In Memoriam-topic

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor Calimero » 12-02-2012 21:41

Schrikken, maar niet geheel onverwacht. Whitney was al lange tijd in een enorm verval, zowel op populariteitsvlak als op persoonlijk vlak. Wel vind ik het afschuwelijk hoe de hele wereld ineens weer fan is van d'r, daar waar ze al jaren geen nummer meer van haar hadden gehoord.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor Flying Frisian » 13-02-2012 11:50

Calimero schreef:Wel vind ik het afschuwelijk hoe de hele wereld ineens weer fan is van d'r, daar waar ze al jaren geen nummer meer van haar hadden gehoord.
Haar platenmaatschappij zal zich in de handen wrijven, denkend aan al die inkomsten van best of en tribute albums die er gemaakt zullen worden.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor Calimero » 14-02-2012 19:23

Flying Frisian schreef:Haar platenmaatschappij zal zich in de handen wrijven, denkend aan al die inkomsten van best of en tribute albums die er gemaakt zullen worden.

Natuurlijk, maar dat gebeurt bij elke artiest met een beetje naam en faam. De artiesten worden altijd uitgemolken tot ver na hun dood. Leuk voor de echte fans, maar echt netjes is dat niet te noemen.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: In Memoriam-topic

Berichtdoor Flying Frisian » 23-07-2013 11:12

Law & Order-acteur Dennis Farina (69) overleden
23/07/13

De Amerikaanse acteur Dennis Farina is maandag op 69-jarige leeftijd overleden in Arizona. Dat heeft zijn woordvoerder laten weten. Farina stierf aan een bloedpropje in zijn long.

De acteur speelde in ruim 30 speelfilms en een aantal televisieseries. Hij was vooral bekend als detective Joe Fontana in de langlopende tv-serie Law & Order.

Opvallend vaak vertolkte Farina de rol van politiemedewerker of juist crimineel. Beide waren hem niet geheel onbekend: voor zijn acteercarrière werkte hij als politieagent en een paar jaar geleden werd hij zelf verdacht van verboden wapenbezit.
Een onderschat acteur in mijn ogen, ik vond hem onder andere briljant als Cousin Avi in "Snatch"
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: In Memoriam-topic

Berichtdoor Otsje P » 23-07-2013 12:15

Flying Frisian schreef:Een onderschat acteur in mijn ogen, ik vond hem onder andere briljant als Cousin Avi in "Snatch"


"shut up, you big bald fuck"

"are we talking about Franky, i've got a gambling problem, fucking Four Fingers?"

Sterke rol, in een overigens briljante film.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: In Memoriam-topic

Berichtdoor Flying Frisian » 06-12-2013 01:16

Nelson Mandela (95) overleden
donderdag 5 dec 2013, 22:45 (Update: 06-12-13, 00:48)

In Zuid-Afrika is Nelson Mandela overleden. Hij is 95 jaar geworden. Zijn dood werd donderdag 5 december om 22.43 uur bekendgemaakt door president Zuma. Hij was een klein uur eerder overleden.

Hij noemde Mandela de grootste zoon van het land. "We zagen veel van onszelf in hem terug."

De oud-president krijgt een staatsbegrafenis, wanneer is nog onduidelijk. Morgen gaan de vlaggen in Zuid-Afrika halfstok, tot en met de dag van de begrafenis.
Hele dag al geruchten

De hele dag waren er al geruchten dat de gezondheid van de oud-president sterk achteruit ging. Zijn familie kwam bij elkaar in het huis van Mandela in Johannesburg.

Afgelopen zomer ging het ook al slecht met Mandela. Hij werd in juni opgenomen met longklachten. Mandela herstelde deels en kon naar huis.
Boegbeeld van apartheidsbeweging

Mandela was het boegbeeld van de strijd tegen de apartheid. Als advocaat verzette hij zich in eerste instantie geweldloos tegen de racistische wetten van de blanken.

Na het bloedbad in Sharpeville in 1960 kwam hij tot de conclusie dat gewapende strijd nodig is. Zijn beweging, het ANC, werd verboden en in 1962 werd Mandela tot levenslang veroordeeld. Hij zat bijna dertig jaar vast, onder meer op Robbeneiland voor de kust van Kaapstad.

Aan het eind van de jaren 80 begon het apartheidssysteem te wankelen. De blanke president De Klerk liet Mandela in 1990 vrij. Daarna werkten De Klerk en Mandela samen aan de afschaffing van de apartheid en de vorming van een multiraciaal Zuid-Afrika.
Nobelprijs voor de vrede

Drie jaar later kregen Mandela en De Klerk de Nobelprijs voor de Vrede. In 1994 werd Mandela de eerste zwarte president van Zuid-Afrika, een functie die hij vijf jaar lang bekleedde.

Hij oogstte veel bewondering voor de manier waarop hij blank en zwart met elkaar probeerde te verzoenen, en de zwarte bevolkingsgroepen onderling.

Na zijn presidentschap zette Mandela zich onder meer in voor de strijd tegen aids en bemiddelde hij bij conflicten. Mandela had groot gezag en gold als iemand die boven de partijen stond, waardoor hij voor bijna alle partijen aanvaardbaar was als bemiddelaar.
NOS.nl
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: In Memoriam-topic

Berichtdoor Jacob » 06-12-2013 16:56

Wat deze man gedaan heeft is echt ongelooflijk. Voor wie het nog niet gelezen heeft, raad ik het boek "de lange weg naar vrijheid" aan. Het geeft een goed beeld van zijn bewogen leven en hoe hij zichzelf heeft weggecijferd.
Jacob
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 07-10-2013 04:03

Re: In Memoriam-topic

Berichtdoor wald pyk » 18-12-2013 20:42

Martin Koeman vandaag overleden.
Ik wens de familie en vrienden veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Re: In Memoriam-topic

Berichtdoor Gekko » 19-12-2013 12:34

Ik heb hem nog zien voetballen in ons shirt.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: In Memoriam-topic

Berichtdoor Ebiede » 19-12-2013 14:06

Zelf voetballer geweest, maar vooral bekende als de vader van twee grootheden uit de Nederlandse Voetbalwereld.

Zaterdag een wedstrijd tussen twee oud-clubs, lijkt me dat ze er los van Groningen wel even aandacht aan besteden.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: In Memoriam-topic

Berichtdoor mitrita » 19-12-2013 23:33

Gekko schreef:Ik heb hem nog zien voetballen in ons shirt.

Welke jaren waren dat eigenlijk, ik ben hier een redelijk oud gediende maar dit was zelfs voor mijn tijd.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: In Memoriam-topic

Berichtdoor Flying Tilster » 19-12-2013 23:41

1973-1974 volgens mij (oftewel: ook voor mijn tijd)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: In Memoriam-topic

Berichtdoor Gekko » 20-12-2013 01:03

De jaren dat we nog streden tegen Fortuna Vlaardingen, SC Amersfoort, De Volewijckers, FC Amsterdam, SVV. Vaak niet meer dan 2500 toeschouwers.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Vorige

Keer terug naar Offtopics

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron