Het grote politiek topic

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Laten wij ons svp bezig houden met voetbal en de randverschijnselen, maar kunnen wij de politiek niet beter aan anderen overlaten ?
Door aandacht aan deze partij te besteden komt men misschien op een idee.
Doodzwijgen die handel !!!
Wat een onzin. Doodzwijgen deed men vroeger in de Soviet-Unie. Door juist dit onderwerp te belichten kan men zien wat voor idioten er rondlopen in de wereld.
En politiek aan anderen overlaten? Zullen we gelijk het stemrecht ook maar afschaffen?
Door op een andere partij te stemmen (wat 99,9% ook doet) help je die klote-partij om zeep.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Dat kan best zijn, maar ik denk dat een petitie zoals die waarmee dit topic is begonnen juist een goed initiatief is. Hiermee kun je aantonen dat veel mensen het niet met deze lieden eens is.
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Een petitie is inderdaad een goed idee. Maar het idee om iets dood te zwijgen doet mij al snel denken aan doofpot praktijken.

Is het bovendien niet zo dat een politieke partij een bepaald aantal handtekeningen moet behalen om uberhaupt mee te doen aan de verkiezingen? Of ben ik nu in de war met wetsvoorstellen?
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Frisian Viking schreef:Het zou ongelooflijk zijn als deze partij gewoon aan de Tweede Kamer verkiezingen meedoen. Bah, wat een viespeuken die pedo's. Dit soort mensen moeten ze in een TBS kliniek opsluiten.
We leven in een democratie waar vrijheid van meninguiting hoog in het vaandel staat. Hoe wil jij dan voorkomen dat zo'n partij aan de verkiezingen mee kan doen?

Het staat buiten kijf dat hun ideeen te persvers voor woorden zijn. Maar wil je ze buitensluiten voor de verkiezingen, dan moet eerst de wet veranderd worden.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Booijstra schreef: Is het bovendien niet zo dat een politieke partij een bepaald aantal handtekeningen moet behalen om uberhaupt mee te doen aan de verkiezingen? Of ben ik nu in de war met wetsvoorstellen?
16.000 handtekeningen geloof ik.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

je moet 570 handtekeningen verzamelen, 30 uit elk kiesdistrict. Daarnaast moet je ruim €11.000 betalen, het geld was voor de kinder'vrienden' geen probleem, maar de handtekeningen was een enorm proboleem. Na een grote flyeractie in Utrecht (als ik het me goed herriner op Hoog Caterijne) welgeteld 1 handtekening had opgeleverd. Ik moet toegeven dat een ik een kleine glimlach toen niet kon onderdrukken :mrgreen:

16.000 handtekeningen en je kunt zonder politieke partij een wetsvoorstel indienen, dit is al een paar keer gebeurd ... al was het tot nu toe zonder veel resultaat. De politieke partijen zijn over het algemeen niet erg toegevend voor initiatieven vanuit de gemeenschap.
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

16.000 handtekeningen geloof ik.
Dan hebben we van PVDN niet veel meer te vrezen. Die komen niet ver. Kan me niet voorstellen dat er 16.000 van deze gekken rondlopen.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Dan hebben we van PVDN niet veel meer te vrezen. Die komen niet ver. Kan me niet voorstellen dat er 16.000 van deze gekken rondlopen.
Volgens wikipedia.org
Volgens schattingen is het aantal pedofielen tussen de 0,2 en 1% van de bevolking, dus in België 20.000 tot 100.000 en in Nederland 32.000 tot 160.000.
:huh:
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Als we dan even doorrekenen....

als we de gemiddelde opkomst niet meenemen, en er van uit gaan dat alle 160.000 pedofielen op de partij gaan stemmen, zouden ze in theorie een zetel kunnen krijgen...
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6241
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Over acht weken mogen we weer naar de stembus. Ik ben wel benieuwd wie er op dit forum de verkiezingen winnen..

Ik stem op PVDA. Ik ben geen Bos fan maar de slogan "Dit land kan zoveel beter" is er een waar ik vierkant achter sta.

De verschillen mogen naar mijn idee niet groter worden en waar mogelijk dienen ze terug gebracht te worden. Daarnaast hebben onderwijs en zorg grote investeringen nodig om weer op niveau te komen.

Hoofdlijnen PVDA

1. Kinderen eerst
2. Fors investeren in onderwijs
3. Werk voor iedereen
4. Verschillen tussen arm en rijk verkleinen
5. Noodplan verpleeghuiszorg
6. Respect voor elkaar: aanval op asociaal gedrag
7. Iedereen ingeburgerd: wachtlijsten taallessen in 4 jaar weg
8. Een onbezorgde oude dag, nu en in de toekomst
9. Investeren in schone energie
10. Meer betaalbare huur- en koopwoningen
11. Oude wijken worden kansenzones
12. Nederland sterk en sociaal in Europa
13. Bureaucratie aanpakken


In het verleden ben ik SP stemmer geweest, de partij wordt groot waar ik blij mee ben, maar het is niet verstandig (naar mijn idee) dat ze mee gaan regeren. Schoenmaker blijf bij je leest, Oppositie voeren is de kracht van de SP. Sinds JPII is mijn stem naar PVDA gegaan.

er zijn maar een gering aantal poll-keuzes, vandaar de grote drie. Kies je iets anders geef dan aan wat.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

SP... Gewoon omdat ik zo denk.
Gebruikersavatar
Mika- Bo
Nieuw talent
Berichten: 122
Lid geworden op: 11-07-2006 20:52
Locatie: Eerbeek

Bericht door Mika- Bo »

ik mis een vakje in de poll van ik weet het (nog) niet.

:oops: :oops:
ook in Eerbeek woont een groot fean fan!!!!!!!!
FeanFanForLife
Wereldspeler
Berichten: 1204
Lid geworden op: 02-02-2005 17:41
Locatie: Fryslân

Bericht door FeanFanForLife »

Ik mag dit jaar voor het eerst naar de stembus. Heb alleen nog geen idee wat ik ga stemmen, hier moet ik me nog wat beter op gaan orienteren.
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6241
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Mika- Bo schreef:ik mis een vakje in de poll van ik weet het (nog) niet.

:oops: :oops:
Dan wacht je met reageren net zo lang tot je het wel weet... :D
Spijt heb je morgen maar!
Onedayflyer
Basisspeler
Berichten: 858
Lid geworden op: 06-09-2005 21:43

Bericht door Onedayflyer »

CDA of VVD, in ieder geval geen linkse partij. Verder is er qua partijen ook geen keuze (eenmanspartijen reken ik niet mee)
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ik mis het vakje: 'Ik stem helemaal niet'.

Uiteindelijk zal ik wel gaan stemmen, maar wat? Geen flauw idee.

Meeste politici praten alleen maar poep en van de meeste beloftes van de partijen komt geen reet terecht.
Gebruikersavatar
sch4life
Bankzitter
Berichten: 159
Lid geworden op: 08-01-2005 16:51
Locatie: ijlst

Bericht door sch4life »

Ik ga voor de ineminemutte :mrgreen: behalve als het die pedo partij wordt :grmbl:
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Ik ga voor jan Marijnissen, de SP heeft naast een op mij eerlijk overkomende lijsttrekker een goed partyprogramma.

Kortom; stem SP!!
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Ik ga sowieso rechts stemmen en zeer waarschijnlijk op Wilders.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Ik ga sowieso niet op PvdA stemmen. De economie gaat nu stapje voor stapje beter. Als Wouter Bos daar komt, gaat die al het "bezuinigde" geld weer uitgeven.
Zo gaat het altijd... CDA moet bezuinigen en PvdA gaat alles weer uitgeven...
VVD ga ik ook niet voor, want die "sparen" de rijken en alles komt weer op de schouders van de midden- en laagste inkomens te liggen bij hen.

Denk eens aan het 3e paarse kabinet. Toen had dat kabinet moeten inzien dat het de verkeerde kant opging (met toevallig ook Zalm trouwens als minister).

Nee.... ik ga zeker NIET voor PvdA en VVD... Ik ben nu nog zwevende en na de kieswijzer wordt ik al niet wijzer. Dan kom ik uit op CDA, maar vul ik bepaalde dingen net iets anders in dan kom ik uit op de SP.

Oftewel: Ik weet het nog niet... De laatste dagen zullen wel belangrijk worden.
Maar stemmen ga ik zeker, als je niet stemt dan moet je later ook niet kan klagen of zeuren want dat recht heb je door niet te stemmen opgezegd.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Als ik ga stemmen gaat dat denk ik toch CDA worden. Ik heb het idee dat JP toch aardig bezig is en heeft op mij de beste indruk gemaakt. Volgens stemwijzer zou ik ook CDA 'moeten' gaan stemmen. Ik moet nog maar even zien of ik ga, aangezien het ook de vertrekdatum richting Parma is.
SCH
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Je moet even iemand 'machtigen' SFF. Dan komt je stem wel terecht.

Strategisch kan ik het beste CDA stemmen, omdat ik niet wil dat PVDA/SP aan de macht komt. CDA heeft veel moeten bezuinigen en het gaat nu eindelijk weer wat beter met Nederland, maar ik ben bang dat CDA na 4 jaar PVDA/SP weer moet puinruimen, en daar zijn me niet mee gebaat.
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Ben er nog niet uit.Pvda of sp.Wil zo wie zo dat dit kabinet niet word voort gezet.Het moet nu maar eens over zijn met de bezuinig heden op de gezondheids zorg en het onderwijs.Het word weer eens tijd dat de mensen de economische groei op een positieve manier ervaren.Na jaren van inleveren word het eens tijd dat de lonen weer eens gaan stijgen.Dat de energie prijzen niet langer stijgen en dat we weer op een menselijke manier met asielzoekers word om gegaan.

DUS STEM LINKS.


Ga in elk geval stemmen.Laat je stem niet verlorren gaan.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

CDA wordt het. Ik heb niks met SP ed. Waarom.. zo slecht gaat het toch niet met Nederland (in mijn ogen dan). Ik stem overigens op een fries: Rendert Algra (num. 52 volgens mij op de lijst van het CDA)
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

ik stem vvd of cda

bos is grootste zak die erbij zit. bij elk optreden van meneer bos moet het cda zwart gemaakt worden. da begint egr iritant te worden hij gaat totaal niet van z'n eigen "kracht" uit
Cross-Side on tour
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Stond vandaag een stuk in het AD over hoeveel de grote partijen (VVD, CDA en PvdA) hebben waargemaakt van hun partijprogramma de vorige verkiezingen. Alle drie vrij dramatisch te noemen, maar het CDA was wel heel triest, die hebben echt maar aandacht besteed aan 3 v/d 8 punten ofzo...

Snap ook echt niet dat mensen CDA stemmen, die vliegen echt elke kant op (wat nu jammer genoeg ook gebeurd met de PvdA trouwens)... Maar ja dat zal nog wel oude opvoeding zijn of strategisch stemmen.
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Het niet volledig waar kunnen maken van verkiezingsprogramma's is volgens mij inherent aan het gegeven dat nooit een enkele partij de absolute meerderheid heeft gehaald.

Mijn stem gaat naar de PvdA, links en realistisch programma (en ik vind Bos geen zak, draaikont of wat dan ook).
Ik ruik corruptie...
klasbak
Nieuw talent
Berichten: 76
Lid geworden op: 07-11-2005 15:38
Locatie: Groningen

Bericht door klasbak »

cross schreef:ik stem vvd of cda

bos is grootste zak die erbij zit. bij elk optreden van meneer bos moet het cda zwart gemaakt worden. da begint egr iritant te worden hij gaat totaal niet van z'n eigen "kracht" uit
Ik weet niet in hoeverre jij je erin verdiept, maar volgens mij is het toch echt andersom. Heb je verhaagen al eens horen praten over de PVDA? Het cda praat overigens nooit over de inhoud. Zitten alleen maar een beetje te ouwehoeren over dat de economie zo goed gaat. Je hoort ze nooit over de armoede die gestegen is. het verschil tussen rijk en arm is veel groter geworden. Het kan toch niet zo zijn dat de rijken, rijker worden terwijl er steeds meer mensen aan de onderkant van de samenleving terecht komen.

Ook snap ik niet dat Balkenende die 2 kabinetten onnodig heeft laten vallen nu nog zoveel vertrouwen krijgt. De meesten van ons willen nu toch ook Verbeek weg, omdat hij niet goed presteerd. Waarom denkt iedereen daar heel anders over als het over politiek gaat. Ik denk dat we met Bos veel beter af zijn.
Ik stem PvdA,maar dat hadden jullie al door denk ik.
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

Ik stem absoluut geen links onder de omstandigheden waar ons land op dit moment in verkeerd. Ik maak me zorgen om de islamitisering van dit land. Ik vraag me af wat de PvdA-ers van dit soort voorstellen vinden: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/03 ... l#comments. En dit zal zeker niet het laatste voorstel zijn, de Islam krijgt steeds meer ruimte in Nederland en die linkse rakkers juichen het allemaal toe. De oogkleppen moeten maar eens af en dat geknuffel met de moslims moet maar eens afgelopen zijn. Wat ik ga stemmen weet ik nog niet, maar links wordt het zeker niet!

Ik heb het gevoel dat bovenstaand onderwerp hier (nog) niet echt leeft trouwens, zie ik het allemaal te somber in?
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

klasbak schreef: Ik weet niet in hoeverre jij je erin verdiept, maar volgens mij is het toch echt andersom. Heb je verhaagen al eens horen praten over de PVDA? Het cda praat overigens nooit over de inhoud. Zitten alleen maar een beetje te ouwehoeren over dat de economie zo goed gaat. Je hoort ze nooit over de armoede die gestegen is. het verschil tussen rijk en arm is veel groter geworden. Het kan toch niet zo zijn dat de rijken, rijker worden terwijl er steeds meer mensen aan de onderkant van de samenleving terecht komen.

Ook snap ik niet dat Balkenende die 2 kabinetten onnodig heeft laten vallen nu nog zoveel vertrouwen krijgt. De meesten van ons willen nu toch ook Verbeek weg, omdat hij niet goed presteerd. Waarom denkt iedereen daar heel anders over als het over politiek gaat. Ik denk dat we met Bos veel beter af zijn.
Ik stem PvdA,maar dat hadden jullie al door denk ik.
ik weet er meer van dan jij dat blijkt nu wel.

als jij je er in verdiept weet je dat de pvda schuldig is. de pvda heeft er vroeg een troep van gemaakt. waarschijnlijk voor jou tijd :wink:

laten we voor op stellen dan geen 1 partij perfect is maar de pvda is het grooste drama in jaren
Cross-Side on tour
Plaats reactie