PC vragen-topic

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

wie kent hier een goed streaming rip progamma?
tsja als jeroen het al niet weet zou ik ook zijn big mac opeten.....
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
joop
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 07-11-2006 18:21

Bericht door joop »

geluidskaart van m'n broertje heeft software nodig...

weet iemand of ik dat ergens gemakkelijk(lees: en gratis) kan downloaden?
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

in google intypen: typenr + 'driver'
Onedayflyer
Basisspeler
Berichten: 858
Lid geworden op: 06-09-2005 21:43

Bericht door Onedayflyer »

kukkel schreef:wie kent hier een goed streaming rip progamma?
tsja als jeroen het al niet weet zou ik ook zijn big mac opeten.....
Videostreaming? Dan doet WMRecorder het goed (werkt op alle uitzendinggemist videos)
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Ik heb een probleem met mijn internet. Ik kan niet 'gewoon' internet explorer openen en ik kan ook niet op links naar een andere site klikken. Ik moet internetten via mijn documenten. Als ik op Internet explorer druk, krijg ik dit:
Afbeelding

Misschien ook wel handig om te vertellen. Voordat ik Norton 2007 had geinstalleerd, werkte alles prima. Daarna kon ik geen internet explorer meer opstarten.

EDIT -> Opgelost. Moest Internet Explorer 7 downloaden.
Laatst gewijzigd door Royce_SCH op 03-06-2007 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

Onedayflyer schreef: Videostreaming? Dan doet WMRecorder het goed (werkt op alle uitzendinggemist videos)
prima,Werkt als een vrouwenborst.
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

Als ik in Word iets selecteer een stukje tekst en ik
druk de BackSpace in, dan haalt hij helemaal niets
weg... Hij zet dan de cursor aan het begin
van het geselecteerde deel.

De delete knop werkt overigens wel maar vindik
een beetje eritant omdat die bij mij op de
verkeerde plek zit;)
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Is dan niet de functie van de 'Home' knop verwisseld met die van de 'Backspace'?
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Zo'n vermoeden heb ik ook!

Daarnaast type ik nooit een heel verhaal om het dan in 1 keer weer weg te halen! :mrgreen:
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Pallas
Nieuw talent
Berichten: 61
Lid geworden op: 13-10-2007 10:51

Bericht door Pallas »

Weet zo snel even niet waar ik het anders moet plaatsen.

Widget waarmee je direct de tussenstanden / stand van de competitie in je dashboard kunt weergeven
http://www.apple.com/downloads/dashboar ... idget.html
Abundat dulcibus vitiis
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Programmeren in php? Zijn er meer mensen hier die dat doen?
ZO ja, welk programma gebruik je daarvoor, ik ben eigenlijk opzoek naar een soort WYSISYG designer tool voor php, weet niet of er zoiets is hoor. Ik gebruik op dit moment alleycode, maar aangezien alles groter en meer wordt, wordt dit programma niet meer zo handig.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

ik wou dat ik het kon, venderwel...ik gebruik der niet een specifiek programma voor...maar gebruik dreamweaver, waarin het natuurlijk ook kan.

Ik moet eigenlijk een bestelformuliertje maken en dat moet dus in php, heb der ook boeken van, maar wil nog niet echt vlotten...
misschien heb je hier wat aan:

mac: BBEdit (http://www.barebones.com. Mac-versie van WYSIWYG-pakket met dreamweaver.
pc/ windows: HomeSite (http://www.allaire.com/homesite) Commerciele texteditor voor windows. Populair.
Of Notepad.

Dit staat er in een boek van mij over php.

Tegelijk een oproep van mij:
Als iemand handig is met formulierjes in PHP...laat me ff weten. Het gaat om bestelformulier op http://www.pasid.nl
No offense, but....Defense! Defense!
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

een collega van mij wees me op joomla...iemand daarmee bekend?
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Pallas
Nieuw talent
Berichten: 61
Lid geworden op: 13-10-2007 10:51

Bericht door Pallas »

Venderwel schreef:een collega van mij wees me op joomla...iemand daarmee bekend?
Joomla is een standaard CMS, dit betekend dat je met weinig programmeerkennis zelf al een hoop voor elkaar kunt krijgen. Nadeel is dat je gebonden bent aan standaarden van een ander en zelf meestal relatief weinig kunt aanpassen. Wanneer je echt wilt leren programmeren is Joomla geen verstandige keus. Wanneer je snel een webpagina wilt neerzetten is het een zeer verstandige keus, mits je je verdiept in de beveiliging van een dergelijk pakket.

Voor PHP programmeren bestaat geen WYSIWYG (What You See Is What You Get) pakket, simpelweg omdat programmeren niet zo werkt. Wanneer je zelf echt dingen voor elkaar wilt boxen heb je het meest aan een editor die colour coding ondersteunt en het liefst ook nog je syntax afmaakt. Hiervoor gebruikte ik altijd ZEND een professioneel pakket waar je zo een 3000 euro aan kwijt bent. Wanneer je dat niet wilt uitgeven kun je zoeken op internet naar editors die gewoon colour coding ondersteunen en eventueel ook nog wat syntax afmaken. Voor zover ik weet ondersteunen de laatste versies van dreamweaver colour coding, plus het is een makkelijke tool om je HTML mee op orde te krijgen. Wil je geen geld betalen en heb je geen zin om illegale software te downloaden/installeren dan kun je het best een freeware php editor gebruiken.Hiervan zijn er legio, al moet ik eerlijk bekennen dat de kwaliteit varieert van geweldig tot dramatisch.


Wanneer je nieuw bent met het programmeren in PHP, maar al wel veel hebt geprogrammeerd kun je het beste de syntax library bekijken op http://www.php.net. Wanneer je totaal nieuw bent met programmeren is het verstandiger eerst een paar tutorials te doen zoals op bijvoorbeeld http://www.phpfreakz.nl (let op de Z!!) Hier vindt je ook een forum waar je veel ondersteuning kunt krijgen wanneer. Ik heb in ieder geval veel geleerd van zowel php.net als phpfreakz.nl.
Abundat dulcibus vitiis
frisian-viking
Nieuw talent
Berichten: 148
Lid geworden op: 19-09-2006 21:04
Locatie: Engelum
Contacteer:

Bericht door frisian-viking »

Heel simpel antwoord op je vraag, is overigens al gegeven, nee dat kan niet. Zou wel handig zijn. Zeker als je wat grotere sites aan het maken bent gaat er erg veel tijd in het scripten zitten. Ik heb het mezelf een beetje aangeleerd en kan er nu aardig mee overweg. de site http://www.forzaheerenveen.nl heeft ook een hele php-achtergrond maar dat zien jullie dus niet. De nieuwe site wordt nog meer beheert en daar zit nog meer PHP achter.

Een bestelformuliertje maken is niet zo moeilijk. Hier wil ik je eventueel, als ik eens tijd over heb, wel mee helpen.
Stuur maar een PM als je hulpnodig hebt.

http://www.phphulp.nl is ook een erg goede site waar ook veel tutorials te vinden zijn.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Ik ben zelf ook bezig met php, een beetje prutsen met lussen, databases, formulieren en arrays.
De software die ik gebruik voor het programmeren met php is WAMP. Dat is een bundel van Apache (de webserver), PHP en MySQL (voor de database) waarmee je veel kan doen in php.
http://www.wampserver.com/en/
geert23
Invaller
Berichten: 423
Lid geworden op: 17-06-2006 09:55

Bericht door geert23 »

help, ik heb net een nieuw filmpje gemaakt dus ik dacht ik registreer even op youtube.com vul mijn gegevens in en dan komt er dit te staan:Sorry. Based on the information you have submitted to us, you are ineligible to register for YouTube.com.

kan iemand me helpen
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

geert23 schreef:help, ik heb net een nieuw filmpje gemaakt dus ik dacht ik registreer even op youtube.com vul mijn gegevens in en dan komt er dit te staan:Sorry. Based on the information you have submitted to us, you are ineligible to register for YouTube.com.

kan iemand me helpen
Heb je cookies accepteren uitstaan? Als je cookies niet op accepteren hebt staan, kun je je niet aanmelden.

Succes! ;)
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Eerlijk gezegt denk ik dat je leeftijd te jong is om op youtube te mogen posten, volgens mij moet je minimaal een geboorte datum hebben van 13 jaar of ouder.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

ik heb een vraagje over Firefox. Als ik een exe-bestandje wil downloaden, moet ik het bestand eerst opslaan en dan kan ik het bestand openen. Bij Internet Explorer kon ik i.p.v. het bestand eerst op te slaan, meteen kiezen voor uitvoeren.

Is er iemand die weet hoe ik dit in Firefox in kan stellen? Bij het beheerscherm van bestandsextensies staat exe niet tussen en is daar ook niet toe te voegen.

Bvd.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Volgens mij is dit een veilighieds element van Firefox en is dit niet mogelijk, anders zou je het even moeten begooglelen of even op firefox zelf kijken.
alex2004
Jeugdspeler
Berichten: 15
Lid geworden op: 25-07-2008 20:36
Contacteer:

Bericht door alex2004 »

Ik ben ook aardig wat bezig met php, daarnaast doe ik ook veel met joomla: www.vvhaulerwijk.nl
Leuke gratis software, waar je veel mee kan doen!

Daarnaast gebruik ik voor php gewoon dreamweaver.
Onedayflyer
Basisspeler
Berichten: 858
Lid geworden op: 06-09-2005 21:43

Bericht door Onedayflyer »

alex2004 schreef:Ik ben ook aardig wat bezig met php, daarnaast doe ik ook veel met joomla: http://www.vvhaulerwijk.nl
Leuke gratis software, waar je veel mee kan doen!

Daarnaast gebruik ik voor php gewoon dreamweaver.
Wanneer je uitslagen e.d. wil toevoegen moet je eens gaan kijken naar Joomleague (Joomla extensie). Ook kun je daarmee voetbalpoules e.d. doen.
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
alex2004
Jeugdspeler
Berichten: 15
Lid geworden op: 25-07-2008 20:36
Contacteer:

Bericht door alex2004 »

Onedayflyer schreef: Wanneer je uitslagen e.d. wil toevoegen moet je eens gaan kijken naar Joomleague (Joomla extensie). Ook kun je daarmee voetbalpoules e.d. doen.
Klopt, die ga ik ook gebruiken. Die heb ik voor het WK ook gebruikt inderdaad, voor het voorspellen.
Super component inderdaad!
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Als ik mijn koptelefoon in de boxen doe, hoor ik steeds een soort van gezoem op de achtergrond. Dit gezoem hoor ik niet als ik de koptelefoon rechtstreek aansluit op mijn pc, maar het snoer is te kort. Als ik oordopjes aansluit op de boxen is het gezoem nog harder.

Weet iemand hoe ik dit gezoem kan voorkomen?
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Ja ik weet het, ik ben lastig :D. Maar ik heb nog effe een vraagje :P

Ik heb een headset en in die headset komt het geluid van links rechts en andersom. Weet iemand of het in te stellen is dat links wel van links komt en rechts van rechts?
Bvd.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2864
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Je kan 2 dingen doen.
1e optie: Koptelefoon afdoen en dat ding boven je hoofd horizontaal 180° draaien en weer op je oren zetten of
2e optie: Koptelefoon afdoen en die zo stil boven je hoofd houden en zelf 180° draaien en hem weer op je oren plaatsen.
Anti anti. :)
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Ja daar heb je gelijk in. Maar zit de microfoon aan de achterkant. :cry:
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Kun je misschien de microfoon ook 180 graden draaien? Dan zou ie namelijk weer aan de voorkant zitten.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Je kan ook een nieuwe kopen, eentje die het wel doet zoals jij wil. :wink:
Op naar het volgende seizoen....
Plaats reactie