Hattrick.org -> online CM!

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
SCHyperman
Nieuw talent
Berichten: 136
Lid geworden op: 07-06-2009 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door SCHyperman »

Wat grappig dat er hier een topic over is. Heb het al eerder 2 jaar gespeeld en ben herfst vorig jaar weer begonnen met het spelletje, en sta op het punt mn team flink om te gooien. Speel in de 8e divisie, en train verdedigers wat ik wil gaan veranderen naar Passen of Scoren (maar voor passen heb je een groot startkapitaal nodig).
Gebruikersavatar
hjwiltjer
Invaller
Berichten: 469
Lid geworden op: 27-02-2007 21:10
Locatie: Groningen

Bericht door hjwiltjer »

diepFries schreef:Jeugd gaat al weken mwoah, mwoah.. Het schijnt nogal lastig te zijn voor m'n scouts om iemand te scouten die én 15-jarig is én talent/potentieel heeft..
Idem dito; ben al maanden ongeslagen (laatste verliespartij dateert alweer van eind februari, vergeten spelers op te stellen), heb een aantal kampioenschappen behaald en al mijn jeugdspelers halen 5 sterren of meer. Maar potentiële jonkies krijg ik zelden, moet meestal weken wachten, daarom werk ik ook nog maar met een selectie van 13 man. :( Heeft iemand hier misschien een tip(s) voor? Juist wel mindere spelers aannemen of andere scouts opzoeken of ergens anders laten scouten??

Wat betreft het eerste speel ik om lijfsbehoud, vorig seizoen als 6e geëindigd, maar dit seizoen wordt lastiger, alle teams zijn aan elkaar gewaagd, met een enkele uitschieter naar boven. Maar we gaan er gewoon weer voor! :D
Blauw-wit is mijn hart! | 17-05-2009 |
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

Muck schreef:Kampioen in de V en rechtstreekse promotie naar de IV. Zie wel kansen om ook daar bovenin mee te draaien. Top4 zou mooi zijn, maar eerst nog maar even alle updates afwachten...
Maar weer even een update: Het seizoen in de IV heeft niet lang geduurd.....ben meteen 'doorgepromoveerd' naar divisie III, waar ik nu keurig derde sta. Zeer actieve competitie, op zondagavond is gewoon iedereen online. Het komt nu toch een beetje meer aan op tactiek, wat HT wel leuker maakt. Iedereen is nogal aan elkaar gwaagd. Zondag uit naar de nummer 8, normaal is dat een zekere overwinning, maar hier even niet.

In het lijstje van de 'beste' clubs van Fryslân, ook de derde plek:
Hoogstgeplaatste teams
1 . De Aanhouder Wint 6e Eredivisie
2 . Rypster Bulls 5e II.4
3 . Verantwoord Frituren 3e III.16
4 . It Arsjitektenburo 7e III.14
5 . FC Puk 7e III.7
6 . Mandu 8e III.7
7 . xinhua 1e IV.28
8 . VCJ 1e IV.55
9 . The Succers 1e IV.8
10 . De Wâldpykjes 1e IV.64
11 . SnieskepperzZClan 1e IV.33
12 . SC Dollerse Boys 4e IV.25
13 . WR Wizards 5e IV.45
14 . sc sweal 5e IV.54
15 . de gealtjes 5e IV.22
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Netjes hoor. Ik zie trouwens weinig (functionele) specialiteiten in je selectie. Een bewuste keuze?

Zelf heb ik een paar weken geleden een training-switch gemaakt. Zat 'vast' op Positiespel. Trainees werden (te) oud, basiselftal was op bepaalde posities te oud. Nu heb ik op een bejaarde Keeper/FC, CD/Spelhervatter, Spits/FC en m'n belangrijkste Positiespel-trainees die al minimaal redelijk Passen hadden alles verkocht en ben ik overgegaan op Korte Pass. Paar jonge spelers gehaald. Slordige 15 miljoen gecashed, iets minder weer uitgegeven en als het mee zit haal ik dit seizoen een p/d'tje in V.11 (m'n 2e seizoen daar). Zit het tegen dan wordt het degradatie naar VI, waar ik me vrij eenvoudig behoor te kunnen handhaven. Komende pakweg 3 seizoenen wil ik Korte Pass blijven trainen en geld verdienen. Daarna kijk ik wel verder (en zijn we ook een kalenderjaar verder :wink: )
In case of doubt, make it sound convincing
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

Nee, niet echt een bewuste keuze. Mijn overtuiging is vooral om Nederlanders te halen en in de regionen waar ik nu zit, zijn die nogal schaars, laat staan dat ze dan ook nog eens een specialiteit hebben.

Vorige week wél een buitenlander aangeschaft, die gewoon écht beter was dan de nederlandse spelers, waar ik al een paar maanden naar zocht. De meest ideale Hattrickspits (scoren, passen, vleugelspel), toevallig met de specialiteit 'Technisch'.
Relatief laag loon voor 9,5* spits. Nog steeds international van Armenië en nu (geschat) goddelijk+11 ervaring.

Komende seizoenen train ik hem lekker door op spelhervatting. Dat heeft ie nog niet echt.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Ik zag 'm inderdaad. En dan ook nog vrijwel wekelijks 1/3e salariskorting i.v.m. gespeelde interlands. Is 'ie ook nog als tDFW inzetbaar of heeft 'ie überhaupt geen PM en compenseert z'n Passen+Technisch dan het Scoren-verlies niet?
In case of doubt, make it sound convincing
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

Positiespel heeft ie niet. Als ik met een verdedigende aanvaller speel, dan zeker niet met hem.
Daarvoor zit er een ander in mijn selectie. Maar normaal speel ik dan met een aanvallende CV.
Ik heb nog een soortgelijke aanvaller. Daarnaast ook 2 halve wingers met veel PM en hoog passen.
Die 4 zorgen zonder herpositionering al voor aardige vleugelaanvalratings. Centrumaanval is hoog genoeg (briljant-laag).

Hij speelt alleen nog in de serieuze kwalificatiewedstrijden voor Armenië, bij vriendschappelijke wedstrijden mogen anderen ervaring opdoen. Loonreductie boeit me niet zo eigenlijk, door hem de aanvoerdersband te geven was de totale spelerservaring 'opeens' wereldklasse. Verder dan 'goed' en misschien een verdwaalde 'uitstekend' was ik nog niet gekomen.
Dat is meer waard dan die 16k per week.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Die ervaring is inderdaad erg lekker. Scheelt nogal ingeval je eens een andere opstelling wilt proberen :)
In case of doubt, make it sound convincing
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

diepFries schreef:Die ervaring is inderdaad erg lekker. Scheelt nogal ingeval je eens een andere opstelling wilt proberen :)
Gisteren weer 90 minuten ervaring opgedaan in de met 1-0 verloren wedstrijd tegen Guatemala. In zijn 126e cap voor het NT.
Daarnaast van redelijk naar goed conditie en gestegen op SH. Hier ga ik nog leuke dingen aan beleven. Zo'n toekomstig clubicoon maakt het spelletje een stuk leuker.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Clubiconen zijn tof :D

Heb er zelf ook wat rondlopen, Kris Grimmius die ooit trainer mag gaan worden van SC diepFries, Yonah Tebbens die als eigen jeugdproduct een zeer waardevolle clubspeler kan worden. En dan natuurlijk Abe Lenstra en culthelden Elroy Schoppert en Otto de Slager als dodelijk verdedigingsblok centraal achterin (bij m'n B-team) :lol:
In case of doubt, make it sound convincing
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

Zocht een verdediger voor het B-team om wat sh te trainen. Iets teveel voor hem betaald, maar zijn naam was gewoon te mooi: Wienus Geitenbeek. Heb echt iets met die Hattricknamen, zo ook de scouts van mijn jeugdteam: Joppe Eijkelestam, Emil van Geilswijk en Wessel Paalvast. Vooral Joppe is gewoon té goed. :wink:
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Zo stond ik ooit op het punt een keeper te kopen die ... Ballenvanger heette :lol: Helaas kwam er toen een Keepertrainer voorbij die er ook de lol van inzag en die bood net iets meer dan ik wilde uitgeven.

Die namen van de scouts zijn inderdaad opmerkelijk. Lijkt bijna wel opzettelijk, zo zit ik met Michiel de Bever, Seran de Wever en Remko Paardekoper.. Binnenkort misschien maar eens 'doorselecteren' :wink:
In case of doubt, make it sound convincing
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Ik speel geen Hattrick. Maar ik ben wel benieuwd hoe die namen verzonnen worden. Door admins?
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

geert. schreef:Ik speel geen Hattrick. Maar ik ben wel benieuwd hoe die namen verzonnen worden. Door admins?
Er is gewoon een grote database met voornamen en achternamen die ook in Nederland bestaan. Die worden dan gekoppeld en dan krijg je af en toe wonderlijke combinaties. Overigens, in de Nederlandse competities staan momenteel een kleine 85 000 teams geregistreerd (waarvan helaas meer dan de helft 'bot', maar afijn). Al die teams hebben gemiddeld een speler of 15-20 in de selectie. Tel daarbij nog eens op dat er dagelijkse nieuwe spelers bij komen, dan kun je zelf wel uitrekenen hoeveel verschillende namen je nodig hebt :wink:
In case of doubt, make it sound convincing
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

Zo ben ik altijd wel een beetje op zoek naar leuke spelersnamen als: Constant Verkouwe, Constant Koomen of Sietze Vliegen. :wink:
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Muck schreef:Zo ben ik altijd wel een beetje op zoek naar leuke spelersnamen als: Constant Verkouwe, Constant Koomen of Sietze Vliegen. :wink:
Gefeliciteerd met je bekeroverwinning. Volgende week mag je tegen een competitiegenoot van me. En ja, die doet momenteel alles op de beker met het team wat 'ie heeft. Direct degraderen doet 'ie toch niet, dus hij heeft niets te verliezen..
In case of doubt, make it sound convincing
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

Zit ie bij jou in de competitie? Was me niet eens opgevallen. Ik heb even snel zijn team gezien en zijn wedstrijd van gisteravond (waaruit 100% bleek dattie zich aan het sparen is), vanavond maar even verder analyseren.

Ik hink een beetje op 2 gedachten, na gisteren koploper in de III en promotie naar de II zou fantastisch zijn....maar aan de andere kant ook nog de beker. Ronde 9 is prima, thuiswedstrijdje zou leuk zijn, maar geen vereiste. Competitie begint nu toch wel steeds belangrijker te worden.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Is het 2e (en naar alle waarschijnlijkheid laatste) seizoen dat ik bij hem in de V zit. Voor mij zou het relatief gunstig zijn wanneer 'ie van je wint.. Dan zal hij namelijk zondag de competitiewedstrijd weer op halve kracht spelen en heb ik meer kans op 3 punten. Ik ben echter al praktisch gedegradeerd (deels eigen keuze), dus erg zal ik het niet vinden als jij wint :wink:

Nog een rondje beker levert wel extra inkomsten en wie weet een PIC-moment op? Ik weet niet wat de max van je team is. Zo lang je het nog kunt combineren zou ik het echter niet laten
In case of doubt, make it sound convincing
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

Helaas voor jou heeft ie niet gewonnen....wel heb ik even een blessure bij hem geregeld, zou dat misschien voldoende voor je zijn?
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Hij heeft geMOTSt, dat scheelt al een hoop :wink: Die spelers van hem maak ik me niet zo veel zorgen om, het is meer wat ik zelf op het veld zet. Misschien komend weekend nog maar een nieuwe spits aantrekken. Hangt er ook beetje van af of m'n huidige FC/Spits (31jaar, Wonderbaarlijk Scoren, Goed Passen, Formidabel Ervaring, Goed Leiderschap en [Koppen]) en een Winger-trainee verkocht worden. Gaan ze de deur uit, dan heb ik +- 6 miljoen voor een nieuwe, jonge spits die ook op Passen getrained gaat worden.

Ach, we zien wel. Ik wil dit seizoen verder gewoon optimaal trainen en dan volgend seizoen in VI maar weer eens kijken hoe we er voor staan :P
In case of doubt, make it sound convincing
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

diepFries schreef:Hij heeft geMOTSt
Dat zag ik in zijn ratings niet echt terug afgelopen woensdag tov de (beker)wedstrijden ervoor. Ben nu mijn strijdplan aan het neerleggen voor ronde10. Wordt een zware kluif.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Muck schreef: Dat zag ik in zijn ratings niet echt terug afgelopen woensdag tov de (beker)wedstrijden ervoor. Ben nu mijn strijdplan aan het neerleggen voor ronde10. Wordt een zware kluif.
Wat ik van 'm begreep was het PIC in de competitie en Normal in de Beker. Nu tegen jou een MOTS, tenminste, dat schreef 'ie in m'n GB. Klopt ook wel denk ik, hij haalde 5 sublevels hoger middenveld (wonderbaarlijk zeer hoog t.o.v. briljant hoog) dan een week eerder.

Ga waarschijnlijk de komende dagen toch nog een nieuwe spits halen. 20-21 jaar, wereldklasse/bovennatuurlijk scoren en redelijk-uitstekend Passen + Onvoorspelbaar of Koppen en dan paar seizoentjes Passen er op trainen. Boost m'n aanvalsratings aardig t.o.v. tDFW-trainee Bonnink (17j50d, zwak Scoren, matig PM, formidabel +1 Passen en Technisch) en op de andere spits Coremans (31 jarige FC / wonderbaarlijk Scoren) staat al een bod van pakweg 1,9 miljoen nu. Hopelijk gaat ook Gozzi de deur uit, dan heb ik na vanavond zo'n 5,5-6 miljoen om mee te shoppen :D
In case of doubt, make it sound convincing
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Volgende week beslissing bij mij. Ik heb 3 punten voorsprong op nummer 2 en daar moet ik volgende week bij op bezoek.
Ik heb nu al een minder doelsaldo. Ik heb aan een gelijkspel genoeg, maar dat wordt lastig zat.
Ben vorig jaar gedegradeerd uit divisie VII en ben verplicht om kampioen te worden, ook omdat er 4 bot-teams inzitten

1. Kâtsje FB 13 - 12 - 0 - 1 - 65 - 8 - 57 - 36
2. SC Clever 13 - 11 - 0 - 2 - 82 - 11- 71 - 33
3. Ons landschap 13 - 11 - 0 - 2 - 63 - 10 - 53 - 33
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Met nog 1 wedstrijd te gaan kan het kampioenschap me eigenlijk niet meer ontgaan, nou ja, in theorie nog wel als ik de laatste wedstrijd tegen de nr. 2 met meer dan 11 doelpunten verschil verlies. Maar dat gaat natuurlijk never nooit gebeuren :evil:
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Het nieuwe seizoen is weer begonnen. Voor het eerst in de clubgeschiedenis speel ik in V. Een onverwacht goede start met 2 overwinningen maken CC gedeeld koploper.

Ik ga er niet vanuit dat het lang zo goed blijft gaan. Qua salariskosten ben ik het voordeligste. Ik geef gemiddeld rond de 180.000 uit terwijl de bigspender in de competitie meer dan 800.000 uitgeeft. Geld voor investeringen is er nog wel maar voorlopig blijft de beurs gesloten. (het lijkt wel een beetje op Heerenveen, goedkoop, geen uitgaven) Nu alleen nog het stadion uitbreiden naar een onhaalbaar hoog aantal zodat tijdens bekerwedstrijden het halve stadion leeg blijft.
Wie moet er kapot?
gerdykster
Wereldspeler
Berichten: 1222
Lid geworden op: 30-06-2008 11:37

Bericht door gerdykster »

Ik heb 2 seizoenen terug mijn stadion uitgebreid naar een grootte van 50000 plaatsen. Net voordat hattrick met het idee kwam om de supporters aantallen te herzien!. Ik speel sinds dit seizoen weer in de VII. Mn 1e thuiswedstrijd heb ik inmiddels ook gehad en die mocht ik voor een "half" vol stadion spelen. Maar ik denk als het seizoen vordert en ik bovenin mee kan komen dat ik wel tussen de 30000 en 35000 moet kunnen halen.
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1118
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

ik heb gisteren sinds 8 jaar maar weer eens een team gestart, k ben benieuwd hoe het zal gaan.

iemand nog tips???
Voel je niet te klein om groot te denken!!
gerdykster
Wereldspeler
Berichten: 1222
Lid geworden op: 30-06-2008 11:37

Bericht door gerdykster »

Begin met keepers te trainen, koop een redelijke coach met slecht leiderschap. Verder nog niet te veel in je team investeren!
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

1. FC Jukke 9 9 0 0 45 9 36 27
2. real kampen 9 7 0 2 40 8 32 21
3. fc tukkerland 9 6 0 3 37 15 22 18
4. Roal 9 6 0 3 31 16 15 18
5. FC Klapperdijk 9 4 0 5 30 23 7 12
6. FC Brabant 9 3 0 6 19 36 -17 9
7. LKTVCBUVOVV 9 1 0 8 13 47 -34 3
8. teh Fal0rs Uitnodigen 9 0 0 9 8 69 -61 0
Gaat lekker, 27 uit 9 :D
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Hoe kan je 8-1 van de nummer laatst verliezen? Misschien dat je het hele team wel gespaard hebt voor deze wedstrijd, maar 8-1 wel een erg forse stand.

Ik ben overigens met Hattrick gestopt. Ik heb ongeveer 8 seizoenen meegedaan, maar er was totaal geen vooruitgang. Ben gepromoveerd van de 9e naar de 6e. Een paar tussenjaren in de 7e divisie en later weer gedegradeerd naar de 8e divisie. Toen weer gepromoveerd en dit seizoen stond ik weer laatste en ik had bij lange na niet het slechtste team. De spelers werden ook nauwleijks beter, dus ik vond het wel best
Plaats reactie