Het grote politiek topic

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Ultras'01
Selectiespeler
Berichten: 702
Lid geworden op: 11-01-2010 19:14
Locatie: lemmer

Bericht door Ultras'01 »

Calimero schreef: En veel ambtenaren vergeten dat ook zij vroeger studenten waren.
Als je gestudeerd hebt word je zeker geen ambtenaar.
Wij zijn HEERENVEEN
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Ultras'01 schreef: Als je gestudeerd hebt word je zeker geen ambtenaar.
Ik heb het over de hoge ambtenaren met forse inkomens. Die hebben hun baan niet gekregen omdat ze hun neus thuis leeg zaten te eten of omdat ze zo goed waren in slapen.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Sinds de jaren 80 gaan de studenten er al op achteruit.
Vroeger rentevrij lenen = afgeschaft
studiefinanciering een gift = afgeschaft, is prestatiebeurs geworden.
onbeperkt aantal jaren studiefinanciering = afgeschaft, max 4 jaar en daarna lenen

Maarja de mensen die nu de touwtjes in handen hebben zijn dat vergeten en willen nu dus boete daar bovenop doen wanneer je langer studeert waardoor die studenten nog meer moeten werken om de kosten op te kunnen hoesten en dus nog minder kunnen studeren.
Die denken zeker dat het nog altijd een luizenleventjes is ofzo en vergeten dat ze zelf wellicht 8 jaar over een studie hebben gedaan (of nog langer want je kreeg de studiefinanciering toch wel).
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

forca hveen schreef:Die denken zeker dat het nog altijd een luizenleventjes is ofzo en vergeten dat ze zelf wellicht 8 jaar over een studie hebben gedaan (of nog langer want je kreeg de studiefinanciering toch wel).
Zoals Mark Rutte, die er 7 jaar over heeft gedaan. 8)
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

Ach, die studiefinancieringombuigingen stellen nog niets voor (hoewel het voor de individuele student natuurlijk heftig is). Het echte bezuinigen gaat pas los na 2011. Onderstaand staatje uit het regeerakkoord geeft het een en ander aan. Wie zou dit nu gaan betalen als het aan de partijen (P)VV(D) en CDA ligt?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

BBB schreef:Dan hadden we geweten dat je dit dieptrieste jankverhaaltje niet zelf had bedacht (tenminste dat mag ik hopen...)... maar het van een sneue site komt.
Zou je sieren als je deze oneliner eens nader toe zou lichten.

Dieptriest jankverhaal?
Sneue site?

Ik ben benieuwd naar jouw betoog.
Miereneukert!
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

paparazzi schreef:Zou je sieren als je deze oneliner eens nader toe zou lichten.

Dieptriest jankverhaal?
Sneue site?

Ik ben benieuwd naar jouw betoog.
Inhoudelijk wil ik niet op het artikel in gaan. Maar het is gebruikelijk dat wanneer gebruik gemaakt wordt van andermans artikelen, de bronnen vermeld worden.
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

BBB doelt ongetwijfeld op http://www.hetnieuwejournaal.nl/2010/06 ... p-wilders/ dat artikel. Geschreven door ene Percolator uit Utrecht..
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Ik vond het artikel op een andere site (artikel 7) die pretendeert de vrijheid van meningsuiting belangrijk te vinden. Toch kreeg ik heel sterk het idee dat dit alleen geldt als die mening niet links is. Niet alleen in het betoog dat hier geplaatste is maar ook in andere artikelen.

En wat dat betoog betreft,...man! Taalgebruik, insunueren, kromstellingen (mening over een mening geven ipv over een feit), vergelijkingen die nergens op slaan en om het betoog aan kracht te laten winnen (NOT!) direct maar een totaal misplaatst Godwinnetje in de tweede alinea. Ik kan het op geen enkele manier serieus nemen. Maar misschien is dat voor Limburgers anders...
Ik ruik corruptie...
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

@ BBB;

Laat ik voorop stellen dat ik politiek in zijn algemeenheid als een grote poppenkast zie , en daarom dan ook al jaren NIET meer stem. (voorheen PVDA)
Ik heb enkele jaren beroepshalve zeer dichtbij dit volk gestaan. Daarom een hoop dingen te horen gekregen waarvan de honden nog geen brood lusten!

Maar dit terzijde.

Dat jij een 'linkse' stemmer bent moge duidelijk zijn. Dat je een enorme aversie jegens rechts hebt ook! Dat mag!
Ik vraag me alleen af waar die woede vandaan komt. Een ieder mag toch zeggen/opschrijven wat ie denkt? Volgens jou is dit anders, en zeker als je uit Limburg komt.
Grote kolder natuurlijk!

Ik ken de schrijver van het stuk persoonlijk, en vond dat ie een goede toon neerzette mbt Geert Wilders. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat er mensen zijn die uit onvrede op de beste man stemmen. Ga eens een poosje in Katendrecht Rotterdam wonen. Of een weekje uit logeren op het Bos en Lommerplein in Amsterdam.
Jongen, wees jij nu maar blij dat je nog lekker in 'de Jouwer' woont en geen overlast hebt van scootertuig en ander soort rotzooi.
Dan zou je er mogelijk ook anders over denken.


Nogmaals, ik stem in zijn geheel niet meer! Omdat er geen een betrouwbare partij in Nederland meer bestaat. Ik heb dat aan den lijve ondervonden zo`n enkele weken voor 6 mei 2002. (moord op Fortuyn)

Links/rechts ; het is een groot corrupt zootje in dit land!
Miereneukert!
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Woede? Aversie? Niet mogen opschrijven wat je denkt? Waar heb je het over??!!

Dat je de toon goed vind verbaast me niks. Je doet namelijk precies hetzelfde als de schrijver van het stukje (of ben je het stiekem dan toch zelf...?). Een mening insinueren en daar iets van vinden... Maar woede of aversie is er niet. Niet tegen rechts, niet tegen links en niet tegen het centrum. De enige aversie die ik heb is tegen supporters van Cambuur, maar da's een andere discussie. Ik ben het niet altijd eens met rechts maar soms ook wel. En datzelfde geldt voor links...

En als je mijn reactie goed gelezen zou hebben dan had je daaruit op kunnen maken dat ik juist wel vind dat je op moet kunnen schrijven wat je vindt. Dat ik het artikel een onzinnig stukje vind en zowel de vorm als de inhoud nergens serieus kan nemen wil niet zeggen dat jouw kennis dat niet op zou moeten schrijven. Sterker nog, ik juich het juist toe! Hoe meer bewijzen er komen van de nogal vreemde denkwijze van dit soort types hoe beter.

Dat jij uit eigen ervaringen een ander beeld heb van de samenleving en de politiek is per definitie logisch. Ik denk daar, en over niet stemmen, anders over maar een van de beste komieken ooit geeft je zelfs gelijk... En dat voor een Limburger...
Ik ruik corruptie...
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

BBB schreef:De enige aversie die ik heb is tegen supporters van Cambuur, maar da's een andere discussie...
Goh, hebben we toch nog iets gemeen!

Als je van links en een beetje van rechts bent, zul je vermoedelijk een D66-er zijn. Die hebben uiteindelijk ook geen eigen uitgesproken mening, maar dat mag! :D

Overigens ben ik geen Limburger maar een echte Heerenvener.
Waarvan akte! :wink:
Miereneukert!
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Akkoord! (met excuses voor de one-liner... (en nee, geen D'66 aangezien mijn voormalig leidinggevende op de lijst van PS staat :P)
Ik ruik corruptie...
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Nou wanneer de overheid niet aan de studenten komt, dan doen de universiteiten het maar zelf:
http://www.nu.nl/binnenland/2455004/uni ... rs-af.html
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

forca hveen schreef:Nou wanneer de overheid niet aan de studenten komt, dan doen de universiteiten het maar zelf:
http://www.nu.nl/binnenland/2455004/uni ... rs-af.html
De universiteiten hebben twee weken geleden in Parijs ..
Tsja.. Dat het allemaal niet meer zo kan als pakweg 20 jaar geleden snap ik. Dat echt alles tegenwoordig op de student lijkt te worden afgeschoven, kijk ook eens naar jezelf zou ik zeggen..
In case of doubt, make it sound convincing
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Zeker bij universiteiten. Was laatst een onderzoek dat universiteiten enorm veel eigen vermogen hebben.
Vind dat er een keer kritisch gekeken moet worden naar de uitgaven van universiteiten. Studeer zelf in Groningen maar wanneer je op het zernike complex komt en ziet wat daar de afgelopen 2 a 3 jaar is gebouwd....
Allemaal dure architectuur dat er niet uitziet. Te denken is aan de tentamenhal: knaloranje (vloer, trap, muur, plafond, bankjes, tafeltjes oftewel alles), past mooi bij het nederlands elftal maar niet bij een tentamenhal. Ook blijkt daar wel hoeveel invloed een architect heeft: spiegels in de wc pasten niet in het ontwerp dus die komen er niet...... Ze zijn er daar ook al achter gekomen dat het ontwerp zelfs zo onhandig is dat in de collegezaal een hele wand met landbouwplastic is afgeplakt omdat het niet bleek te werken (zou teveel licht naar binnen schijnen).

Heb ook docent keer gesproken die zei dat hij docent is geworden omdat hij dan niet zo hard hoeft te werken......
Daarom moet er maar een keer goed gekeken worden door een onafhankelijk bureau waar de universiteiten kunnen bezuinigen in de uitgaven ipv de verloren inkomsten bij de student te gaan innen...
GMV
Invaller
Berichten: 317
Lid geworden op: 29-10-2006 12:10
Locatie: Joure

Bericht door GMV »

Ik ben het met je eens dat de nieuwe tentamenhal van binnen afgrijselijk is. Een nieuwe hal was echter wel noodzakelijk. Die oude bouwval was te klein en de tennishal was helemaal een drama. Altijd veel te koud.
Ook de andere nieuwe gebouwen (bernouliborg en dat groene ding) waren wel degelijk noodzakelijk door ruimtegebrek. Ook daar geldt opnieuw dat ze niet altijd even praktisch zijn. Uitbreiding van zernikegebouw (5419 tegenwoordig) was noodzakelijk vanwege een tekort aan moderne lokalen. Zelfde geldt voor de opknapbeurt van het WSN-gebouw.

En die docent, ach, dat lijkt me niet echt representatief.

In het algemeen vind ik dat onderwijs altijd je investeringsprioriteit moet zijn. Hoorcollege met 600 man tegelijk en als je geluk hebt een werkcollege van 2 uur met 60 man is naar mijn idee wel heel erg karig. Zowel contacturen als de professor/student ratio zijn totaal misplaatst. Als je wil dat studenten nominaal studeren dan moet je het onderwijs wel zodanig faciliteren dat dit mogelijk is.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Dat er nieuwe gebouwen moeten komen wegens ruimtegebrek betekent niet dat je gelijk één of andere (extreem dure) architect in moet schakelen om de meest vreemde (en niet praktische) gebouwen te laten bouwen. Het gaat mij dan ook niet om het feit dat er nieuwe gebouwen komen maar om de manier waarop ;-) Dan kan je beter een gebouw laten bouwen dat wel praktisch is want dat lijkt mij toch wel zeer belangrijk. (zo vind ik het ook een enorm gemiste kans dat in de nieuwe collegezaal geen stopcontacten zitten voor een netbookje terwijl die al flink opkwamen toen het gebouw werd gebouwd).

Zelf heb ik gelukkig regelmatig hoorcollege met 15 man (en dan geen werkcollege maar dat is dan ook minder noodzakelijk) ipv 600 man al komt dat ook nog wel voor bij sommige vakken. Werkgroepen zijn inderdaad enorm karig en worden bij ons vrijwel niet aangeboden (alleen in het eerste jaar).

En die docent geeft dus wel juist regelmatig hoorcollege voor verschillende vakken. Heb tijdje bij hem op de vakgroep stage gelopen maar daar gaat het echt enorm rustig aan (vakgroep met maar 2 docenten die alle vakken moeten verzorgen maar waar je niet het idee hebt dat ze keihard moeten werken). Zijn wat dat betreft echte ambtenaren ;-)
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

GMV schreef:Ik ben het met je eens dat de nieuwe tentamenhal van binnen afgrijselijk is. .
Ik vind de hal zelf niet eens vreselijk, maar ze hadden beter een andere kleur kunnen kiezen. Als je bijvoorbeeld de toiletten neemt, die zijn 'simpel' grijs. Staat in schril contrast met het oranje in de rest van het gebouw. De tentamenruimtes vind ik zelf erg praktisch en de collegezaal valt ook mee, op één punt na: ze hebben ze een wand dichtgeplakt. Waarom niet met hout bedekken zoals ook bij de andere wanden?
GMV
Invaller
Berichten: 317
Lid geworden op: 29-10-2006 12:10
Locatie: Joure

Bericht door GMV »

Dat er nieuwe gebouwen moeten komen wegens ruimtegebrek betekent niet dat je gelijk één of andere (extreem dure) architect in moet schakelen om de meest vreemde (en niet praktische) gebouwen te laten bouwen
Akkoord. Al is het toch wel noodzakelijk om een architect in te schakelen. Je wilt toch niet allemaal van die jaren '70 betonblokken hebben zoals het WSN-gebouw. :)

@geert.: De tentamenruimtes zijn zeker praktisch en ook erg prettig om je tentamen in te maken, maar dat doet niks af aan het feit dat de aankleding van de hal werkelijk om te huilen is.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

geert. schreef: De tentamenruimtes vind ik zelf erg praktisch en de collegezaal valt ook mee, op één punt na: ze hebben ze een wand dichtgeplakt. Waarom niet met hout bedekken zoals ook bij de andere wanden?
Inderdaad, wanneer je daar binnen bent dan is het goed. Vind de collegezaal van binnen erg mooi ;-)
Die ene wand die was eerste halfjaar ofzo niet dichtgeplakt, dat is daarna pas gebeurd omdat er schijnbaar teveel licht binnen zou komen (waardoor je de powerpoint niet meer goed zou zien al heb ik daar dat eerste halfjaar nooit last van gehad). Geloof dat ze eerst nog meer van die lichtdoorlatende wanden wilden hebben maar dat dat toen niet door is gegaan. Omdat ze erachter zijn gekomen dat zo'n lichtdoorlatende wand niet praktisch is hebben ze deze nu dus afgeplakt met landbouwplastic en is het niet mooi met hout afgewerkt zoals de andere wanden ;)
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Ultras'01 schreef:Als je gestudeerd hebt word je zeker geen ambtenaar.
Oh, oke. Dan heb ik 4 jaar niks gedaan. (iets wat trouwens gedeeltelijk klopt)

Helaas worden de verkiezingen voor de PROVINCIALE Staten weer eens verkracht door de landelijke politiek. Het is eigenlijk weinig nieuws. Nu maar hopen dat de stemmers beter weten, al is dat hetzelfde als hopen dat Heerenveen dit jaar kampioen wordt.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Zijn we al wezen stemmen vandaag?
Ultras'01
Selectiespeler
Berichten: 702
Lid geworden op: 11-01-2010 19:14
Locatie: lemmer

Bericht door Ultras'01 »

John Denneboom van de PvdA Groningen.
Wij zijn HEERENVEEN
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Zelfs met een minderheid in de EK komen er geen landelijke verkiezingen. Een gedoogconstructie in de TK en een minderheid in de EK voor het kabinet betekent levendige debatten en minder dichtgetimmerde politiek dan voorheen. Ondanks dat ik tegen dit kabinet ben, heeft dat absoluut interessante aspecten. De besluitvorming rond de missie naar Kunduz was transparanter dan ooit.
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Feanatieke schreef:Toch krijg je dan het gevaar dat er geen voorstel meer door heen komt. Niet echt bevorderlijk in deze tijd waarin toch snel keuzes gemaakt moeten worden?
Als er dan geen slecht voorstel doorheen komt lijkt me dat prima. Net zo goed als het goed is dat er voorstellen doorkomen met steun van de oppositie (welke links en rechts kan zijn...).
Ik ruik corruptie...
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Skopperij schreef:Zijn we al wezen stemmen vandaag?
Voor?
Bedankt Torcida:-)
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ik heb gestemd vandaag, en wel op de VVD.

Bij de kieskompas zit ik het dichtst in de buurt van de PVV en Provinciaal Belang Fryslân, maar op een aantal belangrijke punten was ik het juist eens met de VVD. Bovendien heeft de VVD een link met Provinciaal Belang Fryslân.
Jouster
Nieuw talent
Berichten: 131
Lid geworden op: 11-01-2009 17:26

Bericht door Jouster »

Heb FNP gestemd.
Wy binne it Hearrenfean!
Gebruikersavatar
pjutje
Selectiespeler
Berichten: 656
Lid geworden op: 05-11-2007 20:13
Locatie: Groningen / Slappeterp

Bericht door pjutje »

Heb ook gestemd. Vond het erg lastig een partij te kiezen. Woon nu net 3 maanden in Groningen en bij de landelijke verkiezingen heb ik op een partij gestemd die niet de huidige (gedoog) regering vormt. Komt bij dat ik zowel kieskompas voor Groningen als voor Friesland heb gedaan en daar de partijen heel anders over het landschap verdeeld waren. Zelf bevond ik mij wel op dezelfde plek dus met kieskompas is niet zo veel mis maar men maakte het mij niet gemakkelijker door aan te geven dat in Groningen ik redelijk ver van de PvdA verwijdert ben terwijl ik in Friesland er niet gek veel van af sta. Gelukkig dan toch vanochtend de knoop door gehakt en gestemd. Op een vrouw.
H'veen 4-life
Plaats reactie