Mobiele Telefoon Topic

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Iphone 4 sinds een paar weken. Gewoonweg briljant.
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

En ik maar wachten en wachten,Hoe snel had je hem?
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Jeroen schreef:Iphone 4 sinds een paar weken. Gewoonweg briljant.
Vertel? Wat is de magie van zo'n soort apparaat?
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

Het gerucht gaat dat je er ook mee kan bellen.Klopt dat?Btw grappig dat ook de androids zich op het pad pad gaan begeven.
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Skopperij schreef: Vertel? Wat is de magie van zo'n soort apparaat?
Niet meer of minder dan een HTC of Samsung Galaxy denk ik, maar het is mijn eerste smartphone... dus ik vind alles prachtig. :lol:
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Iemand hier ervaring met de Nokia N97 of N97 Mini?

Binnenkort verloopt mijn huidige abonnement en ik overweeg deze aan te schaffen.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

geert. schreef:Iemand hier ervaring met de Nokia N97 of N97 Mini?

Binnenkort verloopt mijn huidige abonnement en ik overweeg deze aan te schaffen.
Xander geloof ik.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Ikzelf niet, heb de N95 8gb gehad, soort gelijk toestel.

Op het moment zou ik absoluut geen nokia nemen en al helemaal niet de bovengenoemde. De N97 is ver achterhaald en het besturingssysteem al helemaal tenzij je dit niet intresseert uiteraard. Verder wel een redelijk degelijk toestel maar de mogelijkheden zijn gewoon beperkt met wat er nu allemaal op de markt te krijgen is. Je leert snel genoeg zuinig met een smartphone omgaan. Mijn Nokia's mocht ik nog wel eens graag laten stuiteren daar kunnen smartphones over het algemeen wat minder tegen.

Ik zou toch echt voor de smartphones gaan van de volgende merken als ik jou was en je wil nooit weer anders. Wat smartphones allemaal te bieden hebben is ideaal, ik kan niet meer zonder.

I Phone
HTC
Sony Ericsson
Samsung
Blackberry

http://www.androidplanet.nl/
http://www.androidworld.nl/

Nokia heeft laatst de topman ook ontslagen gezien Nokia de boot met de smartphones helemaal gemist heeft.

Over een paar jaar denk ik weer een nokia voor mij, tot heden bevalt HTC echt super!
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

En nu ook nog gratis navigatie in NL voor de iPhone. T-Mobile weet nog wel eens wat te regelen.
Nu wachten op jailbreak voor de nieuwe OS en ik ben weer bij.

Overigens moet ik eerlijk zeggen dat Android ook prima is. Voordeel is dat het open ligt en je kan doen wat je ermee wil. Nadeel is dat het open ligt en iedereen kan doen met jouw telefoon wat zij willen. Apple heeft dan wel een streng beleid voor apps, maar zo is de kans op spyware en andere meuk kleiner dan bij Android.

Een ander voordeel van de iPhone is dat je nooit een helpdesk hoeft te bellen. Als er al wat mee is kun je naar T-Mobile, maar softwaretechnisch zal er niet snel iets dramatisch mis gaan. Dus ik hoef niet 15 sec te wachten voor ik iemand aan de lijn heb ;)
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Ikzelf heb laatst een Blackberry bold 9700 aangeschaft, is gewoon een zakelijk telefoontje met niet te veel poespas. Als je van apps en gekkigheid op je telefoon houdt zou ik voor een HTC of I-phone gaan. Zelf had ik achteraf misschien liever een HTC gehad, maar mn BB bevalt ook prima.
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

Ironis schreef:Als er al wat mee is kun je naar T-Mobile, maar softwaretechnisch zal er niet snel iets dramatisch mis gaan. Dus ik hoef niet 15 sec te wachten voor ik iemand aan de lijn heb ;)
Nee, je hoeft inderdaad niet 15 sec te wachten tot je iemand aan de lijn hebt, maar naar T-Mobile gaan kost dan korter dan 15 sec? Woon je bij hun in ofzo? Hoe moet ik dat zien?
Gebruikersavatar
rottevalle
Wereldspeler
Berichten: 1157
Lid geworden op: 01-09-2003 15:39
Locatie: Rottevalle

Bericht door rottevalle »

Caspar schreef:HTC heeft ook een prima helpdesk. Geen lange wachttijden of dure betaalnummers, gewoon binnen 15 seconden iemand aan de lijn die je via een normaal nummer in Amsterdam snel en klantvriendelijk helpt. Prima dus!
Alderaarst!
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

Zelf in bezit van de HTC Hero, ook een prachtig toestel. Klein nadeeltje is zijn snelheid (relatief langzamer tov zijn andere tijdgenoten) en camera ondanks zn 5 megapixel niet heel erg goed, maar overige functies...prima apparaat. Als ik weer een smartphone zou kiezen. HTC waarschijnlijk het merk to go.
De combinatie KPN en Hero is wat betreft youtube bagger, maarja....hoe vaak heb je dat nodig op mobiel....(A)
No offense, but....Defense! Defense!
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Een N95 heb ik nu zelf. Ik ben tevreden met de functies die dit toestel heeft. Ik wil wel graag een telefoon waarmee ik goed kan internetten en applicaties kan openen enzo, maar heel veel poespas hoeft er voor mij niet op te zitten.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

geert. schreef:Een N95 heb ik nu zelf. Ik ben tevreden met de functies die dit toestel heeft. Ik wil wel graag een telefoon waarmee ik goed kan internetten en applicaties kan openen enzo, maar heel veel poespas hoeft er voor mij niet op te zitten.
HTC wildfire wellicht.
Alle ballen op Henkie!
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

xander schreef:HTC wildfire wellicht.
Heb even de HTC toestellen vergeleken. Zit zelf te denken aan een Legend (als het een HTC wordt)
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Muck schreef: Nee, je hoeft inderdaad niet 15 sec te wachten tot je iemand aan de lijn hebt, maar naar T-Mobile gaan kost dan korter dan 15 sec? Woon je bij hun in ofzo? Hoe moet ik dat zien?
Neuh, woon er niet, maar heb ze dan ook nooit nodig :P
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Het is een HTC Desire geworden :)
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Ik heb zelf een samsung wave.Het is een heerlijk simpel te bedienen telefoon.
Met superamoled.Het touchscreen is een hele fijne,een prima 5 megepixel camera.films in hd
kwaliteit en draadloos internet.Al met al een prima toestel.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Voor degenen met Vodafone prepaid, die gratis willen sms'en :!:

Sms naar 4000: 1000 gratis sms

Geen idee hoe lang dit geldig is want ik heb het via via gehoord, maar er gaat iig geen beltegoed vanaf :D
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1115
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

feanfans schreef:Voor degenen met Vodafone prepaid, die gratis willen sms'en :!:

Sms naar 4000: 1000 gratis sms

Geen idee hoe lang dit geldig is want ik heb het via via gehoord, maar er gaat iig geen beltegoed vanaf :D
Thanx mijn vrouwtje zal het ff proberen :)

Edit:

volgende bericht retour:

Vodafone info: Gratis SMS Blox is aangesloten bedankt voor je aanmelding.

Ook bij haar gaat er geen tegoed af :lol:
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

De ping voor I phone, BlackBerry, Nokia S60 en Android 2:

http://www.whatsapp.com/

Het aantal mensen met deze app groeit bij mij op het moment gigantisch snel. 4 weken terug hadden nog maar 4 mensen in mijn lijst deze app nu al 30. Nu begint deze app intressant te worden, ook Ideaal voor het delen van foto's en bestanden o.a.

Nog een goede app er is geen betere in zijn soort naar mijn mening, Het Verkeer.

- Files: Actuele files, getoonde wegen selecteerbaar
- Flitsers: Huidige en aangekondigde snelheidscontroles
- Trein: Meldingen van het spoor (extra: geïntegreerd Spoorboekje is nu in bèta)
- Weer: De weersomstandigheden onderweg

Afbeelding


Skype is vanaf vandaag ook verkrijgbaar voor Android!

Gratis bellen via het 3 netwerk!

Afbeelding
Alle ballen op Henkie!
brian87
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 22-10-2010 03:27

Bericht door brian87 »

ik heb sinds een paar dagen een blackberry 9700
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

En daar maak je een account voor aan :D ?

Ik wacht op de Blackberry OS6 net uit is.
Laatst wat probleempjes gehad met mijn vrienden van Vodafone:

Van mijn hyves blog:
Sinds een weekje heb ik een probleem met Vodafone. Op 23 december 2009 heb ik in Sneek een 1-jarig abbonnement afgesloten met daarbij een telefoon die kostenloos was bij het betreffende abonnement. Aangezien je een aantal maanden voor einde contract mag verlengen en een nieuwe mobiel daarbij mag uitzoeken had ik hier naar geïnformeerd.

Nadat ik ingelogd had op My Vodafone bleek dat mijn abonnement liep tot 29 december 2011, dat kon natuurlijk niet kloppen. Het bleek dat op 10 januari 2010 (een zondag!) ik mijn contract had verlengd met 2 jaar. Absoluut onzin natuurlijk want dan had ik ook wel een duurdere mobiel uitgezocht 3 weken eerder.

Uiteindelijk bleek dat een kantoormiepje mijn abonnement verkeerd had ingegeven. Dit zou eenvoudig te herstellen moeten zijn. Ik had gelukkig mijn contract in mijn puinhopen papier gevonden dus dat hielp ook mee.

2 dagen later zou ik mijn nieuwe abonnement af gaan sluiten maar daar bleek dat het nog steeds niet was hersteld. Ik werd zelfs aangemerkt als fraudeur (!!!). Dit sloeg natuurlijk helemaal nergens op, ze hadden tenslotte zelf al de fout erkend. Uiteindelijk gister gelijk gekregen en het contact is terug gezet zodat ik straks de allernieuwste Blackberry kan gaan halen.

Wel was er nog een probleempje, ik had namelijk ipv 6 maanden nu elke maand korting gekregen op mijn abonnement. Dus ik moest nog maar even dik 92 euro aftikken. Daarover heb ik onderstaand contact gehad:

04-10-2010 Uw vraag
Ik begreep dat ik door een fout van jullie nu opeens een flink bedrag moet bijbetalen?
Kunt u mij hier meer uitleg over geven?

MVG Jurjen

05-10-2010 Ons antwoord
Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Na controle zie ik dat uw klacht inmiddels is behandeld.
De einddatum is teruggezet naar 29-12-2010

Bij een abonnement van 24 maanden ontvangt u meer korting dan bij een contract van 12 maanden. Nu heeft u teveel korting gekregen aangezien het contract met 12 maanden teruggezet moet worden.
Dit bedrag van €92.52 had u anders moeten betalen voor het toestel toen u de bestelling deed. Het betreft hier geen fout van Vodafone. U heeft bij een contract van 12 maanden geen recht op deze volledige korting.

05-10-2010 Uw vraag
Ik denk dat u volledig mis zit. Het toestel is nauwkeurig geselecteerd op basis van een 1 jarig abonnement en was gratis bij dat abonnement.
Vervolgens maakt Vodafone de fout door mijn contract als 2 jaar in het systeem te zetten. Dit betreft wel degelijk een fout van Vodafone. Ik heb hier geen schuld aan en heb nu al meer dan een halve dag werk gehad om alles weer terug te krijgen door jullie fout.

Als ik op mijn werk teveel korting weggeef kan ik na de tijd ook geen nieuwe factuur sturen. Ik vind dit belachelijk dat ik op dergelijke manier wordt behandeld en zelfs door een collega als fraudeur wordt genoemd (lees uw logs na vanaf 1-10-2010). Op deze manier raken jullie uiteraard klanten kwijt en ik beraad mij dan ook op een eventuele verlenging als de situatie ongewijzigd blijft.

Jurjen


05-10-2010 Ons antwoord
Geachte heer Jurjen,

De kosten van €92.52 die verrekend zouden worden zijn gecrediteerd.
Het bedrag zal niet van uw rekening worden afgeschreven.

Onze excuses voor de gang van zaken. Heeft u verder nog vragen hierover ?
Dit is hem:
Afbeelding
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

Iemand nog leuke apps?iphone
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

angry birds
appshopper
pro shots
verder gewoon de kranten, nu.nl etc
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Sport1 heeft net een hele relaxte app uitgebracht.. alle samenvattingen van grote wedstrijden uit de Premier League en Primera Division en alles uit de CL te zien. (was ook al op de website van sport1 te zien allemaal) Heb zelf geen sport1 dus erg handig. Tevens schijn je voor 1,59 een wedstrijd live te kunnen kijken op je iPhone, als dat een beetje soepel werkt zou dat een super toevoeging zijn. Komend weekend eens testen.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Jeroen schreef:angry birds
Zeer verslavend spel, speel het nu een week.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

xander schreef: Zeer verslavend spel, speel het nu een week.
Ja die is erg leuk,
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

kukkel, 22tracks is voor jou als muziekliefhebber misschien ook wel een aanrader.
Plaats reactie