Nieuws van de Dag

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

The conflict in Ukraine begins to expand as countries allied with the European Union are rattling sabers with Russia over control of the struggling country. It was reported by multiple sources yesterday, that Poland is now involved with the conflict, as they began massing troops and tanks along their border with Ukraine.

Poland’s Prime Minister Donald Tusk said on Sunday it was essential to prevent Russia’s seizure of Crimea expanding into a wider regional conflict.

“We should be able to stop Russia in its aggressive moves precisely in order to avoid a conflict,“ Tusk told reporters on Sunday after an extraordinary meeting with party leaders.

However, the European Union and western powers are just as guilty of creating conflict as Russia is.

Vladimir Putin has responded to these comments, saying that his fear of “violence from ultra-nationalists” prompted him to make his recent military decisions.

“This is the red alert, this is not a threat, this is actually a declaration of war to my country,’’ Ukraine’s Prime Minister Arseniy Yatsenyuk told reporters in English, a day after Russia’s parliament approved the deployment of troops to Ukraine.

“If President Putin wants to be the president who started a war between two neighboring and friendly countries, between Ukraine and Russia, he has reached his target within a few inches. We are on the brink of the disaster.” he added.
nou nou
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Zo'n vaart zal het nu wel niet lopen. Dat was een andere tijd met andere denkbeelden en normen/waarden. Destijds werd oorlog gezien als iets glorieus, dat is nu helemaal niet meer het geval.
Onzin natuurlijk. De Eerste Wereldoorlog was net afgelopen en dankzij het gebruik van de eerste massavernietigingswapens was het glorieuze van de oorlogvoering er wel af. Mede met deze reden werd er niet direct ingegrepen, vrede was in eerste instantie belangrijker. Beide situaties zijn wel degelijk vergelijkbaar.
Lipton schreef:Eigenlijk is er wel een soort van moderne koude oorlog bezig. Rusland is bezig met Oekraiene en andere landen. China is aan het eikelen met landen om hun heen. En de VS is bezig met een massale troepen opbouw in Azie.
We gaan nog wel eens een leuke grote oorlog mee maken denk ik. :wink:
Tel daarbij op Noord Korea en een aantal landen in het Midden Oosten en Afrika die graag willen profiteren van elke gelegenheid om de zwakte van Amerika/Europa te testen. Ik ben heel erg benieuwd waar dit gaat eindigen.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

18 maart, 2014 - 18:25 - Op It Hearrenfean binne tiisdei oan it begjin fan de jûn trettjin minsken - wêrfan tsien bern - mei klachten mei it sykheljen nei it sikehûs ta brocht. De slachtoffers binne net goed wurden yn sportskoalle Ebert.

Dy waard ûntromme fanwege in frjemde lucht. De brânwacht, plysje en ambulânse binne mei grut alarm útrukt. De brânwacht hat mjittings dien, mar der is neat fûn.

De bewenners fan de apparteminten boppe de sportskoalle koenen yn de rin fan de jûn wer werom nei harren wenten.
Ik schrik me kapot van dit nieuws. Mijn zoon zwemt iedere week bij Ebert voor diploma zwemmen. Hopelijk komt iedereen er ongeschonden uit!!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Doden bij overval op juwelier
Bij een gewelddadige overval op juwelier Goldies aan de Milhezerweg in Deurne zijn vrijdag vlak voor sluitingstijd twee doden gevallen en is een persoon gewond geraakt. Wie de slachtoffers zijn, is niet duidelijk. Meerdere grugien zeggen de eigenaar van de zaak na de overval nog voor zijn zaak te hebben gezien.

De buurt is afgezet en staat vol met politie. Naast ambulances is ook een traumahelikopter opgeroepen. Een van de buurtbewoners zegt tegen Omroep Brabant de eigenaar te kennen als een man die niet snel terugdeinst. Meerdere getuigen zeggen de man
De juwelier werd in 2010 ook al overvallen. Destijds werden hij en zijn vrouw bedreigd, maar dropen de daders af zonder buit. Bij juwelier Goldies kunnen bezoekers niet zomaar binnenkomen. Ze moeten aanbellen om te worden binnengelaten.
Het schijnt dat de vrouw van de juwelier de overvallers dood heeft geschoten. Mocht het zo zijn verdiend ze echt een lintje. Echter in Nederland, waar alles scheef is zal zij wel vervolgd worden en in de bak moeten
En voor de overvallers, tja risico van het vak. Totaal geen medelijden mee
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Eerst maar eens afwachten hoe betrouwbaar die grugien zijn.
Heerenveen till I die!
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Feanfan 1 schreef:Het schijnt dat de vrouw van de juwelier de overvallers dood heeft geschoten. Mocht het zo zijn verdiend ze echt een lintje. Echter in Nederland, waar alles scheef is zal zij wel vervolgd worden en in de bak moeten
En voor de overvallers, tja risico van het vak. Totaal geen medelijden mee
Waarom moet ze hier in vredesnaam een lintje voor krijgen?!?!
Er is zeer waarschijnlijk sprake van verboden wapenbezit want echtpaar juwelier had geen wapenvergunning (wanneer je dan zo graag een wapen wil ter verdediging, zorg dan dat je op zijn minst een wapenvergunning verkrijgt...).
De beveiligers van geldtransport zouden ook maar wat graag wapens willen hebben om zich te verdedigen tegen overvallen maar mogen dit ook niet (zou wel goed zijn wanneer ze dat wel mochten aangezien ze nogal een doelwit zijn voor criminelen).
Een lintje zou ik compleet misplaatst vinden in deze situatie. Je schiet 2 mensen dood: alsjeblieft een lintje....

Wel lijkt het mij terecht dat ze niet worden veroordeeld voor doodslag/moord omdat er sprake is van zelfverdediging (in dit geval noodweerexces). Wanneer de politie ze wel gaat vervolgen voor verboden wapenbezit dan kan ik dat wel begrijpen.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ze schiet niet 2 mensen dood, ze schiet 2 criminelen dood die meer op hun kerfstok hebben.
Dat ze geen vergunning heeft is inderdaad niet goed te noemen, maar in dit geval mag ze van mij de wet overtreden en deze 2 doodschieten, totaal geen moeite mee.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Feanfan 1 schreef:Ze schiet niet 2 mensen dood, ze schiet 2 criminelen dood die meer op hun kerfstok hebben.
Dat ze geen vergunning heeft is inderdaad niet goed te noemen, maar in dit geval mag ze van mij de wet overtreden en deze 2 doodschieten, totaal geen moeite mee.
Wij leven nog altijd in een rechtsstaat waarbij we bepaalde kaders hebben neergezet.
Het onderbuik-gevoel dat je hier gebruikt is te begrijpen, maar natuurlijk niet terecht.
Deze vrouw is vanuit een andere ruimte met een illegaal wapen toegesneld om twee mensen die een overval plegen dood te schieten. Of ze hier voor vervolgd moet worden is aan de rechter, maar wanneer we dergelijke acties niet alleen zonder twijfel toestaan(zoals het OM bijna direct aangeeft) maar ook nog eens gaan toejuichen kom je in een gevaarlijk gebied wat best kenmerkend is voor de politieke ontwikkelingen de laatste jaren.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Tenenkrommend dat de vrienden van dit tuig gaan demonstreren bij de juwelier. Laat ze de hand eens in eigen boezem steken!
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

fuotbalgek schreef:Deze vrouw is vanuit een andere ruimte met een illegaal wapen toegesneld om twee mensen die een overval plegen dood te schieten.
Ook dit is niet helemaal juist. In mijn ogen gaat ze niet naar een andere ruimte om 2 mensen dood te schieten, maar om haar man en bezittingen te berschermen.Dat is echter precies het probleem. Iedereen heeft er zijn mening of gevoel over, daarom is de rechtspraak zo belangrijk. Als feitelijk is vast komen te staan wat er gebeurd is, zullen er passende maatregelen (moeten) worden genomen.

Persoonlijk vind ik de demonstratie tegen de vrouw ook buiten allen normen en waarden vallen. Wat er zich ook afgespeeld heeft daar, zij verdienen in mijn ogen het voordeel van de twijfel tot eventueel het tegendeel is bewezen. Uiteindelijk had dit allemaal niet gebeurd als de overvallers geen criminele daad gedaan zouden hebben.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Het begint allemaal bij 2 man die op het idiote idee komen om een juwelier te overvallen. Dat betekend natuurlijk niet dat ze dan maar zonder pardon doodgeschoten moeten worden, maar laat duidelijk zijn dat ze dit aan zichzelf te danken hebben. Als zij niet tot de zware criminele daad van een overval overgegaan waren, dan was er niks met ze gebeurd. Boontje komt op zijn loontje. Eigen schuld dikke bult. Dat er dan een stel mafkezen gaat lopen demonstreren gaat mij dan ook de pet ver te boven. Wees liever kwaad op die domme jongens die menen door middel van overvallen zichzelf te moeten verrijken.

Dat wil echter niet zeggen dat ik vind dat de juweliersvrouw en man zonder twijfel vrijuit moeten gaan. Er moet uiteraard een gedegen onderzoek komen, en als ze flink buiten de wet gehandeld hebben, dan dienen ze daarvoor bestraft te worden.

Ik wil alleen maar zeggen dat het de overvallers hun eigen schuld is.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Ebiede schreef:Tenenkrommend dat de vrienden van dit tuig gaan demonstreren bij de juwelier. Laat ze de hand eens in eigen boezem steken!
Deze Noord-Afrikanen voelen zich uiteraard weer ernstig tekort gedaan. Het ligt aan alles en iedereen, behalve aan hen zelf.
Dat het juweliersechtpaar ongeoorloofd een wapen hadden en daarvoor gestraft worden prima. Maar als justitie hier zo slecht weet om te gaan en af te zemen met criminelen is dit iets wat je als rechtsstaat over jezelf afroept. Neem van mij aan dat dit het laatste drama niet zal zijn geweest. Er zijn in ieder geval 2 criminelen minder in dit land.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Feanfan 1 schreef:Ze schiet niet 2 mensen dood, ze schiet 2 criminelen dood die meer op hun kerfstok hebben.
Dat ze geen vergunning heeft is inderdaad niet goed te noemen, maar in dit geval mag ze van mij de wet overtreden en deze 2 doodschieten, totaal geen moeite mee.
Sinds wanneer zijn criminelen geen mensen? Ook dat zijn mensen.
Wanneer iemand dus meerdere malen bijvoorbeeld een supermarkt overvalt (wellicht omdat diegene anders niets te eten heeft omdat hij onder de armoedegrens leeft) heeft de supermarkteigenaar dus ook een excuus om die dief dan dood te schieten omdat het een crimineel is?
Jij vind dus dat deze juwelier een lintje moet krijgen? En in het andere voorbeeld zou de supermarkteigenaar dus ook een lintje mogen krijgen? Iedere winkelier maar een pistool achter de kassa om elke dief dood te kunnen schieten?

Zoals ik al zei is er voor de juweliersvrouw zeer waarschijnlijk sprake van noodweerexces (dus geen noodweer, in mijn ogen is ze over de schreef gegaan voor normale zelfverdediging want ze had ze ook alleen neer kunnen schieten en ambulance+politie bellen ipv ze dood te schieten. Maar dat hangt waarschijnlijk ook weer samen met het geen wapenvergunning hebben en daardoor dus geen/weinig oefening met het schieten). Wel mag ze van mij vervolgd worden voor verboden vuurwapenbezit.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

We leven toch zogenaamd in een 'vrij land'. Dan moeten we ook gewoon iedereen af kunnen knallen die je persoonlijk niet aanstaat, omdat ik bijvoorbeeld vind dat dit passend is. Als dit niet kan/mag wordt ik aangetast in mijn vrijheid.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Fanatic 4-ever schreef:We leven toch zogenaamd in een 'vrij land'. Dan moeten we ook gewoon iedereen af kunnen knallen die je persoonlijk niet aanstaat, omdat ik bijvoorbeeld vind dat dit passend is. Als dit niet kan/mag wordt ik aangetast in mijn vrijheid.
Wil je deze vergelijking serieus trekken of heb je dit geschreven in een vlaag van verstandsverbijstering.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Fanatic 4-ever schreef:We leven toch zogenaamd in een 'vrij land'. Dan moeten we ook gewoon iedereen af kunnen knallen die je persoonlijk niet aanstaat, omdat ik bijvoorbeeld vind dat dit passend is. Als dit niet kan/mag wordt ik aangetast in mijn vrijheid.
Die vrijheid die je noemt vloeit voort uit onze rechtsstaat. Daarbij zijn uiteraard verschillende theoretische benaderingen denkbaar. Misschien wel de belangrijkste daarvan is dat die rechtsstaat het product is van een in vrijheid door burgers gesloten overeenkomst. John Locke beschrijft dit als een sociaal contract, het biedt een institutionalisatie van het recht (o.a.) en zorgt ervoor dat eigenrichting tezamen met disproportionele straffen tot het verleden behoren.

Een en ander brengt met zich mee dat als jij wordt overvallen je het recht op vergelding bij de rechterlijke macht laat. Voor zover je daar iets mee hebt gaat ook Matthëus 5 op: Als iemand u op de rechterwang slaat, draai hem dan ook de linkerwang toe.

Dat neemt niet weg dat we als samenleving onder omstandigheden begrip hebben wanneer het individu voor zichzelf opkomt (noodweer). En zelfs daarbij 'over de schreef gaat' (noodweerexces). Er zijn echter niet voor niets grenzen aan wat we als individu kunnen/mogen doen en waar we de verdediging van onze belangen aan de rechtsstaat over moeten laten.


Overigens, de demonstraties TEGEN de juweliersvrouw kunnen mijns inziens ook op 0,0 sympathie rekenen. Het is aan het OM om te oordelen of deze mevrouw een lintje, dan wel een vervolging wegens "...." (illegaalwapenbezit / gebruik) verdient. Dat dienen we vervolgens ook te respecteren. Dat is het fundament van onze rechtsstaat.
In case of doubt, make it sound convincing
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Interessant stuk DiepFries, ik ben daar inderdaad bekend mee. Mijn post was uiteraard niet serieus, maar dat snappen de meeste mensen wel lijkt mij. Je kunt inderdaad op meerdere manieren naar het begrip 'de rechtsstaat' kijken, maar ik heb in ieder geval weinig met al die simpele 'redenaties' van mensen die gelijk hun mening klaarhebben over dit soort gebeurtenissen, zonder ook maar iets van de feiten te kennen. Als je zo gaat redeneren kan iedereen elkaar inderdaad afknallen. Als dat mogelijk zou zijn zou het wel de ultieme vrijheid zijn trouwens (of juist totale anarchie? Wie zou het zeggen), maar dat terzijde.

Ik heb trouwens ook weinig sympathie voor die demonstraties, maar ook dat moet (mits vreedzaam) gewoon mogelijk zijn in de rechtstaat, in mijn ogen.
Corruption is everywhere, fight it!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Iemand buiten Heerenveen - AZ ook nog wat het Eurovisiesongfestival meegekregen ?
Ik heb alleen de puntentelling gezien en net als alle jaren is het een en al doorgestoken kaart, ik bedoel baard :lol:
Als dorpsgenoot van Tim Douwsma wel mooi dat hij als Nederlander punten mocht geven. Zo sta je met hem op het voetbalveld, zo presenteert hij op televisie voor miljoenen Europeanen
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Echt vreselijk wat er vandaag in Oekraine gebeurd is, 295 doden waaronder veel Nederlanders
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Feanfan 1 schreef:Echt vreselijk wat er vandaag in Oekraine gebeurd is, 295 doden waaronder veel Nederlanders
Het is een trieste gebeurtenis, los hiervan is het niet "slim" om over de, land te vliegen waar een burgeroorlog heerst.

In de jaren 90 ben naar Griekenland geweest, toen werd er uit voorzorg niet over Joegoslavië gevlogen. Raar dat ze dat nu wel doen.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Een van de Nederlandse medepassagiers had openbaar op Facebook een foto staan, gemaakt net voor vertrek. Deze wordt nu massaal gedeeld. Doodnormale foto, in de trant van: Lekker op vakantie! In de reacties onder de foto zie je zijn vrienden en familieleden eerst hem een prettige vakantie wensen. Daarna, na het horen dat er een vliegtuig van Malasia Airlines vanaf Schiphol is neergestort slaat dat om in bezorgdheid (Oh god, het zal toch niet?). Dan komt het nieuws binnen dat de brokstukken zijn gevonden en er geen overlevenden zijn. Echt, ik kan normaal heel wat hebben, maar ik las dit echt met een brokstuk in mijn keel :cry:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Appie_M schreef:Een van de Nederlandse medepassagiers had openbaar op Facebook een foto staan, gemaakt net voor vertrek. Deze wordt nu massaal gedeeld. Doodnormale foto, in de trant van: Lekker op vakantie! In de reacties onder de foto zie je zijn vrienden en familieleden eerst hem een prettige vakantie wensen. Daarna, na het horen dat er een vliegtuig van Malasia Airlines vanaf Schiphol is neergestort slaat dat om in bezorgdheid (Oh god, het zal toch niet?). Dan komt het nieuws binnen dat de brokstukken zijn gevonden en er geen overlevenden zijn. Echt, ik kan normaal heel wat hebben, maar ik las dit echt met een brokstuk in mijn keel :cry:
Inderdaad ja, verschrikkelijk. Ik heb nog een tijdje de Russische livestream gevolgd en daar stonden ze live bij het vliegtuig, althans wat daar van over was. En daar lagen al die lijken, brandende bagage en brokstukken. En het ergste, een man ging live paspoorten openen die daar op een stapeltje lagen, blijkbaar verzamelt, en dan zie je het paspoort van een jongen van 17 uit Breda, een meisje van 13 uit Naarden. En ik kan ook veel hebben, maar daar kon ik geen seconde langer naar kijken. Echt niet normaal.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

154 Nederlanders omgekomen..
nou nou
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

http://www.telegraaf.nl/feed/22868734/_ ... ten__.html

Schokkende beelden. Je zal er maar in hebben gezeten ...
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Niet normaal dit. En nu lees je dat er telefoongesprekken tussen de separatistenleiders en Russische inlichtingendiensten zijn geweest. Waar ze ongerust melding maken dat ze in plaats van een militair toestel een lijnvlucht hebben neergeschoten. Vraag van de inlichtingendienst: Wat voor wapens hebben jullie op de crashsite aangetroffen? Separisten: Geen, alleen koffers, handdoeken, kleding en andere toiletspullen van reizigers. Het antwoord van de KGB: Dan waren het dus spionnen. Wat een achterlijken daar zeg.
Het Kremlin zal het stalen gordijn wel weer langzaam dicht trekken. Wat Jeltsin en daarvoor Gorbatsjov in Oost Europa aan hervormingen hebben doorgevoerd weet machtswellusteling Poetin momenteel snel te niet te doen. Over de relatie met het westen maar niet te spreken.
Dit akkefietje kon hem wel eens op gaan breken. Met zijn bemoeienissen op de Krim heeft hij dusdanig veel olie op het vuur gegooid dat de situatie hem totaal uit de vingers is geglipt. Weg met die gast!! Beetje mooi weer spelen tijdens de OS in zijn Adidas sportoutfit kan hij wel, maar verder?! Hoe gaat hij dit herstellen? Je zou toch mogen aannemen dat het Russische volk dit ook niet accepteert? Al hebben veel rijke Russen alleen maar profijt van corruptie. Dat moet er uiteraard wel bij gezegd worden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Ebiede schreef: Het is een trieste gebeurtenis, los hiervan is het niet "slim" om over de, land te vliegen waar een burgeroorlog heerst.

In de jaren 90 ben naar Griekenland geweest, toen werd er uit voorzorg niet over Joegoslavië gevlogen. Raar dat ze dat nu wel doen.
In 'de' land is niet alleen maar oorlog. Ik ben anderhalve maand geleden nog in Oekraïne geweest en er was totaal niets aan de hand! Genoten van het prachtige land en zou er zo weer heen gaan.

Daarnaast: waarom zou je niet 10 kilometer hoog kunnen vliegen over een gebied waar zo nu en dan wat onrust is op de grond? In de lucht was tot deze aanval nog niets aan de hand en niets gebeurd.

Desalniettemin blijft het natuurlijk een hele trieste gebeurtenis. Hopen dat er zo snel mogelijk een onderzoek komt wat alles duidelijk maakt, voor zover dat nog niet is en nog kan.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Calimero schreef:Ik ben anderhalve maand geleden nog in Oekraïne geweest en er was totaal niets aan de hand! Genoten van het prachtige land en zou er zo weer heen gaan.
Niks aan de hand?!

Het is daar al een jaar onrustig, sinds januari zijn daar duizenden mensen omgekomen.

Helaas zal het nooit duidelijk worden wie dit gedaan heeft. Er zullen nooit bewijzen komen, alleen speculaties en aannames.
Natuurlijk lijkt het er op dat die rebellen het hebben gedaan, maar zo lang je het niet kunt bewijzen heb je er eigenlijk geen fuck aan. Hoe jammer dat ook is.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Natuurlijk is het niet zoals het hoort in Oost-Oekraïne, maar om van een burgeroorlog te spreken? Ik heb er niets van gemerkt waar ik was, en daar was ook niets aan de hand. Helemaal niets.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Erg triest en schokkend. Ik hoop dat er heel goed onderzoek gedaan wordt, al vrees ik het ergste als ik de niewsberichten lees en hoor.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Ik baal van de lakse houding van onze overheid. Ik snap dat Rutte zich wat op de vlakte houdt. Het allerbelangrijkste is om die lichamen terug te halen. Maar Rutte en de koning die vandaag weer over een 'vliegramp' spreken in plaats van een schandalige terroristische actie. Alle wereldleiders spreken zich daadkrachtig uit, maar wij blijven maar hangen in dat softe gebral. Rutte is door deze houding inmiddels de totale regie kwijt over deze terreuraanslag. Merkel, Obama, Cameron en Abbott gaan nu zelfs volledig voorbij aan Nederland lijkt het wel. Zelfs de Zweedse president kwam met harde bewoordingen richting de Russische terroristen en Rusland zelf.

En ook de roep om militair ingrijpen kan ik best inkomen. Ik snap dat je niet één twee drie even dat gebied binnenvalt, maar het gaat hier om bijna tweehonderd landgenoten waar schandalig mee omgegaan wordt. We hebben maar een klein leger, maar beschikken over mariniers en commando-eenheden die wereldwijd hoog aangeschreven staan. Samen met de NAVO had dat gebied mijns inziens al lang schoongeveegd moeten worden. De Zwarte Zee ligt vol met boten van NAVO-lidstaten, waaronder meen ik ook Nederlandse fregatten.

Volgens kenners kunnen ongeveer zes- tot achthonderd militairen een zone creëren rondom het plaats delict en een bufferzone van zo'n 20 kilometer om de deskundigen hun werk te laten doen. Helaas is dit niet gebeurd waardoor er een politiek spel gespeeld kon worden met de lichamen van de driehonderd slachtoffers. Komt nog eens bij dat zelfs van hun bezittingen weinig meer over is. Zelfs ringen en kettingen zijn van de handen, armen en halzen van de slachtoffers gerukt.

Volgens een deskundige bij de NOS kan Nederland zich in dit geval niet beroepen op Artikel 5 van de NAVO, die stelt dat als een lidstaat aangevallen wordt dat een aanval op alle lidstaten is en daar ook zo naar gehandeld zal worden. Waarom dit niet kan is mij niet geheel duidelijk.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Plaats reactie