Het grote politiek topic

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Nee inderdaad, het zegt wel iets over degenen die op zo'n partij stemmen.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ik, PVV stemmer, vind het zeer spijtig dat er een aantal minkukels de partij vertegenwoordigen. Ik heb op de PVV gestemd omdat ik een kabinet wenste zoals dat recent is gevormd.

Uiteraard zitten er ook gewoon prima mensen in de partij, maar deze verhalen doen de partij zeker geen goed.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Eric schreef:Nee inderdaad, het zegt wel iets over degenen die op zo'n partij stemmen.
Ik heb natuurlijk ook een IQ van 70, in de bijstand en drink hele dag bier, ofniet?
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Lardy schreef: Ik heb natuurlijk ook een IQ van 70, in de bijstand en drink hele dag bier, ofniet?
Zie jij zo de gemiddelde PVV stemmer? Ik niet in ieder geval. Het interesseert me niets hoe hoog iemands IQ is, ook niet of iemand in de bijstand zit en bier vind ik zelf ook lekker.

Nee, het gaat mij om die 1,5 miljoen stemmers die de praatjes van 1 man geloven. Die deze ene man verheerlijken. Die deze man nog steeds verheerlijken nadat hij dezelfde fouten heeft gemaakt als alle mensen die hij zelf altijd zo lekker makkelijk zwak maakt. Die zegt dat Marokkanen allemaal criminelen zijn, maar dat beter over al zijn partij leden kan zeggen.
Ik snap niet dat mensen stemmen op een partij die gedoemd is te mislukken. Een partij met waanzin ideeen en ideologien. Een partij die aanzet tot (rassen)haat. Een partij waarvan al zoveel voorbeelden zijn geweest in de geschiedenies wat fout is afgelopen. Een partij welke een slap aftreksel is van een aantal recente buitenlandse partijen die ook bijna allemaal mislukt zijn.
Jij hebt het over IQ, ik heb het liever over het EQ. En die is bij PVV stemmers 1. Die 1 staat voor de emotie die deze stemmers voor zichzelf hebben als egoist zijnde.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

PVV pleit voor oorlog tegen Iran

AMSTERDAM - Om de eigen vernietiging te voorkomen moeten westerse landen Iran aanvallen. Dat heeft PVV-Kamerlid Wim Kortenoeven gezegd in de Tweede Kamer. Hij vreest dat Iran over niet al te lange tijd kernwapens bezit. De oorlog zou een preventieve oorlog moeten zijn. De rest van de Tweede Kamer doet volgens hem veel te luchtig over de 'gevaren van de islam'.

"Via een aanval moeten we onze eigen vernietiging voorkomen", zegt PVV'er Wim Kortenoeven volgens de NOS. "Terroristen zijn geen eenlingen. Hun denkbeelden zijn in de islam geen uitzondering." De Iraanse autoriteiten en Minister Rosenthal van Buitenlandse Zaken hebben nog niet op de uitspraken gereageerd.
Ik geloofde mijn ogen niet toen ik dit las. Wat een stel gevaarlijke gekken zeg, die PVV'ers! Met zulke idioten moet je toch niet politiek willen samenwerken als VVD/CDA zijnde?
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Heeft die vent niet een link met de wapenindustrie of iets dergelijks? Dat zie je in de VS nog wel eens...

Knettergek die vent. Moeten we nu allemaal alvast een schuilkelder gaan graven?
Corruption is everywhere, fight it!
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

De manier om je relatie met Iran te verbeteren :lol: Wat een onzin, als Brinkman dat nou zei, dan kon je nog denken dat 'ie gezopen had. Dit slaat nergens op!
AMF
Bankzitter
Berichten: 190
Lid geworden op: 05-10-2009 17:05
Locatie: Utrecht

Bericht door AMF »

De PVV is het eens met de Arabische landen, ook een primeur. Ik ben er niet op tegen om het gevaar van Iran te neutraliseren (en daarvoor is niet een oorlog noodzakelijk, Ahmadinejad is het voornamelijke gevaar met zijn idiote denkbeelden waar veel Iraniërs ook niet achterstaan) maar het is niet aan Nederland om hierin het voortouw te nemen. Wij kunnen helemaal niets uitrichten en met de aanvullende woorden "Terroristen zijn geen eenlingen. Hun denkbeelden zijn in de islam geen uitzondering." slaat hij wel heel erg door. Natuurlijk zijn terroristen geen eenlingen maar om wederom alle moslims in de hoek van terrorisme te drukken gaat te ver. Hiermee maakt de heer Kortenoeven Nederland alleen maar een groter doelwit voor die zo gehate terroristen.

De relatie met Iran heeft geen enkele kans om verbetert te worden zolang Iran dit regime heeft. Met of zonder PVV blijft Iran dreigen om Israël en het westen plat te gooien.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

AMF schreef:Hiermee maakt de heer Kortenoeven Nederland alleen maar een groter doelwit voor die zo gehate terroristen.
Mee eens. De geschiedenis leert dat 1. een oorlog bijna nooit iets oplost, zeker niet in complexe landen als Iran en 2. een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Met andere woorden: mocht er kennis en kunde in Iran aanwezig zijn om een kernwapen te maken, dan zal dat proces alleen maar gestimuleerd worden door deze idioten uitspraken. De PVV is een gevaar voor Nederlanders in het buitenland, zorgt voor onrust en maakt ons inderdaad kwetsbaar voor terrorisme.
Ultras'01
Selectiespeler
Berichten: 702
Lid geworden op: 11-01-2010 19:14
Locatie: lemmer

Bericht door Ultras'01 »

Hoelang is deze gek al ontsnapt?
Wij zijn HEERENVEEN
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Ach, die man is gewoon in z'n jeugdjaren blijven hangen. Hij wilt gewoon soldaatje spelen...
Jouster
Nieuw talent
Berichten: 131
Lid geworden op: 11-01-2009 17:26

Bericht door Jouster »

Er mag van mij best een bataljon PVV'ers heen, als ze zo graag willen :mrgreen: Maar ik denk dat de jongens van het leger er weinig trek in hebben..
Wy binne it Hearrenfean!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Nieuw is het idee van Wilders' tuigdorpen niet

AMSTERDAM - De PVV heeft weer eens van zich doen spreken met een op het oog vergaand plan. Wilders wil veelplegers - en hun familie, als de recidivist minderjarig is - verplaatsen naar containerdorpen, ver weg van de bebouwde kom. In de woorden van Wilders: tuigdorpen.
De benaming is nieuw, het idee niet. In Denemarken zijn de zogeheten 'skaeve huse' al jaren een succes. En ook in Nederland is er al mee geëxperimenteerd.

Skaeve huse zijn sobere woningen die ook wel asocontainers worden genoemd en zijn bedoeld voor bewoners die extreem veel overlast veroorzaken. Ergens aan de rand van de stad kunnen deze mensen worden geplaatst in containers of barakken. Dat is beter voor hen en voor de reguliere huurders die verlost worden van de overlast, is het idee. De bewoners die zich niet kunnen aanpassen in reguliere woonwijken kunnen er hun afwijkende levensstijl voortzetten zonder anderen te hinderen.

Rare huizen
Het Deense skaeve huse (spreek uit: skeve hoese) betekent letterlijk rare huizen. De EU-vertaling luidt freak houses. Het gaat om sobere, vrijstaande eenpersoons wooneenheden, gelegen op een locatie buiten een woonwijk, bij voorkeur op minimaal 75 tot 100 meter afstand. In Denemarken zijn er 360 neergezet. Het doel, minder overlast in woonbuurten, wordt er behaald, en ook de bewoners zijn tevreden.

Geen wonder dat veel gemeentes wel oren hebben naar dit soort woningen. Woonbuurten worden er rustiger van en de onaangepaste bewoners komen er tot rust. Maar het lukt veel steden niet om locaties te vinden voor deze wooncontainers.

Onder meer Amsterdam, Utrecht en Almere willen de skaeve huse, maar ze zijn er nog niet. Amsterdam had een tijdelijke locatie met containerwoningen, maar die is begin vorig jaar opgeheven. Bestemmingsplannen, bezwaren van omwonenden en geld vormen een struikelblok. In Kampen en Tilburg waren dergelijke projecten wel succesvol.

Criteria
Nieuw in Wilders' plannen zijn de criteria waarop hij mensen in zulke containers wil huisvesten. Hij vindt dat mensen die in twee jaar tijd minstens drie keer een overtreding begaan, in afwachting van een strafzaak naar zo'n tuigdorp moeten verkassen. Ook na hun eventuele gevangenisstraf moeten ze weer terug. Pas nadat ze langer dan een jaar werken of studeren, mogen ze terug naar gewone woningen in de stad.

Ook vindt hij dat de familie van minderjarigen meemoet onder het mom: 'zet al het schorriemorrie bij elkaar'. Bovendien moeten de 'tuigdorpen' ver weg van 'de bewoonde wereld' staan.

En voor die voorwaarden zal het heel moeilijk, zo niet onmogelijk zijn een meerderheid te vinden in de Tweede Kamer.
Zegt U het maar. Ergens in de buurt van Westerbork ligt nog een plek wat mooi afgelegen is...
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Fanatic 4-ever schreef:Zegt U het maar. Ergens in de buurt van Westerbork ligt nog een plek wat mooi afgelegen is...
Die laatste opmerking is voor tweeerlei uitleg vatbaar.
Ik hoop niet dat je het als serieuze suggestie bedoeld.
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

SINT ANNAPAROCHIE - Staatssecretaris Henk Bleker heeft maandagavond CDA-harten gestolen door een complete toespraak in het Grunnegs te houden in het Bildtse Sint Annaparochie. Bleker kwam tot die keuze, nadat hem was gevraagd of hij Fries verstond. Dat was geen probleem, dan sprak hij wel Grunnegs. Wie gedacht had, dat hij een grapjes maakte had het mis. Bleker veranderde hele avond niet meer van taal.

bron: Leeuwarder Courant
Die Bleker heeft wel humor. Ik kan er wel om lachen. Tenminste iemand die zich niet schaamt voor de Groningse taal. :D Wat Het Bilt en het Fries met elkaar te maken hebben, ontgaat me wel. Hij scoort hier echter wel bij zijn Groningse achterban denk ik, waarvan helaas een zeer groot deel is overgelopen naar de VVD en de PVV.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik heb met beide partijen niets maar Bleeker (CDA) en Timmermans (PVDA) vind ik meer dan geschikte politici.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Je kunt dezer dagen geen ‘kwaliteitskrant’ inzien, geen televisieprogramma bekijken, geen radioprogramma beluisteren, zowel bij de publieke omroep als bij de commerciële omroepen of Geert Wilders en zijn PVV worden in negatieve zin besproken. De Volkskrant voorop.

Commerciële zenders als RTL en BNR Nieuwsradio, die smachten naar erkenning om voor vol te worden aangezien door de oude journalistiek, zijn minstens even erg. Vrijwel elke politieke commentator, columnist, presentator of om het even welke andere bekende Nederlander wil graag laten weten, dat hij of zij tot het goede echelon van de samenleving behoort. Zij deugen tot op het bot.

In tegenstelling tot al die abjecte PVV-ers. Die dienen luidruchtig, nadrukkelijk en zonder voorbehoud te worden verketterd. Alles, ja werkelijk alles aan de PVV is immers bijzonder weerzinwekkend. Het liefst zou men mensen die er genuanceerder over denken dwingen zich psychisch te laten behandelen. Wilders is voor iedereen vanaf het CDA en links daarvan de personificatie van Het Kwaad. Met mensen zoals hij aan het roer zijn Hitler en de Holocaust nooit ver weg. Door Wilders met zijn allen week in week uit in het openbaar te bewalgen, bevestigen zijn criticasters aan elkaar hoe intens goed ze zelf zijn. U moet dat niet onderschatten. Zo’n ceremoniële verderfelijkheidsverklaring is heel belangrijk voor al die linksige typjes die zichzelf moreel superieur achten ten opzicht van alles wat rechts is. Elke bekende Nederlander maakt graag goede sier met zijn of haar Wilders-haat. Lekker gemakkelijk meeliften op de golven van de politiekcorrecte hype is het parool. Het is haast lachwekkend. Telkens opnieuw worden met de grootste, al dan niet gefingeerde, verontwaardiging dezelfde soundbytes van Wilders van stal gehaald. Het gaat dan steevast om ‘citaten’ van enkele woorden, die uit hun context worden gehaald om vervolgens met veel aplomb ritueel te worden bekotst.

Zo is er het punt van het schieten op de knieën van Marokkaans tuig, dat elke keer weer terugkeert. Vreselijk! Verschrikkelijk! Hoe durft Wilders dat voor te stellen! Wilders deed deze uitspraak echter naar aanleiding van volledig uit de hand gelopen rellen in een voetbalstadion in Tilburg na afloop van een wedstrijd van de jeugdelftallen van Nederland en Marokko. Het was 2007. Heel politiekcorrect Nederland viel over Wilders heen en dat gaat door tot op de dag van vandaag. Ondertussen werd het met scherp schieten op knieën (en meer dan dat!) gewoon zonder pardon ten uitvoer gebracht bij de strandrellen van Hoek van Holland in 2009, onder eindverantwoordelijkheid van de PvdA-burgemeester van Rotterdam. Blijkbaar is wat Wilders slechts als voorstel poneerde weerzinwekkender dan het daadwerkelijk in de praktijk brengen van dergelijke voorstellen door anderen, zoals in Hoek van Holland gebeurde. Etnische registratie. Nog zo’n puntje. Humberto Tan, die op de dag na de verkiezingen bij Knevel & Van den Brink uitgebreid over één regeltje in het verkiezingsprogramma van de PVV gaat lopen zaniken. En Mart Smeets die dat twee dagen later in hetzelfde programma nog eens dunnetjes overdoet. Algemene etnische registratie. Afschuwelijk! Wat een verachtelijk voorstel! Wat is die Wilders toch een vieze nazi.

Weten al die over elkaar heen buitelende quasiverontwaardigde schreeuwlelijken dan niet dat allerlei PvdA-bobo’s, waaronder Guusje ter Horst, Ella Vogelaar en Peter van Heemst, al enkele jaren actief lobbyen voor de invoering etnische registratie? En geen haan die daar naar kraaide. Die initiatieven kwamen immers van (ahum) ‘respectabele’ politici. Mijn God, wat een dubbele moraal. Of zijn dat ook allemaal ‘wolven in schaapskleren’? (Hier vindt u een mooi overzicht.) En dan die ‘kopvoddentax’. Tjongejonge, dat houdt wat in. Elke zichzelf respecterende bekende Nederlander laat dit woord wel een keer vallen. Bij voorkeur gelardeerd met een wolk aan negatieve kwalificaties en onder het trekken van een zo vies mogelijk gezicht. Nou ben ik de laatste die warm loopt voor weer een extra belasting, want zo’n beetje alles wordt al belast in dit land. Van vóór de wieg tot ná het graf. Nederland heeft een naam hoog te houden op het gebied van creatief belasting heffen. Mensen die regelmatig mijn stukjes lezen weten dat ik daar een bloedhekel aan heb. Maar los hiervan. Ontdaan van alle opgeklopte emotie is het heffen van belasting op het dragen van een hoofddoekje natuurlijk een heel milde maatregel. Veel milder dan een verbod. Zo is het gebruik van cocaïne verboden, maar het gebruik van alcohol niet. Voor de aanschaf van dat laatste moet alleen extra belasting worden afgedragen. En ook het argument dat het discriminerend is omdat alleen praktiserende moslimvrouwen worden belast en niet andere gelovigen zet geen zoden aan de dijk. Nederland kent immers ook al sinds jaar en dag een hondenbelasting, maar geen kattenbelasting. Dus eigenaren van een hond moeten belasting betalen, terwijl de eigenaren van een kat daarvan zijn vrijgesteld. Katten mogen ongehinderd en voor niks alles onderschijten, liefst bij de buren. Als dat geen flagrante discriminatie is, dan weet ik het niet meer.

Veel belangrijker dan al het geneuzel hierboven is echter dat de PVV als vrijwel enige politieke partij in Nederland een aanzienlijk groter deel van het geïnde belastinggeld wil reserveren voor de verzorging van ouderen in tehuizen en tegelijkertijd wil bezuinigen op het buitensporig in de watten leggen van gedetineerden.

De PVV vindt het namelijk immoreel dat de situatie in Nederland nu juist andersom is. Maar daar hoor je al die opgeblazen lui met hun meerderwaardigheidscomplex niet over. De bejaarden kunnen mooi dood vallen, als het aan hen ligt. Zolang er maar geen belasting op hoofddoekjes geheven wordt. Dat heeft voorang. Als Humberto Tan, Mart Smeets, Peter R. de Vries, Foppe de Haan, Johan Derksen, Doekle Terpstra, Thomas von der Dunk, Evelien Tonkens, Max Pam, Malou van Hintum en de hele politiekcorrecte reutemeteut met hun uitgestreken smoelwerken maar lekker kunnen meeliften op de negatieve onderstroom van anti-PVV-gevoelens, die in politiekcorrect Nederland alom tegenwoordig is, dan is het goed. Het heeft alleen maar voordelen. Je hebt als bekende Nederlander je five minutes of fame, je weet de aandacht van de linkse media op je gevestigd en je geeft en passant aan dat je tot het moreel superieure kamp behoort. Je bent één van de goeden in de strijd tegen de slechten. Al deze mensen voelen zich op zo’n moment van afzetten tegen Wilders ontzettend rechtschapen. Zij sympathiseren tenminste wel met een fatsoenlijke politieke partij. Dat zo’n fatsoenlijke partij in de praktijk meer belang hecht aan de nette behandeling van veroordeelde misdadigers dan aan die van ouden van dagen, dat doet even niet ter zake. Het bestrijden van ‘verkeerde’ retoriek heeft namelijk de hoogste prioriteit. Overigens alleen als die van rechts komt. Want u weet het: rechts is slecht.
Miereneukert!
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1118
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

het geluid wat jij nu laat horen is dat Wilders als keiharde rechtsextremist neergezet wordt, maar laten we ook eerlijk naar elkaar wezen en dan ook toegeven dat hij dit voor een groot deel aan zichzelf te danken heeft door zijn eigen uitspraken en achterban.

Ikzelf ben geen aanhanger of voorstander van de persoon Wilders en al helemaal niet van zijn achterban want daar zitten een aantal grote koekebakkers bij, maar als Wilders zichzelf niet heel erg geprofileerd had met veel van zijn uitsparaken en niet overal de populist uit had lopen hangen zou hij een goede politieke patrij neer hebben kunnen zetten mits hij rustiger in zijn uitspraken zou zijn en geen koekebakkers omzich heen had verzameld.

Dan had hij ook minder weerstand gehad en had hij rustig in de huidige politiek kunnen stromen.

Maar dit is mijn mening tov de PVV en een ieder is vrij om te stemmen op wie hij wil.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Had wel een bron bij mogen staan. Dan hadden we geweten dat je dit dieptrieste jankverhaaltje niet zelf had bedacht (tenminste dat mag ik hopen...)... maar het van een sneue site komt en bovendien al driekwart jaar geleden gepubliceerd is.
Ik ruik corruptie...
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Wilders' uitspraken zijn erg populistisch. Maar op het moment dat hij een gedoogakkoord kon sluiten, liet ook hij heel snel zijn paradepaardjes vallen als een baksteen (niet langer doorwerken dan 65 kon bij hem ineens wel naar 67...)

Ik hoop dat dit kabinet bij de proviniciale staten verkiezingen snoeihard wordt afgestraft.
Met de VVD aan de macht weet je bij voorbaat dat de armere medemens in de samenleving nog meer de broekriem moet aanhalen. De VVD is een typische partij voor de rijken, de armere medemensen tellen bij hem absoluut niet mee.

En als het CDA het christelijk gedachtegoed zo hoog in het vaandal had staan, waarom ga je dan in een "gedoog"kabinet met de VVD & PVV zitten?

Afstraffen die handel en zo snel mogelijk voor ze Nederland en haar burgers nog verder vernielen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

Rechts Nederland is er in geslaagd om de zwarte piet bij Links neer te leggen. Na mislukte project "Rita (Verdonk)" bracht het project "Geert" (Wilders) uitkomst. Het CDA is het kind van de rekening geworden. De conservatieve kiezers hebben massaal de partij verlaten en zijn naar de (P)VV(D) overgestapt. Natuurlijk heeft de globalisering van de economie voor Nederland grote gevolgen gehad. Dat dit echter zo'n tweedeling in de maatschappij met zich mee zou brengen, heeft slechts een enkeling in kunnen schatten. In een tijd van economische teruggang, is een zondebok altijd welkom. De linkse partijen hebben daar op dit moment nauwelijks een helder antwoord op. De proteststemmers die de SP in het verleden heeft binnengehaald, lijken voor een deel ook naar de PVV te zijn gegaan. Groen Links probeert progressief-linkse politiek aan te bieden en merkt dat daar nauwelijks kopers voor zijn. De PvdA probeert te reageren op de VVD maar slaagt daar niet in.

Op dit moment doet de huidige regeringscoalitie het heel erg knap. Door het agendapunt veiligheid vooral in de publiciteit te zetten, scoort men terecht. Alleen het zijn veelal de zaken die vanuit het vorige kabinet al in gang gezet zijn. Het is de toon die de muziek maakt. Tot nu toe is er nauwelijks bezuinigd (in de uitvoering hiervan). 2012 en 2013 zullen duidelijk maken wie de rekening gaat betalen. Dat zijn niet de hypotheekhouders van meer dan een miljoen. Dat zijn niet de (grote) aandeelhouders die de voedsel- en energiemarkt monopoliseren. Dat zijn niet de managers van grote financiële instellingen die de afgelopen 20 jaar willen en wetens de zaak besodemieterd hebben. Dat zijn niet de verantwoordelijken die de pensioenfondsen om zeep gaan helpen (of dat reeds hebben gedaan).

De "Harrie Mensen" van onze samenleving lachen zich een breuk. Echter ga niet janken als straks blijkt wat er gebeurt als de overheid de benen stil heeft gehouden. De verfoeide subsidies zullen net zo hard weer opgeeist worden onder het mom van stimuleringsmaatregelen en inovatiebeleid. Het "old boys netwerk" functioneert beter als ooit te voren.

Dat de VVD nu 55 (31 en 24 zetels) ter beschikking heeft, is voor hen een ongekende luxe. Ik verwacht dat de PVV nimmer enige verantwoordelijkheid zal nemen voor de uitvoering van maatregelen op wat voor terrein dan ook. Zondebokken zoeken en klagen dat het systeem hen tegenwerkt, dat zullen de belangrijkste werkzaamheden zijn die ik van van hen verwacht. Wat mij betreft wil dan ook afsluiten een het prachtig Fries spreekwoord: "It is mei sizzen net te dwaan" !!
Op macro niveau zullen we als individue niet zoveel meer kunnen regelen. Belangrijk is dat op kleinschalig niveau (dorp, wijk, straat) een stuk solidariteit op gebracht kan worden om met elkaar samen te leven.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Flying Tilster schreef:Afstraffen die handel en zo snel mogelijk voor ze Nederland en haar burgers nog verder vernielen.
Wat heeft de huidige coalitie sinds hun benoeming dan gedaan of besloten waardoor ze haar burgers nog verder vernielen?
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

De mensen die het al niet zo breed hebben worden door dit kabinet nog meer gedupeerd. Volgens Rutte & co zou iedereen de lasten moeten dragen van de financiële crisis, maar dit zal zeker niet gebeuren. Dan daarbij nog de bezuiniging op speciaal onderwijs. Veel kinderen gaan niet voor niks naar het speciaal onderwijs.

Ik hoop werkelijk dat dit kabinet geen meerderheid in de Eerste Kamer gaat krijgen. De kloof tussen rijk en arm zal onder het bewind van de VVD alleen nog maar groter worden. De sterkste schouders zouden wat meer kunnen dragen, maar dat kan natuurlijk niet bij de VVD. Wie rijk is, moet natuurlijk nog rijker worden...

De zwakkeren in de samenleving worden nog harder gestraft door de financiële crisis. De mensen die hier verantwoordelijk voor zijn, bijven lekker op het pluche zitten om hun zakken nog verder te vullen.
En dat het CDA hier aan mee werkt.. tja.. die C kunnen ze net zo goed schrappen uit hun naam.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Waar kan je het beste bezuinigen? Op de hypotheekrente aftrek.
Al haal je deze alleen maar weg bij de enorm dure huizen, dat scheelt een stuk meer in de staatskas dan het bij de armen (werklozen, studenten) weghalen. Van een kale kip kan je immers niet plukken.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

forca hveen schreef:Van een kale kip kan je immers niet plukken.
Dan zul je nog voor verrassingen komen te staan.
Corruption is everywhere, fight it!
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Er is wel eens berekening gemaakt dat het korten op uitkeringen en studenten minder oplevert dan het afschaffen van de hypotheekrente aftrek voor huizen boven de 500.000.
Maarja met de VVD en CDA zal dat er niet van komen......

Nee we moeten de student nog meer aan gaan pakken. 4 jaar studiefinanciering (die je moet terugbetalen als je studie niet afmaakt) en daarna alleen nog lenen. Nee daar moet nog boete bovenop als je studievertraging krijgt.

Een uitwonend student krijgt 260 euro studiefinanciering in de maand. Moet enorme huur betalen voor een kamer van niets (met 300 euro heb je goedkope kamer) , ziektekostenverzekering en eten voor die prijs. Dan wordt je dus gedwongen om daarnaast een bijbaan te nemen wat ten koste gaat van het studeren en dan wil de regering daar als het ware nog meer geld weghalen waardoor studenten meer moeten werken, minder kunnen studeren maar wel sneller de studie moeten halen. Daarnaast moet dan ook de kwaliteit van het niveau omhoog wat de studie dus moeilijker maakt. Ik snap dat niet meer maar daar zal jij vast een andere kijk op hebben (en zelf vast geen student zijn).
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

forca hveen schreef:Ik snap dat niet meer maar daar zal jij vast een andere kijk op hebben (en zelf vast geen student zijn).
Ben zelf ook student. Met mijn opmerking doelde ik er meer op dat ze toch echt van een kale kip gaan plukken. Dat gebeurt in Nederland namelijk al jaren.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Een boete voor langstudeerders is niet uit te voeren. Je kunt gemakkelijk studievertraging oplopen buiten je schuld (privéomstandigheden). Daar zal een regeling voor moeten komen. Wie gaat dat beoordelen? En gaan studenten straks geen ziektes veinzen om onder die boete uit te komen? Kortom, voor een beetje bezuinigen krijg je er een pak bureaucratie bij. Hartstikke hypocriet, dit kabinet wil snoeien in de overheid. Daar is echt niet goed over nagedacht.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Wanneer je dat bedoelt dan ben ik het er helemaal mee eens ;-)
Dat doen ze inderdaad al jaren, en heeft het nou echt geholpen? Nee dus want er moet weer 18 miljard worden bezuinigd.

Wat ik helemaal schandalig vind is dat iedereen moet inleveren maar de ambtenaren dan gaan demonstreren omdat ze geen loonsverhoging krijgen :S Wij als studenten krijgen ook geen inflatiecorrectie dit jaar op de studiefinanciering, is gewoon door wetswijziging terug gedraaid. Krijg je doodleuk brief van DUO dat het is aangepast en dat er geen correctie op is toegepast. Kan er dan zo slecht tegen dat ambtenaren dan gaan staken dat ze geen loonsverhoging krijgen....
Iedereen moet zeker gaan inleveren behalve de rijke mensen en ambtenaren......

Vooral met het CDA. Noemen zich nog altijd christelijk maar christelijke mensen zorgen voor hun naaste en pakken niet het geld bij de armen weg. Precies wat het CDA wel doet. Daarom gebeurt dat kaalplukken ook al jaren maar het schiet niet op. Maarja met VVD en CDA samen kan dat alleen maar erger worden. Plukken van de kale kip ipv de goed gevederde kip in de hoop een gat te kunnen vullen met kleine splintertjes en maar roepen dat ze zo hun best doen en dat iedereen in moet leveren....

Moet trouwens wel erg lachen om het charme offensief van geert wilders met zijn poezenfoto en het koffieschenken in een bejaardentehuis (waar hij alleen in de kantine mocht komen omdat er genoeg ouderen waren die hem niet wilden zien :P). Al is geert wilders zo hypocriet als de pest. Wanneer het hem uitkomt (lees islam gerelateerd) dan is de vrijheid van meningsuiting onuitputtelijk maar wanneer het over hemzelf gaat of hij zich beledigd voelt dan is het schandalig :lol:

Met die langstudeerders is het ook nog eens zo dat ze dat nu voor iedereen willen invoeren: lees spelregels veranderen tijdens het spel. Daar zou ook in elk geval al een overgangsregeling voor moeten komen.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Het museumplein is nog vrij, we kunnen onze kampen wel opslaan denk ik zo ;)

Nee, even serieus. Dit viel natuurlijk wel te verwachten. Echter zijn hier toch denk ik zo meer jongeren schuldig aan dan we eigenlijk denken. Want er zijn genoeg jongeren die zich lieten en nog steeds laten opruien door de anti-Islamtische houding van Wilders? Jongeren die roepen dat ze zo achter de PVV staan omdat het tegenwoordig 'gewoon cool is' om zulke dingen te roepen. Ik weet nog goed dat er tijdens de vorige stemronde voor de tweede kamer een proef-stemronde was op mijn oude middelbare school om te kijken hoe de partijen daar zouden scoren. Het was gewoonweg schrikbarend om te zien dat de PVV op de 2e plek stond, na de PVDA met een nihil verschil in percentages.

Veel jongeren denken er niet bij na wat de gevolgen ervan zijn. En veel ambtenaren vergeten dat ook zij vroeger studenten waren. Een combinatie die nu dus zorgt voor de verschikkelijke situatie die gecreëerd wordt voor studenten.
Plaats reactie