Het grote politiek topic

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Janstra » 29-08-2012 13:41

Flamingo schreef:Ik snap ook totaal niet dat ie in de val is getrapt. Hij ziet toch wat er gebeurd is in amerika nadat Akin die uitspraak deed, dan doe je het toch af met een opmerking, dat je neit weet hoe het zit met zwanger worden na een verkrachting, maar nee die idioot begreep dat weer niet. Vind het wel erg schokkend dat er mensen zijn die deze uitspraken doen en dus echt deze gedachten hebben. Schokkend.

Hij zei niet hetzelfde als die Amerikaan. Hij meld dat de kans erg klein is, dat kun je gewoon vinden zonder dat het feitelijk onjuist is. Het is maar net wat je erg kleine kans vindt. Dat hoeft ook niet te betekenen dat hij niet weet hoe het zit. Daarbij weten we toch wel dat SGP niks met abortus heeft.... Ik vind de ophef overdreven omdat hij niet een bewering deed die niet klopt(discussie is wel mogelijk), al blijft het wel dom van hem om erover te beginnen.
Janstra
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 28-10-2011 11:30

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Otsje P » 29-08-2012 14:48

Janstra schreef:Hij zei niet hetzelfde als die Amerikaan. Hij meld dat de kans erg klein is, dat kun je gewoon vinden zonder dat het feitelijk onjuist is. Het is maar net wat je erg kleine kans vindt. Dat hoeft ook niet te betekenen dat hij niet weet hoe het zit. Daarbij weten we toch wel dat SGP niks met abortus heeft.... Ik vind de ophef overdreven omdat hij niet een bewering deed die niet klopt(discussie is wel mogelijk), al blijft het wel dom van hem om erover te beginnen.


Ben ik wel met je eens. Wij vinden het verachtelijk om zelfs bij zwangerschap na verkrachting abortus niet toe te staan. Hij vind het verachtelijk om een ongeboren leven te beëindigen. Dat gaat er bij het grootste deel van de Nederlanders niet in, en daarom wordt er zo overdreven gereageerd. Maar feitelijk zei die man niet zoveel verkeerd. Hij vertelde dat (gelukkig) niet veel verkrachtingen in een zwangerschap eindigden. En dat men niet net moet doen dat de meeste abortussen gepleegd worden omdat er sprake is geweest van verkrachting. Op beide punten had hij gelijk. De meeste abortussen worden gepleegd omdat men onvoorzichtig is geweest.

Ook ik vind het een afschuwelijke gedachte om een kind in je lichaam te moeten laten groeien waarvan de vader een verkrachter is, maar deze SGP'er mag dit toch vinden? Veel stemmen zal hij er niet mee gewonnen hebben.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor 1983 » 29-08-2012 15:57

Het gaat er vooral om dat hij er een uitspraak, die niet alleen walgelijk is maar ook feitelijk onjuist, nodig denkt te moeten hebben om zijn punt over abortus te maken. Hoe komen mensen er toch bij dat hij geen onzin verkoopt?
Zijn uitspraken zijn gebaseerd op een oud en achterhaald Amerikaans onderzoek uit de jaren 80, wat ook nog eens niet bepaald onafhankelijk was. De kans dat een vrouw zwanger wordt is bij verkrachting net zo groot als wanneer ze vrijwillig sex heeft op een willekeurig moment, onderzoek toont dat aan. Hij roept dus echt bullshit.

En als je van zijn redenatie en die van die Akin uitgaat, dan zou dus een vrouw die verkracht werd en zwanger is geraakt dus waarschijnlijk helemaal niet verkracht zijn of ze vond het stiekem toch lekker. Belachelijk. Volgens schattingen zouden er rond de 7 % van de vrouwen die slachtoffer waren van sexueel geweld per jaar zwanger raken (erg moeilijk te conroleren hoeveel dit is vanwege onderrapportage op dit genied) in Nederland, dat lijkt me iig niet gering.
Laatst bijgewerkt door 1983 op 29-08-2012 16:34, in het totaal 4 keer bewerkt
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Riverside » 29-08-2012 16:10

De ophef naar aanleiding van de uitspraken van van der Staaij worden voor het grootste deel veroorzaakt door de social media, met name twitter in dit geval. Iedereen kan tegenwoordig zijn mening heel gemakkelijk de wereld inslingeren, bekende Nederlanders met een twitter-account worden massaal geretweet en een trending-topic is geboren.

Vind het ook allemaal maar wat overtrokken. De SGP is natuurlijk een partij waar het gros van de Nederlanders graag even op 'bashed', en dus grijpt iedereen een onhandige uitspraak van van der Staaij aan om zijn of haar gal te spuwen.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor diepFries » 29-08-2012 17:45

Superfries1983 schreef:Het gaat er vooral om dat hij er een uitspraak, die niet alleen walgelijk is maar ook feitelijk onjuist, nodig denkt te moeten hebben om zijn punt over abortus te maken. Hoe komen mensen er toch bij dat hij geen onzin verkoopt?
Zijn uitspraken zijn gebaseerd op een oud en achterhaald Amerikaans onderzoek uit de jaren 80, wat ook nog eens niet bepaald onafhankelijk was. De kans dat een vrouw zwanger wordt is bij verkrachting net zo groot als wanneer ze vrijwillig sex heeft op een willekeurig moment, onderzoek toont dat aan. Hij roept dus echt bullshit.

En als je van zijn redenatie en die van die Akin uitgaat, dan zou dus een vrouw die verkracht werd en zwanger is geraakt dus waarschijnlijk helemaal niet verkracht zijn of ze vond het stiekem toch lekker. Belachelijk. Volgens schattingen zouden er rond de 7 % van de vrouwen die slachtoffer waren van sexueel geweld per jaar zwanger raken (erg moeilijk te conroleren hoeveel dit is vanwege onderrapportage op dit genied) in Nederland, dat lijkt me iig niet gering.

Dat is dus NIET wat hij heeft gezegd, in tegenstelling tot Akin (zie ook reacties Janstra en Otsje P).

Van der Staaij geeft aan dat het aantal ongewenste zwangerschappen na een verkrachting in absolute zin beperkt is. De meeste abortussen worden niet gepleegd na een verkrachting, om het zo even te stellen.
Van der Staaij geeft ook aan dat iedere verkrachting er een teveel is en zeker ook iedere daaropvolgende ongewenste zwangerschap. Het is dan kiezen voor het 'minst slechte' en voor hem (en zijn partij) weegt het recht op leven van het ongeboren kind zwaarder.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor 1983 » 29-08-2012 18:01

Ik snap wel dat hij bedoeld dat bij het aantal abortussen jaarlijks in Nederland het maar om een klein deel gaat over zwangerschap na verkrachting (al kun je je afvragen of een meisje daar altijd eerlijk over is, vaak durven ze ook geen aangifte te doen) en dat hij daarom geen noodzaak ziet zijn standpunt op dat gebied te wijzigen. Maar had dat dan gewoon zo gezegd. Hij probeerde nu zijn punt kracht bij te zetten met een, op zijn zachtst gezegd, heel ongelukkige en ook foutieve uitspraak. Hij zei namelijk wel degelijk dat je na een verkrachting zelden zwanger wordt (0,5% volgens hem) en hij baseert dat op het onderzoek uit de jaren 80 wat ik eerder noemde. Dat onderzoek wat zegt dat je bij verkrachting minder kans hebt om zwanger te worden. En dat is dus gewoon bullcrap. Kijk anders even de video in deze link:http://nos.nl/artikel/411714-geen-excuses-van-der-staaij.html
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Flying Tilster » 29-08-2012 21:55

Het is werkelijk onvoorstelbaar dat die Van der Staaij nog verdedigd wordt door veel mensen.
Ongelooflijk.. dat gaat er bij mij echt niet in. Domme achterlijke uitspraken ga je niet verdedigen.

Hij (de SGP dan) wil niet dat er geaborteerd wordt, ook niet als je door verkrachting zwanger bent geraakt.
Stel dat zijn dochter verkracht zou worden en die zou daardoor zwanger raken.. Wat zegt die mafkees dan?
Sorry schat, maar het kind moet je houden?

Belachelijke uitspraak die totaal niet verdedigd hoort te worden.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor paparazzi » 29-08-2012 23:27

Flying Tilster schreef:Het is werkelijk onvoorstelbaar dat die Van der Staaij nog verdedigd wordt door veel mensen.
Ongelooflijk.. dat gaat er bij mij echt niet in. Domme achterlijke uitspraken ga je niet verdedigen.


Tenzij, tenzij je SGP stemt misschien...? :wink:
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Ebiede » 30-08-2012 10:12

Feanatieke schreef: maar als het om christenen aankomt, spreken we over gristenhonden. We roepen om vrije meningsuiting (zolang wij zelf met die meningen eens zijn), maar als christenen hun mening geven, moeten hun dochters maar verkracht worden. Waar gaat dit heen...


De gelovigen in deze wereld zijn ook schuldig aan de meeste ellende in de wereld. Als het nu om Joden, Christenen of Islamieten gaat. De conflicten hebben altijd een connectie met het geloof.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Otsje P » 30-08-2012 10:29

Flying Tilster schreef:Het is werkelijk onvoorstelbaar dat die Van der Staaij nog verdedigd wordt door veel mensen.
Ongelooflijk.. dat gaat er bij mij echt niet in. Domme achterlijke uitspraken ga je niet verdedigen.

Hij (de SGP dan) wil niet dat er geaborteerd wordt, ook niet als je door verkrachting zwanger bent geraakt.
Stel dat zijn dochter verkracht zou worden en die zou daardoor zwanger raken.. Wat zegt die mafkees dan?
Sorry schat, maar het kind moet je houden?

Belachelijke uitspraak die totaal niet verdedigd hoort te worden.


Ik wist niet dat jij het monopolie had op de absolute waarheid. Bij bekendmaking is men blijkbaar vergeten mij daarvan op de hoogte te stellen. :?

Omdat die man een andere mening is toegedaan dan jij, is die mening direct achterlijk en onbespreekbaar fout?
Ik ben het ook niet met hem eens, maar als hij dat vind, dan mag hij dat vinden. Hij vind jouw mening waarschijnlijk achterlijk. We hebben hier nog altijd vrijheid van meningsuiting als schijnen sommige debielen dat niet te begrijpen. Die gaan meteen over tot bedreiging :? In dit land heb je recht op een afwijkende mening, hoe vreemd die mening voor jou en mij ook kan zijn.

Hij praat verkrachting niet goed, hij geeft toe dat het verschrikkelijk kan zijn dat je zwanger wordt van een verkrachting.
Het enige wat hij zegt is dat ze ondanks dat toch tegen abortus zijn. Een afwijkende mening, maar een mening. Ik snap de ophef niet.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Flying Tilster » 30-08-2012 17:30

Otsje P schreef:Omdat die man een andere mening is toegedaan dan jij, is die mening direct achterlijk en onbespreekbaar fout?


Ja.. in dit geval is deze mening achterlijk en onbespreekbaar.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor 1983 » 30-08-2012 21:44

Dat hij de mening heeft, die ver van mijn wereld afstaat, dat is prima. Daar is vrijheid van meningsuiting voor en dat is een groot goed. Maar om die mening kracht bij te zetten met een belachelijke en feitelijk onjuiste stelling dat je bij verkrachting nauwelijks kans hebt om zwanger te worden, daar wringt hem wat mij betreft de schoen.

Hij zegt daarmee ook gewoon precies hetzelfde als Akin, die zei over zwangerschap na verkrachting:
from what I understand from doctors, that’s really rare

Akin baseerde zich op hetzelfde onderzoek als Van der Staaij. Van der Staaij heeft het niet gehad over dat het vrouwelijk lichaam zwangerschap zelf kan voorkomen bij verkrachting, maar verder heeft ie precies hetzelfde gezegd als antwoord op hetzelfde issue.

Verder heb je helemaal gelijk Otsje dat het ontzettend triest is dat Van der Staaij wordt bedreigd en moet worden beschermd vanwege iets dat hij gezegd heeft.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Calimero » 03-09-2012 19:31

Mijn stem gaat naar de piratenpartij. Zal weinig uitbrengen (helaas), maar hun standpunten kunnen me echt bekoren.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor paparazzi » 06-09-2012 22:48

In hoeverre geloven jullie de peilingen van Maurice de Hond? (het blijft natuurlijk wel een oud-scheidsrechter he) :wink:
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Eric » 07-09-2012 00:00

Hij praat verkrachting niet goed, hij geeft toe dat het verschrikkelijk kan zijn dat je zwanger wordt van een verkrachting.
Het enige wat hij zegt is dat ze ondanks dat toch tegen abortus zijn. Een afwijkende mening, maar een mening. Ik snap de ophef niet.


Van te voren:

Punt 1: Ik haat de SGP

Punt 2: Ik haat verkrachters, doodstraf zou gerechtigheid zijn.

Maar, wat je zegt kan ik me geheel in vinden. Hij staat ergens voor en dan moet je ook echt ergens voor staan. Daar kunnen veel politici nog wel wat voor leren. Hij wijkt hoe dan ook niet van zijn verstandpunt af, hoe erg het ook is. Altijd nog beter dan de vele leugens vertellen wat andere politici doen.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 07-09-2012 08:51

Ik ben benieuwd wat het gaat worden, ik hoop niet dat er weer zoveel mensen zijn die in die praatjes van de VVD trappen. Die partij is gewoon rechts-conservatief en heeft steeds minder te maken met liberaal. En dan heb ik het nog niet eens over die lui van ze die alleen voor hun eigen agenda en lobby in de kamer zitten of een ministerpost hebben. Die partij is er echt alleen voor de rijkste 10% en ik snap niet dat er mensen zijn die in de praatjes voor de economie trappen. Ik kan er niet bij dat je geld uittrekt om iets harder te mogen op de snelweg, maar (onder het mom van bezuinigingen) het pgb wegwerkt.

De PVV hoeven we het al helemaal niet over te hebben, dat zal gewoon een verloren stem zijn daarop. Onbetrouwbare partij met wat te veel praatjes. Ik kwam trouwens nog wel een stukje vermaak tegen: http://www.pvvkieswijzer.nl
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor paparazzi » 07-09-2012 11:10

Nieuwste spotje van de pvdA om die laatste kiezers over de streep te trekken. Hoe ziek is dit dan?

http://youtu.be/Hw0IITzfhLg
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Otsje P » 07-09-2012 12:13

paparazzi schreef:Nieuwste spotje van de pvdA om die laatste kiezers over de streep te trekken. Hoe ziek is dit dan?

http://youtu.be/Hw0IITzfhLg


Wat is het probleem. Het is bekend dat de PVDA onder de stemgerechtigden met een allochtone achtergrond een behoorlijke aanhang heeft. Als je zwevende kiezers uit diezelfde categorie over de streep kunt trekken met een spotje in een andere taal, dan moet je dat toch doen. Of je het nu leuk vind of niet, we hebben een multiculturele samenleving. Dat gaat zo door de jaren heen ook steeds meer invloed krijgen in de politiek, doordat er ook steeds meer politici met een andere achtergrond op de partijlijsten komen.

Ik weet nu wel dat jij het niet zo op de PVDA hebt, maar ik zie niet in wat hier "ziek" aan is.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor paparazzi » 07-09-2012 12:19

@ Otje p , dat jij de standpunten van de SGP serieus neemt zegt mij eigenlijk al genoeg. Daar kun jij verder ook niet zoveel aan doen. Dat is nu eenmaal zo bij een sekte.

Wat er ziek is in bovenstaand filmpje? Daar zou ik een heel betoog over kunnen houden, maar laat ik het kort houden en het maar voorzichtig formuleren ; een ieder die in Nederland woont (is geintergreerd) wordt geacht de Nederlandse taal te spreken.

Daar wilde ik `t graag bij laten voor zover! Ik moet gelukkig werken.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Otsje P » 07-09-2012 12:31

paparazzi schreef:@ Otje p , dat jij de standpunten van de SGP serieus neemt zegt mij eigenlijk al genoeg. Daar kun jij verder ook niet zoveel aan doen. Dat is nu eenmaal zo bij een sekte.


Je lijkt je nog al op te winden :? Waarom ga je zo op de man spelen? Er zullen er niet veel zijn, die zo ver van het abortus-standpunt van de SGP staan als mij. Heb helemaal niks met die partij, maar ik vind dat iedereen recht heeft op een mening. Hoe belachelijk die mening in jou ogen, mijn ogen en de ogen van velen met ons, ook moge zijn.
Ontzettend flauwe reactie van je, kinderachtig en overdreven.

paparazzi schreef:Wat er ziek is in bovenstaand filmpje? Daar zou ik een heel betoog over kunnen houden, maar laat ik het kort houden en het maar voorzichtig formuleren ; een ieder die in Nederland woont (is geintergreerd) wordt geacht de Nederlandse taal te spreken.

Daar wilde ik `t graag bij laten voor zover! Ik moet gelukkig werken.


Ik ben benieuwd naar de rest van je betoog. Maar wat betreft het geacht worden de Nederlandse taal te beheersen, ben ik het volledig met je eens. Maar helaas is hier in vele gevallen nog geen sprake van. Wat is er dan op tegen om die mensen toch te proberen te bereiken door een spotje in een andere taal te maken? Ook zullen er velen zijn die misschien wel Nederlands beheersen, maar het toch op prijs stellen dat ze vertegenwoordigd worden door mensen met eenzelfde achtergrond. Het is allemaal zieltjes winnen, van welke partij dan ook.

Werkse.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Lipton » 07-09-2012 13:37

Sinds wanneer zijn Alochtonen Arbeiders? :mrgreen:
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Ultras'01 » 07-09-2012 14:27

Fanatic 4-ever schreef:Ik kan er niet bij dat je geld uittrekt om iets harder te mogen op de snelweg, maar (onder het mom van bezuinigingen) het pgb wegwerkt.
]


http://www.vvd.nl/standpunten/161/persoonsgebonden-budget#lezen
Wij zijn HEERENVEEN
Ultras'01
Basisspeler
 
Berichten: 702
Geregistreerd op: 11-01-2010 19:14
Woonplaats: lemmer

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 10-09-2012 15:02

Daarmee werken ze het gewoon weg toch? Of je moet alles compleet zelf kunnen regelen, maar het probleem is juist dat die mensen dat vaak niet kunnen.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Riverside » 10-09-2012 21:48

Vanavond werd bij Voetbal International de huidige politiek ook besproken, waar clubs extra moeten afdragen voor de salarissen van de spelers en zelf opdraaien voor de politiekosten. Ook de plannen van de SP mbt contractduur werden behandeld.

Maar, welke partij heeft het nou wel goed voor met het voetbal in Nederland?
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Ultras'01 » 11-09-2012 07:42

PvdA is volgens mij een van de weinige partijen die tegen het doorbelasten van de politiekosten is.
Zij willen dan wel weer een 60% belastingschijf.
Wij zijn HEERENVEEN
Ultras'01
Basisspeler
 
Berichten: 702
Geregistreerd op: 11-01-2010 19:14
Woonplaats: lemmer

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor xander » 11-09-2012 07:45

Maar de PVDA op lokaal gebied is dan weer waardeloos.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Ultras'01 » 11-09-2012 13:56

Daar heb je dan de gemeenteraad verkiezingen voor X.
Wij zijn HEERENVEEN
Ultras'01
Basisspeler
 
Berichten: 702
Geregistreerd op: 11-01-2010 19:14
Woonplaats: lemmer

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Otsje P » 11-09-2012 14:51

xander schreef:Maar de PVDA op lokaal gebied is dan weer waardeloos.


Niet tevreden over de gemeenteraad in Bedum?
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 11-09-2012 17:00

Uit de Telegraaf:

PvdA wint scholierenverkiezingen

De PvdA is de grote winnaar van de Scholierenverkiezingen. De partij kreeg ruim 22,3 procent van de stemmen, op de voet gevolgd door de VVD die 18,3 procent kreeg. De PVV werd de derde partij met 12,6 procent van de stemmen. ProDemos, die de scholierenverkiezingen organiseert, maakte dinsdag de uitslagen bekend.

D66 kreeg 9,8 procent, de SP 8,0 procent en GroenLinks en het CDA moeten het doen met respectievelijk 4,0 en 3,2 procent van de stemmen. De grote verrassing van de scholierenverkiezingen is de Piratenpartij. Deze partij haalde 9,4 procent van de stemmen. De Partij voor de Dieren kreeg 5,2 procent.

In totaal 117.650 jongeren van 436 scholen in het voortgezet onderwijs en het mbo hebben hun stem uitgebracht.

Ook bij basisscholieren kwam de PvdA als winnaar uit de bus. Voor de Kinderverkiezingen mochten 16.390 leerlingen van het basisonderwijs stemmen op hun favoriete partij. Bij de basisscholieren scoorde de partij van Diederik Samsom 22,9 procent en de VVD 20,0 procent.

De Partij van de Dieren is ook populair onder kinderen. De partij is met 12,9 procent van de stemmen de derde partij van de Kinderverkiezingen, blijkt uit de uitslagen van ProDemos.


De uitslag van de scholierenverkiezing staat hier: http://uitslagen.scholierenverkiezingen.nl/
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Lardy » 13-09-2012 10:25

Linkse partijen hebben zich gisteren van hun ware kant laten zien, Sap met dat gedoe over de PVV terwijl haar eigen partij naar de kloten is. En bij de PVDA na de felicitaties aan de VVD toen er redelijk massaal boegeroep te horen was. Jammer, maar zal wel met fatsoen te maken hebben.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

VorigeVolgende

Keer terug naar Offtopics

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten