Nieuws van de Dag

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor john2p » 21-07-2014 22:31

Frisian Viking schreef:Ik baal van de lakse houding van onze overheid. Ik snap dat Rutte zich wat op de vlakte houdt. Het allerbelangrijkste is om die lichamen terug te halen. Maar Rutte en de koning die vandaag weer over een 'vliegramp' spreken in plaats van een schandalige terroristische actie. Alle wereldleiders spreken zich daadkrachtig uit, maar wij blijven maar hangen in dat softe gebral. Rutte is door deze houding inmiddels de totale regie kwijt over deze terreuraanslag. Merkel, Obama, Cameron en Abbott gaan nu zelfs volledig voorbij aan Nederland lijkt het wel. Zelfs de Zweedse president kwam met harde bewoordingen richting de Russische terroristen en Rusland zelf.

En ook de roep om militair ingrijpen kan ik best inkomen. Ik snap dat je niet één twee drie even dat gebied binnenvalt, maar het gaat hier om bijna tweehonderd landgenoten waar schandalig mee omgegaan wordt. We hebben maar een klein leger, maar beschikken over mariniers en commando-eenheden die wereldwijd hoog aangeschreven staan. Samen met de NAVO had dat gebied mijns inziens al lang schoongeveegd moeten worden. De Zwarte Zee ligt vol met boten van NAVO-lidstaten, waaronder meen ik ook Nederlandse fregatten.

Volgens kenners kunnen ongeveer zes- tot achthonderd militairen een zone creëren rondom het plaats delict en een bufferzone van zo'n 20 kilometer om de deskundigen hun werk te laten doen. Helaas is dit niet gebeurd waardoor er een politiek spel gespeeld kon worden met de lichamen van de driehonderd slachtoffers. Komt nog eens bij dat zelfs van hun bezittingen weinig meer over is. Zelfs ringen en kettingen zijn van de handen, armen en halzen van de slachtoffers gerukt.

Volgens een deskundige bij de NOS kan Nederland zich in dit geval niet beroepen op Artikel 5 van de NAVO, die stelt dat als een lidstaat aangevallen wordt dat een aanval op alle lidstaten is en daar ook zo naar gehandeld zal worden. Waarom dit niet kan is mij niet geheel duidelijk.



Ik ben met je eens dat de Nederlandse regering daadkrachtiger hun statement kunnen opstellen. Anderzijds zolang je dus geen honderd procent duidelijkheid hebt wie de aanslag heeft gepleegd kun je niet op een NAVO artikel beroepen. Mede gezien het moeilijke feit of a) de aanslag daadwerkelijk tegen ons als land is gericht en b) de mogelijkheid inderdaad bestaat dat het om een zeer betreurenswaardig (en afkeurdingswaardig) vergissing gaat, d.w.z. dat de aanslagplegers een ander toestel (vijandelijk) hebben verwisseld met die van de Maleisische.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor john2p » 21-07-2014 22:40

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/31522/Vl ... idas.dhtml

Dit laat zien waarom de Nederlandse regering zo behoudend reageert. Het is te ziek voor woorden.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Hinkelpikke » 22-07-2014 01:39

Frisian Viking schreef:Ik baal van de lakse houding van onze overheid. Ik snap dat Rutte zich wat op de vlakte houdt. Het allerbelangrijkste is om die lichamen terug te halen. Maar Rutte en de koning die vandaag weer over een 'vliegramp' spreken in plaats van een schandalige terroristische actie. Alle wereldleiders spreken zich daadkrachtig uit, maar wij blijven maar hangen in dat softe gebral. Rutte is door deze houding inmiddels de totale regie kwijt over deze terreuraanslag. Merkel, Obama, Cameron en Abbott gaan nu zelfs volledig voorbij aan Nederland lijkt het wel. Zelfs de Zweedse president kwam met harde bewoordingen richting de Russische terroristen en Rusland zelf.


Nederland heeft ook ietsje meer belangen in deze dan de door jou genoemde landen en ook ietsje minder (militaire) mogelijkheden dan de door jou genoemde landen. Snap de terughoudendheid wel enigszins. Eerst de lichamen terug, dan verder kijken. Onnodige beschuldigingen en commotie zou alleen maar roet in het eten kunnen gooien.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Lipton » 22-07-2014 08:36

En ook de roep om militair ingrijpen kan ik best inkomen. Ik snap dat je niet één twee drie even dat gebied binnenvalt, maar het gaat hier om bijna tweehonderd landgenoten waar schandalig mee omgegaan wordt. We hebben maar een klein leger, maar beschikken over mariniers en commando-eenheden die wereldwijd hoog aangeschreven staan. Samen met de NAVO had dat gebied mijns inziens al lang schoongeveegd moeten worden. De Zwarte Zee ligt vol met boten van NAVO-lidstaten, waaronder meen ik ook Nederlandse fregatten.

Volgens kenners kunnen ongeveer zes- tot achthonderd militairen een zone creëren rondom het plaats delict en een bufferzone van zo'n 20 kilometer om de deskundigen hun werk te laten doen.


Absoluut onmogelijk!

Het leger van Oekraine is al maanden in oorlog met de rebellen om de regio onder controle te krijgen. En daar hebben ze enorme moeite mee.
Die rebellen hebben meer manschappen en tanks dan Nederland heeft.
Dan gaat het leger van Nederland echt niks in brengen, hoe graag we dat misschien ook zouden willen.
Zeker door alle bezuinigingen de afgelopen jaren is er niet veel meer over van de krijgsmacht.

Deze aanslag is ook wel het ultieme bewijs dat Nederland doorgeslagen is in het bezuinigen op de defensie.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor forca hveen » 22-07-2014 09:20

Ik vind de houding van Rutte juist goed. Vergeet niet dat het vliegtuig is neergestort in het gebied van de separatisten. Wanneer je die tegen je in het harnas jaagt kan je onderzoek op die plek wel vergeten.

Gister in journaal zei zo'n seperatist dat Nederlandse militairen (incl. Wapens) welkom zijn om de rampplek te bewaken/onderzoekers te beschermen. Wanneer je de separatisten gaat veroordelen kan je zoiets wel vergeten.

Welk belang heeft Nederland om keiharde veroordelingen te uiten? Denk dat het alleen maar tegenwerkt gezien de locatie van het drama.....
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Mackan68 » 22-07-2014 17:19

Lipton schreef:Niks aan de hand?!

Het is daar al een jaar onrustig, sinds januari zijn daar duizenden mensen omgekomen.

Helaas zal het nooit duidelijk worden wie dit gedaan heeft. Er zullen nooit bewijzen komen, alleen speculaties en aannames.
Natuurlijk lijkt het er op dat die rebellen het hebben gedaan, maar zo lang je het niet kunt bewijzen heb je er eigenlijk geen fuck aan. Hoe jammer dat ook is.

Geloof het nou maar dat Amerika over genoeg bewijsmateriaal beschikt. Het is niet voor niets dat die vanaf het eerste moment duidelijk richting gaven aan waar deze terroristische actie vandaan kwam. Ze hebben Rusland en de bewuste terroristische groepering al geruime tijd op het oog. Jammer dat er altijd gezegd zal worden dat e.e.a zou zijn bewerkt. Dat hou je toch in dit soort situaties. Op de plek van de crash hebben die terroristen de zaak alsnog vern##ukt met hun gesleep en bijkomende walgelijke acties en daarmee vestigen ze wat mij betreft automatisch de verdenkingen op zichzelf. Als je niets te verbergen hebt laat je onderzoekers die niets te maken met hun strijd gewoon vanaf het eerste moment toe, zo makkelijk is het gewoon. Een staakt het vuren met Oekraïne afspreken en klaar is Kees!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Flying Tilster » 22-07-2014 22:59

Mackan68 schreef:Geloof het nou maar dat Amerika over genoeg bewijsmateriaal beschikt. Het is niet voor niets dat die vanaf het eerste moment duidelijk richting gaven aan waar deze terroristische actie vandaan kwam.


Met alle respect, maar deze mening ga ik niet blind delen.
In het verleden is Amerika nog wel eens militaire acties begonnen op basis van valse informatie.
Dus om nou te zeggen dat die Amerikanen zuiver op de graad zijn.. Ook die hebben er belang bij om Rusland & de separatisten de schuld in de schoenen te schuiven.

Begrijp me goed.. ook ik denk dat de separatisten (met hulp van Rusland) achter deze daad zitten, maar ik ga niet blind varen op wat Amerika zegt.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Mackan68 » 22-07-2014 23:57

Flying Tilster schreef:
Met alle respect, maar deze mening ga ik niet blind delen.
In het verleden is Amerika nog wel eens militaire acties begonnen op basis van valse informatie.
Dus om nou te zeggen dat die Amerikanen zuiver op de graad zijn.. Ook die hebben er belang bij om Rusland & de separatisten de schuld in de schoenen te schuiven.

Begrijp me goed.. ook ik denk dat de separatisten (met hulp van Rusland) achter deze daad zitten, maar ik ga niet blind varen op wat Amerika zegt.

Ik ook niet, maar in het geval van grote troepenverplaatsing en gezeul met militair zwaar materieel (sinds de Krim-crisis) inclusief gegevens over raketlanceringen die door de satellieten zijn waargenomen durf ik die gok wel aan. Zeker in ogenschouw nemend dat de vermeende daders er alles aan hebben gedaan om gedegen onafhankelijk onderzoek te dwarsbomen. Ik kan er helaas niets anders van maken deze keer.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Mackan68 » 23-07-2014 00:04

forca hveen schreef:Ik vind de houding van Rutte juist goed. Vergeet niet dat het vliegtuig is neergestort in het gebied van de separatisten. Wanneer je die tegen je in het harnas jaagt kan je onderzoek op die plek wel vergeten.

Gister in journaal zei zo'n seperatist dat Nederlandse militairen (incl. Wapens) welkom zijn om de rampplek te bewaken/onderzoekers te beschermen. Wanneer je de separatisten gaat veroordelen kan je zoiets wel vergeten.

Welk belang heeft Nederland om keiharde veroordelingen te uiten? Denk dat het alleen maar tegenwerkt gezien de locatie van het drama.....

Nou en of die afwachtende houding het onderzoeksproces ook heeft versneld. Lees net dat er nog steeds géén onderzoekers in bepaalde gebieden van de crashsite toegelaten worden. Alles om bewijzen te verdonkeremanen!
Nederland is gewoon net als altijd weer eens het braafste jongetje van de klas uit gaan hangen. Hij (Rutte) had niet met Poetin moeten bellen maar met die zogenaamde president van Donetsk. Niet om te vragen of er Nederlandse bewapende beveiligers heen zouden mogen om onderzoekers te beschermen en alle ruimte te verlenen, maar om dat te eisen. Dat halfzachte gedoe. Gatverdamme. Politiek was al nooit echt interesssant, maar het wordt met de tijd steeds belachelijker en afschuwwekkender. Graaiers zijn het, anders niet! Praatjes zijn mooi, maar daden zijn ze te schijterig voor. Weg uit de EU en sta op je rechten!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Frisian Viking » 23-07-2014 00:12

Lipton schreef:Absoluut onmogelijk!

Het leger van Oekraine is al maanden in oorlog met de rebellen om de regio onder controle te krijgen. En daar hebben ze enorme moeite mee.
Die rebellen hebben meer manschappen en tanks dan Nederland heeft.
Dan gaat het leger van Nederland echt niks in brengen, hoe graag we dat misschien ook zouden willen.
Zeker door alle bezuinigingen de afgelopen jaren is er niet veel meer over van de krijgsmacht.

Deze aanslag is ook wel het ultieme bewijs dat Nederland doorgeslagen is in het bezuinigen op de defensie.

De illusie dat wij daar zo even naar binnen wandelen heb ik uiteraard ook niet. Maar dat er afgelopen weekend iets had mogen gebeuren vind ik wel. Daarnaast zijn we ook niet alleen, in de NAVO zitten nog wel een paar landen die wat in de melk te brokkelen hebben militair gezien. Zoals gezegd ligt de Zwarte zee vol met fregatten van over de hele wereld. Een beetje dreigen had sowieso wel gemogen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Superfries1996 » 12-08-2014 12:44

Ondanks de ongeregeldheden in zijn stad afgelopen weekend, komt burgemeester van Den Haag, Jozias van Aartsen, voorlopig niet terug van vakantie.

Onder andere Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) zegt dat de ongeregeldheden bij de IS-demonstraties in de stad van afgelopen weekend onaanvaardbaar zijn. En dit terwijl het gehele stadsbestuur op het moment onzichtbaar lijkt te zijn. Vooral rondom Van Aartsen blijft het angstvallig stil, de burgervader lijkt het geen goed idee te vinden zon, zee en strand in te ruilen voor de onrustige stad. De SP laat aan Omroep West weten dat de stad "een sterke leider nodig heeft" en dat Van Aartsen het beste snel terug kan komen van zijn zomerreces.

De lokale partij Groep de Mos probeert tevergeefs een spoeddebat te organiseren, terwijl de PVV maar blijft schreeuwen dat Van Aartsen zijn biezen moet pakken. De coalitiepartijen in de stad houden zich stil: de PvdA gaf alleen een korte verklaring op de website, terwijl de D66-voorman voorstelt om "na de vakantie eens rustig te bekijken wat er allemaal in de stad gebeurt".

In de tussentijd wordt de stad gesloopt door IS-gekkies die het liefst een kalifaat zien in de Schilderswijk en anti-Joden demonstraties waarbij regelmatig wordt verwezen naar een onprettig akkefietje zeventig jaar geleden. Dit allemaal zonder één geluid van het stadsbestuur, aldus De Telegraaf.

Update 12:17:
Van Aartsen is niet van plan om zijn vakantie in Frankrijk af te breken. Hij maakt, ondanks de hevige kritiek op zijn beleid, zijn zomerverlof gewoon af. Een woordvoerder van de burgemeester zegt dat Van Aartsen na terugkomst "eerst alle feiten op een rij willen hebben. Pas daarna zal hij mogelijk reageren, grondig en niet overhaast".
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Appie_M » 27-08-2014 16:26

Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor hm_DR88 » 12-11-2014 00:15

De naheffing van 642 miljoen euro die Nederland moet betalen aan de Europese Unie is gebaseerd op de juiste berekeningen. Minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem liet de betaling van het bedrag afhangen van of de berekeningen wel kloppend waren.
Bron NRC 12 november 2014


Natuurlijk kloppen deze cijfers. Nederland heeft ze zelf aangeleverd en als we iets in dit land wel zijn dan is het wel de boekhouder. In het verleden heeft dat deze kwaliteit zich al eens bewezen. "Wie schrijft die blijft" is ons echt op het lijf geschreven. Dus die cijfers.... het zal ongetwijfeld waar zijn.

Elke keer als ik door Frankrijk rijd tijdens de vakantie verbaas ik mij de laconieke houding van dit volk. Ze heffen wat tol, drinken wat wijn, lappen elke Europese begrotingsafspraak aan hun laars, weigeren permanent te hervormen en hebben overal schijt aan (vooral Duitsers). Het woord boekhouden moet in deze contreien nog uitgevonden worden. Laat staan dat het daar gedaan wordt.

Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat dit in zich zelf gekeerd land het voorelkaar krijgt om 1,2 miljard terug te krijgen. Ik begin zo langzamerhand toch wel verschrikkelijk te twijfelen aan "de rol van de boekhouder". Wij Nederlanders zijn echter ook niet heilig. Financiële u-bochten rechtstreeks met multinationals, geven die "ratten" de ruimte om onbeschaamd belasting te "ontduiken". O ja, het valt binnen de kaders van de wet wordt dan opgemerkt. Uitgesproken dat elk gram moreel besef bij dit soort lieden ontbreekt.

Wat hebben velen van ons de afgelopen 20 jaar het ongelofelijk goed gehad, al calculerend de rekening ergens anders neerleggend. Lemmingen, niets anders dan lemmingen......
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor TORCIDA » 13-11-2014 16:02

laten we gewoon eerlijk zijn, we zijn met zijn allen een stel slappe zakken en laten ons dit door de strot duwen terwijl landen als Italie, Frankrijk en Spanje wel weten hoe ze dit varkentje moeten wassen. Daarom gaat de EU ook nooit werken.
Teveel cultuur verschillen en Nederland is liever braaf. Wat dat betreft kan ik niet meer rijmen dat wij afstammen van een koloniaal volk met expansiedrang. Waar zijn de mannen met baarden? Jan, Piet, Joris en Korneel.
Onlangs werd heel Brussel op stelten gezet vanwege politieke beslissingen die hier in Nederland met zoete koek geslikt zijn.
Nou hoef je je stad niet af te breken maar wij vinden alles maar best
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor wald pyk » 16-11-2014 14:40

Leuk dat sinterklaas en zijn zwarte pieten weer in het land zijn.
Rellen in Gouda, de ME staat klaar in Amsterdam.
Hoe kunnen we in dit land zo ver zakken dat zelfs kinderfeestjes worden verpest.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Baggerraartje » 17-11-2014 10:03

Begrijp die commotie over zwarte piet ook niet echt!

Heb nog nooit zoveel blanken bij elkaar gezien om een ` zwarte ` te redden van de ondergang :mrgreen:

Hoezo rasisme?? :wink:
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Appie_M » 17-11-2014 12:03

Die hele discussie is aangezwengeld door die Quincy Gario, een hopeloos mislukte kunstenaar die door deze discussie eindelijk zelf eens in de spotlight hoopt te staan. Dit is allemaal uit de hand gelopen waardoor je nu een situatie hebt waarin een stel meelijwekkende idioten heel zielig gaan doen en enorm in de slachtofferrol kruipen over iets wat 200+ jaar geleden is gebeurd. Op deze manier hopen ze dat mensen hun zielig gaan vinden en zo krijgen ze een stijf piemeltje van alle aandacht.

Dat er een kinderfeest wat niets met racisme te maken heeft moet wijken voor hun aandachtsgeilheid maakt ze blijkbaar niets uit. Walgelijke, zielige lui.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor wald pyk » 17-11-2014 12:49

Baggerraartje schreef:
Heb nog nooit zoveel blanken bij elkaar gezien om een ` zwarte ` te redden van de ondergang :mrgreen:

Hoezo rasisme?? :wink:


:lol: :lol: :lol: :lol:
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Lipton » 25-11-2014 12:44

Ik heb nooit zwarte piet willen zijn, gewoon puur om het feit dat hij zwart is. :mrgreen:
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor hm_DR88 » 07-12-2014 22:29

Nieuws van de dag..... niet echt en toch ook wel weer. Afgelopen week een documentaire gezien. Centraal stond hierin de ongelijkheid die is ontstaan in de Verenigde Staten. Ervaring leert dat wij hier ongeveer 10 jaar achteraan hobbelen. Dus je kunt je misschien alvast klaarmaken. Twee, soms drie (deeltijd) banen met veelal een zeer tijdelijk karakter, pensioengelden die misschien wel gebruikt gaan worden om de onroerend goed markt weer uit een dal te halen en zeker om een financiële impuls te geven aan de stagnerende economie.

Robert Reich laat op simpele maar sublieme wijze zien wat ons de afgelopen 25 jaar is overkomen en waar we de afgelopen 10 jaar de rekening voor gepresenteerd hebben gekregen. Belangrijker nog, wat ons de komende jaren te wachten staat.

http://www.npo.nl/2doc/04-12-2014/VPWON_1197594

In mijn ogen een pareltje in de mediawereld die vervuild wordt met commerciële bagger en waar we elkaar overschreeuwen met me populistisch "Telegraaf"gebral waar het nihilisme ervan af druipt.

Een pareltje, zeker aan het eind van de documentaire waar Reich bij mij een gevoel van hoop weet op te wekken. Een prachtig mens met een ongelofelijk verhaal.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Lipton » 08-12-2014 12:24

We zijn met z'n allen zwaar de lul, alleen merken we dat nog niet heel erg.
Griekenland is z'n tijd ver vooruit, zij zijn al falliet gegaan, wij moeten dan nog gaan.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Otsje P » 12-12-2014 16:30

Lipton schreef:We zijn met z'n allen zwaar de lul, alleen merken we dat nog niet heel erg.
Griekenland is z'n tijd ver vooruit, zij zijn al falliet gegaan, wij moeten dan nog gaan.


Ja jong, ik zou vast een goeie, stevige boom uitzoeken. :?
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Lipton » 12-12-2014 20:09

Otsje P schreef:
Ja jong, ik zou vast een goeie, stevige boom uitzoeken. :?


Daar ben ik al mee bezig :mrgreen:

Ik denk dat de welvaart van de afgelopen jaren echt zal verdwijnen, er zal snoeihard gesneden moeten worden in de overheidsuitgaves wil je niet failliet gaan op termijn.
Neem bijvoorbeeld de inkomsten uit gas, dat zal gaan verdwijnen op een redelijk kort termijn, en dan heb je het niet over een miljardje per jaar, maar gewoon over 15 miljard.

Nederland zal altijd een mooi land blijven, initiatiefrijk, maar wel met een (veel) mindere welvaart dan we op dit moment gewend zijn.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Joucke » 12-12-2014 23:38

Lipton schreef:Nederland zal altijd een mooi land blijven, initiatiefrijk, maar wel met een (veel) mindere welvaart dan we op dit moment gewend zijn.

Tot we op een gegeven moment weer boten gaan bouwen waarmee we de 7 zeeën gaan plunderen ;-)
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Lipton » 14-12-2014 11:22

Joucke schreef:Tot we op een gegeven moment weer boten gaan bouwen waarmee we de 7 zeeën gaan plunderen ;-)


Prima idee :wink:

Vergeleken met andere landen denk ik dat Nederland een veel groter aanpassingsvermogen heeft. Dat heeft de geschiedenis ook wel uitgewezen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor 1983 » 14-12-2014 12:20

Klopt! Dat wijst niet alleen de geschiedenis uit, maar ook het heden. Wij kunnen ons bijvoorbeeld aanpassen aan, en wapenen tegen, het almaar stijgende waterpeil. En we leren andere (veel grotere) landen hoe ze dat ook kunnen doen. Zo zijn er veel meer voorbeelden. Bijzonder landje!
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor SVSCH » 29-06-2015 16:18

http://nos.nl/artikel/2044147-video-arr ... doken.html

http://www.dikketitels.com/crime/video- ... -henriquez (schokkende beelden)


Laffe honden. Het zoveelste geval van zinloos politiegeweld met helaas nu dodelijke afloop. Ik weet zeker dat er jaarlijks meer zinloze geweldsincidenten door de politie worden veroorzaakt dan door voetbalsupporters of outlaw bikers. Het trieste is dat het OM meestal hun politieslaafjes in bescherming neemt en het dan in de doofpot eindigt. Ook nu is dat weer geprobeerd dmv een onjuist persbericht.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/29-06-2 ... d-den-haag
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor fuotbalgek » 30-06-2015 10:48

Het wordt vermoeiend hoe je weer eens iets aangrijpt om je haat tegen de politie te uiten.
Het kan dat hier fouten zijn gemaakt bij de arrestatie, dat zal het onderzoek uitwijzen.
Maar het begint met een beschonken idioot die tegen de politie roeptoetert dat hij een wapen heeft. Een feitelijke uitlokking van hard optreden van de politie door iemand die ze niet allemaal op een rijtje had.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Muck » 30-06-2015 12:29

fuotbalgek schreef:Het wordt vermoeiend hoe je weer eens iets aangrijpt om je haat tegen de politie te uiten.
Het kan dat hier fouten zijn gemaakt bij de arrestatie, dat zal het onderzoek uitwijzen.
Maar het begint met een beschonken idioot die tegen de politie roeptoetert dat hij een wapen heeft. Een feitelijke uitlokking van hard optreden van de politie door iemand die ze niet allemaal op een rijtje had.


Tel daar 'verzet bij arrestatie' op en hij wordt door 6 man in bedwang gehouden en in de boeien geslagen. Dat gaat met enig fysiek geweld, ja. Met kamille-thee en een biscuitje de boeien in praten is, volgens mij, nog nooit gelukt.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Lipton » 30-06-2015 17:50

SVSCH schreef:http://nos.nl/artikel/2044147-video-arrestatie-arubaan-den-haag-opgedoken.html

http://www.dikketitels.com/crime/video- ... -henriquez (schokkende beelden)


Laffe honden. Het zoveelste geval van zinloos politiegeweld met helaas nu dodelijke afloop. Ik weet zeker dat er jaarlijks meer zinloze geweldsincidenten door de politie worden veroorzaakt dan door voetbalsupporters of outlaw bikers. Het trieste is dat het OM meestal hun politieslaafjes in bescherming neemt en het dan in de doofpot eindigt. Ook nu is dat weer geprobeerd dmv een onjuist persbericht.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/29-06-2 ... d-den-haag


Tsja, het is nooit goed.
Slaat een politie agent een crimineel dood dan is het niet goed.
Laat een politie agent de crimineel lopen dan is het ook niet goed.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Offtopics

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten