Algemeen muziektopic

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
sam20
Bankzitter
Berichten: 164
Lid geworden op: 02-01-2008 23:49
Locatie: fryslân

Bericht door sam20 »

Gearard schreef:Woensdag ben ik naar Porcupine Tree geweest in 013 Tilburg, wat een geweldige band en een dito concert.

Weinig mensen die ze kennen, deze band verdient een groot publiek.
inderdaad!! Ik ken ze geweldig!!

Ben vorig jaar ook nog in 013 geweest bij mijn favoriete band Marillion. Iets minder progressief !!!!
Steve Hogarth is mijn grote held.
Heb ook bijna alles van Dream Theater
sam20
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

Ja,Zeker een goede band,Laatste plaat word zeer gewardeerd.
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

sam20 schreef:Heb ook bijna alles van Dream Theater
Check mijn avatar. :wink:

Van Dream Theater heb ik alle reguliere cd's, en dvd's. Eigenlijk heb ik dus lang niet alles want de fanatieke verzamelaar heeft ook alle side-projects en bootlegs.
sam20
Bankzitter
Berichten: 164
Lid geworden op: 02-01-2008 23:49
Locatie: fryslân

Bericht door sam20 »

Ik zag het Dream Theater - Octavarium vandaar deze reactie.
Maar heb veel van Dream theater heb ze slechts één keer kunnen zien een aantal jaren geleden op Waldrock.

Dit jaar hadden we Queenryche ook zo'n goeie band!!

Maar voor mij gaat er niks boven marillion 22november ijsselhal Zwolle.
sam20
Dieder

Bericht door Dieder »

Ben nu ongeveer 2 jaar helemaal verslaafd aan U2. Luister niks anders en heb verder ook geen andere muziek nodig. Heb alle albums, singles, dvds en heel veel bootlegs + boeken. Wat een geweldige band!
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

Oudere werk wel erg ok.Hoewel ik me wel helemaal bij het volgende aansluit.

http://www.volkskrantblog.nl/bericht/227366
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Jaren '80 en 90' heb ik op verzamel-cd's. En daar blijft het voor mij wel bij.

Bij U2 denk ik tegenwoordig meer aan politiek dan aan muziek, en tja het is ook muziek voor de massa dus voor een concert moet je naar de Arena en daar pas ik voor.
Dieder

Bericht door Dieder »

kukkel schreef:Oudere werk wel erg ok.Hoewel ik me wel helemaal bij het volgende aansluit.

http://www.volkskrantblog.nl/bericht/227366
Ja ach. Je stoort je er aan of je stoort je er niet aan. Kan me heel goed voorstellen dat de band het vervelend begint te worden / evenals het publiek tijdens concerten. Bono is nou eenmaal wie die is en hij houdt nogal van aandacht. Voor de rest zijn de bedoelingen gewoon erg goed. Mooie uitspraak van hem laatst was dat we wel zoveel miljard in de banken kunnen stoppen om de economie op peil te houden, maar er niet een paar honderd miljoen gegeven kan woorden voor de opbouw van de derde wereld.

BTW: die bril kan hij niet af doen, dit heeft 'ie op omdat hij een allergie heeft.
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

Een van de mooiste annekdotes betreffende bono blijf ik toch vinden dat hij vorig jaar of zo een concert gaf in schotland.Tussen een paar nummers door begon Bono in z'n handen te klappen en gaf daar de volgende boodschap bij:
"Every time i clapp my hands,a child in Africa dies!"
Waarop iemand uit het publiek riep met een onvervalst schots accent;"Stop doing it then!"'
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Dieder

Bericht door Dieder »

kukkel schreef:Een van de mooiste annekdotes betreffende bono blijf ik toch vinden dat hij vorig jaar of zo een concert gaf in schotland.Tussen een paar nummers door begon Bono in z'n handen te klappen en gaf daar de volgende boodschap bij:
"Every time i clapp my hands,a child in Africa dies!"
Waarop iemand uit het publiek riep met een onvervalst schots accent;"Stop doing it then!"'
Die is inderdaad erg leuk :D Was alleen iemand uit Ierland :wink:
sam20
Bankzitter
Berichten: 164
Lid geworden op: 02-01-2008 23:49
Locatie: fryslân

Bericht door sam20 »

Gearard schreef:Jaren '80 en 90' heb ik op verzamel-cd's. En daar blijft het voor mij wel bij.
Gezien je muzieksmaak zat ik te denken aan Pink Floyd in de '60 en vooral ' 70 jaren hebben deze gasten mooie cd's gemaakt.
Ben je die vergeten of heb je daar niks mee?
sam20
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ik bedoelde daarmee U2. :wink:

En met Pink Floyd heb ik niets, sowieso niet echt met jaren 60-70 prog. Maar misschien dat dat nog weleens komt. Vooralsnog ben ik meer iemand van de jaren '90-heden prog. Spock's Beard, Porcupine Tree, DT en Riverside zijn gave bands. Zaterdag nog naar progheld Neal Morse geweest. :D

Oja en in maart ga ik naar de Romein in Leeuwarden naar de Pineapple Thief, een nieuwe naam in de progwereld waar ook Steven Wilson enthousiast over is.
sam20
Bankzitter
Berichten: 164
Lid geworden op: 02-01-2008 23:49
Locatie: fryslân

Bericht door sam20 »

Gearard schreef:Vooralsnog ben ik meer iemand van de jaren '90-heden prog. Spock's Beard,
Dan kan het niet missen en moet je ook materiaal hebben van transatlantic en dat is dan weer een link naar Marillion. :)
sam20
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Yep, ook beide Transatlantic cd's heb ik. Stranger in your soul is hun beste nummer vind ik, een prog-epic van 30 minuten. Jammer dat Morse na zijn bekering ook gelijk met die band is gestopt naast Spock's Beard, maar zolang hij elk jaar een topalbum aflevert (met Portnoy op drums!) hoor je mij niet klagen. :D

En inderdaad, bassist Trewavas van Marillion was deelgenoot van Transatlantic.
sam20
Bankzitter
Berichten: 164
Lid geworden op: 02-01-2008 23:49
Locatie: fryslân

Bericht door sam20 »

We kunnen het momenteel beter over muziek hebben dan voetbal wat een bagger wedstrijd vanavond!!!!!!!!!!!!

Een aantal jaren terug ben ik nog naar een concert van savatage geweest in zalen schaaf heb nog een cdtje gekocht en sindsdien niks meer van gehoord. Wel een fantatische avond gehad.

Van de band The Pineapple Thief heb ik volgens mij ook nog een cd liggen little man?? dacht ik maar kan het mis hebben zal morgen even kijken.
sam20
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Tof nummer!




Of toch niet? :mrgreen:
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

Gearard schreef:Tof nummer!




Of toch niet? :mrgreen:
Pauper! aandachtstrekker is het. Jammer dat hij zo veel aandacht kreeg bij serius request
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Het is leuker om dan te kijken naar de mixjes ervan zoals die van armin van buren.
Moet zeggen dat ik dacht dat hij 8 was ofzo ipv 15.
Dieder

Bericht door Dieder »

Iemand het nieuwe album van U2 al beluisterd? Een van hun beste albums mag ik als groot U2-fan wel zeggen.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Dave Matthews Band 7 juli in HMH, ik ben er bij :D
In case of doubt, make it sound convincing
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Dieder schreef:Iemand het nieuwe album van U2 al beluisterd? Een van hun beste albums mag ik als groot U2-fan wel zeggen.
Kan niet zeggen dat ik een echte fan ben maar meer een bewonderaar van hun muziek.
Ik vind het zeker niet hun beste album, maar misschien moet ik het eerst vaker draaien en luisteren.
Anti anti. :)
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »



Dit is nog eens muziek :!: :!:
Gebruikersavatar
pjutje
Selectiespeler
Berichten: 656
Lid geworden op: 05-11-2007 20:13
Locatie: Groningen / Slappeterp

Bericht door pjutje »

Lipton schreef:

Dit is nog eens muziek :!: :!:
Haha, ik kwam deze afgelopen week ook al tegen op een ander forum :D
Ze praten in het begin zo'n half russisch taaltje en dan halverwege het eind is het 'eins, zwei, drei' :lol:
H'veen 4-life
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Guus is bezig en bij mij kriebelt het al voor morgen! Toch een compensatie voor het zo lang moeten missen van mijn zo dierbare ALS. Het egrucht dat rond ging klopt: Borsato zingt ook vanavond. Vanmiddag was hij in de C1000. Je ziet wel: ook hij is, net als Guus, Jan en Frans heeeeeeel gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

En?? Was het wat?
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ja, Guus was erg leuk en gezellig. Goed esfeer. Nog gesproken met een groepje jonge dames (17, 18 jaar) uit Katwijk en Noordwijk. Drie van de vier kenden de beroemde ex-Katwijker Talan niet! En o toeval, na het concert, nog op het veld in het stadion, komt Talan aanlopen met Johnny Jansen die terug waren van de bekerfinale van de A's. Heb ze toen alsnog aan hun beroemde ex-dorpsgenoot voorgesteld. Guus komt volgend jaar weer, let maar op! Mooi was om vanaf het veld te zien dat alles op de tribunes opveerde om te gaan staan toen het Fries volksleid werd gezongen. Ook vanaf het veld gezien hebben we een mooi en sfeervol stadion!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Was zeker een leuk feest gister en hij zou volgend jaar weer komen.
Sibon, Dingsdag en Breuer waren er ook. Ik heb Sibon nog een biertje gegeven en ik zei "hoppa" erbij, maar hij snapte hem niet :lol:
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Feanfan 1 schreef:Ik heb Sibon nog een biertje gegeven en ik zei "hoppa" erbij, maar hij snapte hem niet :lol:
Haha, zal hij zich de huldiging überhaupt nog herinneren? :mrgreen:
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

Hielke schreef: Haha, zal hij zich de huldiging überhaupt nog herinneren? :mrgreen:
moeilijk te zeggen...maar ook gister hadden ze volgens mij altijd wel een pilsje in de hand...
No offense, but....Defense! Defense!
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Iemand die het nummer bij 17 seconden kent?
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Plaats reactie