posts leest weet ook dat ik het nog niet zo slecht heb.
Er zijn anderen in deze samenleving die het niet zo breed hebben.Daar kom ik voor op.
Dat heet een sosialere samenleving.
dan ben je nog dommer dan ik dacht
Cross-Side on tour
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Leg mij dan eens uit waarom ik dom ben?Alleen omdat ik links stem en daar door voor de zwakere in de samenleving op kom?
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

omdat jij hard werkt en andere daar van mee wil laten profiteren.

wat ik al zij je hoeft niet arm te zijn in nederland.
Cross-Side on tour
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Er is armoe in nederland.Je kan je ogen er niet voor sluiten.Kijk eens hoeveel voedsel banken er zijn.Kijk hoeveel mensen er bij kerken aankloppen voor hulp.Dit kabinet doet aan struisvogel politiek.Zij steken hun kop in het zand voor bepaalde onderwerpen.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Gebruikersavatar
Viking woman
Bankzitter
Berichten: 217
Lid geworden op: 08-04-2005 20:50

Bericht door Viking woman »

wald pyk schreef: Als het aan de vvd licht krijgen wij een amerikaanse leest gemaakte maatschapij.
De rijken worden nog rijker,medice hulp voor mensen die het kunnen betalen.Ik vind het assosiaal dat je jammer vind dat er mensen zijn die dan nog jaren moeten ploeteren om het hoofd boven water te houden.Als we allemaal op een eerlijke manier een steentje bij dragen kunnen we het nog heel lang met onze verzorgingsstaat door gaan.Waarom moet er aan de onderkant van onze sammenleving zoveel worden weg gehaalt?Warom zijn de mensen die boven modaal zitten er op vooruit gegaan?Verplichte ziekenfonds?Moet je eens kijken wat dat kost en de verzekeringen gaan alleen maar omhoog.De mensen die in het verleden particulier waren verzekerd zijn er gemiddeld meer dan 1000 euro er op voor uitgegaan.Mensen met een kleinere beurs moesten meer betalen.
Het word gewoon tijd voor een menselijke kabinet.
Heb jij je uberhaupt al verdiept in het verkiezingsprogramma van al die (s)linkse partijen? Ze roepen continu: Meer geld voor ontwikkelingslanden.... ontwikkelingslanden? En ja hoor de vennootschapsbelasting maar verhogen.. de bedrijven betalen wel.. :twisted: ik kan daar zo kwaad om worden! Laten we het geld lekker in ons eigen land houden, bestedingsdoelen genoeg. Dus...wald pyk... hou op met dat domme gezeur over dat links oh zo geweldig is...
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

wald pyk schreef:Er is armoe in nederland.Je kan je ogen er niet voor sluiten.Kijk eens hoeveel voedsel banken er zijn.Kijk hoeveel mensen er bij kerken aankloppen voor hulp.Dit kabinet doet aan struisvogel politiek.Zij steken hun kop in het zand voor bepaalde onderwerpen.
wie zijn de armen in nederland? mensen die het er voor 99% zelf naar maken

uitschot van de nerderlandse bevolking en alochtonen. dat zijn de mensen die niet WILLEN WERKEN en crimineel gedrach vertonen.

wanneer kom je nu eens met een goed standpunt wald pyk???
Laatst gewijzigd door cross op 19-11-2006 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Cross-Side on tour
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Meer geld aan gerichte ontwikkelingshulp (dus aan landen die kunnen aantonen dat het geld niet in de zakken van de leiders verdwijnt) zorgt ervoor dat het welvaartsniveau in die landen stijgt. Met microkredieten kun je al heel veel bereiken. Behalve dat welvaart in die landen leidt tot een betere wereldeconomie met zelfs een hogere welvaart in Nederland, voorkom je ook grote stromen asielzoekers en help je zelfs terrorisme indammen: mensen hebben namelijk weer iets te verliezen. Je hebt dan dus de keuze: doe ik aan symptoombestrijding of probeer ik dat voor te zijn.

Ik vind dat vlqrt een goed punt aansnijdt. Hij stemt rechts, omdat hij vindt dat de economische groei leidend moet zijn. Ik stem gematigd links, omdat ik economie belangrijk vind om in toekomstige behoeften te voorzien, maar ik niet wil dat het bestaan van mensen volledig afhankelijk wordt van toeval: in wat voor gezin word ik geboren en ben ik gezond of niet. Hoewel ik niks met het CDA heb, zou ik daarom ook het liefst een PvdA/CDA-coalitie zien.

@cross:
Wie zegt dat allochtonen niet willen werken? Er is ongetwijfeld een deel dat alleen wil profiteren, maar er zijn er genoeg die een gedegen opleiding hebben. De vraag is: ga jij ze aannemen of neem je toch liever een autochtoon?
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

er is misschien 10% die wil werken en die gun ik ook het aller beste.

het is alleen zo jammer dat 90% het voor hun verpest heeft. er daar is dan die 10% de dupe van helaas.
Cross-Side on tour
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Een vriendin van mij zit sinds haar geboorte in een rolstoel. Geestelijk helemaal oké, maar haar ene been is veel korter dan het andere. Zij heeft vwo gedaan, daarna twee hbo-studies voltooid. Toen wilde ze werken en dat lukte niet. Overal kwam wel een smoes op tafel (ze zou niet bij de mappen boven in de kast kunnen, ze hadden een plekje boven in gedachten maar geen lift, voorzagen problemen dit en dat).

Bij uitzendbureaus of arbeidsbureaus wilde men haar niet inschrijven vanwege geen kans. Bij het (toenmalige) arbeidsbureau gaven ze ook aan liever werk te zoeken voor iemand zonder inkomen dan voor haar, want ze heeft "toch een uistekende invaliditeitsuitkering?" Alleen doordat er bij de politie subsidies zijn voor het aantrekken van een bepaald percentage aan gehandicapt personeel, heeft ze daar uiteindelijk werk gevonden. Ze werkt daar nu gelukkig al een paar jaar met veel plezier.

Moraal van het verhaal: niemand zit te wachten op mensen waar iets mee is, of ze nu gehandicapt of allochtoon zijn. Dit soort subsidies zorgen er gelukkig nog voor dat zo iemand aan het werk kan komen, maar ja, als je die ook nog afschaft, wat dan? Dan kun je nog zo willen....
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Plaats reactie